رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية البارت الثاني عشر 12 بقلم دعاء احمد
رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثاني عشر 12
في صعيد مصر
في اوضه جويريه وصقر
جويريه بخوف وتتكلم في الموبايل.
العمري. عرفتي مكان الورق
جويريه بدموع. لا
العمري بغ"ضب . جوري دا مكانش اتفاقنا
جويريه بخوف. أعلى ما في خيلك اركبه وصقر لو قربتلها صدقني انا بنفسي اللي هقت"لك انا دلوقتي لو قت"لتني مش هعمل اللي انت عايزه
العمري. حبتيه ولا ايه يا مزه تاب لو عرف انك كنتي بتلعب عليه وانك مش عذراء تفتكري هيعمل فيكي ايه
جويريه كتمت صوت دموعها وقلبها بينز"ف واحساس بالوجع رهيب. انا بكر"هك
العمري بضحكه بسخريه. لو مش عايزه اللي جرالك يجرا لاختك تجيبي الورق وانتي ساكته. ولا انتي مش عايزه تعرفي مين اختك يا جوري انا لحد دلوقتي سايبها في حالها لكن لو عقلك وزك تقولي لصقر حاجه قسما برب العزه هاقولك هي مين بس في نفس الوقت هقت"لها واقت"ل صقر و اسيبك تتفرجي عليهم
جويريه بدموع وصوت عالي بتحاول تكتمه. حرام عليك انت بتعمل معايا دا كله ليه مش كفايه اللي عملتوه فيا انت ليه بتعمل فيا كدا ليه بتكر"هني كدا انت حق"ير
العمري. باي باي جوري صحيح اختك زي القمر ورجالتي مستنين بس اشاره عشان ينبسطوا معها زي ما عملوا معاكي لو مش عايزه كل اللي عديتي بيه في حياتك يجرالها نفذي مهمتك
جويريه كانت عايزه تصر"خ بأعلى صوتها بقى تع"ض في ايديها عشان تكتم صوتها لدرجه انها عو"رت ايديها التانيه
العمري قفل من غير ما يسمع ردها
(كنتم فكرين روح اكتر واحده اتعذ"بت بس ما خفي كان اسوء)
جويريه راحت وقفت أدام المرايه وقل"عت هدومها ولفت جابت شعرها بجانب و بقيت تبص في المرايه على ضهرها المشو"ه تقريبا حرو"ق وبقيت تعيط قعدت على الأرض وضمت نفسها بخوف ودموعها على خدها. ليه ليه يارب كل دا بيحصل انا اسفه يا صقر بس هما اخدوا مني كل حاجه مفضلش غير توأمي لازم احميها منهم انا بجد اسفه انا بحبك بس دي اختك واللي انا عديت بيه مفيش بشري يتحمله وهي مش هتستحمل كل دا لازم اعرف هي مين وهي فين دلوقتي انا والله تعبت يا صقر والله انا خايفه لدرجه اني بتمنى المو"ت لما بتقرب مني ببقى مبسوطه انك عايزني لكن كل حواسي بتقف لما افتكر انهم اخدوا حقك مني ومبيبقاش نافع انك تقرب انا اتعذ"بت كتير اوي في حياتي يا صقر وانت الوحيد اللي بلقى معه الأمان بس بعد كل اللي حصل دا ميبقاش نافع نكمل لو عرفت ربع اللي جوايا واللي مخبيه عليك هتكر"ه حياتك وتكر"هني. انا بعشقك لدرجه اني مبقتش قادره اعيش كان ممكن استغل انك بتنسي اللي بيحصل واقولك انك تممت الجوازه بس انا مش عايزه اخدعك اوعدك اعرف مين هي اختي وأخرج من حياتك بس انا مش قادره الاحساس دا وجعني اوي سامحني يا صقر
في اوضه روح
صقر خبطت على الباب و روح كانت قاعده بتعيط وهي خايفه ومش عارفه فهد قال ايه لصقر مسحت دموعها وخرجت لصقر
روح. اتفضل ياصقر
صقر. تعالي يا روح عايز اتكلم معاكي ومسك ايديها بحنان وراح قعد في البلكونه
صقر بحده. فهد الشرقاوي ماسك عليكي ايه
روح بخوف. ماسك عليا اصدك ايه
صقر. فهد طالب ايدك للجواز وانا رفضت لكن هو قال انك موافقه وبيتكلم بثقه ليه واثق من نفسه كدا روح احكيلي كل اللي حصل
روح بكر"ه. فهد طالب ايدي للجواز
صقر بحده. فهد انسان انا ماتمنهوش عليكي لا بيعرف يحب ولا لازم يتحب لازم بس تبعدي عن طريقه فهد جواه ضلمه حكايته كانت صعبه عليه بس هو اختار الطريق الغلط وكمل فيه
روح. حكايته؟حكايه ايه؟
صقر. فهد والدته مش صعيديه ابوه اتجوزها في مصر وجايه بيها الصعيد لكن امه محبتش الصعيد و كمان كر"هت جوزها وابنها اللي هو فهد كانت عايزه تنزله اول ما والدته سابته لابوه وهربت مع عشيقها وبعد كدا حصل حاجات كتير المهم امه أطلقت من ابوه واتجوزت شخص تاني وتالت ورابع. فهد كان تجاوز غلط والدته وخيانتها لابوه لكنه شاف خطيبته الأولى في حضن واحد تاني من وقتها وهو بقى خمورجي وبتاع نسو"ان واختلاف تمام عن فهد الشاب اللي كان يعرف ربنا وبعد كدا قطعت علاقتي بيه ومش دلوقتي اللي ممكن اديله اختي
روح لنفسها. صقر انا في ورطه في مصيبه
صقر. رايك ايه في اللي سمعته دا كله
روح. انا موافقه
صقر بحده. بعد كل اللي حكيتهولك دا
روح بكدب. انا عارفه انه انسان سئ بس انا بحبه وشفت جواه شعاع نور وجايز يتغير على ايدي
ولكن لنفسها
انا فعلا مراته يا صقر حتى لو تحت التهديد دا مجنون ممكن يعمل اي حاجه ويفضحني بالورقه ديانا عارفه انه اسوء انسان على وش الأرض لكن امر الله
صقر بحده. روح فكري كويس ليه تحطي نفسك في موقف زي دا ليه تبقى مع انسان مش سوي أخلاقيا ليه تجزفي لو بتحبيه صدقيني هتندمي على الحب دا
روح. انا مبقتش صغيره يا صقر وفهد دا انا عارفه هتعمل معه ازاي وصدقني انا اقدر اغيره وافق يا صقر
صقر بغ"ضب قام وسابها في دوامه من الدموع والوجع
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
عند صافيه
واقفه في البلكونه بقيت واحده تانيه مبتخرجش من الاوضه وشها دبلن دموعها مبتوقفش
صافيه بدموع. شكرا يا صقر وصلتني لدرجه اني بقيت اكر"هك وقلبي تعب من حبك بقيت واحده تانيه ممكن تا"ذي وممكن تقت"ل عشانك كنت همو"ت جويريه بس خالص اسفه يا قلبي على عملته فيك واني وصلتك النقطه دي واسفه يا زين نصيبك وقع من واحده بتحب شخص تاني يارب انا تعبت اوي خدني بقي
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
في اوضه جويريه
صقر فتح الباب ودخل لقى جويريه بتصلي بدموع وشها احمر وكذلك عنيها قلبه اتقبض راح قعد جانبها على الارض
صقر بحب. تقبل الله
جويريه بصتله وخايفه بتتخيل انه عرف كل حاجه فجأه ارتمت في حضنه وبقيت ماسكه فيه ومرعوبه
صقر. مالك يا جوري
جويريه بخوف. ممكن تخليني في حضنك شويه انت الوحيد اللي بحس معه بالأمان شويه صغيره لو سمحت
صقر بقى يرتب على ضهرها بحنان. خليكي العمر كله يا قطتي
جويريه لنفسها. ياريت يا صقر الدنيا تديني الفرصه دي لكن انا اسفه
بعد وقت ميعرفوش اد ايه
جويريه بدون وعي. صقر انا بحبك بحبك اوي
كلمه مجرد كلمه هزت كيان قلبه
صقر خرجها من حضنه ومسك وشها بايديه. وانا بعشقك يا جويريه وعشقي ليكي من نوع خاص وقرب منها وقب"لها بحنان و حملها واتجه نحو السرير ولكن فجأه جويريه فاقت وبرعب. صقر انا تعبانه ممكن ناجل الموضوع دا
صقر بحنان. انتي خايفه مني
جويريه. لا بس تعبانه شويه ممكن تديني فرصه لو سمحت انا تعبانه اوي
صقر بصلها وكان شكلها مجهده فعلا. تاب تحبي اجيبلك دكتوره
جويريه. لا خليكي معايا يا صقر
صقر حضنها وحاسس انها مخبيه حاجه. احكيلي يا جوري مالك
جويريه. انا كويسه بس عايزه افضل معاك مش عايزك تبعد
صقر بحب. وانا مش هبعد يا جويريه متخافيش
جويريه وبتحاولي تاخد منه معلومات. هو ايه حكايه الناس بتوع الحفله ليه كنت بتخبيبي منهم هو في مشاكل بينكم
صقر. دول تجار سلا"ح يا جوري وجودك بينهم خطر على قطتي
جويريه باستغلال وتمثيل . تجار سلا"ح وانت عارف ومبلغتش عنهم ليه
صقر. كل في وقته يا جوري الورق اللي معايا يوديهم وراء الشمس بس لازم استنى
جويريه. المهم يكون في مكان امان
صقر. لا من الناحيه دي متخافيش المكان امان
جويريه بسرعه. فين؟
صقر باستغراب. ليه يا جوري وبعدين مالك متحمسه كدا ليه
جويريه بتفكير وبسرعه. اه اصل انا نفسي اكون صحفيه عشان كدا ببقى عايزه أعرف معلومات عن أي حاجه
صقر. ماشي يا قطه بس للاسف هنضطر نستنى بدايه السنه الجديده عشان تقدري ترجعي للمدرسه
جويريه حضنت صقر وسكتت. اسفه
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
في مستشفى احمد
دخل بهدوء واحساس بالغ"ضب من اخوه اللي كان عايزه يعمل حاجه ضد مباداه
الممرضه. اللحق يا دكتور في واحده واقفه فوق على سطح المستشفى وعايزه تمو"ت نفسها
أحمد بسرعه جري على الاسانسير وطلع لآخر دور طلع السلم وبراحه طلع على السطح
اتصدم اما شافها ادامه
عطر واقفه بتعيط بوجع واقفه على الحافه
أحمد. انتي هتعملي ايه انتي اتجننت هاتي ايدك
عطر بدموع وانهيار تام. هو انت عايز ايه؟ عايز تاخد اللي معرفتش تاخده امبارح في البا"ر خالص مبقاش ينفع امي اللي كنت هبيع عشانها شرفي ما"تت وانا بقيت لوحدي لو كانوا دخلوها تتعالج من بدري كان زمانها عايشه انا جيبت الفلوس بس هي خالص ما"تت
أحمد. اهدي يا عطر مفيش حاجه تستاهل انك تمو"ت كافره
عطر بصتله و سابت جسمها
أحمد جري عليها بسرعه ومسك ايديها بقوه
عطر بدموع. سيبني انا مش عايزه اعيش سيبني
أحمد. مستحيل اسيبك
في اسكندريه باليل
فاتن رجعت فيلا مريم بعد ما الفرح خالص وهي سفرت مع جوزها يقضوا شهر عسل
الفيلا كانت ضلمه وهاديه
فاتن. اكيد مامت مريم راحت معها المطار انا هطلع انام والصبح ارجع الصعيد
حسيت بحركه غريبه في القصر وخطوات بتقرب منها بتدير وشها ولسه هتصر"خ كتم صوتها وبايده التانيه شغل النور
عدنان. انتي!
وبعد عنها
فاتن. انت بتعمل ايه هنا
عدنان. دا فيلاتي
فاتن. دي فيلا مريم
عدنان. واخوها
فاتن. انت عدنان اللي بتشتغل برا مصر
عدنان. اه وانتي بتاع بوكيه الورد
فاتن. انا لازم ارجع الصعيد دلوقتي بعد اذنك
عدنان. استنى بس
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية" اضغط على أسم الرواية