رواية أحببت زوجة أبي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رولا
* رواية أحببت زوجة أبي الفصل الخامس عشر
لقاها واقفه علي بار المطبخ وفي فار قدامها علي الارض
وقف مزهول من خوفها وقالها بتريقه :_ هو ده اللي مشعلقك فوق كده
_ نزلناااااااي ، يماااماااااا
شششششش ، اسكتي يشيخه بقي ، صدعتيني
_طب والنبي مشيييه من هنا
اصبري هنادي علي عم محمد يخرجه
سابها وخرج برا المطبخ وهي واقفه تصوت وتنادي عليه :_ متسيبنيييش معااااه لوحدااااي
.... ثاااااائر ، يثاااائر يارب تمووووت
رجعلها بعد منادي عم محمد :_ بتدعي عليا ، طب شو في مين اللي هينزلك بقي
ردت بسرعه وخوف :_ لا مش انت والله ، انا باش*تم الفار
قرب من بار المطبخ وشالها ، كانت مستخبيه فيه
دخل بيها الاوضه وقفل عليها وخرج فتح لعم محمد وسابه ودخلها ..
_ اييي ، موت*ه
لسه ، لما يمسكه هوريهولك
_ لااااا يخويا مش عاااوزه اشوف حاجه انا ،
رد بتريقه :_ خايفه
_ تؤ ، م بخاف اصلا
رد بتريقه :_ والله ، طيييب هقوم افتح باب الاوضه وهو يعرف يتحرك براحته ، قالها وهو قايم من جمبها
_جريت عليه ، مسكت ف دراعه :_ لا يستا خلاص والله ، دنت الواحد ميعرفش يهزر معاك أبدا
بصلها وضحك ، قعد مكانه وقالها :_ عاوز اتكلم معاكي ف موضوع
قعدت علي السرير وربعت رجليها وحضنت وشها بكف ايديها وبصتله بإهتمام :_ امم ، قوول
عاوز أخطبك ....
_ هاااا ، ردت بإستغراب وكملت وهي بتقدم منه وتحط ايديها علي وشه :_ انت سخن يروحي ولا ايي
تؤ اسمعيني بس ، بصي انا حاسس اننا منعرفش بعض كويس ، يعني مثلا انا مكنتش اعرف انك بتخافي من الفيران
_ هي حصلت ، بقي حتت فار يخليك تقطع علاقتك بيا ....
يبنتي افهمي ، احنا هنتعرف من اول وجديد ، هنعمل فترة خطوبه
_ انت هربت منك ... خدت ضربة شمس طيب
بصلها بطرف عيينه فردت بنرفزه :_ متبصلييش كده ، منت بتقول حجات مش طبيعيه يبني
اي اللي مش طبيعي ، انا عاوز نعيش فترة خطوبه ، عاوز أجربها
_يعني اي هتطلقني !!
مين جاب سيرة الطلاق ، احنا هنمثل اننا مش متجوزين لحد مناخد علي بعض ونفهم بعض وبعدين نلاقي نفسنا اتجوزنا علي طول
_بصتله وبربشت بعينها : _ وهنعملها ازاي دي طاااه
انا عندي شغل فتره ، ممكن تطول ، وهقعد ف القصر وانتي اقعدي هنا
_طب م اقعد انا ف القصر وانت هنا
ماشي
_ولا اقولك هقعد هنا
موافق
_لا خلاص هقعد هنااك
طيب
_لالا خلاص هقعد هنااا
يوووه انجزي شوفي هتقعدي فيين
هزت كتافها وقالتله :_ طيب هقعد هنا
*****
كان بيفكر انه بالطريقه دي هيعرف يراقبها كويس
وهي كانت بتفكر انها هتعرف تعمل شغلها كده من غير قلق
******
عضت ش*فايفها من غير قصد منها ، فحركت مشاعره ، قرب منها وهو مصوب نظره علي شفا*يفها ، حطت إيديها علي بقها وهي بتقول
:_ احنا مخطوووبين دلوقتي
شال إيديها وقالها :_ لما امشي من هنا نبقي مخطوبين .... قالها وانهال علي شفاي*فها بشغف وحب وهي مسكت بإيديها مفيش السرير ....
قاطعهم صوت عم محمد البواب وهو بيخبط علي الباب :_ يثائر بيييه ، جفشت الفار
وقتك هو يعم محمد يعني ،وقتك ، قالها ثائر بنرفزه بصوت هادي وبعدين علي صوته وقاله :_ طب روح انت يعم محمد وانا نازلك ....
بص لحور تاني وقالها بهمس : _ كنا فيين
شاورت علي ش*فايفها ب*هيمان وقالتله:_ كنا هنا
قرب منها وطبع بو*سه خفيفه علي شف*ايفها ، لوقت م سمع عم محمد وهو بيخبط تاني :_ يثااائر بيييييه
قام من علي السرير بعصبيه وحور كانت ميته ضحك عليه ، فتح الباب لقي ايد عم محمد قدامه وفيها الفار فاتفزع
اي اللي انت مهببه ده يزفت انت
خد الفار اهه يبيه
رد بصوت عالي وبعصبيه :_ اخده اعمل بيه اي يعم محمد ، انت عااااوز تشلنيي
مش انت جولتلي امسكهولي يمحماااد ، حط ايده علي جزعه وقاله :_ جولت ولا مجولتش يبيييه
خد البتاع ده وغووور من هنا قبل ما افضي المسدس ف نفوووخك
بَه يبيييه ، هو كل ما تشوف خلجتي تيجي عاوز تموتني إيااااك
جز ثائر علي سنانه ، فخاف محمد ونزل يجري علي تحت
***
فونه كان بيرن ، فخرجتهوله بعد م قرأت الاسم
حبيبي ، في حد بيتصل بيك
خد منها الموبايل وخرج يرد علي التليفون ف البلكونه ...
دقايق وكان داخل يلبس وخارج ،
وقف قدام المرايا بيعدل هدومه .... جريت عليه حضن*ته من ضهره ..... هتوح*شني
بصلها ف المرايا وقال :_احنا هنتكلم علي طول ، وهنشوف بعض كتير
_ برده هتو*حشني ، قالتها بإسلوب طفولي جزبه ليها أكتر ...
لف حضن*ها وباس* جبينها ، وقالها ، خدي بالك من نفسك ، واي حاجه تحتاجيها كلمي مرات البواب ، وانا هفضل معاكل علي الفون دايما ...
هزت راسها ف سابها وخرج
ربع ساعه وكانت واقفه ف البلكونه بتتكلم ف التليفون ..
ايوا ، هيسيب البيت فتره
.....
اهو علي إلأقل أعرف أدور براحتي
........
ان شاء الله هلاقيه ، بس محدش ليه علاقه بيه
.......
تماام
........
الموضوع ده فيه موت*ي ومو*ووتك ....
* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس عشر اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية أحببت زوجة أبي " اضغط على اسم الرواية