Ads by Google X

رواية حب الصدفة الفصل الثالث والاربعون 43 - بقلم ملك عتمان

الصفحة الرئيسية

  رواية حب الصدفة الفصل الثالث والاربعون 43 - بقلم ملك عتمان                                                        


رواية حب الصدفة


رواية حب الصدفة الفصل الثالث والاربعون

 فوق عند نوران وريم 
ريم: مالك ينوران بتعيطى ليه يحبيبتى إنتى متخانقة مع كريم ولا ايه 
نوران بدموع: أيوة أنا وكريم مبقاش ينفع نكمل مع بعض خلاص
ريم: إنتى بتحبيه يا نوران 
نوران: بحبه بس ده حياتى كلها 
ريم: أمال فى أيه بقى 
 نوران: مينفعش نكمل مع بعض ياريم فارس مات بسبب إخواته وانا مستحيل أبقى مع الشخص إل أخويا مات بسبب حد من عيلته 
ريم: إنتى عارفة إن كريم مكنش يعرف أى حاجة عن الإنتقام ده وقولتلك كتير إن فارس عمل حادثة بعربيته محدش قتلة ده قضاء ربنا وده عمره إل ربنا كاتبهوله
عايزاكى تفكرى كويس فى الموضوع ده كريم ملوش ذنب فى أى حاجة من إل حصلت 
نوران: حاضر يريم 
عند عمر كان بيلبس ونازل 
مريم : إنت نازل 
عمر: أيوة 
مريم: رايح فين 
عمر باسها من راسها: هقولك بعدين إدعيلى إنتى بس 
مريم بإبتسامة: ربنا يوفقك يحبيبى مع السلامة 
عمر: سلام 
 أول ما عمر نزل لقيت تليفونها بيرن 
مريم: إزيك ينهى عاملة ايه إنتى وألين وحشتونى خالص 
نهى: إحنا كويسين الحمدلله إنتو أخباركم أيه 
مريم: إحنا تمم الحمدلله بس بعد ممشيتو والدنيا إتلغبتط أكتر من الأول وعمر بيعمل نفسه مبسوط وهو جواه حزن كبير انا حاسة بيه بس هو مش بيبين ده مش ناويين ترجعوا بقى 
نهى: والله يمريم الدنيا مش ملغبطة عندكوا بس وعندنا كمان حاجات كتير حصلت هنا إتفاجئنا بيها المهم متكونيش قولتى لعمر إحنا فين 
مريم: إطمنئى مقولتلوش 
نهى: طب أنا هقفل معاكى دلوقت أبقى بوسيلى البت سدرة كان نفسى اشوفها والله 
مريم: إنشاء الله ترجعوا وتشوفيها ونتلموا كلنا مع بعض زى زمان 



نهى: إنشاء الله سلام بقى ألا ألين هترجع وانا لسه معملتش الأكل 
مريم: سلام يحبيبتى 
نهى أول مقفلت مع مريم لقت جرس البيت بيرن 
راحت تفتح لقته مروان 
مروان: عاملة ايه ينهى 
نهى: تمم الحمدلله واقف بره ليه تعالى جوه 
دخلوا جوه وقعدوا 
مروان: جبتلكوا أكل بقى معايا عشان متتعبوش نفسكوا 
نهى: بتيجى إنت فى الوقت الصح ألا ألين زمانها جاية من بره وكنت لسه معملتش الأكل 
مروان: هى ألين مش هنا 
نهى: أيوة راحت الشركة لفارس ولا أدم ده والله الواحد مبقى عارف هو مين بالظبط 
مروان بعصبية: وإنتى سبتيها تروح لوحدها إفرضى طردها من الشركة زى معمل المرة إل فاتت إفرضى ايه ده أكيد طردها 
نهى: إهدى بس مالك انا قولتيلها أجى معاكى قالتلى لا وإنها عايزة تروح لوحدها 
مروان: مكنش ينفع برضوا ينهى تسبيها لوحدها انا ماشى 
نهى: رايح فين 
مروان: رايح لألين 
نهى: طب إستنى هاجى معاك 
ولسه بيفتحوا الباب عشان يطلعوا لقوا ألين واقفة قدام الباب والدموع بتنزل من عنيها 
نهى : ألين مالك يحبيبتى ايه إل حصل 
ألين بعياط ملئ بالشهقات: فارس طلع مات بجد 
مروان: طب تعالى جوه وإحكيلنا كل إل حصل بالظبط
دخلوا جوه وقعدوا 
مروان: ها يألين عرفتى منين إن فارس مات بجد وإن إل شوفناه فى الشركة مش هو فارس 
ألين: أنا لما روحت الشركة قابلت أدم وقالى إنه مش فارس هو أخو فارس التوأم وإسمه أدم 
نهى: إنتى متأكدة يألين اصل فارس مكنش ليه إخوات خالص غير نوران 



ألين: هو قالى إنو لما روح سأل أبوه وأمة عن إل فى الصورة معايا قالوله إنهم مكانوش بيخلفوا ويوم ولادتة هو وفارس أخدوه بمساعدة ممرضة من غير محد يعرف لإن ام فارس مكنتش تعرف إنها حامل فى توأم وطالب منى أنزل معاه مصر عشان أوديه لعيلته
مروان: طب إنتى هتعملى ايه دلوقت هتنزلى مصر معاه 
نهى: ألين مينفعش تنزلى مصر لو نزلتى حاجات كتير أوى هتتغير فكرتى فى إبنك طيب 
ألين: مهو أصل أدم عرض عليا الجواز 
مروان: إنتى بتقولى أيه 
ألين: هو قالى أوديه لعيلته وعشان مينفعش أنزل مصر هيتجوزنى على ورق بس عشان يحمى إبنى ولما أخلف هنتطلق
مروان: وإنتى هتعملى أيه
نهى: أكيد إنتى مش هتوافقى صح 
ألين: أنا موافقة أتجوزة 
نهى: إنتى أكيد بتهزرى هتتجوزى أخو فارس حب عمرك
ألين بعياط: هو إنتو مبتحسوش بيا ليه هو إنتو فاكرنى مبسوطة أوى إنى هتجوز حد غير فارس سواء أخوه أو مش أخوه انا كل يوم قلبى بيتقطع لما أفتكر إن فارس خلاص مبقاش موجود معايا أنا هتجوزة بس عشان أحمى إبنى مش أكتر وأنا أخدت قرارى خلاص ياريت محدش يناقشنى فى الموضوع ده تانى أنا داخلة أوضتى 
مروان: أنا همشى 
نهى: ماشى فين متخليك قاعد شوية 
مروان: ورايا شغل هبقى أجيلكم تانى سلام 
نهى: مع السلامة 
مروان طلع ركب عربيته وهو متعصب وأول موصل بيته فضل يكسر فى أى حاجة حواليه 
مروان بشر: بقى أنا أخلص من فارس يطلعلى أخوه شكلك يأدم هتحصل أخوك فوق أهوه تونسوا بعض برضوا 
فى مصر
يوسف: زى مقولتلك هتكلمها و تقولها إنك بتحبها إنتو عشان متخانقين فطبيعى هتقفل السكة فى وشك فتقوم إنت قبل متقفلها فى وشك تعمل نفسك عربية خبطتك تقوم هى جيالك علطول
كريم: إنت متأكد إن الخطة ديه هتنجح 
يوسف: إطمن انا شوفتهاا فى فيلم قبل كدا ونجحت 
كريم: ربنا يستر 
يوسف: إتصل عليها يلا 
كريم: حاضر 
فى فيلا الدمنهورى 



ريم ونوران كانوا قاعدين بيتكلموا مع بعض 
نوران: ريم إحنا السنادى ضاعت علينا فى الكلية إحنا كدا نعتبر مدخلناش الكلية من أساس لإن دى أول سنة لينا
ريم: مش مهم ينوران إنتى عارفة إن مكنش بمزاجنا السنة ديه حصل فيها مشاكل حاجات كتير أوى مكوناش نتخيل إنها تحصل 
قطع كلامهم رنة تليفون نوران 
نوران: إلحقى يريم ده كريم 
ريم: طب متردى 
نوران فتحت المكالمة 
نوران: بتتصل ليه 
كريم: عشان أقولك إنى بحبك وخلاص مبقتش قادر أعيش وإنتى بعيدة عنى كدا 
نوران والدموع بدأت تتساقط من عينيها: وأنا قولتلك إن مبقاش ينفع يكريم سلام 
كريم: نوران إستنى ونبى متقفلى أنا عايز أقابلك عايز فرصة واحدة بس ولو مرضتيش تكملى معايا بعديها صدقينى مهكلمك تانى 
نوران بصت لريم : بيقول عايز تقابلنى مرة واحدة ولو موافقتش بعديها أكمل معاه مش هيكلمنى تانى وهيعتبر موضوعنا إتقفل 
ريم: واقفى قوليلى ماشى يلا 
نوران: طيب يكريم أنا موافقة هقابلك إمتى 
كريم بفرحة: كمان ساعة عند البحر فى المكان إل بنقعد فيه علطول 
نوران: طيب سلام 
يوسف : ايه يبنى منفذتش الخطة ليه 
كريم: لا مهو انا خلاص قدرت أقنعها إنها تقابلنى 
يوسف: مدام إنت تقدر تقنعها من الأول متعب أمى معاك ليه بس وأخطط وأنفذ 
كريم: معلش هنعوزك فى وقت تانى متقلقش 
يوسف: تبقى بتحلم أنا خلاص مش مساعدك فى حاجة تانى مشاكلك بتاعة الحب ديه حلها بنفسك 
كريم: تصدق أنا غلطان إنى جوزتك أختى عشان بتحبها ووقفت جنبك ولغاية دلوقتى مقولتلهاش إنى أخوها لغاية متتنيل وتحبك مع إنى مش عارف لو حبتك هتحبك على ايه 
يوسف: هتحبنى زى ما نوران بتحبك كدا 
كريم: بقولك ايه وسع كدا أنا مش فاضيلك ورايا معاد مع نوران 
يوسف: سلام يعم الحبيب 


* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع والاربعون اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية حب الصدفة " اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent