رواية ليان الادهم البارت الثاني عشر 12 بقلم دينا مصطفى
رواية ليان الادهم الفصل الثاني عشر 12
باك
عمر: وانت ليه كملت فيها طالما كنت عارف ان هياجي من ورها بلاوي
مصطفى: المشكله مش في كده المشكله ان من بعد مقدمت استقالتي من وقت مكسبنا المهما رغم اني خسرت اعز اصدقائي بس احنا انقذنا ارواح كتيره ملهاش ذمب
أدهم: وهي ايه المشكله دلوقتى
ابراهيم: المشكله ان ابن الشخص رائيس العصابه ظهر وعايز ينتقم لموت ابوه
مصطفى: ومن وقتها وانا بيجيلي رسايل تهديد
معتز: وهو ايه هو مضمون الرسايل الي بتاجي لحضرتك
مصطفى: بص لعمر الرسايل مضمونها ان هينتقم مني في اعز ماليا وهما عمر وليان
عمر: بانفعال نعم هو مين ده اصلا الي يتجرأ ويعمل كده وبعدين انا اقسم بالله الي هيمس شعر وحده من اختي انهي من علي وش الارض
أدهم: اهدي يا عمر خلينا نعرف الحكايه كلها علشان نلاقي حل
عمر: اهدي ايه انت مش سامع بيقول ايه وبص لمصطفي وانت بقا يا بابا جبتنا هنا علشان تحمينا ليه مش هقدر احميكم انا من اي حد
ابراهيم: مش كده يا بني ابوك مكنش راضي ياجي اصلا وانا الي اثريت عليه علشان ياجي ونلاقي حل مع بعضنا وانت قعد واهدي واكيد مع الهدوء هنلاقي حل للموضوع
عمر: اديني قعت اي هو الحل
ابراهيم: رما قنبلته الحل ان أدهم يتجوز ليان وعمر يتجوز سلمي
كلهم: في صوت واحد ماعدا ادهم ايه
مصطفى: ايه الي انت بتقولوا ده يا ابراهيم
ابراهيم: هو ده الحل
عمر: بص لمعتز لقيه زعلان علشان هو عارف انه بحب سلمي ولقي ادهم قاعد بكل برود
معتز: انا بستاذن ياجماعه علشان ماما مستنياني في البيت
عمر: استنا يا معتز ب وبص لعمه عمي انا مش هينفع اتجوز شهد
ابراهيم: ايه السبب ياعمر
عمر: السبب هو اني انا بحب شهد وانت عارفها يا بابا وكنت ناوي افتح الموضوع انهارده لانهم هما هنا في اسكندريه وكمان سلمي في الي بيحبها مش كده يا معتز
ابراهيم: ومعتز ماله بسلمي يا عمر
معتز: بص لادهم لقيه ساكت بصراحه يا عمي انا بحب سلمي ومن زمان كمان
ابراهيم: ببسمه منا عارف
معتز: بصمه عارف ازي
ابراهيم: انا عارف كل حاجه يا معتز العمر الي عشته مش قليل وبعدين بص لادهم وانت يا أدهم يعني محدش سمع صوتك
أدهم: وهو انت سالتني علي حاجه وانا مجوبتش
ابراهيم: أدهم بطل البرود ده وقول رائيك ايه موافق ولا لا
أدهم: موافق علي ايه
مصطفى: اسمعني يا أدهم انا مش هلاقي لبنتي احسن منك وعارف انك الوحيد الي هتحميها ف قول رائيك لو موافق علي ليان ولا لا
أدهم: قام بكل برود وقفل زرار البدله وهو خارج من المكتب بصلهم وقال موافق وخرج قابل في وشه ليان كانت جايه علي المكتب انتي رايحه فين
ليان: وانت مالك انت
أدهم: سابها ومشي قريب اووي هتعرفي انا مالي
ليان: بتفكير قصده اي ده اف عليك انسان بارد
ودخلت المكتب من غير متخبط راحو سكتوا فجأة
ليان: بنصف عين سكتوا ليه ها اكيد في مصيبه صح
عمر: حب بغير الموضوع علشان هو عارف ليهان اذا حطت شئ في بالها هتعرفه مصيبة ايه انتي فكرانا زيك ولا ايه يا اوزعا
ليان: بصتله بشر مش هرد عليك علشان مكانتي متسمحليش
عمر: مكانت مين يا ام مكانه انتي
مصطفى: بس بقا انتوا الاتنين تعالي يا ليان كنتي عايزه ايه
ليان: وهي بتكلم نفسها والله انا خساره في العيله دي
معتز خساره ليه
ليان: هو انتوا سمعتوا
عمر: اه يا اختي انا قلتلك الف مره انتي بتفكري بصوت عالي
ليان: افتكرت هي كانت جايه ليه اه بابا انا وعموا في واحد عايزكم بره
ابراهيم و مصطفى: شخص مين
ليان: مش عارفه والله يلا باي بقا
مصطفى: يا ترا مين
ابراهيم: تعاله نشوف يلا
وخرجوا يشوفوا مين
ابراهيم و مصطفى: بصدمه انت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ليان الادهم" اضغط على أسم الرواية