Ads by Google X

رواية عشق احفاد الصياد الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق احفاد الصياد الفصل الحادي عشر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل الحادي عشر

 المجهول:  هندمك انت كمان وهقتلهم.. لك وهقت.. لك انت كمان 
الشخص: بيتكلم بتعب كلو الا هما يا رشاد انا معنديش اغلي منهم مراتي وولادي انا مستحمل كل ده عشانهم هما اقتل.. ني انا لكن هما لا بلاش هما كفاية كدا يا رشاد متقربش من حد منهم انت اذيتهم كتير ومحدش فيهم اذاك نهائي 
رشاد: بغل كفاية انا لسه مخدتش انتق.امي منهم انا لازم اوجع قلبهم 
واولهم حنان مراتك يمحمود وولادك مراتك عشان رفضتني 
وضربتني بالقلم ورفضت حبي ليها  وحبي ليها اتحول لكرة 
محمود:  بغضب انت واحد مريض يا رشاد ازاي تحب مرات اخوك 
رشاد:  بكرة انت مش اخويا انا بكره.. ككك يمحمود دايما انت الاحسن مني فكل حاجه لي 
انا كنت الابن الغير شرع. ي وعشت عمري ابويا بيكرهن. ي 
وبيحبكك انت اكتر مني  بس انت غبي يمحمود انا قدرت العب بيكك واتحكم فيكك وقدرت اقنعكك تضحكك علي حنان انا اللي كنت مخطط لي كل حاجه من الاول وخليتك تتجوزها وشغلتك معايا فالمخد.. رات وانت كنت زاي اللعبة فايدي بحركها زاي منا عاوز 
بس انت ضميرك صحي فجاه وكنت عاوز تدمر كل حاجه لما مراتك عرفت انككك بتضحكك عليها عشان الفلوس انككك مش بتحبها  يومها انت مشيت وسبتنا وهي رفضتني 
وبعدها انت ندمت وكنت عاوز تحكيلها كل حاجة وكنت عاوز تدمر كل حاجه انا ببنيها 
عشان كدا يمحمود انا خطفت. ككك وحبس. كك هنا من يومها 
وخليت مراتكك وولادك يكر. هوك وبيضحككك رشاد بشرررر 
عارف انا عملت اي يمحمود  بعت لمراتكك ورق مزور علي اساس انككك طلقتها 
بيتصدم محمود من اللي بيسمعو من اخوة معقول عمل كدا 
بيكمل رشاد ومش بس كدا 
لا انا خليت ابن احمد الصياد يغتص.. ب بنتكككك 
محمود:  بيتصدم من اللي بيسمعو ومش قادر يصدق 
رشاد:  بس ابن الصياد اتجوزها  بس عارف انا عملت اي 
قت. لت بنتككك يوم فرحها وبيضحكككك رشاد ضحكه شريرة 
محمود: مش قادر يستوعب ودموعو بتنزل بقهر وبيتكلم بغضب بنتي لا يرشاد انت مستحيل تكون بني ادم هقت. لكككك يرشاد  هقت. لكككك لو بنتي جرالها حاجه يرشاد 
رشاد:  بيفضل يضحككككك بعلو صوتو وهو مبسوط بضعف اخوة 
محمود:  بقهر وحزن انا السبب فكل ده ضيعت ولادي بيبداء يعيط بقهر وكسرة  وحزن علي اللي وصلو وانو عاجز مش قادر يحمي عيلتة من اخوة اللي انتزع من قلبة الرحمه 
بيكمل رشاد:  ومش بس كدا وهدم. ر عيلة الصياد كلهم 
بسبب عز الصياد انا خسرت كل فلوسي واتحبس. ت بسببو
عز فضل ورايا لحد ما عرف ان بشتغل فالمخد.. رات وفيوم كنت بسلم بضاعه عز كان باعت ناس ترقبني وكان عملي فخ 
والناس اللي كنت هسلمهم البضاعه كانو تبع البوليس واتقبض عليا بسببو واتحكم عليا ساعتها بي موبد بس انا هربت 
ومن يومها وانا نويت انت. قم منهم كلهم ولازم يمو.. تو كلهم 
( كدا اظن انتو عرفتو مين المجهول واظن كدا فهمتو ان محمود مش هو المجهول وان عم اسراء هو المحهول وان ولد اسراء رشاد حبسو  فيه كتير منكو توقع ان المجهول ولد اسراء وفيه اللي اتوقع صح وقال المجهول عم اسراء)  يلا نكمل بقا ونرجع لروايتنا تاني 😉
بياتي الصباح علي ابطالنا وهو يحمل الكثير 
بتصحي اسراء علي ضوء الشمس اللي مالي الاوضة بتحس بتقل عليه بتبص بتلاقي مراد نايم جمبها وواخدها فحضنو 
ونايم بملامحه الهادئه شعرو نازل علي وشو بتفضل اسراء تدقق فملامح مراد وهو قد اي وسيم وجميل اوي بملامحه الرجولية الوسيمه  بتفضل اسراء تتامل فمراد 
مراد:  بيبتدي يصحا بتغمض اسراء عنيها بيصحا مراد يبص لي اسراء بيبص لوشها قد اي جميل وبيوطي مراد يبسوسه.. ا من خدها 😂 
بتفتح عنيها اسراء 
مراد: بابتسامه وبنرة كلها حب صباح الخير عامله اي النهاردة 
اسراء:  صباح النور انا حاسة اني كويسة النهاردة مراد انا عاوز اخر 
مراد:  بيتوة فاسمو اللي قالتو وقلبة بيدق بعنف حاضر هسال الدكتور ينفع تخرجي امتا 
الباب بيخبط وبيكون الدكتور صباح الخير مدام اسراء 
وبيببداء يكشف عليها الدكتور بعميلة لا الحمد الله فيه تحسن كبير وكلها يومين وتخرجي 
اسراء:  بس انا عاوزة امشي النهاردة الدكتور مينفعش لازم تفضلي تحت الملاحظه لان الرصاص.. ه كانت قريبة من القلب كدا فلازم تفضلي يومين لحد ما نطمن عايكي وبيخرج الدكتور 
بتيجي الممرضه ومعاها الفطار لي اسراء 
مراد سبيه انتي وروحي وانا هاكلها بتبتسم الممرضه وتمشي 
مراد بيقعد جمب اسراء يلا عشان تاكلي ولسه مراد هيبداء ياكلها 
اسراء: انا هاكل لوحدي  مراد بهدوء وانا قولت هاكلك وبيمسك مراد المعلقه وبيبداء ياكل اسراء 
وبعد شويه بتيجي العيلة عشان يطمنو علي اسراء  
وبيفضلو قاعدين معاها 
موبيل اسراء بيررن وبيكون المتصل ريناد 
بترد عليها همسة: بتستغرب ريناد وبتسالها فين اسراء 
همسة بهدوء ريناد اسراء فالمستشفي اتضربت بالرصا.. س 
ريناد:  بخضه ودموع اي ازاي ده اسراء كويسه صح انتو فانهي مستشفي يا همسة بتقولها همسة علي اسم المستشفي 
بتقوم ريناد تلبس بسرعه وخوف ودموع علي اسراء لان اسراء مش بس صحبتها بتعتبرها اختها وتوام روحها
بتنزل ريناد بسرعه حتي من غير ما تعرف مامتها 
بتوصل ريناد المستشفي وبتسال علي اوضه اسراء وهي دموعها نازلة مبتقفش وبتقولها البنت علي رقم الاوضه بتطلع ريناد تجري وبتوصل عند اوضه اسراء بتفتح الباب علطول ومبتلحظش الموجودين فالاوضه وبتجري علي اسراء تحضنها 
اسراء:::: ااااااااه براحه يريناد اهدي انا كدة هموت ريناد بخضه اسراء انتي كويسه صح اي اللي حصلك  انا همسة لما قالتلي انك فالمستشفي خوفت اوي عليكي ودموعها بتنزل 
اسراء: بابتسامه لصحبه عمرها واختها اهدي يحبيبتي انا الحمد الله كويسه اهو مفيش حاجه بتحاول تضحكك ريناد 
انا زي القر. دة اهو بتضحك ريناد علي صحبتها 
بيبتسمو كل اللي فالاوضه 
حنان: بابتسامه حنونة متخفيش يريناد يحبيبتي اسراء بقت كويسة 
ريناد بتبص لحنان بتلاحظ ريناد ان فيه ناس فالاوضه وكمان بتتصدم امير كمان موجود ازاي وببتحرج ريناد وبتتكلم ريناد 
باحرج انا اسفه يجماعه انا مخدتش بالي ان حد موجود من خوفي عليها
بيبتسم امير علي حب ريناد لصحبتها وبيضحكك علي خجلها 
عز:  بابتسامه ولا يهمك يا بنتي وبتيكلم عز بمشاكسه بس انتي خضتني 😂😂😂 بدخلتك دي افتكرتككك هتيجي فحضني  انا اتريكي جاية لي اسراء  بتضحك ريناد بصوت
اسفه يعمو والله مش عارفه دخلت ازاي 😂 عز بابتسامه حنونه ولا يهمك يحبيبتي بيطبطب عليها 
الكل واقف مصدوم عز الصياد بيهزر دي معجزة بنسبالهم لان عز معروف بشخصيتو القويه وانو شخص صارم 
عند رشاد:  قاعد فمكتبة بيدخل علية شخص فاقت يباشا وبقت كويسه وكل العيلة عندها 
رشاد:  بغل خليهم مبسوطين دلوقتي شوية عشان اللي جاي هيبقا صعب عليهم خليهم يفرحلهم شوية 
بيخبط الباب وبتكون نهي وبتدخل  نهي بعصبية 
رشاد:  بيشاور للواقف بمعني انو يمشي بيخرج الشخص 
نهي: بتتكلم  بعصبيه لسه عايشه بنت حنان  كل حاجه فشلت يرشاد 
نهي بغل انت السبب معرفتش تخلص منها من الاول وتريحنا 
سبتها لحد ما مراد اتجوزها بس انا مش هسكت يرشاد لازم اخد انا كل حاجه فلوسهم لازم تبقا ليا 
رشاد:  بيقوم من مكانو وبقف قدام نهي وبيمسكها من بوقها انا قولتلك قبل كدا ينهي صوتكك ميعلاش عليا تاني وحظرتك كتير المرة الجاية هيكون فيها مو.. تك ينهي 
نهي: بخوف من تهديدة مش قصدي يرشاد بس انا متعصبة بسبب اللي حصل 
وبتقرب عليه نهي بخبث:  واغراء وبعدين تهون عليك نهي حبيبتككك برادو يرشاد 
رشاد:  بخبث لا متهونيش بس انا حظرتك يحبيبتي وبيبداء يتحسس رشاد جسمها بج. راءة  ووو بس كدا نسيهم دول ناس ملناش دعوة بيهم احنا 😂 
 رشاد:  ونهي فحض.. نه وهما عالسرير رشاد بيفكر بينو وبين نفسو انتي مش سهلة ينهي انتي ح. ية كبيرة هنفذ خطتي واخلص منكك انتي كمان ومن بنت.. ككك وابنك. كك 
بتقوم نهي من جمب رشاد وبتتكلم حبيبي انا هقوم امشي عشان هما هيرجعو ومش عاوزة حد يلاحظ غيابي وبتقوم نهي تلبس وتمشي فعلا 
بعد ما بتخرج نهي من عند رشاد بيمسك رشاد هاتفه وبيتصل بشخص 
وبياتية الرد من الشخص الاخر عملت اللي قولتلك عليه 
الشخص تمام يباشا اديتها الجرعه خفيف زاي مقولتلي وهي ابتدت  تبقا مدمنه يباشا عايزك تزود الجرعه شوية وكمان عاوزك::::::::::::::::::::::::::  وتبقا تبلغني اعتبرو حصل يباشا  
اسيل::  في نايت كل.. ب هي وصحابها بتتكلم اسيل مع الشخص اللي واقف معاها مش قادرة اتصرف انا تعبانه شوفلي اي حاجه مش قادرة استحمل الصداع والوجع اللي فجسمي ده  بيبتسم بخبث الشخص اللي معاها وبيطلع كيس من جيبوة في مادة... بيضاء بيقولها بس غالي اوي عليكي يا بيبي لازم تدفعي الاول بتتكلم اسيل بتوتر وخوف بس انا مش معايا فلوس دلوقتي غير دول بيبص الشخص علي الاسورة الالماظ اللي لبسها لا معاكي يا بيبي وبيبتسم بخبث بتلاحظ اسيل نظرتو علي الاسورة بتقلعها بتدهلو بتشد منو الكيس بسرعه بيبتسم الشخص بخبث وبتبداء تاخد اسيل من الكيس وبتغيب عن العالم وبتقوم ترقص وهي مش حاسه بحاجه وفعالم تاني وبيجي الشخص ده وبيرقص معاها وفايدو كاس من الخم.. ر وبيادية لي اسيل وبتشربو اسيل وهي مش حاسة بحاجه وبتوة اسيل وبتس. كر
بياخدها الشخص ده واسيل دايخه وبتقولو روحنا وبتضحكك 
بياخدها ويركبها  وبيمشي بيها وبيوصل لي عمارة بياخد اسيل وبيدخل وبيركب الاسانير واسيل مش دريانه بحاجه وبيطلع الدور الخامس وبيدخل شقه وبيدخل اسيل وبيقفل الباب وبياخدها اوضه النوم واسيل سكر.. انه وماشية معاه وهي مش حاسة بالجريمه اللي هتعملها فحق نفسها 
الشخص بيرميها عالسرير ولسه وبيبداء يقرب عليها بتزقه اسيل اوعي عاوزة انام وبتقع اسيل عالسرير بيطلع جمبها ولسه هيبتدي يقلعه.. ا هدومها بيسمع الباب بيخبط جامد بيكمل اللي بيعملو بيسمع صوت الباب بيتكسر بيخاف ولسه هيخرج يشوف مين اللي برا بيلاقي حد هجهم علية وبينزل ضرب فيه بكل قوته وغيظ وغل لحد الشخص ما بيغمي عليه 
بيقوم من عليه بيقلع جاكيت بتاعو بيغطي بيه اسيل وبيشيلها وينزل واسيل بتكون نايمه مش حاسة بحاجه بتفتح عنيها بصعوبة بتتكلم اسيل بس. كر ايان انتا بجد 
وبترجع اسيل تنام تاني اثر سكر.. ها  بينيامها ايان فعربيته
وبياخدها ويمشي وبيوصل القصر  بيكون الكل نايم لان الوقت متاخر  بيشيلها مراد وبيبصلها وهو شيالها بحزن وبيطلع بيها اوضتها بيدخلها ينيمها ويسيبها ويخرج بيروح اوضته 
ايان لي اوضه فالقصر لان هو قاعد معاهم 
الشخص بيتصل برشاد بتعب من اثر الضرب ايوة يباشا ملحقتش يباشا اعملها حاجه فيه واحد جاه وضربني وخدها ومشي 
رشاد:  بنرفزة واحد مين ده ازاي عرف مكانكو اصلا 
الشخص معرفش يباشا هو فجاه هجم عليا وخدها 
رشاد:  بغل وعصبية بيحدف الموبيل يكسرة وبيبداء يكسر كل حاجه فالاوضه وبيتكلم بغل ازاي ده ازاي مين انقذها 
بينادي رشاد  عالحراس بتاعه بيدخل الحرس بخوف اومرني يباشا 
عاوزك الصبح الجرايد كلها تكون مليانه بفضيحه عيلة الصياد 
الحراس بخوف اومرك يباشا وبيخرج 

يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent