رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثاني والاربعون بقلم صباح عبدالله
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثاني والاربعون
في بيت الشرقاوي الساعة 12:00
قمر قعده في الجنينة وشايله جوتي وجوتي بتعيط ومش عايزه تسكت
قمر اي ياحبيبت ماما لالالا بس خلاص هششش وعماله تسكت فيها
عند محمد في الأوضه بتاعتو هو. اسيل
محمد بيفكر في قمر واللي عملتو انهارده محمد معقوله تكون عرفيتي حاجه عن السر طيب لو عرفت حاجه ليه مقالتيش انا عارف ان قمر مكنتش تستاهل اي حاجه من اللي حصلتلها وبالاخص المعامله اللي انا كنت بتعمل بيها معاها ياتاره لو حاولت أصلاح كل حاجه قمر هتديني فرصة ويفوق على صوت واحده بتغني انشوده بصوت جميل
قمر في الجنينه بتغني للي إبنته قمر بصوت جميل
في يوم همست في اذاني من يمسح عن قلبي حزني
يرجعني خضراء اللون اعشاشا للأطيار
في حديقتنا في قريتنا باب ولها اسوار
لا يعلم احد مافيها تخفي عنا الأسرار
اقبلت بجد اسقيها اروي الأشجار احييها
وغدا من أجمل مافيها زهر لا كالأزهار
في حديقتنا في قريتنا باب ولها أسوار
لايعلم أحد مافيها تخفي عنا الأسرار
ما أجمل ان تسقي الشجره لتضاهي بالحسن الثمره
ان تغرس في اليابس أملا زرعا يعطي الأثمار. وعماله ترادت في الانشودا
علشآان تنام بس قمر متعرفش ان صوت هيصاحي كل اللي في البيت الجنينه بتاعت عائلة الشرقاوي فيها مكبر لصوت بس قمر ماتعرفش
جوري في البلكونه هي وميار َولمياء
جوري واو صوت قمر جميل اوي.
لمياء فعلاً 🥺 جميل بس في حزن كتير اوي
ميار فعلاً في حزن بين عليها اتعذبت كتير
. جوري. هو انتو نسيتو اول ماقمر ومحمد اتجوازو حصل اي
لمياء لا منسناش
ميار بقولكم على حاجة
جوري ولمياء قولي
ميار. ماتيجوا نقرب من قمر ونتعرف عليها بين عليها كويسة وطيوبه اوي
جوري
والله انا حبيتها من اول مرا شوفتها فيه قلبي استريحي ليها ماني مكلامتهش وماصحتش ليا الفرصة اتعرف عليها.
لمياء. وانا معنديش مشكله بس في رايكم لو قرابن من قمر اسيل مش ممكن تزعل.
عند محمد واسيل.
اسيل وقفها في البلكونة وسامعها صوت قمر
اسيل بتكلم نفسها اواو ياقمر صوتك جميل اوي مانو حزين بس روعه اتمن انك تقداري تسمحيني ياقمر بس انا والله ماكونتيش في واعي اليوم ده ومكانش قصدي اذيكي والله 😟 انتي متعرفش انا ضميري انابني قد اي بس والله ماكنت اعرف انك معاقه ساعاته انا بجد اسفه وبدموع انا بوعديك ياقمر اني هحاول اصلح كل حاجه
عند الشباب.
اوس البت دي لو حد من الفنانين سمع صوته انا متأكد انها هتكون اكبر فنانه في العالم كلو.
مراد فعلاً صوته جميل اوي ومئثر كمان اللي يسمعو بينسي كل حاجه حولي
قاسم واقف وخدي بالو من محمد وهو وقف في الجنينه ورائ قمر محمد اول مشاف قمر في الجنينه هو نزل له.
قاسم في رايكم هيحصل اي في الايام الجايه
مراد. قصدك اي
اوس قصدك. بين محمد وقمر.
قاسم في ريكم. محمد هقدار يصالح قمر اوقمر هتسمح محمد ولو حصل اسيل هتعمل اي اسيل اختي وانا عارفه هي مش هتستحمل تشوف محمد مع واحده تانيه غيره كلنا عارفين اسيل بتحب محمد قد اي وكلنا عارفين ليه محمد اتجواز اسيل
مراد.
محمد وافق على اسيل لم فكر ان قمر هربت وسباتو بس انا مش عارف اي حصل بين محمد وجدو في اليوم دي محمد كان عايز يسافر لم عرف ان قمر سافرت امريكا وكلنا كنا عارفين انه في أمريكا وفكرنا انها هرابت مع الشاب علشآان بتحبو علشآان كدا محمد قرار انو يتجاوز اسيل بس هو من يوميها وهو اتغير
اوس.
انا حسيت ان محمد فرح كتير لم قمر رجعت هوو ممكن.
مراد وقاسم يبصو على اوس
وفي صوت واحد بيحبها يعني
عند. الحج ابراهيم
الحجه منال قعده على السرير بتعيط وبتكلام في ابراهيم انت كنت عارف ان حنان بنتي لسه عايش ومعرفتنيش ليه
الحج إبراهيم. لاني مكونتش اعرف عنها اي حاجه والله دوارت علىه في كل مكان بس من غير نتيجة هي كانت مع ماهر في العربية يوم الحديث وماعرفتيش اي حاجه عنهم بس عرفت ان حنان بنتي عايش بس هي فين معرفتيش ولم رجعت اليوم ده انا قولتلكم انها مات هي وماهر
الحجه منال. ما انت كنت عارف انها عايش ليه ماقولتيش
الحج إبراهيم. خوفت انك تعيشي على أمل انها هترجع وانا عيشت واحد وعشرين سنة وانا بدور علىه وملاقتهاش بس مش عارف ازي قمر وَماهر لاقوها
عند محمد في الجنينه
محمد صوتك لسه زي ماهو ياقمر جميل
قمر تتلفت لمصدر الصوت تلقي محمد واقف وراها قمر تخود جوتي وعايزه تدخل جوه
بس محمد يمسك دراعه
قمر سيب درعي وتشد درعها من ايد. محمد بس متقدرش انها تشدو
محمد. ممكن تهدي شوية عايز اتكلم َمعاكي
قمر مفيش كلام بيني وبنك وسيب درعي بقاا علشان وجعني
محمد يسمع كلمة وجعني يجي سايب درعها
قمر تسيب محمد وتطلع على اوضة
محمد بيبص على قمر وهي ماشي. بوعدك ياقمر اني هصالح كل حاجه انا عارفت كل حاجه بس مش قادر تتكلم اها ياقمر لو تعرفي انا اتعذابت قد اي
تاني يوم في اوضت قمر
قمر في الحمام وسيبه جوتي على السرير. والباب يتفتح ويدخل حد الأوضه ويقعد جمبا جوتي ويلعب معاهه
قمر تطلع من الحمام وتشوف ان في حد قعد على سرير. قمر بصوت عالي انت مين ياسين يبص على قمر ويضحك
قمر بخطوات زي خطوات ميكي ماوسي
قمر ها بقاا انت مين ياحلو اي دخلك على اوضتي وبضحكه اي ياسطا عجبتك الموزه جاي لها من غير استاذنا حتي وبتلعب المشط اللي في ايديها هي سيبها ولا اي ياض انت ياسين بعند أطفال عين على المشط وعايز يخدو من ايد قمر وعمال يضحك وقمر بتلعب في.
اسيل بصوت عالي ياسين
سناء مالك صوتَ عالي ليه كدا على الصبح
اسيل ياسين. مش عارفه راح فين انا دخلت الحمام وطلعت ملاقتهوش
سناء. اهدي تلاقيها هنا ولا هنا
محمد.
في اي يااسيل َوصوتك عالي ليه كدا
اسيل تبص على سناء بخوف من رادات فعل محمد وبصوت ضعيف انا مش لاقيها ياسين ودموعها تنزل والله انا دخلت الحمام وطلعت ملاقتهوش
محمد يمسك اسيل من درعها جامد انت بتقولي اي ازي مش لاقيها ياسين
اسيل والله مش، عارفه انا دورات على في البيت كلو مش لاقيها
محمد بعصبيها انتي واحدة غبيه ميت مرا اقولك متسبهوش لواحدو
سناء. اهدي يامحمد تلاقيها هنا ولا هنا هيروح فين يعني
محمد ياريت لم أكون بكلام مع مرتي مفيش حد يدخل
وانتي روحي شوفي ياسين فين
وفي الحظه دي قمر نزل من على السلم وشايله جوتي وياسين
قمر بصوت عالي مفيش داعي ياسين معايا
اسيل بدموع وتجري تخد ياسين من ايد قمر.
اسيل حبيبي ينفع كدا تخلي ماما تخاف عليك
سناء. بغل وتروح عند قمر. انتي ازي تخدي ياسين من غيري متعرفي حد وبعدين انتي كونتي عايزه محمد يزعل اسيل صح
قمر تخد جوتي وتامشي من غير متراد على سناء قمر حبيبت ماما جعانه صح وتبص على جوتي وتحب فيها
سناء تنزل بكل حقد وغل وتجي مسكه قمر من درعه مش انا بكلمك ازي تسبيني وتمشي كدا انتي واحده قليلت الذوق صحيح
قمر انتي ازي تمسكي دراعي قد سيبي دراعي
سناء بغل وتجي متخل ظوافره في دراع قمر.
قمر تجي ذقها سناء موقعها على لارض
عند حنان.
حمزه بدموع. ماما حبيبتي انا حمزه فوقي انا مشتاق ليكي اوي
ماهر يجي من وراه حمزه وهو قعد على السرير جمبها
ماهر متحفيش ياابني ان شاء الله هتقوم بسلامه
حمزة يذاق ابو وبصوت عالي وكل غضب انا مش ابنك وانت مش ابوي انا ابوي مات من وانا عندي 6 سنين
ماهر مستغرب من تصرف حمزه ومن الكلام اللي هو بيسمعو ماهر بدموع من كلام حمزه بس انا اهو انا عايش مش، ميت انا رجعت
جمزه ههههه رجعت ها رجعت ويسقف على ايدي ويلف حولينا ماهر والله برافرو عليك ازي قدرت تقوله انا رجعت ويقف قدام ابوها انت عارف انا عندي كام سنه دلوقتي انا عاندي 27سنه دلوقتي وجاي تقولي انا رجعت ويمسح دموع بعد واحد وعشرين سنة رجعت بس انا ابوي مات َواللي بيموت مبيرجعش ياستاذ ماهر ويجي سايبو وماشي
ماهر بدموع
عارف يابني اني اتاخرت على مرجعت بس انا والله 😟 فكرتكو موتو
ويبص على حنان اللي نايمه ومش حسه ولا فهم اي بيحصل حواليه ويقعد جمبها قوم بقاا ياحبيبتي قومي شوفي حمزه كبير وبقا راجل وبيقول ان ابوها مات
عند الحج إبراهيم
هو قعد على كرسي ومسك في ايدي كبس الابشوره وعمال يكيت ويضفي فيه وسرحان في تفكيرو قمر رجعت ما انب كنتش عايزه ترجع وكنت ناوي اقتلها بس هي اختفت ومقدارتيش اوصلها وبعد سنة ونص ترجعا ومعه حنان وماهر ازي انا كنت متاكد اني خلاصت على ماهر وانو مات خلاص بس ازي لسه عايش ايوا انا اللي بعات راجل من رجلتي علشان يقتل ماهر واتهمت حامدي الناجي انو هو اللي قتلو بس مكنتش اعرف ان حنان معا في العربية ولم روحت المستشفى اتأكد بنفسي ان ماهر مات بس حنان لسه عايشه وهربت من المستشفى
وياتاره قمر عرفت حاجه عن شغلي ان انا أكبر رائيس مافيا ولو عرفت ليه ماقلتش اها ياقمر بين عليكي هتكوني مصدر ازعج ليه بس انا مش بحب وجع الدماغ وزي مقتلت ابوكي انا هقتلك ولو ماهر قرار انو يقف قدامي مره تانيه انا هقتلو بس المره دي مش هيرجع وهقتلك انتي كمان ياقمر؟؟
يتبع الفصل الثالث والأربعون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة" اضغط على اسم الرواية