رواية عشق الجاسر الفصل الخامس عشر بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الفصل الخامس عشر
طبعا بعد ما عشق اعترفت بحبها لجاسر وكل واحد فرحان وادم وساره عاشوا احلي ليله عليهم بعد ما اعترف ادم لحبه لساره💖
نرجع بقا للبارت
صباح يوم جديد
يستيقظ جاسر مبكراً يأخذ شاور ويرتدي ملابسه علي السريع وينزل تحت بس مكنش حد تحت وكان رايح اوضه عشق بس الشرقاوي مسكوا من ودانوا 👂
جاسر:اه اه اه وداااني يا شرقاوي مش كدا
الشرقاوي:رايح فين يا جاسر😑
جاسر:احم عند عشق
الشرقاوي بسخريه :عند اوضتهاااااااا ياااا جااسر
جاسر:متفهمنيش غلط يا حج كل الموضوع أن البنت حنت ليا وعاوز اكلمها ونخرج شويه
الشرقاوي:طيب ربنا يصلح حالك يا ابني وتبقا كلم ابوك وامك عليها علشان هتتجوزوا بعد اسبوعين
جاسر:بجاااااد يا شرقاوي
الشرقاوي:ايوه بجد يا روح امك
جاسر-:ليه بس الشتايم دا انا داخل علي جواز حتي
الشرقاوي:انا ماشي مش ناقصك والله
ومشا الشرقاوي وهو يفكر في أن هو لمس جاسر وجاسر كان عادي ومتكلمش ولا قال حاجه 🤷🏼♂️ ..
.....
عشق:بتعمل ايه عندك يا جاسر
جاسر:احم جاي اشوفك بس اصلك مش ظاهره في القصر
عشق:كنت في الجنينه
جاسر:طيب يا عشقي ممكن تلبسي علشان هنخرج نجيب طلابات فرحنا
ومشا وهو مبتسم وهي مصدومه
عشق:فرح مين اوعاا يكون يقصد فرحناااا لا دا اتجنن
ودخلت لبست وخرجت وهو كان مستنيها قدام العربيه
وركبواا ..
عشق:هنروح فين بقا علي الصبح كدا
جاسر:هنروح المول نشتري اي حاجه انتي عاوزها يا عشقي
عشق: ليه بقا
جاسر: احم انا كلمت الشرقاوي علي إن قلبك حن ليا وكدا وهو قال بدون مقدمات أن فرحنا كمان اسبوعين
عشق بصدمه:اسبو اييي اسبوووعين إزاي انا مش جاهزه خالص وبعدين مين قالك إني موافقه عليك ها ها ها
جاسر:اهدي بس مهما تقولي أنتي ليا انا وبسس مفهووووم وبعدين محدش يعرف يعترض كلمه الشرقاوي
عشق بسرعه:طب طب خالتي لسه مقولتش ليها ولا حتي قمر اختي طب لو موافقتش انت هتعمل ايه اختي دماغها جزمه.....وو.
جاسر:اهددي سبيهم عليااا وبعد انتي مش جاهزه في أي انا الدور بتاعي جاهز في القصر ..
ويلا انزلي قدامي يلاا
عشق:متزوقش يعم الله
جاسر:😳يا عم؟! مين دي..؟
ونزلوا بس كان في اتوبيسات واقفه قدام المحل
وانصدم من اللي جايه عليهم وكانت قمر..
قمر خدتت عشق بالاحضان وبوس بقا وكده😹🤏
قمر:يعني يا جزمه يا بنت رباط الجزمه معرفش اشوفك كدا يا جزمه انتي..
عشق:اعمل ايه بس
جاسر في سره:انا لو كنت جبت في سيره جنيه مكنش ظهر كدا ..!
جاسر:عامله ايه يا قمر
قمر: الحمد لله
جاسر:ايه الاتوبيسات دي
قمر:لا دي اتوبيسات الجريده رايحين رحله وكدا يلا هشوفكم بعدين بااي..
كان جميع من يعملون في الجريده متجهين إلي الاتوبيسات يتهامسون بإهتمام عن الرحله، ف هذا موقف نادر أن يحدث..
كان يمشي جاسر جنب الاتوبيس متوجه داخل المول
همست أحدي الفتيات :اوفففف چنتل اوي!
رددت أخري وهي تأكله بأعيونها:ادي الرجاله ولا بلاش مش أبو حفيظه اللي في البيت !
ضحك جاسر بدون أن تراه عشق
عشق:ممكن افهم ايه اللي حصل داااااا
جاسر:حصل اي يا عشقي
عشق:ينفع البنات دي تتكلم عليك كدا وانا واقفه
جاسر:بتغيري يا بطه 😹
عشق: اغير علي اي لا طبعا ويلا ندخل
ودخلوا المول وتسوقه بعض الملابس من مختلف الموضه
وخرجوا
عشق بفرحه:كان أحلي يوم بجد تسلم يا جاسر
جاسر:لو عاوزه عيوني خديها يا حبيبتي
*(نينينينينينيني)*
*وراحوا القصر
جاسر:خليكي عارفه أن فرحنا بعد اسبوعين متنسيش يا عشقي . ودلوقتي رايح الشركه بااي
عشق:بس بس
كان جاسر مشا وهي كانت تهبد في الأرض بطفوله مش مستوعبه .........
..:في الشركه:..
كان يتوجه نحو المكتب وهو ممسك أيد فتاه
وكانت مصدومه جدااا وغيرانه
زين:متعيطيش بس واحكي حصل اي مع جوزك
نرمين:حصل
وقبل ما تكمل كانت ملك مقطحمه المكتب
وزين مصدوم
ملك:احم قولت اشوف إذا كنت محتاج حاجه يا زين بيه
زين وهو مستغرب من ملك ومن تصرفها:اعملي واحد ليمون وواحد قهوه يا ملك
ملك: حاضر
وكانت متوجه للخروج وهي تبطئ رجل وتسرع رجل كان نفسها أن يتحدثوا بس كانوا صامتين منتظرين أنها تخرج
وخرجت ملك:اوووف ياتري مين عروسه المولد اللي جوا دي وبتعمل إيه في مكتب زين لوحدهم وليه كااان ماسك ايديها ليه ليههه..اوف انا هروح اعمل الأول وبعدين أعرف الموضوع ما انا مش هسكت..
وبعد دقائق دخلت المكتب وهي تتمنا أن تسمع حاجه ويتكلموا بس ولا اي حاجه.وخاب آمالها
ملك: احم اتفصلوا
زين:تسلم ايدك
نرمين:اعمل ايه يا حبيبي دلوقتي
ملك:كح كح كح كح
زين:مالك يا ملك
وادلها ميه
زين في مخه:البت ملك دي غريبه النهارده اتكونش بتغير🤔عليا اوعاا يا معلم أما استفزها شويه..
ملك:مش عارفه مالي كدا من الصبح وانا حاسه اللي روحي بتطلع كدا
زين:الف سلامه عليكي
نرمين:زيييين
زين:عيون زين
نرمين:هتعمل ايه
زين:سبيها عليا يا حبيبتي روحي انتي البيت وانا هجيلك
نرمين:حبيبي يا ناس ،.وقامت طبعت قبله علي خده ..
طبعا طبعا مش شايفين اللي بطلع دخان من كتر الغضب 😹والغيره..
وبعد ما خرجت نرمين
اقتربت ملك من زين وهي تقول بكل غضب:مين عروسه المولد دي وبتعمل إيه في الشركه احنا شركه محترمه وبتصدر بترول مش بتصدر عرايس مولد يا بشمهندس زين
زين:عندك حق في كل كلمه بس انا مش شايف عرايس مولد هنا يا ملك
ملك😑-:اومال اللي كانت هنا بتعمل اييييي
زين بجديه:بتغيري عليا يا ملك
ملك:ب بغير ايه ل لا .طبعا
زين بحزن مصتنع:بحسبك بتغيري وكدا وداخلين علي حب .طلع انتي بتكرهيني، اصل كنت ناوي اقول شعر واغني اغنيه عبد الحليم حافظ وادخل البيت من بابوا .،بس للأسف مافيش حاجه
ملك:انا مش بكرهك ..
تنهد وقال:ملك انا بحبك من أول نظرة شوفتك فيها تقبلي تتجوزيني
ملك:ها
زين:تتجوزيني ..
ملك بدون مقدمه كتبت في ورقه علي المكتب رقم ابوها والعنوان .
وقالت وهي خارجه من المكتب:هستناك 😉
زين:دي ما صدقت ولا ايه ،بس شكلها واقعه واقعه 😹
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق الجاسر" اضغط على اسم الرواية