رواية بلوة المخابرات والمارد البارت الخامس 5 بقلم دعاء احمد
رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل الخامس 5
عند مارد
مارد" بغضب ". يعني لسه الحكم متنفذش
شخص. ايوه يا باشا كمال باشا لسه في الس"جن منفذوش حكم الاعد" ام
ليغلق مارد معه وشعر لأول مره انه ضعيف أمام تلك البلوه حقا استطاعت أن تس"تفزه
راح بسرعه على القصر وهو هيتجنن بسبب مليكه بسبب كدبت" ها هي دلوقتي احتمال تم"وت
عند مليكه
كانت مربو" طه في الشجره زي ما مارد سابها وكان مغمى عليها
بدأت تفوق وهي مش حاسة بالدنيا حواليها وهدومها انق"طعت من ضربات" الكرباك"
بتفتح عينيها ببط جدا
مارد كان واقف اصادها بالظبط وهو كارهها
مارد. كذ"بتك خايبه اوي يا سيادة الرائد
مليكه بابتسامه سخرية بالرغم الحزن والوجع اللي باين علي وشها وبصوت ضعيف... خوف"تك اوي كدبتي بس عارف يمكن لسه
معد" موش ابوك بس ورحمه ابويا اللي أغلى عندي من نفسي ليحصل قريب
مارد قرب منها وبقي ادمها بالظبط
ومسك" رقبتها" وبدأ يخن"قها
.... متحاولش تست" فزيني مره تانيه يا بنت الجبلاوي و ابويا انا هاعرف أخرجه من الس"جن وانتي هاتم" وتي على ايدي
مليكه وهي مش قادره" تتنفس. يبقى على جثتي لو ابوك خرج واوعدك انك هتحصله قريب اوي
مارد ببرود سابها ودخل القصر
وهي حرفيا رجليها مش شيلها لولا انها مربو"طه كانت وقعت من طولها وبالرغم من كدا باينه صلبه
مليكه لنفسها. المهمه لسه في أولها استحمل يا مليكه انتي قدها
مارد دخل اخد شاور ووافق يتفرج على مليكه وهي وافقه ومتهزتش
واستغربها جدا لأنه زير نس"اء وشايف أن النس"اء موجودين
للم" تعة فقط كأنهم عبيد مالهمش حق يعيشوا اصلا بس مليكه كسرت كل توقعاته قويه ضد الكسر. جميله. جريئه فيها صفات مميزة جدا عن أي بنت
راح نام و سابها مربو" طه
تاني يوم
مارد صحي بدري اخد شاور ولبس بدله زرقاء شيك جدا
ونزل عشان يفطر يزين قاعد وباين عليه التوتر وكذلك ماكس وجاك
مارد ببرود. مالكم
ماكس. مارد البنت راح تم" وت بهاي الطريقه
مارد بغرور. تغ"ور
يزين. مارد انا صحيح مش فاهم انت عايز ايه منها بس متأكدا انك محتاجه في حاجه خصه بشغلنا عشان كدا البنت دي لسه عايشه
مارد بهدوء. خليها تتعلم الادب
كنان دخل وهما بيفطروا
مارد. كنت فين؟
كنان. عندي حاجه كدا شغلاني
مارد. ماشوفتكش امبارح في
النا" يت رحت فين
كنان. في مز" ه شغلاني
يزين بصله بق"رف ودير وشه
كنان بمشاكسه. مالك يا بطه متضايق ليه
يزين. كان يوم هباب لما عرفتك
كنان بعملية. البنت اللي باره دي غريبة اوي
مارد. اشمعني
كنان. استحملت كل دا
يزين لنفسه. أصلها نضيفة مش زي الز" باله اللي نعرفهم بس حظها مهبب
مارد بابتسامه جانبيه وبرود. تعال نفكها
خرجوا كلهم عشان يشوفوا مليكه
مارد بهدوء. ماكس فكها
ماكس طلع سك"ينه وقطع الحبل
وفك مليكه
مليكه حرفيا كنت تعبت بس مع دا كله راحت أدام مارد ووقفت بصلابه
و اديته بوك"س في وشه
مارد وشه اتغير بالكامل لأن محدش اتجرء وعمل كدا معه ودي بنت مش راجل كمان
مليكه بجمود. انت مش راجل ولا تعرف معنى الرجولة ولا انتم كمان
الرجولة متبقاش انك" تضر"ب بنت بكر" باك لو كنت راجل كنت جايت ادامي وشك في وشي وهج"متني
الرجوله انك متشوفش بنت بتنضرب وتقعد تتفرج عليها
واخذت تشير ناحيه ماكس وكنان ويزين الذي طاطا راسه وهو يعلم أنها محقه
مارد اتحول تمام مليكه مصره انها تطلع الشي"طان اللي جواه
مليكه بهدوء مشيت من ادامهم ودخلت القصر وهي بتمشي بالعافيه وفجاه وقعت من طولها واغمي عليها
مارد راح شالها على كتفه بلا مباله
وظلع على اوضته حطها على السرير وشاف علامات الكر" باك على جسمها
مارد. ماكس اطلب الدكتور
الدكتور جيه
ومعه ممرضة بدأت تساعد مليكه وعملولها اللازم
الممرضة ساعدت مليكه في انها تغير هدومها وخرجت وسابت مليكه نايمه
مارد دخل وقف اصدها وهو يتأمل ملامحها نفسه يفهم التركيبة اللي ادامه دي هي ازاى كدا ازاى جريئه كدا وقفت ادمه ومخفتش الشخص اللي كل عصابات الماف"يا
بيه" يبوه هي وقفت اصاده واتحدته وهي مش خايفة
بعد شويه سابها وخرج
في مصر
اللواء سراج كان هيتجنن لأن مفيش معلومه عن مليكه من بعد ما مارد اخدها تركيا كان عايز يعرف أي حاجه عنها وإذا كانت عرفت اي معلومات عن صفقة السلا"ح
في تركيا
في فيلا كنان
سيلا قاعده في الاوضه وهي هتموت من الرعب وهي مش فاهمه إذا كانت كدا مخط" وفه ولالاء وكنان دا عايز ايه منها
كنان. عرفت حاجه عنها
شخص. دي كل حاجه عنها
كنان اخد الملف منه وبدأ يقراه
سيلا نصار من أب مصري و ام لبنانيه جايت تركيا من كم اسبوع سياحه رسامه ومصوره
معندهاش غير صاحبة واحده وماتت من كم شهر ٢٤سنه
أهلها ماتوا من سنتين وهي كنت عايشه طول عمرها ما بين مصر ولبنان
كنان راح لسيلا
كنان فتح الباب ودخل بهيبته
سيلا. انت عايز مني ايه. وانا هنا ليه
كنان قرب منها لدرجه انه مبقاش في فاصل بينهم و قبل"ها
بع" نف
سيلا بقيت تضربه في صدره وهو برده مبعدش هي بقيت تعيط
بعد عنها لما حسي بدموعها
كنان. انتي ليا
سيلا بدموع وهي بتبعد.انت عايز مني ايه انا عايزه امشي من هنا
كنان بحده. مفيش مشياني اني وقعتي في طريقي وبقيت من اول مره شوفتك فيها بتاعتي
سيلا. بتاعت ازاى يعني
كنان. يعني ملكي لوحدي
سيلا. ليه فكرني عا"هره انا مش من النوع الزباله اللي انت منه
كنان اتعصب و....
لكل منا حكايته الخاصه فكيف ستسطيع بلوه المخابرات أن تكشف حكايه المارد؟
وكيف سيسطتع أن يكسر اي حاجز بينهم؟
لنا لقاء مع المارد و بلوه المخابرات
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية بلوة المخابرات والمارد" اضغط على أسم الرواية