Ads by Google X

رواية ليل وفرح الفصل الأخير بقلم فيروزة

الصفحة الرئيسية

   رواية ليل وفرح الفصل الأخير بقلم فيروزة


رواية ليل وفرح الفصل الأخير 

نهايه البدايه ...وبدايه الحكايه في النهايه ...
الحب ملوش نهايه .. الحب ده بدايه الحكايه...
وهنا نقول بدايه النهايه ......
ليل ... فررررررررح ....
فرح .... ليل انا خايفه ...
ليل ... اخدها في حضنه ماهو ده مكانها من دلوقتي ...
ليث ... هنعمل اي يا ليل ... وهو كمان واخد ورد في حضنه ...
ليل .. ولا حاجه ...
ليث .. ازاي ....بس قبل ليث مايكمل كلامه كان البوليس هجم علي المكان .. وبعد ضر"ب نا"ر متبادل بين منصور ورجالته ومعاهم مدحت وياسر ورجالتهم ... تم القبض عليهم ...
منصور .. هنتقم منك .. 
ليل .. راح لحد عنده .. ده لو طلعت يا شاطر ...
الفرح كمل وكانت ليله العمر فعلا ...
فرح .. ليل .. 
ليل .. قلبه ...
فرح .. بحبك .. 
ليل .. وانا بعشق التراب اللي بتمشي عليه يا فرحت عمري ...
فرح.... يادي الكسوف ياناس ... 
فرح بصت ناحيه اللي جاي عليهم وهي بتضحك وهو جاي مبتسم ووقفت علشان تسلم عليه هي وليل ...وليل كان متضايق بس يعمل اي مش عايز يزعل حبيبته...
دكتور أسر ... مبروك يا فرح ...وهو بيسلم عليها ...
فرح .. الله يبارك فيك يا أسر .. منور الفرح ...
ليل ... الله يبارك فيك .. وهو بياخد أيدو من ايد فرح .. عقبالك ...
أسر ... يارب ...
فلاش باك نعرف اي اللي حصل وازاي أسر جاه الفرح .....
( فرح لما خرجت من المستشفى بعد ما بقت كويسه وعرفت بمكالمه أسر .. حبت تروحله وتطمنه بنفسها وتابع معاه باقي النظام ...
راحت لأسر وحكت لي كل حاجه وهو لما عرف كده ماحبش يقولها علي اللي في قلبه .. وفضلت تتبع مع وعزمته علي الفرح ....) 
نرجع تاني ...
أسر .. مشي وساب قلبو في الفرح مع فرح ...
ليل ..  هو انا قولتلك اني بحبك♥️✨ ...
فرح .. ايوه بس قول تاني 😹♥️...
♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨ 
ليث .. وردتي ...
ورد .. نعم يا ليثي ...
ليث .. انا مش قد الدلع ده كله بقولك اي ... 
ورد.... قول ...
ليث ... بحبك يا وردتي ...
ورد .... وانا بموت فيك ....
♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️
نروح لهدي ...  فضلت طول الفتره دي تصلي وتدعي ربنا يفرح قلبها ويكون ليها سند .. وتدعي أن حبيبها يرجع ليها ...
و في يوم وهي ماشيه رايحه المسجد كانت هتوقع لقيت اللي مسكها قبل ماتوصل للأرض ...
بتبص علشان تشكر الشخص ده لقيته معتز...
هدي .. معتز بتعمل اي هنا ...
معتز .. سيف اخوكي كلمني علشان هو كان صحابي وانا قولته اني بحبك وهو قالي انك اتغيرتي وانا طلبت ايدك منه ...
وعملك مفاجاه ....تعالي معايا ...
اخده .. ومشي بيها في ممر ولقت في اخر الممر سيف اخوها وفرح كبير وامها واقفه وباين عليها متضا"يقه وأبوها ...
هدي .. كل ده علشاني ...
معتز .. انا بحبك بس كنت عايزك تتغيري علشان كده قولتلك اني مش عايزك ..  
معتز .. ركع علي ركبته وطلع خاتم من جيبه ... وقال لهدي تقبلي تتجوزيني ...
هدي .. هزت راسها والدموع نزلت من عينها ومعتز قام وحضنها ...
وابتدا الفرح ...
ودي بدايه الحكايه ونهايه ...
ربنا غفور رحيم♥️✨
♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨
ليل ...  ادخلي برجلك اليمين يا عروسه ♥️😉...
فرح .. دخلت وهي مكسوفه 🙈...
ليل .. فرحتي ادخلي الاوضه اهي غيري هدومك ... واتوضي علشان نصلي ...
فرح ..  حاضر ...
دخلت غيرت هدومي ولقيت علي السرير قميص ابيض لبسته ولبست عليه اسدال الصلاه وخرجت لليل ..وهو دخل غير هدومه هو كمان .. وخرج صلينا مع بعض .. وبعدين قرب مني ..( هنا تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح ..😹♥️✨..عيب نسيبهم مع بعض واحنا نعيط علي جمب 😹)
ليل .. فرح انتي ....
فرح .. ايوه ماحديش قرب مني..
ليل .. ازاي انتي مش كنتي متجوزه ...
فرح .. ده ليوم واحد ومحصلش حاجه وانا فضلت بنت زي مانا...
ليل .. كان فرحان و اخدها في حضنه .. 
( يلا برا احنا بقي ونسيب الناس في حالها عيب يا بنات 😹)
✨♥️✨♥️✨✨♥️✨♥️✨♥️✨
ليث وصل هو ورد بيتهم ..
ورد .. نزلني بقي يا ليث كفايه شايلني من اول ما نزلنا من العربيه....
ليث .. مش هنزلك غير علي السرير ...
ورد .. ليث ...
ليث .. اهو وصلنا ...
ليث حاول يقرب من ورد ..بس هي قالت .. ليث يلا نصلي ..
وفعلا صلوا ..وليث قرب من ( تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح😹♥️) 
نسيبهم يحبوا بعض .. 
♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨
بعد مرور خمس سنين ....
ليل .. فرح تعالي شوفي بنتك جننتني ... 
فرح .. طلعت من المطبخ .. هي بنتي لوحدي .. لو مش عاجبك هروح عند ورد واسيبك مع العيال لوحدك 🤨...
ليل .. قرب من فرح بتقولي اي ...
فرح .. انا يا باشا كنت بكح ..
ليل .. بحسب .. انا عرفت البنت طالعه لمين ...
فرح ..  ليه مالها بنتي .. 
ليل .. قمر زي امها يا ناس ....
ليث .. اي يا جماعه عيب كده راعي مشاعر اخوك يا فواز 😹😹...
ورد .. لي ماله اخوه .. هااا ماله فهمني ...
فرح ...مالك يا ورد الحمل المره دي معصبك كده لي ....
ورد ... والله مش عارفه بس اعمل اي في اللي مجنني ده ...
ليث .. قرب منها انا ...وهو بيبص في عينها ...
ورد ...هااا...
ليث .. لا خلص الموضوع خالص يا جماعه .. متشكرين تعالوا في العركه الجايه أن شاء الله😹😹...
ليل .. اهدا احسن تقلب تاني ...
ورد ..شايفه يا فرح جوزك ...
فرح .. خلاص بقي تعالي نشوف العيال ...
ورد .. يلا ...
..........
ليل وفرح .. بقي عندهم يارا عندها اربع سنين وعمران عندو ثلاث سنين.....
وليث و ورد .. عندهم تمارا عندها ثلاث سنين .. وحامل في التاسع ...
وهدي ومعتز ...بقي عندهم احمد خمس سنين ... وعلا اربع سنين ...
وأسر اتجوز اسيل اللي ساعدت هدي ... وعندهم كرم ثلاث سنين.....
♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨♥️✨
ورد... اااااه انت السبب كان يوم اسود يوم مااتجوزتك طلقني ...بتضحك علي اي طلقني 🥺...
ليث ... هو كل مره علي كده ولا اي 😹😹😹طلاق مش هطلق وبعدين عيب كده مش كل مره تعملي كده .....
ورد ... طلقني 🥺...
فرح .. خلاص بقي يا ورد ...اهدي ...
ليل ... ربنا معاك يا ليث 😹😹...
فاطمه أم ليث ... اخرج برا بقي انت معصبها ...اخرج وخد اخوك معاك ....
عمران.... يلا يا ولاد عايز اقولك علي حاجه برا 😹.. صحيح قبل ماخرج الف سلامه عليكي يا وردتي ...
ليث ... انا سامع حد بيقول وردتي في اي يا حج اخرج برا عيب كده ....
فاطمه فتحت الباب وزقتهم برا ...
عمران بعد ما خرجوا ..
عمران ...قالهم امكم كانت كده بس ده سر بينا اوعوا حد يقولها 😹😹...
ليث ...بيضحك بص وراك كده يا بوب ...
ليل .. يلا يا ليث من هنا احنا مالناش دعوه 😹...
عمران .. بص لقاها فاطمه ..  انتي عارفه يا حبيبتي اني بهزر انا ....
فاطمه .. بقي انا كنت كده ..  ماشي يا عمران ...
عمران .. متزعليش يا قلب عمران ...
ليل وليث قالوا في نفس الوقت شجره واتنين لمون ...وهم بيضحكوا سمعوا صوت النونو ...
دخلوا كلهم عند ورد الاوضه ....
ليث .. قرب منها وباس علي دماغها ...مبروك يا قلبي ....
ورد ... الله يبارك فيك يا حبيبي...
فرح .. كانت سامعه واحده من شويه بتقول طلقني ...
ليل .. دي واحده كده مانعرفهاش...
ورد .. ايوه مانعرفهاش😹😹..
ليث .. بس انا بحبها ...
ورد ..  وهي بتموت فيك ...
ليل .. فرح بحبك ...
فرح ... وانا بموت فيك...
ليل .. ماتيجي نجيب عيل كمان دلوقتي 😹😉...
فرح .. دلوقتي ازاي .😹..
عمران .. فاطمه يلا نعمل زي العيال .. انا بحبك ....
فاطمه .. وانا كمان ...
ليل وفرح .....
ليث و ورد ...
هدي ومعتز....
عمران وفاطمه ...
أسر واسيل ...
كل دي قصص حب كانت معنا ... 
انها البدايه يا ساده ولا ليست النهايه ....
تمت ...
النهايه ..وبدايه النهايه ... ونهايه البدايه ...
الحب اجمل شعور ..
الحب ده وطن الحبيب ....
الحب ده قوه وعزه ...
الحب مالوش عمر ولا شكل الحب نبضه في القلب ...
بحبك يعني بعمري افديك....
بحبك يعني قلبي كله ليك ..
بحبك بكل نبضه في قلبي ..
حبيت قربك وحبيتك اكتر في بعدك ...
حبيت حياتي علشان معاك ..
حبيت عمري علشان انت معايا...
حبك قوه ..
حبك سند ..
حبك هدف...
حبك امل ..
حبك حياه ..
بحبك يامن ملكت فؤادي ..
 احببتك سيد علي قلبي ..

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ليل وفرح" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent