رواية أحببتها صغيرة الفصل الرابع بقلم سلمى حجازي
رواية أحببتها صغيرة الفصل الرابع
رضوان / افتح ي ولدي انا والدك رضوان
صقر / بابا ؟؟ .... ثواني ي بابا جاي اهو
خرجت فرح من الغرفه وسألت بتعجب
فرح / مين ؟؟
صقر / ده بابا بصي ادخلي الاوضه واقفلى ع نفسك ومتخرجيش مهما حصل ماشي
فرح / حاضر
وبالفعل دخلت فرح الغرفه واغلقت الباب
فتح صقر الباب واستقبل والده
رضوان / اي ي ولدي كل ده عشان تفتح
صقر / اسف ي بابا كنت بغير
رضوان / ولا يهمك ي ولدي .... اي مجيتش الفرح ليله امبارح لي
صقر / اااا .... كنت ... كنت جاي .. بس العربيه عطلت والميكانيكي قالي هتاخد وقت ف التصليح
رضوان / اااه .... بس عربيتك مركونه تحت
صقر / اااا ...ما هو خلصلها متاخر ف ملحقتش ..... مش عيب عليك ي عمده برضو تتجوز بت صغيره
رضوان / وانت عرفت منين عاد ان البت صغيره
صقر / هاااا .... ما .... ما انت قولتلي
رضوان / لع انا مجوتلكش ان البت صغيره
صقر / يمكن بس انا قولت اكيد هي صغيره لانك ع طول بتتجوز بنات صغيره وبعدين تطلقها
رضوان / لا المره دى منفعش
صقر / منفعش لي
رضوان / البت هربت
صقر / هربت ازاي
رضوان بخبث / مخابرش بس هعرف
صقر / احم ..... تشرب اي ي بابا
رضوان / معاوزش حاجه انا بس هخش اريح جتتي من السفر شوي
صقر / اييييه ... لا
رضوان / لا اي ي ولدي معاوزنيش انام ع فرشتك ولا اي
صقر / لا خالص ... مش كده .... انت .. انا .. انت بس ملحقتش تقعد معايا انت وحشني اوي
رضوان / ي حبيبي ي ولدي اخيرا جلبك حن عليا وبجيت اتوحشك
صقر / ااه ي بابا شوفت
رضوان / بس غصب عني ي ولدى جتتي ملبشه من السفر وعاوز انام جوي جوي يلا فوتك بعافيه
صقر / ي بابا استني بس ..
لم يستمع له رضوان ودلف الي الغرفه ولحقه صقر ولكنه وجد الغرفه فارغه ف علم صقر ان فرح قد اختبأت ف اطمأن قلبه
رضوان / يلا ي ولدي بجا اخرج ولا هتنعس معايا
صقر / لا هخرح اهو تصبح ع خير
بعد مرور نصف ساعه
خرجت فرح من الغرفه بحذر وبطئ شديد
فرح بهمس/ ابيه صقر ... ابيه صقر
صقر / فرح.... اوعي يكون حس بيكي وانتي خارجه
فرح / لا عيب عليك انا خرجت لما سمعت صوت شخارته
صقر بضحك / جدعه ي فرح .... اكيد اتخبيتي ف الحمام صح
فرح / لا خوفت احسن يدخل الحمام لا حاجه ف اتخبيت ف الدولاب
صقر / برافو عليكي فرح زكيه
فرح / طب وبعدين ي ابيه هروح فين
صقر / استني انا هتصرف
اخذ صقر هاتفه وقام بالاتصال ب حبيبه
صقر / الو ي حبيبه ممكن طلب
حبيبه / اي ي حبيبي خير ف حاجه
صقر / لا مافيش بس ممكن تجيلي البيت بس من الباب اللي ورا ف المطبخ هستناكي
حبيبه / ف اي ي صقر قلقتني
صقر / يلا بس وهفهمك كل حاجه
حبيبه / طيب طيب انا جايه
صقر / تعالي معايا ي فرح
فرح / مين اللي اسمها حبيبه دى
صقر / دى .. دى واحده صاحبتي ف الشغل وكده
فرح / هااا ... العيب عليك بتصاحب بنات .... واهلها بجي عارفين انها بتتحدد معاك
صقر / امممم باين عليكي هتتعبيني ي فرح .... بصى ي فرح هناا غير الصعيد عندكوا هنا عادي الولد يكلم بنت واهلها بيبقوا عارفين وشويه شويه هتتعودي ع هنا وكمان هتتكلمي زيي انا كنت كده ف الاول وبعدين اتعودت
فرح / انت كنت عايش ف الصعيد
صقر / اه هبقي احكيلك كل حاجه بس تعالي معايا دلوقتي
فرح / حاضر
ذهب صقر ومعه فرح الي الباب الخلفي وظل ينتظر حبيبه لعده دقائق حتي جاءت
حبيبه / اسفه ي حبيبي اتأخرت عل.... اي ده مين دى ؟
صقر / ااا.... فرح ... حبيبه ... اا
فرح / ايواا دى بجى حبيبه
صقر / ايوا ي فرح
فرح / اهلا وسهلا
حبيبه / اي ده انا مش فاهمه حاجه .. مين دي ي صقر
صقر / ااا .... اقعدي هنا ي فرح وانا شويه وجاي .... تعالي معايا ي حبيبه
ذهب صقر ومعه حبيبه الي مكان بعيدا عن فرح حتي لا تسمع الحديث الذي يدور بينهم وقص عليها ما حدث بدايه من ذهابه الي عرس والده الي الان
صقر / بس كده ي ستي ده اللي حصل
حبيبه / يحنيين ..... وانت بقا هتوديها ملجأ اكيد
صقر / لا
حبيبه / هو اي اللي لا .... هترجعها لاهلها يعني ماهو اكيد مش هتقعدها معاك العمر كله
صقر / بصي ي حبيبه المطلوب منك دلوقتي تاخديها تقعد معاكي لحد ما بابا يمشي ارجوكي عشان هيحصل مشكله لو شافها عندي
حبيبه / ماااشي ي صقر ... ماااشي اما نشوف اخرتها ... يلااااا يختييي
فرح / بتتحددي معايا اني
حبيبه / الله ع اللهجه ..... اه بتحدد معاكي ي حلوه يلا
صقر / براحه ي حبيبه ع البنت مش كده ..... بصي ي فرح انتي هتروحي تقعدي عندها لحد بكره لما بابا يمشي وبعدين هتيجي ماشي
فرح / ماشي
صقر / يلاوخلي بالك من نفسك ومتتعبيهاش معاكي
فرح / حاضر
حبيبه / هييييح يلااا يحلوه .... سلام ي ابو قلب ابيض
وصلت حبيبه الي منزلها التي تعيش فيه بمفردها واخذت معها فرح للداخل
حبيبه / بصي ي ست فرح انا مش عايزه اسمع اي كلمه منك لحد ما تروحي تمام ... واكلك وشربك عندك المطبخ هاتي منه اللي انتي عاوزاه واياكي ثم اياكي تبوظي حاجه او تك*سري حاجه واللي تاكلي فيه تغسليه سامعه
فرح بهمس / شايفه حالها علينا ليه اكده المسل*وعه ديي
حبيبه / بتقولي حاجه ي فرح
فرح / بجول حاضر من عنيا انتي اؤمريني وانا انفذلك حاضر
حبيبه / شاطره ي حلوه
ف الصعيد
كانت سعاد تجلس وحدها ف غرفتها تبكي بشده حتي دخلت والدتها
نجات ( والده سعاد ) / بتبكي لي ي بت ي سعاد
سعاد / فرح اتوحشتني جوى جوى ي اما
نجات / اك*تمي جط*عك وجط*عت سيرتها دى بت جلي*له الربا*يه
سعاد / لا ي اما فرح مش جلي*له الربا*يه فرح محترمه ومتربيه كويس
نجات / بس اكتمي ي مجص*وفه الرقبه ...البت اللي ته*رب ليله دخلتها تبجي بت مترب*تش وتستاهل جط*ع رجبتها .... اااه لو العمده يلجاها هيجط*ع رجبتها
سعاد ببكاء شديد / حراام عيكوا ده بدل ما تخافوا عليها ليكون حصلها حاجه عف*شه
نجات / والله العظيم لو ما سديت*ي حنكك ي بت بطني لكون جايله لابوكي يضر*بك هه
سعاد / ي رب خدن*ي بجا وريحني
ف القاهره
ف منزل حبيبه
حبيبه / انا داخله اخد شاور اخرج الاقيكي زي ما انتي اوعي تلعبي ف حاجه مفهوم
فرح بهمس / يبجى اي شاور ده ليكون صاحبها التاني حاكم بنات مصر جللا*ت الربا*يه زى ما الحربا*يه كانت بتجولي
حبيبه / بت انتي بتبرط*مي بتقولي اي
فرح / مابجولش مابجوولششش ي مرري عليكيي
حبيبه / بت اتلمي .... جتك القر*ف ف لهجتك
بعد مرور نصف ساعه
فرح / هاااا ي مرري .... اتحش*مي ي مر*ه
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببتها صغيرة" اضغط على اسم الرواية