Ads by Google X

رواية بين الماضي والحاضر الفصل الثالث 3 - بقلم ايــــه

الصفحة الرئيسية

  رواية بين الماضي والحاضر الفصل الثالث 3  - بقلم ايــــه

رواية بين الماضي والحاضر

رواية بين الماضي والحاضر الفصل الثالث

نفس هوه انا مش موفقة 
مالك ماشي وانا مش هجبرك علي حاجة 
....بس ادين فرصة ..وادي لنفسك فرصة 
نفس بس..
مالك مافيش بس ...يلا يماما 
هاجر سلام ينفس سلام ي ندا 
ند سلام يحببتي 
مالك اه نسيت انا هجي بكره ....عشان نكمل باقي الحكاية أنه مالك جملته وذهب هوه وهاجر 
ندا نفس يحببتي مش توقفي حياتك عشانو هوه مشا خلاص 
نفس ماما انا مش قدرة اتكلم...انا رحا انام 
ندا بس وقبل أن تتكلم كانت دخلت نفس 
________________¤في الصباح 
عند مالك 
مالك صباح الخير يماما 
هاجر صباح النور يقلب ماما عمل ايه 
مالك انا تمام 
هاجر هتروح عند نفس 
مالك اه 
هاجر انا مش عارفه هيه عملت ليك ايه بس انا فرحنة انك اخيرا حبيت 
_______________¤عند نفس 
افقض نفس عند الساعة 12:30
ونهضة من علي السرير وكان شكله طفلي جدا وهي تفرك اعينها مثل الأطفال خرجت نفس الي الخارج عند والديها 
نفس ماما انا جعانة 
مالك هوه في حد بيبقا بالجمال ده وهوه صحي من النوم 
نفس بفزع عااااااا انت بتعمل ايه هنه 
مالك مش قولتلك اني هاجي بكرة عشان الحكاية  
نفس انت مجنون 
مالك اه مجنون بحب نفس 
نفس يماما يبابا الحقوني من المجنون ده 
ندا في ايه يفس مالك يحببتي  
نفس ده وهي تشير الي مالك بيعمل ايه هنه 
مالك منا قولتلك جاي اسمع بقي الحكاية ويلا منغير كلام كتير خشي البسي عشان نمشي 
نفس انا مش همشي ومش هروح معاك في اي حته 
مالك اقترب من نفس وقبله علي روجنتيهمالك انا هستناكي تحت يلي يحبيبي مش تتاخري
سلا يحمتي يعسل 
ندا سلا يقلب حمتك 
نزل مالك الي الأسفل 
........
نفس انا مش هروح معاه 




ندا نفس انتي هتروحي معاه فهمه 
نفس بعصبية وصوت عالي انا مش راحه في حته مع البني آدم ده 
ندا نفس ادخلي البسي يلا 
نفس بتحدي انا مش هلبس 
ندا مش هتلبسي 
نفس اه 
ندا ماشي ينفس الكلب  
After 10 minutes
بعد عشر 10دقائق 
نفس انا هلبس وانزل معاه مش عشان انا خيفه منك لا 
ده احتراما لشعرك البيض 
ندا بغضب من ديه الي شعره ابيض 
نفس بخوف متصنع انا انا 
ندا انزلي يلا لمالك
نفس ماشي نزله اهوه ...يارب خدني 
__________€نزلت نفس الي مالك وركبت معه السيارة وذهب به مالك الي احد المطاعم وجلسو وطلبو الطلعم 
مالك وبعد ماشوفتيه ايه الي حصل 
نفس بعدم فهم شوفت مين
مالك حبيبك 
نفس آه...وانت مالك 
مالك انا عاوز اعرف ايه الي حصل يلا قولي 
نفس بعند  مش هقول 
مالك نفس بلاس عند ويلا قولي 
نفس بعند اكبر مش هقول 
   after a minute




بعد دقيقة 
بعد ام شوفته معرفش ايه الي حصل بس حسيت بشعور جميل كان اول مرة احس بيه 
جني مش شكله جميل 
نفس هوه مين 
جني سليم 
نفس سليم مين 
جني انتي رحتي فين 
نفس آه في اي كنتي بتقولي حاجة 
جني كنت بقول اني بجد وقعت انا بحب سليم 
وعندما كانت نفس وجني يتحدثون ات عندهم سليم وامسك بيد نفس وتحدث معه 
سليم عاوز رقمك 
نفس وهيه خائفة ولا تعرف ماذا تفعل هاا 
اقترب منه سليم أكثر وتحدث 
سليم عاوز رقمك 
نفس كانت سوف تتحدث لكن قطعه جني وهي تحدث سليم 
جني هاي انا جني ممكن ندبدل الرقم 
سليم ماشي 
بين ما سليم يتحدث هوه وجني تسحبت نفس الي ان ابتعتت عنه ووقفت عند السلم 
بعد أن انهت جني وسليم كلامهم ذهبت جني الي نفس وتحدثة بحزن وخيبة أمل 
جني بحزن اخد رقمي بس هوه كان عاوزك انتي 
تحدثة نفس متئنا جني 
نفس ببتسما مش تخافي انا مش هتكلم مع سليم اشبعي بيه 
جني بجد 
نفس بجد 
آخذة جني نفس في عناق وهيه فرحة جدا من كلام صديقها 




______________*بعد انتهاء اليوم الدرسي كانت ماتزل نفس وجني في الصف بسبب شئ ما 
جني يلا ينفس احنه اتاخرنا نفس وهي تجول الصف بأكمله 
نفس انا مش لقيه الفون بتعي 
جني طيب ارن تاني 
نفس آه رني كده تاني 
جني رنيت ...حولي تفتكري هوه كان معكي امته 
نفس آه افتكرت في المكتبة هروح اشوف وامشي انتي يجني عشان مش تتاخري علي مامتك 
جني ماشي سلام 
نفس سلام 
ذهبت جني الي منزله بينما ذهبت نفس الي المكتبة لكي تبحث عن هتفه ..بعد مده وصلت نفس الي المكتبة وكانت فارخة خافت نفس كثيرا لكن كانت تتمئن نفسه أخذت تبخث عن هتفه حت سمعت صوت في المكتبة ولم يكن سو صوت هاتفه الضائع أسرعت نفس الي مكان الذي يئتي منه الصوت ووجدة هتفه 
وفتحته لكن لم يكن فيه اي ارقم لقض تم مسح جميع الأرقم الموجوده عليه تعجبت نفس وذلض تسئل نفس كيف مسخ جميع الأرقم من علي الهاتف حت قطع تفكيره هتزاز هتفه باحد الأرقم اجبت علي المتصل 
نفس الو مين معايا 
المتصل........

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية بين الماضي والحاضر " اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent