رواية الكلبش والايدي الناعمة البارت الرابع 4 بقلم لمياء رفعت
رواية الكلبش والايدي الناعمة الفصل الرابع 4
عصام: يابيه شوف لينا حل مستقبل البنت بيضيع
المحامي: ماهي المشكله بنت اخوك مش عارفه اسم الا كان معاهم في العربيه المتهم الأصلي يبقى ازاي هساعدك ده حتى ماتعرفش هو مين ولا ساكن فين
عصام: طب والعمل هنعمل ايه
تليفون عصام رن
بعد اذنك هرد ع التليفون
المحامي اتفضل: الووووووو مين
ملك: لو سمحت ياعمي انا ملك صاحبة ساره والا كنت معاها ف العربيه يوم الحادث
عصام: انتي منك لله هربتي انتي وصاحبتك والواد الا معاكم والبنت هنا راحت ف داهيه
ملك: بلاش تحسسني بالذنب اكتر من كده ياعمي انا بكلمك علشان اعرفك اسم الشاب الا كان معانا وعرف ساره بيه يمكن ده يخفف الحكم عنها او الحكومه تقدر توصل ليه اسمه عمر محمود مجدي وعنوانه....
عصام : طيب وانتي فين
الخط قطع
عصام: الووووووو الوووووو
المحامي: وصلت لحاجه
عصام: ايوه كده عرفت اسم المتهم وعنوانه
المحامي: طيب وريني التليفون نشوف الرقم ده بيتكلم منين ...مسك الفون المحامي وشافه رقم خاص
المحامي: للأسف الرقم خاص مش متسجل
عصام: طب والعمل
المحامي: لازم نحدد جلسه علشان ساره تقول ع اسم المتهم علشان الحكومه تعرف تجيب الولد ده
عصام: طيب ومستني ايه
المحامي: خلاص هتوكل ع الله بإذن الله
ساره وباقي السجناء خرجوا قدام العنبر يقعدوا
ساره بقت واقفه لوحدها وع خدها الدموع
اكرم لسه واصل وداخل ع السجن...شاف ساره وهي واقفه بص ليها وفضل واقف بيستغرب ازاي الوجه الطفولي ده يكون مجرم
اكرم: وحب يفتح موضوع مع ساره قرب منها .....هههههه حلو الهوا هنا
ساره: بنظرة تحدي هو جميل آآآه بس لحضرتك يعني بمعنى للي واخد عليه لكن الا زييا لا لأنه مش شبهي
اكرم: بخنفة من طريقه كلامها.....هو انتي فاكره نفسك ايه انتي مسجونه ان طلعتي ولا نزلتي
ساره: المتهم برئ حتى تثبت ادانته
اكرم: طيب ولو ماطلعتيش بريئه وفضلتي زي ماانتي ف السجن
ساره: يبقى قدري ومحدش بيهرب من قدره او يمكن تكون بدايه جميله ليا وتكون حياتي لسه بتبدأ
الظابط حسين: اكرم يااكرم
اكرم: كان واقف مع ساره سرحان
ساره: مش حضرتك برضو الظابط اكرم
اكرم: هز راسه...بمعنى مش فاهم
ساره: في ظابط هناك بينادي عليك
اكرم: سابها ومشي
حسين: من امتى وانت بتهتم تقف مع المساجين هههههههه
اكرم: ودي اعتبرها خفة دم ع الصبح ولا اعتبرها ايه
حسين: لا ابدا بس استغربت
اكرم: المهم: عملت ايه ف القضية الا ادتهالك
حسين: ولا اي حاجه بقت ضدد مجهول
اكرم: يلا خير
______________________
المحامي: الحمد لله يااستاذ عصام الجلسه اتحددت ع الأسبوع الجي
عصام: يكرمك يارب الحمد لله
المحامي: بإذن الله مستبشر خير
عصام: يارب يسمع منك
____________
ملك: الووووووو
عمر: ايوة ياملك
ملك: انا بلغت اسمك ل ساره والحكومه ف أقرب وقت هتوصلك ف يستحسن تعترف وتخلصنا من الا احنا فيه
عمر: زي ماانا هروح ف داهيه انتوا كمان هتروحوا ف داهية
ملك: يعني ايه
عمر: يعني انا هارب زييا زيكم وانتوا ماانتوا كويسين اهو شغالين بالكم بحاجات مالكمش فيها ليه
ملك: انت مجنون دي الا راحت ضحية عملتك السوده دي صاحبتي
عمر: قفل السكه ف وشها
هبه بتكلمي مين
ملك: بكلم زفت عمر _______________
هبه: طب والعمل
ملك: مش عارفه بجد
_______________
اكرم: ياعسكري ابعت هات المسجونة ساره
العسكري: تمام يافندم
العسكري: تمام يافندم المسجونة ساره اهي وخرج
اكرم: قاعد ع المكتب ومش بيتكلم
ساره: حضرتك بعتلي
اكرم: قام وقف وقرب من ساره
اكرم: بصوت واطي حابب اعرف عنك كل حاجه وحابب اعرف ايه الا حصل مظبوط ف الليلة الا قبضت عليكي فيها
ساره: لييييييه
اكرم: انا ظابط و ده حقي
ساره: وانا كلامي قولتوا ف المحكمه وف النيابة
اكرم: ساعديني ياساره علشان اقدر اساعدك
ساره: هتساعدني ازاي
اكرم: مش عارف بس حاسس من جوايا بشئ نضيف جواكي
ساره: و ده كان فين حضرتك لم شهدت ضددي ف المحكمة
اكرم: ده شغلي ياساره واكيد كنت هقول وهاشهد باللي انا شوفته
ساره: انت شوفت قدامك حاجه مش حقيقيه
اكرم: وعلشان كده بعتلك وحابب افهم
ساره هحكيلك كل حاجه
اكرم: اكيد هقدر اساعدك سبيها لله وعليا
وضرب الجرس
العسكري تمام يافندم
اكرم: خد ساره ووديها العنبر....اكرم بتوتر اقصد اقول المسجونة
العسكري: تمام يافندم
______________
وبعد مرور اسبوع وجه ميعاد الجلسة
عمر: كلم صاحبه جهز نفسك يااسلام علشان لازم ساره تموت النهاردة قبل مااسمي ياجي ف المحكمه
اسلام: جاهز ياصاحبي
ساره بقت فرحانة انها هتقول ع اسم المتهم ان الحكومه تقدر توصل لحاجه
واكرم كان سعيد من جواه
ركب عربيه السجن اكرم هو وكذا عسكري
وركبت ساره العربيه واول ماوصلوا المحكمة اضرب عليهم نار وساره اضربت بالنار ووقعت في الأرض
اكرم: بصوت عالي سسسسساره
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الكلبش والايدي الناعمة" اضغط على أسم الرواية