رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثامن بقلم صباح عبدالله
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثامن
عمر انتي بتخرفي بتقولي اي ياريم مين ده اللي بقيتي مراتو
ريم اي يابن عمي مش مصدق ان انا بقيت مرات ادهم شرف قسيمه الجواز ايهي
عمر يخد من ريم القسية ويتصدام انت جوزت ريم لواحد غيري ياعمي
رضا اهدي يابني وانا هافهمك كل حاجه
عمر بغضب وصوت عالي هاتفهمني اي ياعمي هاتفهمني انك رفضت ابن اخوك وجوازتها لواحد من الشارع
صالح وليه الغلط بس يابني احنا ناس محترمة ومش من الشارع
عمر بضحكت سخرية هههههه مش بين يعني انكم ناس محترمة ده بين حتي ان ابنك بلطجي
رضا بصوت عالي عمر عيب كدا عمك صالح من سن ابوك عيب عليك تكلاموا بشكل ده
ريم مش جوزي اللي من الشارع يابن عمي لو كل واحد دور في اخلاقوا هايعرف مين ابن ناس ومين من الشارع
واحده من الخلف قصدك اي ياست ريم مش عيب عليكي يامحترمه تكلامي ابن عمك ومن مقام اخ كبير لكي
رضا ام عمر يامرحب
ام عمر ست شرانيه وشخصية حقوده ومش بتحب ريم وامها بس عايزه ابنها يتجوز ريم علشآان يورث ميراث رضا في ورثو يامرحب اي بس بعض اللي ست هانم بتقولو مااحنا بقيني من الشارع
ريم انا مش بكره حد قد الولية دي وابنها وهي السباب في طلعت بابا من البيت بس دي قصه هاعرفه لكم بعد اوووووووف بقاا مش كان ناقصني غيرك انتي وابنك انتو جاين تعملو اي ماحنا سبنا لكم الدنيا كلها جاين ورانا ليه
رضا ريم عيب كدا
ام عمر وهي بنتك تعرف العيب دي بت قل*يلت لا*دب ولس*انه اطول منها
ريم بعص*بيه يووه انا مش فايقه لهم بعد ذنكم وخد بعضي ودخلت عند ادهم مش عارفة ليه اختارتوا هو لم دخلت لقيتوا نايم ياه قد اي جميل وهو نايم طلع زاي الاطفال الصغيرة
ادهم يصحي من النوم ريم انتي هنا من امته
ريم بتوتر من شوية
ادهم مالك وخالتي حنان عامله ايه
ريم ماما الحمد لله كويسه الدكتور طمن عليها بس هي في العنايه وممنوع حد يدخل العنايه
ادهم حمدالله على السلامته بس مالك ياريم حسيس ان في حاجه مزعلاكي
ريم لا مافيش بس مرات عمي هنا وانا مش بحبها ولا هي ولا ابنها
ادهم وانت ان شاء الله عايزه تحبي ابنها ياست هانم
ريم مش من المفروض اني عمر هو ابن عمى وكان من المفروض اني احبها بس انا مش بطيقوا خالص مش عارفة ليه
ادهم نعم يار*وح ام*ك وانتي عايزه تحبي ليه ولو حصل ده انا ادب*حك انتي وهو واشرب من د*مك ياريم انتي فاهمه
ريم ههههههه والله ضحكتني يادهم وعلى فكرة بقاا عمر ده اتقدم ليا اكتر من مره وحتي نوا كان ديما بيقول انو بيحبني بس انا كنت كل مره برفضوا
ادهم بغضب عارفه ياريم لو اشوفك واقفه او بتكلامي الواد ده هاعمل فيكي اي
ريم بستغراب هَو انت بتفهم من اليمن ولا من الشمال يادهم انا بقول مش بطيقوا
ادهم هه ويغمز له بفهم من الشمال ويحط ايدي على قلبوا من هنا
ريم اتوتراة وحسيت ان وشي و*لع نا*ر من كتر الكسوف طيب بعد اذنك
ادهم مسكتها قبل ماتمشي تعالى هنا رايحه فين
ريم بكسوف هروح اشوف ماما
ادهَم لا استني لم المحلول ده ياخلص ونروح مع بعض وبعدين طول ماحنا هنا في المستشفى وابن عمك ده هنا مش عايزك تغيبي عن عيني لحظه انتي فاهمه
ريم هكذاب لو قولت مافرحتش من غيرات ادهم دي بالعكس انا قلبي هايطير من الفرحه
ادهم فاهمة
ريم ماشي
ادهم ايو كدا احبك وانتي مطيعه وبعد شوية كان المحلول خلص
ريم هنادي الممرضة تشيل المحلول
ادهم لا ماتطلعيش انا هاشيلوا
ريم هتعرف
ادهم ايوا هو انا عيل هاخف
ريم ممكن
ادهم لاوالله لو عندك شك اثبت لكي اني راجل والله
ريم بستغراب هو ازاي هتثبت انك راجل
ادهم ههههه والله انا متجوز عيله لم اخدك البيت عندي هاقولك ازي بس اعمل ايه في القميص اللي حضرتك كبتي العصير عليه ده منك الله ياشيخه خايف اطعلع يكون في واحد جعان ولا حاجه يفكرني كيس تفاح
ريم ههههههه يالههههوي هموت هههههه تصدق ممكن وماتحسش غير وهو بيعض فيك
أدهم فضلت واقف مكاني وعيني مانزلتيش من عليها وهي بتضحك خطفت قلبي قبل عقلي بضحكته دي ياخر*بيت ام ضحكتك ياريم اي يا*بت الجمال ده
ريم بتوتر واحد رخم طيب مش ضحكه تاني بقاا اي رايك
ادهم ياختيش على العسل اللي بقا طماطم 🍅
ريم طيب يلا علشان الطماطم هتموت من الكسوف.
