رواية اجبرني اعشقه الفصل العاشر بقلم همس حسن
رواية اجبرني اعشقه الفصل العاشر
مليكة بصوت عالي : الحقووووووووني
آدم بيكتم بوقها والشر في عينيه الاتنين ونيته ينتقم منها بأبشع الطرق ، ولسة هيقرب منها ...
Flash back 📸🔙
من 22 سنة
آدم عنده ٦ سنين .. داخل أوضة ثرية اللي قاعدة علي السرير ولسة والدة "مليكة "
ثرية بتعب : ايه ياحبيبي تعالي أدخل
آدم : طنط ثرية ممكن اشيل النونة شوية صغيرين بس
ثرية : طبعاً طبعاً ياحبيبي تعالي اقعد وربع رجلك وانا هحطهالك عليها
جري آدم قعد جنبها وربع رجله .. ثرية بتحطله مليكة على رجله
ثرية : قول بسم الله الرحمن الرحيم وشيلها بالراحة عشان هي لسة نونو خالص ولحمها طري
آدم بيشيلها بالراحة وبيبصلها فرحان وبيضحك
آدم : ماما لما قالتلي انك جبتي نونة مكنتش اعرف إن النونة الصغننة بتكون قمورة اوي كدا 😍😍
ثرية بتبوسه من خده : حبيبي انت اللي قمور والله العظيم 😍😘😘
آدم : طنط ثرية هو انا ممكن اخدها ليا خالص عشان العب معاها براحتي
ثرية بتضحك جامد : ياروح قلبي اعتبرها بتاعتك خلاص 😹😍😍😍
آدم : بجد هتبقي بتاعتي خالص
ثرية : اه بتاعتك خالص 😍😍 بس أهم حاجة تخلي بالك منها واوعي تزعلها او تضربها
آدم : لا مش هضربها خالص دا انا هجيبلها كل الحاجات الحلوة اللي باكلها عشان تاكلها معايا
ثرية بتبوسه وفرحانة بيه : ياحبيبي .. ربنا يحميك يارب ويخليكم لبعض
رجع آدم من الفلاش باك 🔙 وشه احمر وغمض عينه واتألم جداااا من جوا
قام اتنطر بعد عنها من غير ما يلمسها .. حط ايده علي وشه واستجمع أعصابه
آدم : كرهي ليكي يخليني استحقر إني المسك يامليكة .. انا عمري ما كرهت حاجة في حياتي قدك
مليكة بتاخد نفسها وبتغمض عينيها من الطمأنينة
آدم : انا اه مش هلمسك عشان انا مش متعود أستخدم حاجة رخيصة .. بس هدفعك تمن كسرة قلبي بكسرة قلبك كل يوم قبل ماتنامي على حاجة جديدة خسرتيها
اللي عملتيه فيا كان كتير اووووي .. وانا مش متعود اسيب حقي
وعارفة ايه أول وأهم حاجة هتخسريها يامليكة ؟
مليكة : اشجيني
آدم : هقعدك من جامعتك واحرمك من الشهادة اللي حرمتي منها أختي
استعدي بقا يامليكة هانم .. الأوضة الجميلة اللي جدي مجهزهالنا عشان تكون جنة ، مع كل يوم هتقضيه فيها هتشوفيها جهنم الحمرا
سابها وخرج على برا وهي علي الكرسي متكتفة زي ماهي بالظبط
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في أوضة روان ومعاذ *
روان واقفة شايلة ياسين ابنها بتنيمه ومعاذ واقف بيغير هدومه
روان : اهو فرح أختي خلص والمولد اتفض
اتفضل بقا لم هدومك عشان النهاردة هيكون آخر يوم ليك هنا وبكرا هتطلق منك
معاذ : الصباح رباح .. لما تقولي لجدك ويوافق هبقى ألمها ☺️
روان : انت ااااايه يااخي ، لا عندك دم ولا ضمير ولا اخلاق
معندكش ااااااي حاجة غير الجليطة وقلة الذوق
معاذ : بقولك اااايه احترمي نفسك بقا انا ساكتلك من الصبح لما طهقت
وإذا ع الأوضة اللي فرحنالي بيها اشبعي بيها كلها وانا سايبهالك ياستي
زقها ومشي خرج من الأوضة
روان بترمي الواد ع السرير من غيظها : جاااااااااااااااااي 😱😱😱
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
خرج معاذ من الأوضة وبدأ يمشي في الطرقة يبص يمين وشمال ... اتأكد إن مفيش حد من العيلة شايفه
دخل اوضة مقفولة محدش بيدخلها كتير .. وقفل وراه من جوا بسرعة
نشوى قامت وقفت : حمدالله ع السلامة .. لسة فاكر إن فيه واحدة مستنياك يااستاذ
معاذ : اعمل ايه بس يانشوى مانا على ماعرفت اغفل بنت اخوكي عشان أمشي من قدامها
نشوى : يلا هانت .. هانت وتطلقها وتتجوزني ونخلص من دا كله 🙄
معاذ بيقرب منها : وحشتيني اوي
نشوى بتحط ايديها على صدره : وانت وحشتني اكتر والله
ببقي بتقطع كل مرة تكون مع الزفتة دي في الاوضة 😒
معاذ : ياحبيبتي مانتي عارفة إن انا وهي عايشين زي الأخوات ومن فترة كمان
نشوى : أيوة بس مجرد وجودها معاك في مكان واحد بيموتني
معاذ بيبوس دماغها : معلش ياحبيبتي هانت
نشوى : عارف يامعاذ .. رغم إنك أكبر مني بسنتين بس ورغم إني قوية قدام الدنيا كلها إلا إني دايما بحسك أبويا
معاذ : نشوى انا عايز اسألك سؤال من ساعة ماارتبطنا ودايما بتردد لا متحبيش تجاوبي
نشوى : ايه هو السؤال
معاذ : انتي ليه بتعملي كل دا فيهم ؟؟
نشوى بتسرح وبتبعد عنه : ياااااااه .. السؤال دا إجابته طويلة اوووووي
اللي بعمله فيهم دا كله ميجيش نقطة في البحر من اللي عملوه فيا يامعاذ
معاذ : هما مين ؟ وعملوا فيكي ايه
نشوى : في اليوم من الأيام وانا في الجامعة جيت قولتلهم انا بحب واحد وبيحبني وهييجي يتقدملي ، وانتو لو بتحبوني هتوافقوا عليه
وبمنتهي القسوة اللي اتخلقت اشتركوا هما التلاتة (أبويا واخواتي الرجالة الاتنين ) في إنهم يكسروا قلبي ويرفضوا جوازي منه ، لا ومش بس كدا
هما كدا اجبروني اتجوز واحد مبحبوش ولا بطيق ابص في وشه .. شوفت معاه اسود أيام حياتي ، ويوم ما حملت منه واتمنيت يكونلي طفل يعوضني عن كل حاجة شوفتها ، ضربني وسقطني وحرق قلبي علي ابني
ضيعت من عمري معاه ٥ سنين بحالهم وخرجت من الخمس سنين دول .. واحدة مطلقة عندها وعندها ٢٥ سنة
عدى على اليوم دا لحد النهاردة ٣ سنين ..
٣ سنين وانا بخطط كل يوم ازاي احرق قلوبهم على عيالهم وعلي الناس اللي بيحبوهم بكل الطرق
معاذ : وليه مفكرتيش تدمريهم هما
نشوى : وجع الضنى بيبقي اسوء مليون مرة من وجعك انت شخصياً
وعشان كدا انا قررت انتقم منهم في عيالهم
انتقم بأني اكره الأخ في أخوه ، اسوء سمعة الاخت في عين اخوها ، ابعد الزوجة عن جوزها
احرم الطالبة من شهادتها زي ما حصل فيا .. انتقم بأني اكرههم كلهم في بعض واعيش كل واحد في البيت دا وحيد زي مانا لحد اللحظة دي عايشة وحيدة رغم كل العدد دا حواليا
والانتقام الأكبر .. إني أحزّن أبويا على بيته اللي جامع عياله وأحفاده واللي عاش طول حياته يبني فيه عشان في لحظة يشوفه بيتهد قدام عينيه
معاذ : ياااااه .. دا انتي طاقة الشر مالية قلبك من ناحيتهم اوي
نشوى : بطريقة عمرك ما تتخيلها .. وكل اللي انت عارفه من خططي كوم ، والمستخبي اللي مينفعش ابوحلك بيه بسهولة كدا كوم تاني
معاذ : تمام .. ايه الخطوة الجاية المطلوبة مني بقا
نشوى : الخطوة الجاية هتحصل بكرا الصبح ، قبل ما روان تصحى من النوم
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في أوضة نوم مليكة *
مليكة قاعدة زي ماهي علي السرير متكتفة وعمالة تنده بعلو صوتها على اي حد يدخل يفكها .. لكن طبعا زي ماحنا عارفين الأوضة مكانها في آخر القصر ومش بسهولة حد هيعرف يسمعها
بدأت تتحرك وتحاول تفك في ايديها بالعافية بإنها تكحت ايديها الاتنين في سن السرير
بقا السن بيكحت في ايديها وفي الحبل ، وواحدة واحدة بدأت الاحبال تتقطع
فكت نفسها وقامت وقفت تبص علي ايديها اللي التهبوا الاتنين من تكحيت السرير وبقوا بيجيبوا دم
بصت علي نفسها وهي بالهدوم الداخلية .. دخلت تجري علي الحمام ودخلت تحت الدوش
وبقت دموعها تسبق الماية اللي نازلة من الحنفية
وبعد ربع ساعة خرجت من الحمام
لبست بيجامة من الدولاب
راحت قعدت على الأرض وبدأت تمشي ايديها على دراعاتها من البرد ..
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
آدم قاعد في جنينة القصر الورانية عشان محدش يشوفه .. عمال يشرب سجارة ورا سجارة ورا سجارة من خنقته وغضبه اللي مش عارف يوديه فين من كل حاجة بيفتكرها
وهو قاعد سرحان بيبص بعيد ..
إبراهيم داخل من باب القصر يتسحب واحدة واحدة وخايف حد يشوفه
قام آدم اتسحب هو كمان براحة لحد ما وصل عنده مسكه من قفاه
إبراهيم اتنطر من مكانه واتخض : ايه ايه ياادم في ايه
آدم ماسكه من التيشيرت من قفاه : ايه ياادم ؟؟ دا انت ليلتك سودااااا النهاردة .. قداااامي
خده رجع بيه الجنينة الورانية تاني .. بدأ يقرب عليه وابراهيم يرجع
آدم : لو مدتنيش حاااالا تبرير لكللللل حاجة حصلت اليومين اللي فاتو انا هعصرك في ايدي اطلع بروحك دلوقتي
إبراهيم : روح مييييين اللي تتطلع بيها ياادم ماتتكلم عدل
آدم بيضربه بالبونية 👊 : انت لسة فيك عين تتكلللللللللم
بتخطف مليكة في المخزن وتحاول تغتصبها يازبااااالة 👊👊👊
إبراهيم وقع عالارض وبيتوجع : اخطف مييييين ياادم انت فاهم غلط والله العظيم
بيضربه بالبونية اقوي : وكماااان بتحلف كدددب .. دا انا هطلع روحك يازباااالة
مسك ابراهيم وبدأ يضرب فيه يمين وشمال وبالرجل وبالشلاليت وفي وسط ضربه
آدم : تخطفها وتحاول تغتصبها .. تعمل مشكلة كبيييرة وتضرب عيال الناس في الشارع عشان الفضيحة توصل للبيت وفرحي يتلغي
*بيضربه بالرجل اقوى *
وبعد كلللللل دا كمااااان متجيش الفرح عشان تخلي اللي يسوى واللي ميسواش يسأل فين اخووووك
إبراهيم بيتوجع : اااااه ياادم حرام عليك انا اه مجتش الفرح وعملت مشكلة قبلها بس والله ماخطفتها والللله ماخطفتها
آدم : انت يلزمك علقة محترمة تعيدلك تربيتك عشان تعرف إن الله حق
مسك إبراهيم وقعد يضرب فيه بكل قوته ويخرج فيه كل غضبه وكبته لحد ما صوت إبراهيم بدأ يجلجل في القصر
مسكه من رقابته وهو في الأرض : عليا الحرام من نعمة ربي ياابراهيم ، لو عرفت إنك حاولت تقرب لمليكة تاني من قريب او من بعيد او حتى قربت منها اقل من مترين لاكون مكسرلك رجليك الاتنين
بيديله في وشه : فااااااهم
إبراهيم : فاااااهم ياادم فاهم خلاص أبوس ايدك
رزعه ع الأرض وقام دخل على جوا وطلع على اوضته
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
آدم داخل الأوضة مش طايق نفسه .. لقى مليكة نايمة في نص الأوضة على الأرض وكمشانة في نفسها من البرد
قلبه طب وبرق ، جري عليها بسرعة وقبل ما يلمسها وقف لحظة ...
حط ايده على دماغه وافتكر اللي حصل تاني
آدم : لا مش وقته الكلام دا ياادم
وفي اللحظة دي رقة قلبه غلبت رغبته في الانتقام .. وطي عليها شالها وراح نيمها على السرير
فرد البطانية وغطاها ، وهو بيغطيها شاف الجرح اللي في ايديها
مسك ايديها وبص ع الجرح كويس .. غمض عينه من وجع قلبه من المنظر واتتك على ايديها جامد
ومن غير ما يفكر المرة دي راح فتح درج الكومودينو وطلع إسعافات أولية وبدأ يطهر في ايديها ويلفها بشاش وبلاستر
خلص وساب ايديها وراح قعد على الشازلونج وسند راسه لورا
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في أوضة سهيلة *
سهيلة قاعدة على سريرها بتفتكر اللي حصل طول اليوم
Flash back 📸🔙
إسلام دخل الصيدلية ومعاه سهيلة .. عملوله إسعافات أولية على دماغه وادوله علاج
خلصوا وخرجوا على برا
إسلام : حلو كدا بقا روحي انتي ع البيت كملي فرح اخوكي ياسهيلة ، انا مش هينفع أرجع بقا بالمنظر دا
سهيلة : انا آسفة يااسلام 😔
إسلام : آسفة على ايه
سهيلة : اسفة علي الجرح اللي في دماغك واسفة علي الموقف اللي حطيتك فيه من شوية والموقف اللي حطيتك فيه دلوقتي لما هتمشي من غير ما تودع صاحبك أصلا
إسلام : مش عايز أسمع الكلام دا منك تاني ياسهيلة .. ربنا بيحط في طريق كل واحد فينا واحد يساعده ويخفف عنه بطريقته
ولولانا في حياة بعض مكانش زمان حد عايش
أهم حاجة بس تاخدي بالك من نفسك وحوار اللي إسمه سليم دا انا هعرف أحله متقلقيش
سهيلة : ربنا يخليك يااسلام .. شكراً
إسلام : الله 😳 مش قولنا بلاش الكلام دا بقا 😒
سهيلة : خلاص خلاص آسفة ✋😹
إسلام : ماشي ياستي اعتذارك مقبول 😂
يلا روحي بقا عشان متتأخريش
سهيلة : حاضر
رجعت سهيلة من الفلاش 🔙
سهيلة بتبتسم : والله الدنيا طلع لسة فيها ناس كويسين اهو ❤️
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
تاني يوم الصبح 🌄
مليكة بتبدأ تفوق .. اتمطعت
بتتاوب وبتحط ايديها على بوقها وبتفتح عينيها
اتخضت لما لقت نفسها في الأوضة ونايمة ع السرير .. قامت اتنفضت بسرعة وبصت حواليها
مليكة : ايه دا انا نمت امتي ؟؟؟؟
وطلعت عالسرير ازاي ومين اللي طلعني !!!
بتبص علي ايديها اللي مربوطة بشاش وبلاستر ملامح وشها كلها بتتعجب !!!
مليكة : معقولة آدم اللي عمل كدا ؟؟
الباب خبط
مليكة : ادخخخل
ثرية بتفتح الباب وداخلة : صباحية مباركة ياعروسة 😍😍😍
مليكة : صباح النور ياماما 😒
ثرية بتبص حواليها : الله ، امال فين جوزك يابت طفشتيه بدري بدري 🤔
مليكة : معرفش ياماما راح فين من وش الصبح .. يروح مطرح مايروح بقا هو انا امه
ثرية : عمرك ما هتبطلي تبقي دبش كدا ابداااا 😂
المهم طمنيني .. عرف إنك بريئة ونضيفة صح
مليكة : وهيعرف ازاي ؟؟
ثرية : ودي محتاجة مفهومية يعني يامليكة
مليكة : ماما .. جوازي انا وآدم مش زي مانتي فاكرة خاااالص
جوازي منه تقدري تقولي كدا تخليص حق
ثرية : لا حول ولا قوه الا بالله
طيب مااااشي حتي لو تخليص حق .. ملمسكيش ولا قرب منك بما إنه راجل لحم ودم وانتي ماشاء الله عليكي قمر وتجذبي أي حد
مليكة : بقولك ايه ياماما .. انا هقوم اخد شاور وانتي شوفي بتعملي ايه علي مااخلص وانزلكو
ثرية : ماشي يامليكة ، بس خليكي فاكرة إن كلامنا مخلصش ها
مليكة : ماشي
قامت مليكة دخلت الحمام تاخد شاور
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
آدم لابس هدومه وبدلة الشغل وواقف بيشرب كوباية قهوة في الروف .. خلصها وخارج علي الريسبشن
رفعت : الالالا .. انت رايح فين يوم صباحيتك ياادم !
آدم : رايح الشركة ياجدي ، ورايا شغل كتييييير اوي محتاج اخلصه
رفعت : تخلص ااااااايه انت بتستعبط .. انت في اجازة ١٥ يوم ياادم
آدم : ١٥ ايه ؟؟؟؟
رفعت : مش عايز كلام كتير ويلا تعالى عشان نقعد على ما مراتك تجهز نفسها واحلام تطلعلكو الفطار تفطروا
آدم واقف مكشر ورافع حواجبه
رفعت : يلااااا بقول
آدم : حاضر ياجدي اديني قعدت
نشوى نازلة : صباح الخييييير 😍😍😍
رفعت : صباح النور ياحبيبتي
آدم : صباح النور ياعمتي عاملة ايه
نشوى : ياواد مش هتبطل كلمة عمتي دي دا انا الفرق بيني وبينك ميكملش سنة 😱
آدم : الصح صح ياعمتي مانا مستحيل هقولك يانشوى يعني 😂😂
نشوى : لمض 😂
المهم طمني ياحبيبي الدنيا عاملة ايه بعد الجواز
آدم : الحمدلله
نشوى : الحمدلله ياروحي ربنا يسعدكم يارب
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في بيت أول مرة هنتعرف عليه *
محمد أبو مليكة نايم على كنبة الانتريه ... خرجت واحدة من أوضة النوم
رانيا بصوت عالي : الله .. انت ايه اللي منيمك هنا ياراجل
محمد بيفوق : فيه ايه يارانيا صوتك عالي ليه
رانيا : بقولك ايه اللي منيمك هنا ؟؟؟
محمد : مفيش رجعت بالليل متأخر شوية ومجاليش نوم فضلت هنا لحد ماغفلت
رانيا : اااااه .. يعني نفذت اللي في دماغك وروحتلهم بردك !!!
محمد : بقولك ايه يارانيا .. كفاية اوووووي اللي حصل زمان لما اتسببتي في إني رميت بناتي لحد مارجعت لقيتهم عرايس متجوزين
متتدخليش بيني وبين الماضي اكتر من كدا
رانيا : ليه يااخويا وانا كنت روحت ضربتك علي ايدك وقولتلك سيب مراتك وبناتك وتعالالي
أنت اللي كنت قرفان من العيشة والبيت وكنت عاوز تهرب بأي طريقة وما صدقت لقيتني في وشك
محمد : بقا كدا .. طيب
اوعي من وشي بقا عشان أدخل ادخل اخد دوش واروح شغلي
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
مليكة أخدت دوش ولبست هدومها ونزلت على تحت .. ماشية في الجنينة ولسة هتدخل الريسبشن لقت آدم في وشها
آدم بيبصلها من فوق لتحت : اش اش اش دا احنا وشنا نور باللبس الجديد والاوضة الجديدة اهو
مليكة : آدم بعد إذنك انا بادئة اليوم دا نيتي صافية متعكرهوش في أول دقيقة وعديني عشان أروح أشوف امي واختي
آدم بيشدها من ايديها : لما أكون بتكلم متسيبينيش وتمشي هاااا
مليكة بتتألم من مسكته لإيديها مكان الجرح بالظبط ... اول ما شافها بتتألم بص على ايديها
سابها بسرعة من ايده
آدم : مكانش قصدي اوجعك على فكرة
مليكة : تقصد انهي وجع فيهم ؟؟
آدم : مش فاهم ؟
مليكة : اليومين اللي فاتو دول انت مسيبتش وجع واحد متسببتش فيه ليا ، فمجتش على الوجع دا
عن إذنك
سايباه وبتلف عشان تمشي سمعوا صوت عربية الحكومة داخلة البيت .. علي الريسبش
آدم ومليكة دخلوا بسرعة يشوفوا فيه ايه ، العيلة كلها نزلت
خرج من العربية ظابط ومعاه شوية امنا ودخلوا القصر
رفعت : خيييير ياسعادة الباشا رجلك خدت عالمكان ولا ايه
الظابط : المرة دي مش انا اللي هتكلم بقا
آدم : اومال مين اللي هيتكلم
جت من وراه *داليدا *
(الشخصية الجديدة اللي هتظهر معانا في الرواية واللي هي تبقى حبيبة آدم السابقة )
آدم برق أول ما شافها جاية
داليدا : مساء الخير
قربت من مليكة : ألف مبروك ياعروسة .. كان نفسي اباركلك في ظروف أحسن من دي بكتير بس للأسف انتي اللي اختارتي
مليكة : اختارت ايه ؟؟
الظابط : آنسة دليدا تبقي صاحبة عقد الالماظ يامدام مليكة .. ولما قولنالها على الشيك اللي اداهولنا استاذ آدم المرة اللي فاتت واللي بيحمل نفس تمن العقد رفضت تقبله
لأنها عاوزة نفس العقد بتاعها
آدم بيبرق : والمطلوب دلوقتي ايه ؟؟
الظابط : المطلوب دلوقتي إن مدام مليكة هتشرفنا في القسم شوية لحد ما نعرف العقد راح فين
آدم : انتي يادليدا !!!!!!!
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اجبرني اعشقه" اضغط على اسم الرواية