رواية وقعت في عشق المنتقم بقلم موني وسكر
رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني عشر 12
مسك فهد التليفون وكلم ادم
فهد : ادم
ادم: ايه يا فهد حصل حاجه ولا ايه
تكام حسن وتقابله بكره
ادم:ليه
فهد : البضاعه هتدخل الاسبوع ده
ادم: ازاي
فهد : ازاي ديه سبها عليا
تكلمه وتقابله
ادم: حاضر
فهد : وبعد ما تخلص
تروخ تقعد مع ست سعاد في الفيلا عشان انا في اسكندريه
ادم: هقعد ازاي واسيل موجوده مش هياخدو راحتهم يا ابني
فهد : اسيل معايا
ادم: طيب ماشي
فهد : الو
واليد : الو فهد باشا
فهد : انت فين ياض
واليد : في اسكندريه بشوف الوالده عمتك يعني
فهد : عمتي بردوا ولا عرفت بتعب خالك ومقولتليش يا واطي
وليد: هو انت عرفت
فهد : تعلالي علي المستشفي
وليد: حاضر مسافه السكه
وقفل فهد مع وليد وبعد شويه وصل وليد
وليد: خير فيه ايه
فهد : خير
ده انا هنفخك بس مش واقته
وليد : ليه بس
ده انا حبيبك
فهد : هنشوف الموضوع بعدين
في حاجه اهم دلوقتي
وليد : خير
فهد : الصفقه هتتسلم في مينا اسكندريه اخر الاسبوع ده
وليد: كش كانت اخر الشهر
فهد : كده كده الشحنه موجوده مافرقتش بقي اخر الاسبوع من اخر الشهر
وليد: ماشي انا هتصرف
ها هتعرف تظبط الدنيا مع اللواء محمد
فهد : هبلغك بالمعاد ليليتها قبل العمليه بنص ساعه
تمام
وليد: اة متقلقش قولي بس وانا هظبط الدنيا
هو انت سايب اسيل ومامتها لوحدهم ف القاهره
فهد : لا
اسيل هنا وست سعاد مع ادم في الفيلا
وليد: طيب قوم روح لمراتك وانا هقعد مع طنط يلا
فهد : لا
روح انت وظبط الدنيا وانا هبات هنا
وحسك عينك تقول مراتك ديه تاني ماما ماتعرفش
وليد: متعرفش! ؟ انت بتهرج والله مش قايل لامك
فهد : لا مفهمها انها السكرتيره بتاعتي
وليد: امك لازم تعرف انت هتخبي لحد امتي ما الصفقه اخر الاسبوع وكل حاجه هتنكشف
فهد : وهي تعرف ليه الصفقه هتخلص وانا واسيل نطلق وبس
وبعدين عيزيني اقولها اني اتجوزت من غير علمها ده يجرالها حاجه
وليد: اسيل علي كلامك اخر مره عنهل مش هترضي انكو تتطلقو
فهد : وهو مين الي بيطلق التاني
وليد: متظلمهاش يا فهد يمكن تكون بتحبك وانت تضيعها بغبائك
فهد : مش وقتها دلوقتي
خلينا في الخطه
وليد: يا سيدي الخطه هتمشي........
وموبايل فهد رن
فهد : استنا ده رقم غريب
فهد : الو
اسيل: ايوا يا فهد
انا اسيل
فهد : اه أسيل
عامله اي
اسيل: الحمد لله وصلت المستشفي؟
فهد : اه
اسيل: باباك عامل ايه؟
فهد : الحمد لله
حالته مستقره
اسيل: طيب الحمد لله.
فهد : كلمتي مامتك
اسيل: لسه مكلمتهاش
فهد : طيب روحي طمنيها وبلغيها انا ادم هيجي بكره عشان يبقي معاها وانك مش هتنزلي القاهره دلوقتي لحد ما حسن يترمي في السجن تمام
اسيل: هيترمي ف السجن ازاي
فهد : يلا يا أسيل سلام
اسيل: فهد
فهد : نعم
اسيل: هتوحشني
فهد : سلام يا أسيل
اسيل: سلام
وليد: ما تعدل طريقتك دي بقا
فهد : هو انا قولت حاجه
وليد: هي اكيد بتقولك حاجه رانت تقولها سلام يا ابنييي حرام عليك
فهد : امال اقولها ايه
وليد: تعاملها عدل وترد عليها زي ما بتكلمك
فهد بغضب : عشان تحبني وبعد كده اطلقها فقلبها ياعيني ينكسر وبقي انا ابن ستين في سبعين مش كدن
وليد: وانت اش دراك ان هي متكونش حبتك اصلااااا وبعدين ايه ال يمنع تحبك ايه
فهد : انت عارف لو امي عرفت بالجوازه ديه وحولت تخليني اكمل فيها قسما بالله مكانت زنت عليا كده زي ما انت والزفت التاني بتزنوا علي وداني
وليد: لاننا شايفين البنت كويسه وتساهلها بعد كل ال حصل
فهد : طيب يا مصلح اجتماعي انت واخوك روح شوف هتعمل ايه وبلغني اول بول
ويلا سلام هوينا عيزين ناخد نفس
وليد: سلام
عند اسيل
اتصلت اسيل بمامتها
اسيل: الو يا مامي
سعاد : الو يا حبيبتي
انت. فين لحد دلوقتي
اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه يا مامي ومش هنرجع اليومين دول وادم صاحبه هيجيي يقعد معاكي بكره
سعاد : اهدي اهدي كده وفهميني براحه
اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه
مش هنرجع خالص اليومين دول
سعاد : ليه
اسيل: فهد عند شغل
سعاد: هتسبوني لوحدي
وباباه تعبان
اسيل: لا ادم صاحبه هيجيي بكره يبات معاكي
سعاد : تمام يا بنتي
خلي بالك من نفسك
اسيل: حاضر يا مامي بقولك يا مامي عايده اتكلم معاكي
سعاد : خير يا حبيبتي
اسيل: حصل انهارده موقف ومش عارفه حاسه ان فهد بيستعر مني
الام : بيستعر منك ؟!
ليه
اسيل حكتلها ال حصل ف المستشفي
الام : بصي يا أسيل هو اكيد طبعا صعب علي اي ام في الظروف الي هما فيها ديه تعرف ان ابنها متجوز اكيد صعب
اسيل: مش عارفه بقا
الام : اصبري لحد ما فهد يهدي ويخلص شغله مه حسن وبعد كده خدي قرارك
الام : ما انا مش عارفه اقولك ايه يا أسيل
هو انتي بتحبيه
اسيل:مش عارفه.. بس انا مبسوطه وانا معاه بحس اني لاقيه نفسي حاسه ب امان غريب اوي
الام : استني الوقت المناسب واطلبيها وعفري لحد ما توصلي لل انتي عيزاه
اسيل: مش عارفه بقا يا مامي انا هنام بقا
الام: تصبحي علي خير يا حبيبتي
اسيل: وانتي من اهله يا مامي
وقفلت اسيل مع مامتها وخدت فتره لحد ما نامت
وعدي الاسبوع بدون احداث مهمه واغلبيه الوقت سايب اسيل ف الاوتيل ودايما بيطمن علي باباه ومامتخ
‘بيظبط الخطه مع وليد
ويوم تسليم الشحنه
فهد اتصل بوليد
فهد : وليد
التسليم بعد نص ساعه اجهز
يقفل فهد موبيله
أسيل : انت رايح فين
فهد : هروح ازور بابا وعندي مشوار هخلصه وارجع
اسيل: مشوار ايه
فهد : لما اجي هتبقي تعرفي
سلام
اسيل: سلام
نزل فهد من الاوتيل وركب عربيته وطلع علي المستشفي وراح لاوضة ابوه وخبط
الام : ادخل
ليدخل فهد
فهد : سلام عليكم
الام : وعليكم السلام يا حبيبي
فهد : بابا
الاب مابتردش
فهد بتنهيدة حزن : انا جي اسلم عليك واطلب منك تدعيلي
الام بخوف : ليه يا فهد ؟!
فهد : كده يا اعيش وبابا رافع راسه بيه يا يبقي انهارده اخر يوم في عمري
الام بدموع : بلاش يافهد
فهد باس راس امه : دعواتك
الام بدموع : ربنا معاك وينصرك علي الظالمين
فهد : يا رب
راح فهد لابوه وباس ايده
فهد : محتاج دعواتك اوي يا بابا ارجوك ما تحرمنيش منها
الاب : ربنا ينصر الحق
فهد : امين
سلام عليكم
الام : وعليكم السلام
ومشي فهد
فهد : ادم
ادم: ايه يا فهد حصل حاجه ولا ايه
تكام حسن وتقابله بكره
ادم:ليه
فهد : البضاعه هتدخل الاسبوع ده
ادم: ازاي
فهد : ازاي ديه سبها عليا
تكلمه وتقابله
ادم: حاضر
فهد : وبعد ما تخلص
تروخ تقعد مع ست سعاد في الفيلا عشان انا في اسكندريه
ادم: هقعد ازاي واسيل موجوده مش هياخدو راحتهم يا ابني
فهد : اسيل معايا
ادم: طيب ماشي
فهد : الو
واليد : الو فهد باشا
فهد : انت فين ياض
واليد : في اسكندريه بشوف الوالده عمتك يعني
فهد : عمتي بردوا ولا عرفت بتعب خالك ومقولتليش يا واطي
وليد: هو انت عرفت
فهد : تعلالي علي المستشفي
وليد: حاضر مسافه السكه
وقفل فهد مع وليد وبعد شويه وصل وليد
وليد: خير فيه ايه
فهد : خير
ده انا هنفخك بس مش واقته
وليد : ليه بس
ده انا حبيبك
فهد : هنشوف الموضوع بعدين
في حاجه اهم دلوقتي
وليد : خير
فهد : الصفقه هتتسلم في مينا اسكندريه اخر الاسبوع ده
وليد: كش كانت اخر الشهر
فهد : كده كده الشحنه موجوده مافرقتش بقي اخر الاسبوع من اخر الشهر
وليد: ماشي انا هتصرف
ها هتعرف تظبط الدنيا مع اللواء محمد
فهد : هبلغك بالمعاد ليليتها قبل العمليه بنص ساعه
تمام
وليد: اة متقلقش قولي بس وانا هظبط الدنيا
هو انت سايب اسيل ومامتها لوحدهم ف القاهره
فهد : لا
اسيل هنا وست سعاد مع ادم في الفيلا
وليد: طيب قوم روح لمراتك وانا هقعد مع طنط يلا
فهد : لا
روح انت وظبط الدنيا وانا هبات هنا
وحسك عينك تقول مراتك ديه تاني ماما ماتعرفش
وليد: متعرفش! ؟ انت بتهرج والله مش قايل لامك
فهد : لا مفهمها انها السكرتيره بتاعتي
وليد: امك لازم تعرف انت هتخبي لحد امتي ما الصفقه اخر الاسبوع وكل حاجه هتنكشف
فهد : وهي تعرف ليه الصفقه هتخلص وانا واسيل نطلق وبس
وبعدين عيزيني اقولها اني اتجوزت من غير علمها ده يجرالها حاجه
وليد: اسيل علي كلامك اخر مره عنهل مش هترضي انكو تتطلقو
فهد : وهو مين الي بيطلق التاني
وليد: متظلمهاش يا فهد يمكن تكون بتحبك وانت تضيعها بغبائك
فهد : مش وقتها دلوقتي
خلينا في الخطه
وليد: يا سيدي الخطه هتمشي........
وموبايل فهد رن
فهد : استنا ده رقم غريب
فهد : الو
اسيل: ايوا يا فهد
انا اسيل
فهد : اه أسيل
عامله اي
اسيل: الحمد لله وصلت المستشفي؟
فهد : اه
اسيل: باباك عامل ايه؟
فهد : الحمد لله
حالته مستقره
اسيل: طيب الحمد لله.
فهد : كلمتي مامتك
اسيل: لسه مكلمتهاش
فهد : طيب روحي طمنيها وبلغيها انا ادم هيجي بكره عشان يبقي معاها وانك مش هتنزلي القاهره دلوقتي لحد ما حسن يترمي في السجن تمام
اسيل: هيترمي ف السجن ازاي
فهد : يلا يا أسيل سلام
اسيل: فهد
فهد : نعم
اسيل: هتوحشني
فهد : سلام يا أسيل
اسيل: سلام
وليد: ما تعدل طريقتك دي بقا
فهد : هو انا قولت حاجه
وليد: هي اكيد بتقولك حاجه رانت تقولها سلام يا ابنييي حرام عليك
فهد : امال اقولها ايه
وليد: تعاملها عدل وترد عليها زي ما بتكلمك
فهد بغضب : عشان تحبني وبعد كده اطلقها فقلبها ياعيني ينكسر وبقي انا ابن ستين في سبعين مش كدن
وليد: وانت اش دراك ان هي متكونش حبتك اصلااااا وبعدين ايه ال يمنع تحبك ايه
فهد : انت عارف لو امي عرفت بالجوازه ديه وحولت تخليني اكمل فيها قسما بالله مكانت زنت عليا كده زي ما انت والزفت التاني بتزنوا علي وداني
وليد: لاننا شايفين البنت كويسه وتساهلها بعد كل ال حصل
فهد : طيب يا مصلح اجتماعي انت واخوك روح شوف هتعمل ايه وبلغني اول بول
ويلا سلام هوينا عيزين ناخد نفس
وليد: سلام
عند اسيل
اتصلت اسيل بمامتها
اسيل: الو يا مامي
سعاد : الو يا حبيبتي
انت. فين لحد دلوقتي
اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه يا مامي ومش هنرجع اليومين دول وادم صاحبه هيجيي يقعد معاكي بكره
سعاد : اهدي اهدي كده وفهميني براحه
اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه
مش هنرجع خالص اليومين دول
سعاد : ليه
اسيل: فهد عند شغل
سعاد: هتسبوني لوحدي
وباباه تعبان
اسيل: لا ادم صاحبه هيجيي بكره يبات معاكي
سعاد : تمام يا بنتي
خلي بالك من نفسك
اسيل: حاضر يا مامي بقولك يا مامي عايده اتكلم معاكي
سعاد : خير يا حبيبتي
اسيل: حصل انهارده موقف ومش عارفه حاسه ان فهد بيستعر مني
الام : بيستعر منك ؟!
ليه
اسيل حكتلها ال حصل ف المستشفي
الام : بصي يا أسيل هو اكيد طبعا صعب علي اي ام في الظروف الي هما فيها ديه تعرف ان ابنها متجوز اكيد صعب
اسيل: مش عارفه بقا
الام : اصبري لحد ما فهد يهدي ويخلص شغله مه حسن وبعد كده خدي قرارك
الام : ما انا مش عارفه اقولك ايه يا أسيل
هو انتي بتحبيه
اسيل:مش عارفه.. بس انا مبسوطه وانا معاه بحس اني لاقيه نفسي حاسه ب امان غريب اوي
الام : استني الوقت المناسب واطلبيها وعفري لحد ما توصلي لل انتي عيزاه
اسيل: مش عارفه بقا يا مامي انا هنام بقا
الام: تصبحي علي خير يا حبيبتي
اسيل: وانتي من اهله يا مامي
وقفلت اسيل مع مامتها وخدت فتره لحد ما نامت
وعدي الاسبوع بدون احداث مهمه واغلبيه الوقت سايب اسيل ف الاوتيل ودايما بيطمن علي باباه ومامتخ
‘بيظبط الخطه مع وليد
ويوم تسليم الشحنه
فهد اتصل بوليد
فهد : وليد
التسليم بعد نص ساعه اجهز
يقفل فهد موبيله
أسيل : انت رايح فين
فهد : هروح ازور بابا وعندي مشوار هخلصه وارجع
اسيل: مشوار ايه
فهد : لما اجي هتبقي تعرفي
سلام
اسيل: سلام
نزل فهد من الاوتيل وركب عربيته وطلع علي المستشفي وراح لاوضة ابوه وخبط
الام : ادخل
ليدخل فهد
فهد : سلام عليكم
الام : وعليكم السلام يا حبيبي
فهد : بابا
الاب مابتردش
فهد بتنهيدة حزن : انا جي اسلم عليك واطلب منك تدعيلي
الام بخوف : ليه يا فهد ؟!
فهد : كده يا اعيش وبابا رافع راسه بيه يا يبقي انهارده اخر يوم في عمري
الام بدموع : بلاش يافهد
فهد باس راس امه : دعواتك
الام بدموع : ربنا معاك وينصرك علي الظالمين
فهد : يا رب
راح فهد لابوه وباس ايده
فهد : محتاج دعواتك اوي يا بابا ارجوك ما تحرمنيش منها
الاب : ربنا ينصر الحق
فهد : امين
سلام عليكم
الام : وعليكم السلام
ومشي فهد
يتبع الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية وقعت في عشق المنتقم" اضغط على أسم الرواية