Ads by Google X

رواية صغيرة الرعد الفصل الرابع 4 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

 رواية صغيرة الرعد البارت الرابع 4 بقلم رنا احمد عماد

رواية صغيرة الرعد كاملة

رواية صغيرة الرعد الفصل الرابع 4

في فيلا المنشاوي ..
في غرفه عامر ...
كانت تنظر إليه بدموع متحجرة كان القلب قد توقف في ذلك اللحظه فما حدث لايصدق بالاكيد ذلك كابوس مميت لتنظر إليه باستغراب تحاول أن تتأكد من أنه هو عامر معشوقها زوجها أو بمعنا اصح كان زوجها .
حنين بصدمه مميته /عامر انت بتهزر صح مش كده .

عامر بسخرية وانتقام /لا ي حبيبتي ده مش حلم ولا أنا بهزر دي الحقيقه خلاص جوازنا انتهاء .
وقفت وهي تتحامل علي ذاتها لتقف أمامه بنظره تحدي وكره فكان متوقع أنها تتحدث تصرخ ولكن ردها كان فعلا صادم بالنسبه له أثر صفعه قويه هزته لتتحدث هي بكل كبرياء وقوه اكتسبتها من ذلك الصدمه .
حنين بوجع والم /اي أن كان السبب الي خلاك تعمل كده بس انا دلوقتي بكرهك كره قد الدنيا كلها اوعا تفتكر انك كسرتني متحلمش ي عامر كتير كنت بحس انك مبتحبنيش بس كنت دائما بكدب نفسي بس اديك ضهرت علي حقيقتك مجرد واحد عنده نقص وبيحاول يعوضه بكسره للناس بس انا مش هكون من الناس دي ي عامر .

عامر بسخرية وحده /انا فعلا كسرتك انتي كنتي لسه بين ايديا مستسلمه ده لوحده بيثبتلي اني حققت هدفي صح اوي .
حنين باستفزاز وانتقام /ههههه ده بجد انا الي انتصرت عليك ي عامر انت الي مكنتش قادر تبعد نفسك عني كنت ضعيف في حضني انت الي وقعت ي عامر مش انا .
عامر بغضب /ده حلم بعيد اوي ي حلوه انتي بالنسبه الي مش اكتر من وسيله اقدرت اكسر بيها الهدف الأساسي واشفي غليلي .
حنين بغضب /ابويا مش كده طول عمري شايفه بينك وبينه عداوه دايما نظره تحدي في عنيكم انتوا الاتنين .
عامر بحده /اسالي ابوكي خليه يعرفك حقيقته .
حنين بقوه وتحدي /ميهمنيش اعرف انت مش خلاص عملت الي انت عايزه بس قسما بالله ي عامر لاندمك كل دقيقه جايه في حياتك وحياه الحب الي حبيته ليك لانتقم منك الانتقام الي يشفي غليلي .
لتسرع حنين الي الخارج ليمسك عامر ماامامه ليدفعه أرضا بغضب شديد .
في غرفه حنين ...
واخيرا قد سمحت لحصونها بالانهيار سقطت أرضا بدموع والم وحسره تكفي العالم كله لتصرخ بوجع فلم تكن تتوقع في أسواء أحلامها كابوسا مثل ذلك لكن اياك والمراه المجروحه عذرا ي صديقي ستلقنك درسا لن تنساه ............
في شقه حمزه..

ابراهيم بحده /ها ي حنين مقفلتش الا لما اطمنت علي ست الحسن والجمال أنها رجعت من الكباريه.
حمزه بضيق /ايه الي بتقوله ده بس ي بابا مانت بتشوف الزبائن رايحين جايين .
ابراهيم بسخرية /لا ي شيخ انت هتستعبط عليا يالا مانا عارف انك بتقفل كل يوم متأخر علشان تتطمن علي ست الحسن الي هتوديك في ستين داهيه .
حمزه يزهق/يووه ي بابا فيه ايه احنا عارفين هي عند ربنا ايه مش يمكن الرقاصه دي عنده اطهر مننا .
ابراهيم بحده /نعم ي اخويا ده ربنا اكيد بيلعنها ليل ونهار .
حمزه بياس /انا داخل انام ي بابا تصبح علي خير .
في شقه سمر ..
كانت تجلس بدموع والم وهي تتضع الكمادات علي خدها الوارم كانت تبتسم بدموع وهي تتذكر حديثه فهي تعلم كم يعشقها وهي ايضا قلبها يدوب به عشقا لكن القدر هو من اضاعها في ذلك الطريق طريق حرمنها منه ترا أنها أصبحت لا تستحقه لكن سنرا كيف سيكون القدر ...
في فيلا الشناوي ...
سالم بجديه/ها ي رعد عرفت هتعمل ايه .
رعد بابتسامه /جرا ايه ي بابا هو انا اول مره اسافر اخلص شغل ولا ايه انا مش صغير .
سالم بابتسامه /انا عارف ي حبيبي بس انت عارف الصفقه دي انا قلقان منها ازي .
رعد وهو يربت علي يده /متقلقش ي بابا انشاء الله مش هرجع من المانيا الا وانا مخلص الصفقه دي .
في شقه خاصه ب عائله المنشاوي ..
مالك باستغراب /مالك ي بنتي واقفه كده ليه.
رشا بحده /انت فاكرني ايه واحده رخيصه كده لا ده انا الشرف عندي اغلا من الدنيا كلها .
مالك بصدمه وغيظ  /ايه المجاري الي انفتحت علينا دي انا غلطان اني انقذتك .

رشا بقلق /طب خلاص انا اسفه والله بس الي حصلي اكبر بكتير من أن عقلي يستوعبه.
مالك بجديه /اي أن كان الي حصل ده يخصك انتي لوحدك انا ماليش اني ادخل في خصوصياتك أو اعرفها لمجرد اني سعادتك الشقه تحت امرك كل حاجه هنعوزيها هتلاقيها وده رقمي لو عوزتي اي حاجه تقدري تفضلي هنا لحد ماتشوفي ظروفك.
رشا باحراج/انا بجد اسفه مقصدتش اتمنا متزعلش مني كفايه الي انت عملته معايا ده علي راسي من فوق والله .
مالك بجديه/خلاص محصلش حاجه امسكي دي نمرتي لو عوزتي حاجه كلميني .
رشا بابتسامه /شكرا اوي ي استاذ .
مالك بابتسامه/مالك اسمي مالك .
في الموقع الذي يعمل به اياد .
صديقه سامي بضيق /استغفر الله العظيم يارب .
اياد باستغراب /مالك ي سامي فيه ايه .
سامي بقرف /قرف بعيد عنك مش عارف الستات اتهبلت ولا ايه واحده استغفر الله العظيم عرفت واحد عن طريق النت وبقا بيجيلها البيت وجوزها شك فيها وعملهم كمين لحد ما مسكهم متلبسين وقتلهم .
اياد بشك وقلق /وشك فيها ازي .
سامي /ابدا لاقاها قاعده علي النت ليل ونهار الله يحرقه النت ده خرب الدنيا .
اياد بهمس وقلق /اكيد الي انا بفكر فيه ده مستحيل .
في شقه فادي ..
كان يسير فادي الي الداخل كانت تجلس اسماء وصافي .
فادي بابتسامه/مساء الخير .
اسماء بابتسامه /تعال ي حبيبي اعرفك صافي صحبتي حظك انت ترجع من الشغل بدري واعرفك عليها .
صافي بخبث/بالنسبه الي انا فادي بيه مش غريب عليا انا اعرف حضرتك كويس .
فادي بإعجاب وهو ينظر إلي مظهرها فكانت ترتدي لبسا ضيقا للغايه يظهر مفاتنها .
/تشرفنا بحضرتك .
اسماء بطيبه /تمام نقدر نتعشا سواء هروح احضر العشاء .
صافي بمكر /بصراحه حضرتك بجد تستاهل الي بيتحكي عنك .
فادي بإعجاب/اني اكون ملفت بالنسبه لوحده في جمالك ده اكيد يسعدني .
صافي بخبث /انا الي اسعد ..
في فيلا المنشاوي ...
في جناح سعد ...
سعد بصدمه /سفر ايه الي بتتكلمي عنه ي حنين .
حنين بوجع والم وكسره /هسافر ي بابا انت عارف أن كان نفسي اخود دبلومه الديكور دي من زمان واهي جات الفرصه اني اخدها في باريس .
سعد بشك /وعامر عارف .
حنين بضيق /عامر مش هيفرق معاه ي بابا لأن حياتنا خلاص انتهت وخلصت ..
سعد بحده /قصدك ايه ماتتكلمي مالك عماله تتكلمي بالالغاز كده ليه.
حنين بدموع والم /مفيش ي بابا كل الحكايه أن انا وعامر مش هينفع نتكمل مع بعض عادي ايه المشكله .
سعد بشك وقلق /ليه ايه الي حصل .
حنين بقوه وتحدي وشك /هيكون ايه الي حصل ي بابا اظن أن ده الي حضرتك كنت عايزه انا عارفه انك مكنتش موافق علي جوازي من عامر وطلع فعلا عندك حق عامر ميستهلش حبي ليه .
سعد بفرحه /انت كده صح ي حبيبتي لازم تبعدي عن عامر لازم .
حنين بشك /لدرجه دي ي بابا ايه الي بينك وبين عامر طول الوقت بينكم حاجه مش مفهومه .
سعد بارتباك /هيكون بينا ايه ي حنين مفيش حاجه طبعا بس دايما شايفك تستاهلي احسن منه بكتير هروح احجزلك الطياره ي حبيبيتي .
حنين بشك ووجع وقوه/هيجي يوم واعرف ايه الي بينكم ايه السر الي بسببه دخلتوني بينكم وبقيت لعبه في وسطيكم ودمرتوا حياتي وساعتها انتقامي منكم هيكون كبير .....
في جناح سالم ...
سالم بحده وغضب /انت بتقول ايه ازي ده حصل اتكلم .
عامر ببرود /عادي احنا مش اول ناس نتطلق .
رعد بغضب /ده ايه البرود الا انت فيه ده اتكلم زي الناس .
عامر بحده /انا بتكلم زي الناس مشكله حصلت لقينا خلاص أننا مش هينفع نكمل مع بعض وانتهينا .
سالم بغضب /ده علي اساس ايه انك جايبها من الشارع دي بنت عمك ي غبي .
عامر ببرود /خلصوا كل الي عندكم براحتكم علي الاخر ده مش هيغير حاجه .
سعد بحده /فعلا مش هيغير حاجه وكويس اوي أن ده حصل قبل متلمس منها شعره واحده .
عامر بسخرية /اللعبه منهتش ي عمي .
رعد بجديه /معلش ي عمي ده باين عليه اتجنن ومش عارف بيقول ايه .
سعد بغضب /يتجنن علي نفسه بنتي خلاص خلصت منه وهتسافر بره .
عامر بضيق لم يعلم سببه لكنه أظهر البرود /بالسلامه والقلب دعايلها .
سالم بجديه /جرا ايه ي سعد ي اخويا ده احنا الكبار هنمشي وراء العيال دول لازم نحل الي حصل ده .
حنين بقوه وكبرياء /خلاص ي عمي الي حصل حصل ومش هينفع فيه رجوع ابنك ده انا بقيت بكره كره العما.
عامر باستفزاز /لا انا الي ميت في دباديبك اوي .
سالم بغضب /اخرس يالا انا مش عارف انتوا ايه الي جرالكم .
حنين بالم وجرح /الي جرالنا ابنك يبقا يقولك عليه ي عمي انا جيت علشان اسلم عليكم قبل ماسافر .
فاتن بالم /ي بنتي استهدي بالله الامور مش كده اهدي بس والله الواد ده بيحبك بس هو طباعه كده مانتي عرفاه .
حنين بوجع وكسره/للاسف ي مراه عمي طلعت معرفوش خالص مع السلامه يلا ي بابا كارما اكيد جهزت .
سالم بغضب /ايه خلاص هتسيبها تمشي .
عامر بالم بداخله لكنه يخفيه ببراعه/براحتها هي اختارت وزي ماقولتلك ي بابا كل حاجه انتهت خلاص .
هنيه بدموع وصراخ/الحقنا الحقنا ي سالم بيه.
سالم بحده/مالك ي هنيه في ايه .
هنيه بدموع وصراخ/عم البت فله جه من البلد وعايز يخادها يجوزها لابنه في البلد ده بلطجي ي سعاده البيه ابوس ايدك متخلوهوش ياخدها .
رعد بحده/ياخدها ازي هي سايبه .
في الاسفل ..
فله بدموع وصراخ /مش هاجي معاكم سيبوني بقا في حالي .
عتمان عمها بغضب /يلا ي بت قدامي احسالك .
سالم بغضب /ايه فيه ي راجل انت انت ازي تتهجم علي فيلتي بالشكل ده.
عتمان بحده /لامواخذه ي باشا انا جاي اخد بنت اخويا وماشي علطول .
رعد بغضب /تاخدها ازي هي بقره ولا ايه .
عتمان بغضب /ألزم حدك ي سعاده البيه انا عتمان عين أعيان الصعيد وكل الي عاوزه بنت اخويا الي عنديكم .
مالك بضيق/امشي من هنا ي راجل انت بدل مانطلبلك البوليس .
سالم بحده/مالك استنا انت عايز بنت اخوك ليه ي حاج عتمان وايه الي فكرك بيها دلوقتي فله تعتبر احنا الي مربينها .
عتمان بحده /احنا صعايده ي بيه ومنرضاش أن بتنا تشتغل في بيت فيه شباب أكده وابني عايز يتزوجها وابن عمها اولا بيها .
فله بدموع وصراخ/عاوزني دلوقتي بعد ما كبرت ي سالم بيه عايزني يجوزني لابنه البلطجي الي مفيش واحده في الصعيد ترضا بيه .
عتمان بغضب /اخرسي ي بنت الكلب .
رعد وهو يمسك يده بغضب /متخلقش لسه الي يرفع أيده علي الي هتكتب علي اسم رعد الشناوي .

google-playkhamsatmostaqltradent