Ads by Google X

رواية حب الصدفة الفصل الخامس والخمسون 55 - بقلم ملك عتمان

الصفحة الرئيسية

      رواية حب الصدفة الفصل الخامس والخمسون 55 - بقلم ملك عتمان                                                        


رواية حب الصدفة


رواية حب الصدفة الفصل الخامس والخمسون


وأول مدخل لقى مامته قاعدة جوه مع الظابط 
رياض: طب أنا هطلع بره وهسيبكم مع بعض شوية 
رياض طلع بره وناهلة قامت من على الكرسى وقربت منه ولسه هتحضنه زقها بعيد عنه 
يوسف بزعيق: إنتى ايه إللى جايبك هنا هو إنتى ورايا فى كل حتة انا مش قولتلك مش عايز أشوفك تانى 
ناهلة: أنا نفسى تدينى فرصة يابنى انا مظلومة والله 
يوسف بعصبية: بس إخرسى انا مش إبنك أنا مستحيل اديكى فرصة بعد إللى عملتيه انا خلاص مبقتش الطفل إللى ممكن حد يضحك عليه أنا كبرت خلاص ومستحيل تخدعينى بكلامك ده 
ناهلة ببكاء: يوسف عشان خاطرى إسمعنى انا أمك إنت بتعاملنى كدا ليه 
يوسف: أمى إنتى مش مكسوفة من نفسك وإنتى بتقولى الكلمة ديه إنتى تعرفى معناها اصلا الأم دى هى إللى بتربى ولادها وتعملهم الصح والغلط وبتخاف عليهم وتحتويهم وتسمعهم لما يكونوا زهقانين من حاجة ولما يكبروا وييجوا يتجوزوا بتكون زعلانة لإنهم هيسيبوها لوحدها أما إنتى معملتيش أى حاجة من ده إنتى سبتينى فى الوقت إللى كنت محتاجك فيه كنت لسه طفل صغير أبسط حقوقى أتربى فى حضن امى وأبويا بس إنتى كنتى طماعة وبتحبى نفسك وبس ومشيتى وسبتينى حتى بابا مات بسببك ومشى وسابنى لوحدى 
ناهلة ببكاء: يبنى أنا عايزاك تسمعنى بس أنا محتاجاك والله جمبى قبل مموت 
يوسف وهو يتصنع الجمود: وأنا مش محتاجلك أنا ربنا عوضنى بريم بحبها وبتحبنى وبتخاف عليا أنا بكررررهك أوى ومش عايزك فى حياتى وياريت متظهرليش تانى فى اى مكان ومن الأحسن تمشى دلوقت 
ناهلة: أنا مش هسيبك يا يوسف غير لما تسامحنى وتسمعنى وهفضل اظهرلك عالطول إنت فاهم 
يوسف بسخرية: يبقى هتتعبى نفسك على الفاضى يا مدام ناهلة 
ناهلة: هنشوف يا يوسف 
راحت ناحية المكتب أخدت شنطتها ومشيت 
فرت دمعه من عينيه رغما عنه مسحها بسرعة 
يوسف لنفسه: إنت هتضعف ولا ايه يا يوسف إنت مستحيل تسامحها بعد كل إللى عملته إنت بتكرهها وهتفضل تكرهها أيوة 
طلعت ناهلة بره وطلعت تليفونها وكتبت رقم وإتصلت عليه
ناهلة: بقولك ايه انا زهقت يوسف مش متقبلنى خالص لسه فاكر إللى حصل زمان وأنا جبت أخرى 
نور: يعنى يرضيكى يا حبيبتى جوزك حبيبك ينزل يشحت يعنى إنتى عارفة إنى خسرت كل فلوسى فى الصفقة إللى فاتت ويوسف الفرصة إللى قدامنا عشان نرجع نقف على رجلينا تانى 
ناهلة: بس أنا تعبت ده مش عايز يسمعنى حتى بس هحاول تانى عشان خاطرك 
نور: ايوة كدا إفضلى حاولى وعشان زهقك ده انا هنسيهولك ياستى مش هنزل النهاردة ومستنيكى فى البيت تعالى بسرعة 
ناهلة: ثانية وهتلاقينى قدامك 
فى المستشفى بداخل غرفة كريم 
ألين: بس ده إللى حصل 
كريم: ألين أنا عارف إنكوا عملتوا حاجات كتير غلط بس بالرغم من ده إنتى اختى وأكيد هخاف عليكى إنتى لازم تبعدى عن عمر الفترة 




ديه لغاية متولدى وتخلى بالك من نفسك ومن إبنك بس الغريب إن فارس طلع ليه أخ توأم لا وإنتى مشاء الله إتجوزتى الأتنين 
ألين وهى تضربه على صدره: إحترم نفسك انا قولتلك إنها جوازة مؤقتة وبعد كدا هنتطلق 
كريم بوجع: أاااااه 
نهى: عملتى ايه يخربيتك 
ألين: كريم انا اسفة إنى ضربتك على الجرح بس كنت بهزر والله 
كريم فضل يضحك عليهم على أخره 
نهى: إنت كنت بتمثل طب وسعى كدا يألين والله لضربك 
كريم: خلاص خلاص أنا أسف...أمال ريم ويوسف فين 
نهى: يوسف إتصلت عليه كتير عشان اعرف إسم المستشفى إللى إنت فيها تليفونه كان مقفول أما مين ريم ديه 
كريم: ريم كانت معايا فى الحادثة 
ألين: أيوا نوران كانت بتقول إن صحبتها هنا فى المستشفى برضوا ممكن تكون هيا 
كريم: نادوا لنوران بسرعة أنا عاوزها
نهى: بس هى مع أدم ممكن ميرضاش يخليها تطلعلك بعد ما عمر طردها 
كريم : أنا عايزها ضرورى إتصرفوا ونبى 
ألين: حاضر بس متتعبش نفسك عشان الجرح 
ألين طلعت بره ولسه هتنزل تحت لقيت نوران طالعة 
الين: نوران تعالى معايا 
نوران: فين 
ألين: كريم عايزك ضرورى 
نوران: بس 
ألين: مفيش بس تعالى معايا ممكن يتعب أكتر لو مجيتيش 
نوران: طيب 
نوران راحت معاها ودخلوا غرفة كريم 
كريم : ممكن تسيبونا لوحدنا شوية 
ألين: ايوة طبعا يلا يا نهى 
كريم: نوران أول حاجة أسف على إللى عمله عمر 
نوران بإبتسامة: عادى انا مش زعلانة اهم حاجة إنك بخير 
كريم: أنا بحبك أوى يا نوران 




نوران بتوتر: ألين قالتلى إنك عايزنى هو فى حاجة 
كريم: ايوة انا عايز اعرف فين يوسف ألين قالتلى إنها اتصلت عليه ومش بيرد وريم هى كويسة صح 
نوران : يوسف إتقبض عليه يا كريم 
كريم: إنتى بتقولى ايه ليه إتقبض عليه
نوران: كان ضرب النار شغال يوميها يوسف طلعنى انا وريم بره وجه عشان يشيلك ويطلعك ممدوح كان هيقتله فضطر إنه يضربه بالنار ومات 
كريم: بس ليه إتقبض عليه ده كان بيدافع عن نفسه 
نوران: أنا قولت كدا للظابط بس قالى إن مش بإيده حاجة وإن ده القانون 
كريم وهو يحاول يقوم من على السرير: أنا لازم أروحله 
نوران: مينفعش تتحرك هيبقى خطر عليك انا هقومله احسن محامى وإنت لما تبقى كويس روحله 
كريم: هى ريم عرفت إنه فى السجن 
نوران: لا ريم فيها حاجة غريبة من ساعة مفاقت ومش بتتكلم خالص حاولت أخليها تتكلم أو تحكيلى إللى حصل بس ساكتة مش بترد انا خايفة عليها 
كريم: ممكن عشان إغتصبت للمرة تانية فمأثر عليها ولاد الكلب إما نفسى أشنقهم بإيدى 
نوران: بس هى مغتصبتش مرة اولى يوسف ملمسهاش 
كريم: بس هى متعرفش ده 
نوران: ربنا يسترها أكيد ده فترة وهترجع زى الأول تانى 
كريم بتنهيدة: يارب يا نوران  

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس والخمسون اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية حب الصدفة " اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent