Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل الرابع عشر 14 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الرابع عشر بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الرابع عشر 

شمس العمراوي

يوسف: يارحيم في ورق في الشركه وقف علي امضتك

رحيم: تمام بكره جي علي الشركه
قول لجميله تجهز كل حاجه

يوسف: تمام

اغلق رحيم مع يوسف ونظر الي قمر التي تخرج من المرحاض وهي لا تنظر اليه

رحيم: مالك مستنكي في الجراش

قمر ولم تنظر ليه: حاضر

نزلت من الغرفه الي الجارش وبداءت هي ومالك في تصليح السياره

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ملك
كانت ملك تتمرن في غرفت الملاكمه

دخلت عليها جنه وقالت

جنه: ملك ممكن تعلمني

ملك ببتسامه: اكيد طبعا البسي القفذات وتعلي

دخلت عليم جوري وقالت: وانا كمان

ملك: اكيد اتفضلو
بداءت ملك في تعليمهم حركات بسيطه

ملك: جوري هوا انتي عندك كام سنه
وانتي جنه وسيف

جوري: انا عندي 20سنه في كلية هندسه
جنه: انا عندي 19سنه في كلية ترجمه وسيف عنده 25سنه مخلص كان معاه كليه هندسه وبيقولنا انو هوا شغل موظف في شركه بس شركته اي منعرفش ومنعرفش عن شغله حاجه
وانتي ياملك

ملك: انا عندي 15سنه إلا شهرين
في تالته اعدادي
ومالك توامي

دخل عليم سيف وهوا يقول تنفسيني ياملك

ملك بحماس: موفقه بس لو كسبت هتدني ايه

سيف: مش لما تكسبي لاول

ملك تبحدي: جهز نفسك للخساره
جوري وانا الحكم
جنه وانا هتفرج
بداء كل ما ملك وسيف في المنافسه

كانت المنافسه قويه بين الطرفين

كان سيف يتفادا لكمات ملك بمهاره عليه لا ينكر ان ملك قويه وحركاتها قويه لاكن غير مدروسه ملك لا تعلب لكي تفوز ملك تلعب لكي تتسالي لا يهمها الفوز يهمها ان تكون سعيد

تغلب عليها سيف ملك ببتسامه قالت: كنت عرفه انك بتعرف في الملاكمه بس كنت عوزه اعرف ليه بينت قدام مالك انك مش بتعرف خاسرت ادامه حتي مالك حس انك مطلعتش كل الي عندك

نظر اليها سيف وهوا لا ينكر ذكائهاا
هي مالك اذكياء لهم الحق فهم تربيت رحيم

ملك: بتفكر في ايه
سيف: كله يجهز سمعت ان هنمش بكرا

ورحل نظرة اليه ملك وقالت في خاطرها ان سيف يخباء شيء وانها يجب ان تعرفها

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجراش
بدات قمر في وضع لمسات اخيره للسياره لقد اشتغلو عليه كثير واجهدهم

غيرو فيها الكثير واصبحت بافضل حال
قمر وهي تجربها وتصوق بها في المكان قالت: كدا تبقا خلصت
مالك: رجعت جديده زي ميكون لسه مشريه
قمر وهي تجلس علي العشب: حلو شكلها جميل اوي

مالك وهوا يجلس بجوارها: ايوا سمعت من الخدم ان ماما كانت بتحبها اوي لانها هديه من جدي لها رحمهم الله
قمر: رحمهم الله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان وعلاء

سوزان: هنرج المدينه بكرا

علاء: تمام هنجهز كل حاجه لما نرجع

سوزان هي تبتسم بخبث: وهنتقم من تيالك يافيروز
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نرجع للماضي شويه

في فيله جميله كبيره يعش فيه اسره سعيده تتكون من احمد الشملي واخو محمود الشملي
واولاد احمد كان

عصام/ واولاده رحيم ومالك وملك

زوجته / فيروز ابنت عمه محمود كانت امراءه حنونه جدا تحب كل الناس ولا تبخل علي احد
وكان لها ابنت خاله
اسمها سوزان كانت سوزان تكره فيروز
كثيرا مع الاحداث سوف نعلم لماذا

والود الثاني ماجد: اولاده سيف وجوري وجنه كان ماجد يحب حنين توم سوزان وتزوجها لكن حصل شيء ولم يعد يعلم اين هي وبعد مده من الزمن تزوج من سوزان

ا
الجد محمود لا يوجد عنده غير فيروز فقد توفت زوجته بعد ولادتها بعامين فاقام بتربيت فيروز ولم يرد ان يتزوج باخري تأزي فيروز

