رواية حورية قلبي البارت الخامس 5 بقلم مريم حسن
رواية حورية قلبي الفصل الخامس 5
مراد … عشان انتي اختي فعلًا
حورية بصدمة… انت بتقول ايه
مراد… انا قولت الحقيقة انتي اختي يوم ما جيتي البيت طلبت من حد يعرف عنك كل حاجة عرفت ان دي مش عمتك دي خالتك امك سابتك عندها امك كانت الشغالة بتاعت البيت من عشرين سنة كانت عمالة اقولك كلام وحش عن بابا و انه سابك مع انه كان طيب و امك هي اللي حطتله حبوب هلوسة في العصير و هاته يعمل كده
حورية.. انت بتكدب صح
مراد… لا مش بكدب دي الحقيقة
حورية بتطلع تجري و مراد كان هيروح وراها
عز… مراد استنى دلوقتي انا هروح وراها و انت كمان اهدى
و متقلقش هجيبها لحد عندك
عز بيركب عربيته و بيمشي وراها
عز.. اركبي يا حورية
حورية بعند… لا مش هركب معاك
عز بيوقف العربية و بينزل
عز… انا قولت اركبي يبقى تركبي
حورية بخوف… انا في العربية يا باشا و بتركب بسرعة
عز… انا قولت لمراد اني هجيلك عشان تهدي شوية
حورية دمعت… انا تعبت تعبت من كل حاجة من خالتي اللي فكرتها عمتي اللي كانت عايزة تجاوزني جزار و متجوز اتنين كل ده عشان فلوس و امي سابتني ليه كل ده لي اشمعنى انا لي
عز… كل حاجة بتحصل بيبقى ليها سبب لو مكنتش خالتك هتجوزك للجزار و انتي هربتي مكنتيش عرفتي ان ليكي اه و ان ابوكي مظلوم
حورية… بس اكيد مراد بيكرهني بسبب ماما
عز… مراد شخص مش كده و عارف انك مش السبب مش بيكرهك بالعكس ده بيحبك
حورية… تفتكر
عز… اكيد
حورية.. شكرًا على كلامك ده ريحني و بعدين قالت بعصبية… و انت ازاي اقول اني خطيبتك ها
عز… انتي اتحولتي امتى
حورية… ايوه بردو رد استنى استنى ان عرفت لي عشان البنت اللي كانت موجودة انت تعرفها صح انت بتغيظها صح انت استغلتني
عز… اسف
حورية… انت حيوان انا حتى لو لسة عارفتك النهاردة بس انت جرحتني و استغلتني
عز… شوية و نقول سيبنا بعض
حورية… انت ايه يا اخي ايه
عز… كانت بتقابل عدوي من ورايا عرفت بقيت اشد عليها اكتر رايحة فين جاية منين بقيت شكاك و بغير احد ما اكتشفت ان هي صاحبته و هو باعتها عشان تاخد معلومات من عندي
حورية… كنت بتحبها
عز بوجع … اكتر من نفسي
حورية… و انت عايز تعمل كده ليه
عز… عشان عايزها تيجي تقولي يلا نرجع و تتذل و تتكسر زي ما كسرتني
حورية… بس اللي بيحب حد مش بيحب يشوفه مكسور يمكن هي محبتكش و عملت حاجة عشان حد تاني سيبها هي لو رجعت تتذل او و هي مكسورة مش هتبقى بتحبك هتبقى انانية منها و انها لمًا بتحس ان الحاجة بتضيع من ايدها بترجعلها و اما بتملكها بتهملها
عز… المهم اوصل لالي عايزه
حورية دمعت… بس انا مش هشترك في اللعبة دي
و بتنزل لانهم بيكونوا وصلوا
مراد.. حورية
حورية بتحضنه و بتعيط
مراد… شششش اهدي
حورية… خليك جنبي على طول
مراد… متخافيش
حورية… انا عايزة اروح الكلية انا كنت علمي رياضة مجموعي يدخلني هندسة
مراد.. احلا مهندسة و انسي اللي حصل النهاردة من عز و انا هبعده عنك
حورية… ماشي
بتعدي الايام و حورية بتفكر في عز بس بتنفض افكارها
و يجي وقت الكلية بتاعتها
حورية.. حلو صح
مراد.. تحفة
كنز… عمتو
حورية بغيظ.. مبحبش عمتو اسمي حورية
بيحرك حواجبه و بيفضل يقول… عمتو يا عمتو عمتو
بتجري وراه و بتشيلر و بتقعد تزغزغ فيه
كنز بضحك… خلاص ولله انا اسف
مراد… يلا يا استاذ عشان مدرستك و انتي عشان الكلية
بتروح حورية الكلية بتدخل بيبقى الطلاب كتير حواليها بتبقى خايفة
بتيجي بنت… لو سمحتي هو مدرج b1 فين
حورية.. انا كمان عايزة اروح بس معرفش فين
… انا ماسة
حورية.. و انا حورية
ماسة… خلاص بقينا صحاب انا مليش حد هنا
حورية… ماشي يلا بقى ندور على المدرج
بيقعدوا يدورو لحد ما بيلاقوه و بيدخلوا يقعدو جنب بعض
و اول ما الدكتور بيدخل
حورية بهمس… عز
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حورية قلبي" اضغط على أسم الرواية