ادهم هههههه مالك ابت
ريم انت واحد قل*يل لا*دب ازي تقلع القميص وانا موجودة
ادهم هههههه هو انا قلعتوا قدام واحده من الشارع انتي بقتي مراتي ياريم وحبيبت قلبي وام عيال ان شاء الله نصي التاني وقرابت منها تحبي اثبت لكي دلوقتي اني راجل
ريم اتكسفت طيب انا ماشي واحد قل*يل لا*دب اوع كدا.
ادهم ماشي ياريم بس خلكي فكرة انك انتي اللي هاتجي ليا يوم وتقولي ليا الكلام اللي انا بقولوا ده
ريم بغرور احلام وانت نايم علشآان مافيش حد يفكرك مجنون يابابا
ادهم ههه ماشي يامدام ادهم بكرة هافكرك بكدا
ريم طيب يلا بقاا نطلع عايزه اشوف ماما تصدق يادهم انا نسيت كل حاجه وانا واقفه بتكلام معاك
ادهم قرابت منها وطيت على وشها بظبط وعيني في عنيها تصدقي ياريم ان انا بنسي الدنيا كلها ومش قادر انسكي او اطلعك من تفكيري لحظة واحده
والباب يتفتح من غير استاذان
زينب ياقطعني معليش يابني نسيت ان ريم هنا
ادهم بعد عن ريم لاياست الكل ولا ياهمك تعالي
ريم كنت في عالم تاني لحد خالتي زنيب دخلت يالههههوي على الكسوف اللي انا فيه ولاهي ب
هاتفكر فيا ازاي دلوقتي اكيد هاتخد فكره مش كويسة عني اتمنى لو الارض تتشق وتبلعني
زينب عامل اي يادهم ياحبيبي
ادهم وعيني على ريم الحمدالله ياست الكل والله
زينب يارب ديما والله يادهم انا ماكنتش اتوقع انك شهم وجدع كدا ربنا يبارك فيك ويكرمك يابني يارب ويجعلك من خطوه سلامه يادهم يابن بطني
أدهم ربنا يخليكي ليا ياست الكل
زينب مالك ياريم ياحبيبتي
ريم ها لا ماليش كويسة الحمد لله ياطنط
زينب ههه مالكيش اي ياريم ده انتي وشك بيجيب ميه ماتكسفيش ياحبيبتي ادهم بقاا جوزك انا اللي نسيت ودخلت من غير ماخبط
ريم بتوتر اكتر ها انا هروح اطمن على ماما
زينب هههههه شوف البت وشها عمل ازي من الكسوف
ادهم بقولك اي ياست الكل كل اللي الموزه بتاعتي
زينب ماشي ياخويا ربنا يسعدك انت والموزه بتاعتك
ريم بابا ماما فاقت
رضا لسه ياحبيبتي
ريم بابا لازم تكول حاجه انت من الصبح وانت على فطارك
رضا اكول اي بس ياريم ياحبيبتي وامك في الحاله دي
ريم ولا انت ماكنتش قوي مين هايسند ماما علشان خاطري تعالي كول انا جيبت اكل وانا جاي من الكافتيريا بتاعت المستشفى يلا يابابا علشان السكر ما يعلاش عليك
رضا ماشي ياريم
صالح يلا ياجماعة علشان نكول انا جبت اكل وجيت
رضا الله يبارك فيك ياصالح ياخويا ريم كمان جبت
صالح ربنا يبارك فيكي ياريم ياحبيبتي
أم عمر والله راجل ناقص رايح يجيب اكل وفرحان بيه ومين ليه نفسي ياكول في الظروف الزفت دي خد مراتك وابنك وروحوا بيتكم وكلوا واشربوا لحد ما تشبعو بعيد عننا
رضا بعصبيه انتي اي اللي بتقولي ده عيب عليكي يام عمر كلامك ده الحاج صالح راجل أمير وجاب الاكل علشان خايف علينا لا ماسمحش لكي تغلطي في أو في أي شخص من عالتوا
صالح اهدي يارضا ياخويا اكيد المدام مش قصده حاجه
أم عمر بقاا كدا يارضا بتزعق ليا علشآان واحد من الشارع
ريم والله انتي اللي من الشارع واخلاقكك مش أخلاق ناس محترمه
عمر يروح عند ريم وعايز يضر*بها بالق*لم انتي بت قلي*لت لا*دب فعلآ وعايزه تتر*بي من جديد ولسه هايرفع ايدي علشان يضراب ريم
أدهم خارج وشاف وسمع كل حاجه وقبل ماعمر يلمس ريم كان ادهم ماسك ايدي ادهم بغضب ويجي ماسك ايدي عمر ويفضل يضراب في انت مين علشان ترفع ايدي على مرات ادهم يابن؟ ويفضل يضرب في عمر لحد ماعمر نزف دم من كل حته في وشواا وماحدش قادر يبعد ادهم عن عمر
رضا سيبوا يادهم معليش حقك عليا انا بس سيبوا
أم عمر يالههههوي حد يلحق ابني هايموتوا
صالح سيبوا يادهم سيبوا ياض هتروح في نصيبه الود هايموت في ايدك
ريم خلاص يادهم علشان خاطري انا
أدهم لا ياريم انا الازم اعلموا لادب علشان يفكر ميت مره قبل مايفكر يقراب من مرات ادهم
دكتور المستشفى يجي ومع ظابط الظابط يبعد ادهم وعمر عن بعد
الظابط اي ياجماعه بصوت العالي هو انتو في شارع ويبص على ادهم وانت عامل فيه شجيع السينما ليه يابطل
صالح بخوف على ادهم ده خلف صغير ياباشا والشباب مسكوا في بعض
أدهم بغضب علشان يتأدب قبل مايفكر يرفع ايدي على مراتي
أم عمر وهي مسكها عمر اللي مش قادر يقف من ضراب ادهم في انا عايزه اتقدم بلاغ في البلطجي ده ياحضرات الظابط شوف عمال اي في ابني الباشا مهندس عمر
الظابط هو عملك اي علشآان انت تأدبو ياروح امك
أدهم بعصبيه ماكش دعوة بأمي ولو انت واحد بيارفع ايدي على مراتك قدامك هاتخدو بالحضن
الظابط لا أجل ياض وفين مرات أن شاء الله
أدهم يشاور على ريم اللي عيونها من كتر العياط بقت احمر من الدم اهي دي مراتي
الظابط يبص على مكان ادهم مابيشاور ويلاقي فتاة في منته الجمال قاعده على كرسي متحرك وعمالها تعيط الظابط بستغراب انت متجوز واحدة معاقه
أدهم بفخر ايوا متجوز واحدة معاقه وبفتخر بيها
الظابط لا مش قصدي حاجه ويحط ايدي على كتف ادهم بإعجاب مش بقولك راجل خد بالك منها ويروح عند ريم تعرفي يابنتي أني عندي بت زايك وبتمني أن ربنا يابعد له راجل زاي جوزك ده يخاف عليها ويحميها بشكل ده ويقوم يلا كل واحد علي شغلوا
أم عمر والبلطجي ده هتسيبو من غير ماتجيب حق ابني منوا
الظابط يبص عليها بصراحة بقاا يامدام لو كان ابنك راجل كان هو خد حقوا بيادي وماكنش رفع ايدي على مرات واحد تاني
ام عمر بس دي بت عموا ياحضرات الظابط
الظابط حتى لو كنت اختو وعلى ذمت راجل مالهوش الحق يرفع ايدي عليها وجوزه موجود
رضا تسلمي ياحضرات الظابط
صالح معاك حق والله ياباشا
أم عمر ماشي يادهم لم عارفتك قامتك ماكنش سحر هانم بس اصبر واتفرج وانتي يامعاقة هاقصلك لسان وده وعد من الدمنهوري؟؟
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية بلطجي أحب معاقة" اضغط على اسم الرواية