رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والأربعون بقلم صباح عبدالله
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والأربعون
في بيت عائلة الشرقاوي
الحج إبراهيم. بيفكر يقتل قمر ازي هو عايز يقتلها علشآان خايف ينشكف انو اكبر رائيس مافيا في عالم الاسلاحه والمخدرات
إبراهيم. بيفكر بصوت عالي لا انا مش هسمح ان السر ده يتكشفش بسببك ياقمر انا عملت المستحيل علشان السر ده مايكشيفيش ومستعد اقتل اي حد حتي لو محمد
ويفوق من تفكرو على صوت عالي
تحت عند قمر وسناء
قمر. ذاقت سناء وقعتها على الأرض
اسيل. بصوت عالي ماما وتروح عند امها اسيل ماما انتي كويسة وتحوال توقفها
محمد. مستغرب من تصرف قمر. محمد بصوت عالي انتي اتجننتي ياقمر ويروح ويوقف سناء
الكل اللي في البيت يجوو على الصوت العالي
الحجه منال. اي في اي صوتكم مالو عالي كدا ليه
هانم مالك يامحمد بتزعق كدا ليه
سناء. بدموع تمسايح الست هانم علشان بقولها متخديش ياسين من غير متقولي لاسيل ذقتني وقعتني على الارض
الكل بيبص على قمر بستغرب ومستنين قمر تقول حاجة
بس قمر تبص علىهم وتخدي بنتها وعايزه تروح المطبخ علشآان تاكل جوتي
بس محمد يضيق جدا من تصرف قمر ان هي مش عمالوا اي احترام ولا عمله احترام لاي حد من كبار العيله. محمد يمسك قمر من درعها جامد. انتي رايحه فين
قمر. درعه مجروح من مسكت سناء وجهي محمد مسكه نفسي المسكها قمر. سيب درعي يابنأدم
محمد. مش هسيبو وهكسرك دماغك كمان لو َمعتزارتيش من طنط سناء دلوقتي
قمر. تشد درعها من ايد محمد وانا معملتيش حاجه غلط مع حد علشآان اعتذار من حد يااستاذ محمد
محمد جوز سناء. والله انتي بت قليلت حياة يعني تذقي واحده اكبر منك وتوقعيها على لارض وتقولي معملتيش حاجه غلط امل لو غلطانه كَنتي ضربتيها
قمر. والله لو كنت قليلت حياه زي محضرتك بتقول كنت فعلاً ضرابتها زي مابتقول بظبط
وبعدين اذنكم انا عايزه افطري بنتي علشآان وراي شغل وتجي سيبها الكل منها قايت نار ومنها مش فاهم حاجة
جوري. والله انا حسها ان في حاجة غلط أكيد ماماعملت حاجه علشآان كدا قمر اتصرفت بشكل ده
ميار وقفها جمبا جوري وسمعت هي بتقول اي ميار بضحكه الله يخربيتك اسكتي انتي عايزها تودين في داهية
لمياء انتو تقولو اي مش فاهمه صوتكم واطي
ميار. اسكتي لو حد سمع است جوري بتقول اي كنا روحنا كلنا في نصيبه
في مكان تاني في حاره من الدرجه المتواسطه
فتاة بصوت عالي بالله عليك ياعمي خالص معتيش قدرا كفاية ضراب الله يخليك. والله هو اللي تردني من الشغل علشان الحاجة وقعت مني بالغصب
الراجل وهو بيضراب في الفتاة اكيد انتي اللي بتدلعي في الشاغل مانا عارفك بت قليلت الاداب
ندي بدموع حرام عليك ياراجل ياظلم بدلع اي انا والله كنت تعبانه وقولتلك اني تعبانه مش قادره اروح الشغل وانتي خلتني اروح من غصب عني وهناك ماقدرتش وانا في المصنع الحاجه وقعت مني والمدير تردني وانت عارف هو تردني علشان اي
طارق عم ندي مانتي لوكنتي وفقتي على كان حصل اي يعني وينزل ضراب فيها من غير اي رحمه
ندي بدموع 😭😭وبصوت عالي خلاص بالله عليك هموت مبقتش قادر.😫😫ومن بين؛شهقاته انت عايزني اعمل اي وانا اعملو
طارق تنزلي دلوقتي ومش عايز اشوف وشك غير لم تلاقي شغل فاهمه
ندي. طيب طيب هنزل ادور على شغال بس بكره انا تعبانه والله ومش قادره
طارق يذقها براجليه لو صحيت وانتي لسه منزلتيش تشوفي شغل جديد مش هقولك اناهعمل فيكي اي
ندي بخوف من عمه الظلم حاضر هنزل والله هنزل بس الله يخليك متضربنيش تاني
ندي بنت جماله متوسطه بشر قمحوي وعيونه رمادي غامق وشعر اسمر اللون ومطوسط الطول عنده 20سنه مخالصة الثانوي وعمها خراجه من العلم علشان تشتغل وهيكون ليها دور في الرؤية
عند قمر في المطبخ بتغلي الحليب علشان تفطر جوتي ومقعدي جوتي علي العجله بتاعته
سناء تدخل تلقى قمر في المطبخ لواحده سناء ماشي يقمر انا هعراف ازي اربيكي انا سناء بنت اكبر رجال الأعمال واحده زيك فلاحه وجربوعه تذقني انا وتوقعني على لارض. وتيجي بكل غل وحقد من وراه قمر وهي وقفها تغلي الحليب وتجي مسكه ايد قمر وحطاه في قلب الحليب وقمر مش وخده باله قمر بصوت عالي اهااااااا ايدي وبشد ايديه ويريد السميع العليم ان سناء تجي وقعها ويجي الحليب وقع على وشه سناء بصوت عالي اهااااااا. قمر وهي مسكه ايديها وبتعيط من كتر الوجع بس تشوف ان سناء وقعت والحليب وقع على وشه تجري على التلاجه وتجيب مايه متلاجه وتجي حطاه على وش سناء. علشان وشه ميحصليش ليه حاجه
محمد واسيل والكل قاعدين على السفره بيفطرو يسمعو صوت صويت جاي من المطبخ يقومو كلهم يجرو يشوفو في اي
واول مايوصلو المطبخ يشوفو ان سناء وقعها على لارض ومسكه وشه وعمالة تسرخ وقمر وقفها جمبها والحليب وقع في المكان كلو
اسيل بدموع هي وجوري ماما مالك ويجرو على امهم.
قاسم ماما انتي كويسة ويروح عند سناء اي حصلك
سناء بكذاب وبدموع وصوت عالي قمر ذقتني ووقعت على الحليب
الكل يبص على قمر ومصدمين من اللي هم بسمعو
قمر وقفها مصدومه من الكذاب والافتره بتاع سناء مش هي اللي دخلت عليها الاول وهي اللي حطيت ايديها في قلب الحليب ليه بتكذاب وتقول انا اللي وقعت علىها الحليب
قمر. انتي ليه بتكذابي
محمد. يروح عند قمر هي برضو اللي بتكذاب ويجي ضرابه بالقلم
قاسم. يشيل امو ويطلعه من المطبخ. ويقعده على الكنبه ويتصل على الدكتور
محمد. يمسك ايد قمر المحروقه. قمر بدموع من كتر الوجع. اهاااااااااا ايدي
بس محمد. يمسك ايد قمر جامد لدرجة ان ضوفرو دخلت في ايد قمر. هو معرفيش ان قمر محروقة ويشده ويطلعه في الصالون. محمد بصوت عالي انتي بقااا عايزه توصلي لا اي
قمر بدموع هي خالص مبقتش قادر 😭 من الوجع لوسمحت سيب ايدي
محمد. يشوف سناء عمالة تعيط من الوجع وبكل غضب انتي ايدك بتوجعك صح
قمر. بدموع وتهزي رأسها بمعنا ايوا
محمد. يجي بكل غضب مسك ايد قمر على اخر معاندو بتوجعك صح انتي ايدكي بتوجعك اما الغلبانه اللي انتي حرقتي وشه تعمل اي
قمر. بدموع حسبي الله ونعم الوكيل
كم تدين تدان َ. وقال رسول الله صلى الله عليه وسلم. من فحر فحرتنا لأخيه ف وقعها فيها. وتجي منهاره على لارض هي خلاص مبقتش متحمل الالم. واستسلمت لمساكت محمد
اسيل بغضب من قمر. علي اللي امها في. والله انا عمري مشوفت واحده غشاشه ومخضعه قدك ياقمر بقا تذوقي ماما وتوقعيها على الارض وقولنا ماشي ممكن غلطة وبدموع يامفتريها ازي جالك قلب تحطي الحليب مغلي على وشها وتروح عايزه تضراب قمر
محمد. يسيب ايد قمر ويمسك اسيل علشان ماتضرابيش قمر
ميار ولمياء اهدي ياسيل
وفي الحظه. دي يدخل حازم ومعا الدكتور حازم بخوف هو ليه الدكتور جاي البيت ويخد بالو من قمر قعده على لأرض وبتعيط. وشوف سناء في حضني جوزها ومسكه وشه وعماله تسرخ
الدكتور. لو سمحتي يامدام اهدي علشان اقدر اعلاج حضرتك
سناء. مش قادره وجع فظيع
اسيل وجوري بدموع على حالت امهم. معليش يأماما خلي الدكتور يشوف شغلو
سناء ترفع وشه وتشيل ايديه. الدكتور. متخفيش يامدام وش حضرتك ميه ميه والحمدلله وده بفضل الله تعالى والمياه المتلاجه اللي حضرتك حطيتها على وشك اول ماتحرقتي ف محصليش اي تشوه والحمدالله
اسيل. بستغراب وتبص هي وجوري على امهم هو مين حطيلك مياه متلاجه على وشك يأماما علي ماذون ان مكنتش في حد معاكي في المطبخ وفي الحظها دي يبصو كلهم على قمر ويعرفو ان قمر هي اللي حطيت المياه علي وش سناء
قمر. تقوم من على لارض وتمسح دموع وتشوف بنتها مع الداده بتعيط تروح وتخوده منها وتجي طلعه اوضته من غير متكلم حد.
بس وهي طلعه الحجه. منال تشوف ان ايدين قمر كلهم محرقين.
الحجه منال. بدموع قمر بنتي استنى ماله ايدك وتجري علىها تشوف ايد قمر محرقين جامد والجلد ايديها مش موجود
حازم يشوف ايد محمد فيها دم حازم اي الدم اللي في ايدك ده يامحمد
الكل بستغرب ومحمد كمان دام اي اللي في ايدي ويبص على قمر ويفتكر انها قلتلو ان اديها بتوجها
ميار. تجري على محمد انت مجروح وريني كدا وتشوف بس مفيش جروح كلهم يبصو على قمر و يشوفو ان ايد قمر هي المجروحه. ميار بدموع على منظر ايد قمر. ممكن اشوف ايدك
قمر. لا عادي مفيش داعي كتر خيركم اوي لحد كدا َوتبص على محمد
حازم. يروح عند قمر ويخد منها جوتي لو سمحتي اقعدي خلي الدكتور يشوف ايدكي
جوري. تروح عند قمر انتي ازي ايدك اتحرق كدا
قمر. تقدري تسالي. المدام سناء هي هتجوابك احسن مني
جوري. واسيل والكل يبصو على سناء
سناء. بتوتور وانا مالي انتي حرقتين وبتهمني. وعايزه تهراب انا تعبانه اوي وعايزه ارتح. وطلع على السلم
محمد يفهم ان هي السبيب في كل حاجة محمد بكل بغضب من مرات عمو علي اللي عملتو وانها كنتي السبب انو يسابب وجع لقمر بسببها بصوت عالي استنى يامدام سناء مش لم نفهم الاول اي حصل.
الحج إبراهيم في المكتب
الحج إبراهيم يعمل تلفون على رقم سري
المتصل. هلا
الحج إبراهيم. أريد منك خدمه
المتصل. ماذا تريد
الحج إبراهيم. سوف اخبرك ماذا اريد ولكن لا أريد بان يعلم احد شيء
المتصل اوكي امرك ف انا اشتغل معك من زمن والا افشل في شيء
الحج إبراهيم. اعلم ذالك ولكن هذي المرا خطيرة جدا
المتصل. ماهي المهمه سيد إبراهيم وانا تحت امرك في اي شيء
الحج إبراهيم. اسمع اذان ماذا أريد منك؟
المتصل. أمرك ولكن لاماذا تريد بان تقتل شخص من عائلتك؟
يتبع الفصل الرابع والأربعون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة" اضغط على اسم الرواية