عند فيروز هي حامل بالشهر السابع تجلس في حديقة المنزل
جاء عليها محمود قال: عامله اي يافيروز قلبي

فيروز ببتسامه وهي تلعب في شعر رحيم: الحمد لله ياقلب فيروز
جاء عليهم عصام وقال بغيره وضحه من احمد عصام: هوا مين دا الي قلبك يافيروز
احمد بعند: انا عندك مانع

عصام: وهوا ياخذ فيروز في احضانه قال: ايوا يا احمد بشا انا بس الي قلب فيروز
قام رحيم من علي اقدام فيروز وقال

:مش هنخلص من فقرات كل يوم دي

انا ريح الجم
وذهب رحيم الي الجم التدريب للملاكمه

افق رحيم من ماضيه بعض الذكريات السعيده التي استرقها مع ابويه وجده
قام ووقف عند النافذه ونظر الي الحديقه وجد سيارة ولدته تتفتل في الحديقه انها رجعت مثل الصابق نظر داخلها وجد قمر هي من تقودها ويقف مالك وينظر عليها ويتفقد كل شيء
نزل الي لاسفل وقال لمالك

رحيم: مالك العربيه دي اسمها فيروزالقلب حافظ عليها لانها الحاجه الوحده الي بقيه من حجات ماما
احتضن مالك رحيم وهوا سعد علي اول سيارة له وسعد اكثر انها لولادته التي لم يثبق ان رائها من قبل فقد توفت بعد ولادتهم

نظر رحيم الي قمر وجدها لا تنظر اليه وتتجنبه

رحيم: قمر

قمر وهي تلملم عدات التصليح قالت: نعم

رحيم: جهزي نفسك هنرجع المدينه

قمر: حاضر ووضعت العداه في مكان في الجراش ورحلت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في صباح يوم جديد دخل الكل الي غرفهم في الڤيله
ورحل رحيم الي الشركا

دخلت ملك الي غرفة قمر وجدات قمر تذاكر دروسها وهي تردتي بضي كت علي لجينز برموضه وترك شعرها علي حريته

ملك وهي تحمل كتاب الرياضيات قالت

مالك: قمر بتعرفي في الرياضيات

قمر وهي تعتدل قالت: ايوا
ملك وهي ترمي عليها الكتاب قالت ذكرلي بقا عليا امتحان الشهر الجي ومش عارفه حاجه في الماده

قمر: هتي كدا وبداءت قمر في شرح الدروس لملك

وبعد مده من الزمن قالت ملك: تمام اوي كدا انا فهمت
قمر ببتسامه: كويس عقبالي
ملك: عقبالك ليه في حاجه
وقفه معاكي

قمر: ايوا في ماده رخمه

دخل عليهم رحيم ولم يشعرو به

وقف رحيم ينظر الي قمر وهي بهذه الملابس
ثم دخل بهدوء وقال: اي هي

قمر وملك انفزعو وحتضنو بعض وقالو:رحيم انتا جيت هنا امتا حرام عليك خضتنا

نظر رحيم: الي قمر وقال الماده الي تقف معاكي انا اشرحهالك تمام

قمر ونسيت ما ترتدي وقفت وقالت: تمام استنا
وحضرتك الكتاب وقالت الماده دي

ملك: همشي انا بقا تصبحو علي خير

بداء رحيم في شرح الماده لقمر

كانت قمر تتجاوب معه

بعد ان خلص رحيم قال: فهمتي
قمر ببتسامه: ايوا شكرا ليك انتا

بقا تذكرلي كل يوم عشان لامتحنات قربت

رحيم: لو هتلبسي هدوم زي دي ماعنديش مانع

قمر وهي تنظر الي ملابسها قالت: هدوم عاااااا غمض عيونك غمض عيونك ووضعت يدها علي عيون رحيم
وحالوت الوقوف والذهب الي المرحاض امسك بها رحيم ونيمها علي السرير وحتضنها وقال: ياله ننام

قمر وهي خجله من رحيم قالت: لو سمحت ابعد

رحيم وهوا يستنشق رائحة شعرها قال: نامي ياقمر دا مكانك معتش في خروج منه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في مكان ما

......: تمام يافندم اضرت اني اخترك الجهاز

.......: تمام امتا معاد التنفيز

.......: لسه محددوش امتا لكان احنا قضرنا نعرف انهم هيدخلو الشحنه عن طريق شركة الشملي للصناعة القماش ورحيم بشا ميعرفش لان الي داير الشركه دي اخته الصغيره تحت اسم رحيم وهي زات نفسها متعرفش حاجه

.....: تمام جهز كل حاجه وعرف رحيم عشان يخد باله من اخته

يتبع الفصل الخامس عشر  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent