Ads by Google X

رواية حب الصدفة الفصل الرابع 4 - بقلم ملك عتمان

الصفحة الرئيسية

    رواية حب الصدفة الفصل الرابع 4 - بقلم ملك عتمان                                                        


رواية حب الصدفة


رواية حب الصدفة الفصل الرابع

 

فارس: وهو بيبصلها طب اسمك ايه 
ألين: إسمى ألين 
فارس أول مشافها إنصدم وسكت منطقش 
ألين: حضرتك تؤمر بحاجة تانية 
فارس: ................
ألين: فارس بيه 
فارس: لا إتفضلى إنتى على شغلك 
ألين خرجت وهى بتقول ماله ده ومدتش إهتمام 
عند فارس لسه مصدوم هى دى إل خبطتها بالعربية إزاى لازم أقولها لا مش هينفع فى أيه يفارس مالك اهدى كدا 
زياد: ايه يبنى إنت بتكلم نفسك ولا ايه 
فارس: ونبى يزياد سبنى فى حالى دلوقت مش نقصاك وكمان انت دخلت ازاى 
زياد: دخلت من الباب هكون دخلت منين يعنى بس انت ال  مش مركز مالك( زياد يبقى صاحب فارس من أيام الثانوى عيونه عسلى وشعره بنى وجسمه رياضى وطويل وفرفوش وبيحب الضحك عكس فارس خالص) 
فارس: السكرتيرة الجديدة 
زياد: مالها بس عفكرة دى ايه صاروووخ 
فارس: زياد إحترم نفسك
ذياد: إيه يبنى إنت بتحبها ولا ايه يابا 
فارس: حب ايه بس إتنيل كل الحكاية إن ألين السكرتيرة هى البنت إل عملتلها الحادثة من يومين 
زياد: يا محاسن الصدف 
فارس: زياد انا مش نقصك دلوقت هتقولى اعمل ايه يإما بره 
زياد: لازم تقولها طبعا 



فارس: مش عارف يزياد 
زياد: هو إيه ال مش عارف هى مش حبيبتك مثلا عشان تخاف تسيبك دى حتة سكرتيرة يعنى لو مشيت يجى غيرها كتير 
فارس: طيب يزياد هقولهاا 
زياد: تمم يبرنس عايز حاجة بقى ألا أبوك هيفرمنى عشان بقاله ساعة طالب ورق الصفقة ولسه مودتهوش ليه 
فارس بضحك: سلام 
أخر النهار
ألين خبطت على بابا المكتب 
فارس: ادخل
ألين دخلت: حضرتك أنا خلصت شغلى كله محتاج منى حاجة تانية قبل ممشى 
فارس: اه قوليلى بس عندنا اول اجتماع بكره إمتى 
ألين: الساعة واحدة حضرتك أول اجتماع تؤمرنى بحاجة تانية 
فارس: لا 
ألين: تمم انا همشى 
فارس: استنى 
ألين: نعم 
فارس: تحبى اوصلك فى سكتى انا كدا كدا همشى دلوقت وكل الموظفين مشيوا 
ألين: لا حضرتك متتعبش نفسك انا هروح لوحدى 
فارس: تمم 
ألين طلعت من الشركة مش لاقية ولا تاكس فى طريقها مشيت شوية يمكن تلاقى فى طريقها تاكسى وهى ماشية طلع عليها شوية شباب كانوا شاربين 
الشاب الاول: هو القمر ماشى لوحده ليه 
الشاب التانى: متيجى ونجيب مليجى يمزة 
ألين بعياط: لو سمحتوا سيبونى فى حالى أنا عايزة اروح 
الشاب التالت: ليه انتى فاكرة اننا هنسيبك ولا ايه انتى بتاعتنا النهاردة هتيجى معانا بالزوق ولا ناخدك بالعافية
ألين: حرام عليكوا أنا معملتلكمش حاجة سيبونى فى حالى وحاولت تجرى منهم بس معرفتش حاوطوها من كل مكان ولسه هيدخلوها 



العربية ألين لقيت واحد مسكهم كلهم وقعد يضرب فيهم لغاية مطلعوا يجروا بسرعة 
عمر: انتى كويسة 
ألين بعياط : أنا عايزة أروح
عمر: طب قوليلى العنوان وأنا هروحك 
عمر ملقاش رد منها قالها متخافيش أنا مش هأذيكى 
ألين حست بصدق فى عينه 
عمر: قولى العنوان بقى 
ألين: العنوان .......................
فى الطريق 
عمر: إنتى ايه ال كان مماشيكى بليل أوى كدا فى الضلمة لوحدك 
ألين: أنا كنت راجعة من الشغل وملقيتش تاكسى فقولت امشى شوية يمكن تلاقى وبعدين طلع عليا الناس دول مكنتش اعرف إن هيحصل كل ده 
عمر: تمم حصل الخير أبقى روحى مع حد من زمايلك بعد كدا أنا ربنا بعتنى ليكى المرادى الله أعلم كان هيحصل ايه لو مكنتش موجود 
ألين: طيب وشكرا على مساعدتك ليا 
عمر: على ايه كان لازم أعمل كدا 
ألين: تمم نزلنى هنا 
عمر: استنى اكمل بيكى لجوه 
ألين: لا مش مهم أنا هنزل هنا
عمر: طيب على راحتك سلام 
ألين: سلام 
يا ترى مين عمر ال ظهر فجأة ده وايه حكايتة ويا ترى فارس هيقول لألين ان هو السبب فى الحادثة ولا لا 

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الخامس اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية حب الصدفة " اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent