رواية ندى والمستر الفصل الثامن 8 - بقلم نعمه عيد
* رواية ندى والمستر الفصل الثامن
بصيت ورايا ولقيت احمد صاحب ابويا
اتفجأت جدا
احمد: ندي عامله ايه وانتي طالعه من هنا ليه
كنت هتكلم لقيت المستر اتكلم
المستر بهدوء: ندي بتاخد معايا درس حضرتك
وده بيتي فكانت بتاخد درس
احمد وبيبصلي نظرات مش كويسه: تمام
المستر اتعصب وشدني من ايدي من قدامه
المستر بعصبيه: افهم بقي بيبصلك كده ليه
انا بدموع: معرفش بس هو ديما كده وابويا كمان كان عارف متزعقليش بقي وعيط
المستر بحب: خلاص بقي متعيطيش خلاص
يلا
مشينا ورحنا الملاهي بس انا مكنتش مبسوطه
عشان زعقلي والناس اتفرجت علينا
روحنا كانت مامته لسه مجاتش طلعت اوضتي من غير متكلم
قعدت قرأت شويه قرأن وفتحت التلفون اتفرجت شويه وقفلته وذاكرت ونمت
صحيت الصبح علي صوت مامت المستر بتصحيني
مامته: قومي ياحبيبتي يلا عشان تفطري
انا بنعاس: اي ده امال المستر فين
مامته: راح المدرسه يلا قومي
انا: حاضر
حضرت معاها الفطار وفطرنا
انا: ماما هو ممكن اخرج اقعد في الجنينه شويه
مامته: اه طبعا ياحبيبتي
انا: شكرا
قومت قعدت علي الكرسي في الجنينه ديما بحب اقعد لوحدي او يمكن عشان اتعودت علي كده امي توفت وانا عندي 8سنين ومن سعتها وانا في ذل واهانه يمكن امي كانت بتحميني من ابويا شويه لاكن دلوقتي لا حتي ابويا سافر وسابني قعدت شويه وغمضت عيني واستنشقت الهوا بريحه الورد 🌹لحد محسيت بأنفاس حد ورايا لقيته باسني من خدي بصيت لقيت المستر
المستر: القمر عامله ايه دلوقتي
انا: الحمد لله
المستر: عملتي ايه في يومك
انا: عادي فطرت مع والدتك وقعدت في الجنينه شويه
المستر: تمام تعالي بقي نقعد بره كلنا نتفرج علي فيلم
قومت بهدوء وقعدنا اتفرجنا واحنا عامليه نضحك الباب خبط والمستر قام فتح
وظهرت واحده لبسه لبس ضيق وحضنته فجأه
هي بدلع: محمد حبيبي وحشتني اوي
قولت بهمس لمامته: هيا مين دي
مامته: دي جني بنت اختي
المستر: الحمدلله ياجني
جني دخلت وقفلت الباب ولا كأنه بيت ابوها
جني: خالتي عامله ايه وطت عليها بستها بحيث انها تغري المستر (اما انتي قليله الادب صحيح 🙂)
بس المستر مش هنا عمال يبصلي ويبتسم بس انا هولع من البنت دي وازاي تحضنه بس كبرت دماغي
بصتلي بقرف: اي ده مين دي ياحبيبي
المستر: دي بنت بتاخد معايا درس
هي بقرف: مكنتش اعرف انك بتدي الدرس للاشكال دي
انا حابسه الدموع في عيني بالعافيه
المستر بعصبيه: جني الزمي حدودك واحمدي ربنا اني عدتلك كل اللي فات وبعدين الاحترام احسن من واحده تلبس لبس ديق ومحزق عشان تغري اللي قدمها
جني اتغاظت ومشيت وانا طلعت جري علي اوضتي
مامته: روح صالحها يابني
المستر طلع وخبط علي الباب بس سمع صوت شهقاتي وفتح الباب
اول مشافني ضمني ليه جامد
المستر بحنيه: انا اسف يقلبي اهدي عشاني هيا اساس عيله ملزقه وانا مبقاش طيقها معلش
بعدت عنه
انا: خلاص بقي منا اتعودت علي كده لو سمحت يامستر سبني لوحدي
المستر: تؤتؤ لا مش هسيبك وشدني لحضنه
وبعدين حضني ده متطلعيش منه ابدا حضني الامان والراحه عليكي ياندي هفضل طول منا عايش مصدر امانك ومحدش يقدر يجي جنبك طول منا عايش
ارتحت من كلامه واعصابي سابت في حضنه
(وٌحًيِّنِ تٌـغُذلَکْ أّلَحًيِّأّهّ تٌـذکْر أّنِ حًضًـنِيِّ لَمً يِّغُذلَکْ أّبًدٍٱ)
هديت شويه
انا:شكرا ان انت جانبي وجودك مطمني
المستر باس ايدي: متشكرنيش انا اللي محتاج وجودك في حياتي
سبني ومشي وانا فرحانه ونمت صحيت تاني يوم علي هزه لكتفي جامد قومت بفزع
انا:ايه في ايه
المستر:ماما.............................
* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل التاسع اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ندى والمستر" اضغط على اسم الرواية