Ads by Google X

رواية عشق احفاد الصياد الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق احفاد الصياد الفصل الثالث عشر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل الثالث عشر

 بيرجع مراد القصر وهو حاسس بتعب وارهاق شديد بس اللي حصل الفترة اللي عدت 
بيدخل مراد القصر بيلاقي العيلة فانتظاره بيروح مراد يقعد جمب اسراء بتعب 
بتبصلة اسراء بتلاحظ علامات التعب علي وجهه بتتكلم اسراء مراد انت كويس 
مراد:  بيبصلها كويس يا اسراء متقلقيش 
عز:  بعد اللي حصل فالفرح ده والصور اللي اتنشرت اظن كدا انتو لازم تعرفو ان العيلة كلها فخطر ومفيش حد هيخرج من غير حراسة والبنات اللي تخرج لازم وكون معاها حراسة 
اسراء لو خرجت هيبقا معاها مراد والحراس 
وهمسة انتي فالكلية اللي فيها سليم صح كدا 
همسة بهدوء ايوة يجدو 
عز:  خلاص بعد كدا هتروحي وترجعي مع سليم 
وانت كمان يا ايان مش هتخرج من غير حراسة وامير نفس الكلام 
الجميع حاضر يجدو 
عز: لي سالم فين اسيل ونهي يسالم 
سالم بهدوء نهي راحه النادي يبابا واسيل فاوضتها بتقول انها تعبانه شوية 
ايان:  بيخاف عليها وبيفكر لتكون محتاجه الجرعة وبيستاذن منهم 
اسيل:  فاوضتها بتبداء تحس بوجع فجسمعها وتحس بصداع لان عدا وقت كبير وجسمها محتاج جرعه من المخ. در 
بتقوم اسيل تفتح شنطتها بتلاقي الكيس اللي خدتو من الشخص بتخدو اسيل 
وبتقعد قدام الطربيزة ولسه هتبداء اسيل تاخد الجرعه 
بتلاقي الباب بيتفح وبيكون ايان بتتصدم اسيل وبتبقا مش قادرة تستحمل الوجع وبتفتكر كلامه ايان ليها ووصفه ليها 
بيدخل ايان وبيقفل الباب وراه وبيجري عليه يلحقها قبل ما تاخد الجرعه 
ايان:  بضيق بياخد الكيس وبيرمي اللي عالطرابيزة بسرعه كبيرة 
اسيل:  لا يا ايان لا مش قادرة ارجوك متعملش كدا هعمل اي دلوقتي مش ودموعها بتنزل بوجع رهيب 
ايان:  مش هسيبك تاخدي الزفت ده تاني يا اسيل فوقي بقا يا اسيل لازم تتعالجي 
اسيل:  بوجع ابوس ايدك يا ايان مش قادرة هات الكيس يا ايان هموت مش مستحملة الوجع 
ايان:  بحزن علي منظرها ووجعها لا يا اسيل وبيمشي اتجاه الحمام وبيفضي الكيس فالحوض وبيفتح عليه المياة 
اسيل:  بزهل ووجع ودموع لاااا متعملش كدا اخر مرة يا ايان ونبي هموت مش قادرة وبتبداء تضرب فايان من الوجع اللي ابتدا ياكل فجسمها 
ايان:  بتصعب علية اسيل بس هو لازم يعمل كدا عشان ميخسرهاش 
بتفضل اسيل تضرب في ايان وبتعيط وبتصرخ ايان دمعه بتنزل منو بوجع عليها بيمسحها بسرعه 
وبيحاول ايان يسيطر علي اسيل وبيمسك وبيشدها لحضنه وبيشد من حضنه ليها واسيل فحضنه بتعيط بوجع مش قادرة يا ايان تعبانه اوي مش مستحمله الوجع 
ايان بنبرة حزينه لازم يا اسيل تستحملي لازم تتعالجي وتخفي يا اسيل ايان بيلاحظ هدوء اسيل بيلاقي اسيل اغمي عليها فحضنه مش شدة الوجع اللي فجسمها 
ايان:  بحزن عليها بيشيلها ينيمها علي سريرها وبيقعد جمبها علي طرف السرير بحزن ووجع فقلبه عليها 
ايان:  بيبصلها بوجع وبيتكلم بنبرة حزينه لي يا اسيل كدا لي مصممه توجعي قلبي اكتر واكتر ومش حاسه بالوجع اللي جوايا ولا حاسة بيا ولا قد اي انا بحبككك بس انتي للاسف مصممه توجعي قلبي زيادة بسبب اللي انتي بتعملية انا عارف انك مش وحشه وان مامتكك السبب هي اللي خلتك كدا وهي اللي دايما بتحاول تخليكي تتقربي من مراد عشان الفلوس 
وعارف انك مش بتحبي مراد وانك ماشية ورا مامتكك وبس 
بس انتي من جواكي مش كدا ومن جواكي طفلة بريئه 
مش هسيبك يا اسيل تضيعي نفسكك اكتر من كدا وهقف جمبك وبيخرج ايان وبيروح اوضته 
بيدخل ايان اوضته وبيقعد علي سريرة بحزن بيفكر اعمل اي يارب اقول لمراد بس مراد باين عليه انو تعبان وكمان لسه موضوع مراتو وسليم مش هينفع اقولو لانو سليم متهور ممكن ياذي اسيل  
ايان:  انا هحاول اخليها تتعالج من غير ما حد يعرف وهاخدها لدكتور 
ايان:  بيفتكر الشخص اللي كان مع اسيل واللي كانو بيتفقو ياذؤها ويصوروها وبيتكلم ايان بغضب لازم اعرف مين اللي حاول ياذي اسيل وبيعمل كدا واكيد اللي عمل كدا لي دخل باللي بيحصل فالعيلة  وبيفضل ايان فدوامة افكارة 
عند رشاد وبتكون معاه نهي بيكونو بشوفو حوار مراد مع الصحافه 
رشاد: بيرمي الكاس اللي فايدة بغضب علي الشاشة عملها ابن الصياد وقدر يعدي من الموضوع 
نهي:  بغيظ انت كل خطتتكك فاشلة يرشاد وشكلك مش هتقدر عليهم 
رشاد: بغل وغضب بيمسكك نهي مش شعرها مين دة اللي مش هيقدر عليهم  انا هدم. رهم كلهم ينهي وهتشوفي يا انا يا هما لو علي موتي هخلص منهم برادو  واللي جاي كلو هيبقا خراب عليهم ولو متعدلتيش معايا ينهي هيبقا عليكي انتي كمان 
نهي:  بخوف ووجع فشعرها خلاص اسفه سيب شعري بيزقها رشاد 
اسمعي اللي هقولك عليه ينهي وتنفذية وتعملية بالحرف الواحد  
نهي:  حاضر بس اي هو اللي هعملو 
رشاد:  بيدخل اوضته وبيخرج وفايدة ازازة صغيرة بيديها لنهي 
زهي:  باستغرب اي ده مش فهما مديني الازازة دي لي 
رشاد:  بخبث عاوزك تحطي  السم اللي الازازة ده لي::::::::::::::::::  السم ده قوي جدا ومش هيتعرف بسهولة وكمان السم ده بيدخل فالدم علطول بيموت 🥺 
نهي:  بابتسامه خبيثه حاضر خلينا نخلص من::::::::::::: بقا 
وبترجع نهي القصر وهي بتبتسم بخبث 
فمكتب عز قاعد مراد مع عز 
بيتكلم عز:  قدرت توصل للعمل كدا يمراد 
مراد:  للاسف لا يجدي اللي عمل كدا كان واخد احتياطتو كويس اوي ومسبش اي دليل وراة حتي كاميرات الفندق كان مهكرها وكانت صور وهمية قبل الحادثه بشويه عشان كدا مقدرتش اوصل لي اي دليل وكمان حتي الصحفي اللي نشر الخبر مختفي وكان الارض انشقت وبلعتو بس انا مخلي ناس تدور عليه وهوصلو انشاء الله قريب يجدي 
عز:  بهدوء تمام يبني انت شكلك تعبان اطلع ارتاح شويه مراد بهدوء حاضر وبيخرج مراد من المكتب 
بيطلع مراد جناحه وبيدخل  بيبص علي اسراء مش بيلاقيها وبيسمع صوت مياة جاية من الحمام بيعرف انها بتاخد شاور 
اسراء:  فالحمام بتاخد شاور وبتكون مش سامعه ان حد دخل الاوضه من صوت المياة 
مراد فاوضه الملابس واقف بيقلع جاكيت البدله وبيرمي بتعب وبيبداء يقلع فقميصه وبيرميه وبيكون عاري الصدر 
اسراء:  بتكون خلصت الشاور وبتبص علي مكان الملابس اوبس نسيت الهدوم برا غبيه يا اسراء 
اسراء:  لنفسه هلف الفوطه عليا كدا كدا ومراد تحت مطلعش 
بتخرج اسراء وهي لفه الفوطه علي جسمها وماسكه فوطه بتنشف بيها شعرها وهي داخله غرفه الملابس 
بيشوف مراد:  بيقف بصدمه من كتلة الجمال اللي قدامه وبجسمها شديد البياض وشعرها المبلول كانت مث. يرة جدا
بتلف اسراء وشها بتشوف مراد بتتصدم انو عاري الصدر وبشهق شهقه خفيفه انا مكنتش اعرف انك موجود 
ولسه هتجري اسراء عالحمام بيمسكها مراد بسرعه 
بتتوتر اسراء وبتبقي هتموت من الخجل وخدودها ووشها بيحمر من شدة خجلها وبتغمض عيونها وبتتكلم بصوت متحشرج بسبب خجلها مراد ابعد خليني ادخل اللبس  
بيمسكها مراد من خصرها وبيضمها لي اكتر وهو مسحور ومبهور من جمالها وجواة مشاعر كتير  
بيتكلم مراد:  بهمس افتحي عيونك بتفتح اسراء عيونها بتوة فعيون مراد وهو كمان بيتوة فعيونها والاتنين قلبهم بيدق بعنف 
بيقرب مراد منها وبيدفن وجه فعنقها وبيكون مسلوب الارادة وبيتسحر برائحتها وبيتوة فعالم تاني مفهوش غير هو وهيا 
وبيبدء يقب. ل عنقها قبلات متتاليه رقيقه بتوة اسراء من سحر مراد وحركته بيرفع مراد وجه بيبص لي اسراء اللي وشها كله بقا احمر وهي بتبصله بعيونها وتايها معاه بينظر مراد لوجهها بعشق وبينزل بنظرة لشفاي. فها واااةة من شفايف..  ها اللي  شبه حبه الكريزة ومكتنزة مبيقدرش يقاومها مراد وبيقرب من شفاي. فها وبينزل بش. فايفه عليها وبيبدء يبوسه. ا بحب وحنية 
اسراء قلبها بيدق بعنف وبتحس نفسها مسلوبة الارادة من قربة المهلك بالنسبة لها  وبتبدء تبادلو اسراء هي كمان 
مراد: قلبه بيدق بعنف اكتر اول ما بيلاقيها بتبدلو وبيبدء يبوس.  ها  بحب وشغف وبتدوم لدقائق لحد ما انفساسهم بتقل بيبعد مراد عن اسراء لحاجتها للهواء بتبعد اسراء وهي بتاخد انفاسها بيفضل مراد محوطها وبيتكلم بهمس 
مراد:  انتي عملتي فيا اي يا اسراء غيرتيلي حياتي من يوم ما دخلتيها عمري ما كنت اتخيل اني عندي قلب اصلا ويقدر يحب بيبص لي اسراء بنظرات حب وهو محاوطها ايوة بحبكك يا اسراء عارف انك لسه مش مسامحني بس هحاول اخليكي تسامحيني وتحبيني 
بتتكلم اسراء بهدوء وهي جواها مشاعر كتير متلخبطه وقلبها اللي بيدق بعنف اول لما بتشوف مراد وبتفتكر الي حصل 
وبتكلم اسراء مراد ابعد خليني ادخل اللبس بيسبها مراد 
بتاخد اسراء هدومها وبتجري عالحمام تلبس 
مراد:  بيبص لي اثرها وبيتكلم هنسياكي كل حاجه يا اسراء وهخليكي تحبيني زاي ما بحبك واكتر وبيبتسم 
اسراء: فالحمام بعد ما لبست واقفه قدام المراية وبتتحسس شفايف. ها  وبتتكلم مع نفسها معقول اكون حبيتك يمراد اكيد لا بس اللي بحسو معاك يمراد عمري ما حسيتو 
بس مش هينفعك احبك يمراد وانت دمرتني بس هو مكنش فوعيه حتي لو مكنش فوعيه مش هقدر انسا اللي حصل 
بتدخل نهي القصر  بتلاقي حنان قاعده مع مريم فالصالون 
بتبتسم نهي بخبث وبتروح عليهم  
وبتقعد معاهم:  وحنان متجهلاها بسبب اللي قالتو لبنتها 
بتتكلم نهي بخبث انتي لسه زعلانه مني يحنان انا مكنتش اقصد والله واسراء زاي بنتي وزايها زاي اسيل مكنش قصدي الكلام طلع مني بتلقائىه 
حنان بطيبة:  خلاص ينهي محصلش حاجه ولا يهمك 
بتيجي سعاد:  تحبو اعملكو حاجه تشربوها يهوانهم 
بتتكلم مريم ياريت يسعاد انا عاوزة قهوة عشان مصدعه وحنان وانا كمان يسعاد اعمليلي عصير 
وبتبص لنهي:  نهي بتقولها لا انا مش عاوزة وبتدخل  سعاد تحضر القهوة والعصير 
نهي:  بتقولهم انا هقوم اشرب واطلع ارتاح شوية حنان ومريم تمام 
بتمشي نهي وهي بتبتسم بخبث:  وبتدخل نهي المطبخ بتلاقي العصير سعاد حضرته وواقفه بتعمل القهوة 
بتشوفها سعاد وبتقولها  محتاجه حاجه يهانم اجبهلك نهي لا لا يسعاد كملي القهوة انتي انا هشرب وانتي كملي القهوة بتهز سعاد دماغها وبتديها ضهرها 
بتطلع نهي الازازة من شنطتها وبتبص علي سعاد بتلاقيها مش شايفها  
بتعمل نهي نفسها انها بتجيب مياة لنفسها وبتحط السم فالعصير بسرعه من غير ما سعاد تشوفهاوبتخبي الازازة فشنطتها بسرعه 
وبتخرج من المطبخ وهي بتبتسم بخبث وبتتكلم مع نفسها وكدا هخلص منك يحنان وكلها شوية وتموتي وبتطلع نهي وهي مبسوطه بنجاح مهمتها 
عند اسيل بتفوق بتعب وبتحس نفسها دايخه بتنزل المطبخ 
بتلاقي سعاد بتصب القهوة والعصير قدامها بتمسك اسيل كوبيه العصير عشان تشربها عشان تضيع الدوخه اللي عندها 
بتقولها سعاد العصير ده بتاع مدام حنان يبنتي هودهولها وهاجي اعملك غيرو 
اسيل:  بتعب معلش يدادة هاخدو انا عشان حاسة اني دايخه ومش قادرة هشرب العصير يفوقني شوية وبتاخد اسيل العصير وتخرج من المطبخ 
سعاد بتودي لمريم القهوة وبتقول لحنان اسفه يمدام هحضرلك العصير حالا عشان اسيل هانم خدت العصير بتاع حضرتك عشان بتقول انها دايخه شوية 
حنان مفيش مشكلة يسعاد 
اسيل بتاخد العصير وبتبداء تشربو  
نهي فاوضتها مبسوطه وبتتصل برشاد الو يبيبي انا نفذت اللي اتفقنا عليه وكل شوية ونسمع خبرها يقلبي 
رشاد:  بخبث يعجبني سرعتك وذكائك ينهي  
عند اسيل بتشرب العصير وبتدخل اوضتها بتلبس وتنزل وهي نازلة بتبدء تحس بتعب ووجع فبطنها بسيط وبتحاول تتجاهله وبتنزل اسيل بتلاقي مريم وحنان والعيلة كلها متجمعه عشان قرب وقت الغداء بتقعد معاهم اسيل وهي حاسه الوجع بيزيد بتبص لي ايان بتلاقي ايان بيبصلها بتغمض عيونها بتعب ووجع وايان ملاحظ وبيكون خايف لتكون محتاجه الجرعه والعيلة كلها موجودة 
عز:  بيتكلم مالك يا اسيل انتي تعبانه يبنتي وشك اصفر لي وباين عليكي التعب 
بتتكلم اسيل بتعب لا يجدو انا وفجاه بتصرخ بوجع الكل بيتخض وبتقع اسيل لا حول ولا قوة لها الكل واقف بصصلها بصدمه 
نهي: بزهول وصريخ بنتي اسيل بيجري الكل عليها وبيشيلها سليم ووكل العيلة وراة  بيجري سليم باخته وقلبه بيدق بخوف وبيركب عربيته وبيوصل للمستشفي وبيصرخ فالدكاترة بياخدوها منو الدكاترة وبيدخلو اوضه العمليات بيها
بيوصلو العيلة كلها وراة وبيدخلو نهي بانهيار بنتي بنتي فين يسليم رد عليها اختك فين سليم بدموع فاوضه العمليات 
كل العيلة بتبقا حزينه ومش فاهمين حاجه وخايفين عليها 
وسالم بيعيط بانهيار وخوف علي بنتو الوحيدة 
وايان:  حاسس بعجز ووجع فقلبه وحاسس ان روحو بتروح ودقات قلبو هتقف ودموعو بتنزل 
اسيل فاوضه العمليات لا حول ولا قوة لها بتنازع الحياة 
وبتخرج الممرضه من اوضه اسيل بتجري بخوف بيوقفها سليم في اي اسيل كويسه صح الممرضه بنهجان المريضه قلبها بيقف 
بينزل الخبر زي الصاعقه علي الجميع الكل مصدوم وبيعيط ونهي بتصرخ بانهيار بنتي لاااااااااااااا 
نكمل البارت الجاي   
تفتكرو اسيل هتموت / 
ولو اسيل ماتت هتبقا ماتت بسبب امها وعلي ايد امها وبسبب الشر اللي جواها  
نهي هيكون عقبها ان بنتها تموت علي ايدها  وهل نهي هتندم ولا هتفضل مكملة فالشر اللي جواها 

يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent