رواية بين الماضي والحاضر الفصل السادس 6 - بقلم ايــــه
رواية بين الماضي والحاضر الفصل السادس
في صباح اليوم الثاني
كان يجلس مالك في مكتبه يرجع اوراق الصفقة الجديدة وبدون سابق انذار وجد من يتفع الباب ويدخل منه ملاكه نعم كانت نفس دلفت بعد ان اغلقت الباب وعلي وجهه ابتسامه
نفس بمرح مفاجئة
مالك انتي بتعملي ايه هنه
نفس وهيه تمثل الحزن يعني انت مش عاوز مراتك تجيلك الشركة
مالك مرات مين
نفس مراتك يكوكي
مالك نعم هوه انا حطبتك الول لماتيجي وتقولي مراتك
نفس هوه انا مش قلتلك
مالك لا مش قولتيلي
نفس اصل انا كلمت بابي ومامي وكلمت حماتي واتفقنا ان انا وانت هنتخطب بعد اسبوع والفرح بعد 5شهور
وهمه وفقو
مالك اه عملتو كل ده وتفقتو منغير معرف
نفس ببرود مش لزم تعرف
مالك والله
نفس ببتسما مستفزة اه ..انا شوفت ان مش لازم تعرف
مالك ليه هوه حد قلك ان ولم يكمل جملته بسبب الشفاه التي التطسقت بشفاهه نعم لقض قبلته نفس
تحدث مالك بعد ان ابتعدة نفس عنه
مالك ايه الي انتي عملتيه ده
نفس ببرائة بوستك
مالك نعم ....انتي عارفه انتي عملتي اي
نفس آه عملت كده ثم قبلته مرة اخرة
بعد أن ابتعتت نفس عن مالك
نفس مالك ..انا عزمه نفسي عندك انهارده ماشي...باي
بعد أن ذهبت نفس تكلم مالك مع نفسه
مالك والله مجنونة ههههه دي بستني دخل عليه صديقه ادهم
ادهم بمرح مين المزة الي كانت عندك دي
مالك أدهم احترم نفسك دي نفس
ادهم هيه دي بقا نفس الي شعلة عقلك
مالك اه
ادهم بس والله شكله حلو وشكلها طيبة
مالك بطحكهههههه اه دي طيبة خالص هههه
--_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ _
الساعة00: 6
في منزل مالك كان قض تم تجهيز كل شئ من أجل نفس
مالك دادةانتصار جهزتو كل حاجة
اه يحبيبي
وقبل أن يجيب مالك قطعته نفس وهيه تقول
نفس انا بس الي اقولو حبيبي ومش اي احد غير
نظر مالك وانتصار الي نفس ثم تحدث مالك
مالك بتغيري
نفس آه بغير
مالك طيب تعلي يقلبي قعدي
نفس ماشي
ثم ذهب كلا من نفس ومالك الي الطولة من أجل الطعام وكان يوجد هناك ند
ندا عمله ايه ينفس يحببتي
نفس انا تمام انتي عامله ايه
ندا انا بخير ...يلا تعلي عشان تكلي
نفس ماشي جلسو وكلو وبعد أن انتهو ذهب كلا من مالك ونفس الي حديقة المنزل
مالك يلا كملي
نفس اكمل اي
مالك كملي بعد ما قفلتي فوشو ايه الي حصل
نفس
رن هاتف نفس امسكته نفس واجبت
نفس عاوز ايه
المتصل انا اسف
......
المتصل والله اسف مش تزعلي
..........
المتصل نفس ردي بق
.......
المتصل طيب اقولك علي سر مافيش حد يعرفه
نفس آه قول
المتصل انا بحبك
نفس ها
المتصل ها ايه بقولك بحبك
نفس انت انت واحد مش محترم علي فكرة
المتصل انا مش محترم علشان بحبك
نفس آه ..و. و بعدين انت تعرفني منين وانت اصل شفتيني قبل كده عشان تقول بحبك
المتصل اه ...صحيح لما المدرسة ترجع هن شوف بعدماشي
مرت الأيام ونفس اتعلقت بذلك الشخص الذي لم تعرف هويته وكان كل يوم بيتكلمو مع بعض لحين ان ات اليوم الذي سوف يلتكون ببعض
كانت نفس مع صديقته جني وكانت جني طتع لنفس بعد من المكاب
جني عسولة
نفس بجد
جني ده اول مايشوفك هيتجن
نفس بخجل بس بقي
جني اده انتي بتتكسفي زيناههههه
نفس انتي بني ادمه رخمه
جني طيب يلي يختي روحي شوفي الموز قبل مايطير
نفس ماشي سلام
جني سلام
ودعت نفس صديقته جني وذهبت الي صطح المدرسة لكي ترا ذلك المجهول ....صعدة الي صطح المدرسة ووجدة شاب طويل وذو شعر اشقر طويل لكن ليس كثيرا ويردادي ذيه المدرسي (في الاسفل 👇)
وكان يتمشه ذهبت نفس اليه ووقفت خلف مباشرا
نفس احم احم
التفت اليه ذلك الفتا
نفس بصدمة انت
* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السابع اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية بين الماضي والحاضر " اضغط على اسم الرواية