رواية حب الصدفة الفصل الثامن والاربعون 48 - بقلم ملك عتمان
رواية حب الصدفة الفصل الثامن والاربعون
دخلوا جوه وألين راحت جابت الإسعافات الأولية وطهرلته الجرح.
أدم بوجع: أااه براحة
ألين: حاضر
مروان بخبث: متعرفش مين الناس إللى طلعوا عليك وضربوك.
أدم: لا أول مرة أشوفهم ، بس الحمدلله ضربتهم وقدرت أهرب منهم.
نهى بتساؤل: على كدا بقى يأستاذ أدم هنأجل السفر لبكره.
أدم: لا هنسافر النهاردة فى معادنا
ألين بقلق: خليها بكره إنت مش شايف حالتك عاملة إزاى
أدم بإبتسامة: أنا كويس متخافيش قوموا حضروا حاجتكوا يلا عشان نمشى
ألين : احنا مجهزين كل حاجة
أدم: طب يلا بينا عشان فاضل على الطيارة ساعة
أخدوا الشنط وطلعوا بره ولسه هيركبوا العربية
مروان: خلينى أنا أسوق عشان إنت تعبان
ادم: ماشى
ركب أدم جنب مروان قدام وألين ونهى ورا
وبعد شوية كانوا وصلوا المطار
مروان: طيب يجماعة أنا كدا إطمنت عليكوا همشى أنا بقى عشان ورايا شغل
نهى: خد بالك من نفسك وأبقى إنزل مصر عشان نشوفك
مروان بإبتسامة: إنشاء الله سلام
ألين ونهى: سلام
بعد ما مروان مشى
أدم: إنتو عارفين مروان ده منين
ألين: بعد حادثة فارس كنت قاعدة على البحر لقيته جه قعد جنبى وإتعرفنا على بعض وإدانى رقمه عشان لو إحتجت أى مساعدة منه ولما قررنا نسافر أمريكا هو إللى ساعدنا إننا نيجى وجابلنا البيت إللى قاعدين فيه وكان بيدورلنا على شغل كمان
أدم بتساؤل: وعمل كل ده من غير مقابل
ألين: وفيها ايه هو باين عليه إنسان محترم وبيساعد الناس
أدم: وعلى كدا بقى بتثقوا فيه
ألين: أيوة طبعا بس ليه كل الأسئلة ديه هو فى حاجة
أدم بتوتر : لا مفيش
نهى: هيوحشنى والله كان بيهزر ويضحك معايا علطول
ألين: والله لما نرجع لقول لزياد شوفى هيعمل فيكى ايه
نهى بحزن: زياد ايه بقى مخلاص هو مبقاش عايزانى
ألين بإبتسامة مليئة بالحزن: كل حاجة هتتحل متقلقيش
أدم: مين زياد ده
ألين: لا مش وقت أسئلة هبقى أحكيلك كل حاجة لما نرجع مصر المهم دلوقت الطيارة
أدم: صحيح الطيارة دى هتطلع دلوقت يلا ندخل بسرعة
فى مصر فى فيلا الصعيدى
يوسف: بس يا حاضرة الظابط ده كل إللى حصل وكنا جايين نسأل عمو محمود على أعدائه قولنا ممكن من خلالهم نعرف الخاطف بس زى محضرتك عارف اول مجينا لقيناه مقتول وأكيد إللى خطف ريم هو إللى قتله
رياض: طب إدينى كدا الرقم إللى إتصل بيك
يوسف: إتفضل يا باشاا أهوه
رياض: تمم هطلع أعمل مكالمة وجاى ليكم تانى
كريم: أنا خايف على ريم أوى ألا يكونوا أذوها
يوسف: إنشاء الله خير
وبعد شوية دخل الظابط
رياض: عرفنا مكانها يجماعة فى .............
كريم:طب يلا نروح بسرعة
رياض: اهدوا يجماعة الوضع خطير مش زى منتو فاكرين لازم نحط خطة الأول
يوسف: إتفضل يا باشا احنا سامعينك
رياض: بصوا الأول هما اكيد عارفين إنكوا هتلاقوا مكانها وهتروحولها إنتو بقى هتعملوا كدا هتروحوا ومن غير محد يشوفكوا هتدخلوا
جوه قدرتوا تطلعوا ريم وتطلعوا كدا هيبقى مفيش خطر عليكوا لإن احنا مش ساعتها هنهجم على المكان معرفتوش بقى تطلعوا وإتقفشتوا جوه ساعتها هنهجم على المكان برضوا بس هنديكوا فرصة الاول تحاولوا تطلعوا عشان تبقوا بعيد عن ضرب النار ومحدش يتأذى فيكم
يوسف: تمام يا باشا يلا بينا بقى
رياض: استنى خود السلسلة ديه البسها وأوعى تقلعها لو إتفضحتوا ومسكوكوا إضغط على الزرار إللى فيها ده واحنا هنعرف وندخلكوا علطول
يوسف أخد السلسة ولبسها
رياض: يلا بينا
يوسف وكريم كانوا طالعين ورا الظابط
نوران: إستنوا أنا عايزة أروح معاكوا
كريم: تروحى فين بس احنا رايحين عند عصابة وقتالين قتلة خليكى قاعدة هنا مع طنط ليلى وأوعى تمشى لغاية منرجع
نوران بدموع : بس
كريم بعصبية: مبسش قولت خليكى هنا يبقى خليكى هنا فاهمة عايزة تروحى عشان يحصلك حاجة وأموت انا بعديكى صح
يوسف: كريم اهدى مالك اتعصبت كدا ليه
كريم: إنت مش شايف الهانم بتقول ايه
يوسف: نوران اسمعى كلام كريم وخليكى هنا وإحنا انشاء الله هنرجع علطول ومعانا ريم
نوران ببكاء: حاضر
طلعوا بره وركبوا العربية ومشيوا ورا عربية الشرطة
فى فيلا الجندى
نوران: طنط ليلى زى مقولتلك خلى بالك من نفسك انا مش هقدر أستنى اكتر من كدا لازم اروح وراهم
ليلى بدموع: رجعيلى ريم يا نوران مبقاش فاضلى غيرها خلاص
نوران: حاضر يطنط
نوران طلعت من الفيلا ركبت عربية من إللى موجودين ومشيت
وبعد شوية كانوا وصلوا المكان نزلوا من العربية
يوسف: أنا جايف متيجى نرجع
كريم: إنت هتهزر ولا ايه خلينا نشوف طريقة ندخل بيها أحسن
يوسف: فى إتنين حراس قاعدين قدام الباب اهم تعالى نجيب حاجة تقيلة ونضربهم على رأسهم
كريم: وإنت هتعرف تعمل كدا
يوسف بضحكة بلهاء: لا طبعا بس هنجرب
كريم: طيب تعالى ندور على حاجة نضربهم بيها
وبيديروا وشهم الناحية التانية لحظوا إن حد واقف ولما شافهم إستخبى
كريم: شوفت إللى انا شوفته
يوسف: أيوة ألا يكون حد شفنا وإتفضحنا دا هيعملوا مننا فراخ بانيه على كدا
كريم: تصدق أنا غلطان إنى جبتك معايا كنت جيت لوحدى أحسن دى نوران يا غبى
يوسف: نوران وايه إللى جابها هنا
كريم: عشان دماغها ناشفة وهتتمسك كلنا دلوقت المهم تعالى نروح نجنبها قبل محد يشوفها
نوران كانت واقفة مستخبية ورا سور كبير وبتبص تشوفهم مشيوا ولالا لقتهم مش موجودين
أخدت نفس عميق ولسه هتمشى لقت حد لمس كتفها
بتدير تشوف مين لقته كريم
كريم: بتعملى ايه هنا
نوران بتوتر: أن ا ك نت
كريم بعصبية: أنا مش قولتلك متجيش مش بتسمعى الكلام ليه رودى
يوسف: خلاص يكريم مش وقته كلام دلوقت عايزين ندخل نجيب ريم الاول وإبقوا إتخانقوا بعدين
كريم: حسابنا بعدين انجرى قدامى
لقوا عصيتين كبار على الأرض أخدوهم
كريم: جاهز يا يوسف
يوسف: بقولك ايه متخلى نوران تروح تشغلهم ده هيبقى اسهل لينا لما نيجى نضربهم
كريم: لا نوران خليها بعيدة عن اى حاجة
نوران: أنا موافقة
كريم: اسكتى انتى خالص
يوسف: كريم مش وقته لازم تروح تشغلهم عشان نعرف ندخل لريم يلا يا كريم مفيش وقت
كريم بزهق: طيب خليها تروح
عند الشابين كانوا قاعدين يضحكوا مع بعض
نوران : هاى يجماعة أنا كنت جاية هنا لواحدة صحبتى وشكلى توهت ممكن حد يساعدني
الشاب الأول وهو بيبصلها : طب ممكن القمر يجى يقعد معانا شوية وبعدين هنوصله
نوران بدلع: طب متيجوا معايا إنتوا
الشاب التانى: لا مهو مينفعش نتحرك من هنا الباشاا محرز علينا
نوران: خلاص واحد يجى والتانى يفضل هنا
الشاب الاول: أنا هاجى يقمر
ولسه هيقوم من مكانه كان مضروب على رأسه هو وزميله ووقعوا على الأرض
نوران : كويس إنكوا جيتوا عالطول ألا الراجل كان قايم بجد
كريم: يلا ندخل جوه مفيش وقت للكلام
فتحوا الباب وأول مدخلوا
* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل التاسع والاربعون اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية حب الصدفة " اضغط على اسم الرواية