رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل الخامس عشر بقلم شمس العمراوي
رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل الخامس عشر
بداءة لامتحانات وكان رحيم يساعد قمر في المذاكره كان ياخذها الي المدرسه
صباحا وكان يخذها بعد الخروج من المدرسه وكان يقضون اليوم مع بعضهم
كانت قمر تصر على رحيم ان ياخذها الي الملاهي
قمر: رحيم انا عوزه اروح الملاهي
رحيم: ملاهي اي ياقمر
قمر ببتسامه: بصرحه نفسي اروحه اوي
رحيم وهوا يقف امام مطعم فاخر قال
: مش بكرا اخر يوم في لامتحانات
قمر: ايوا
رحيم: يبقا هخدك بكرا
قمر ببتسامه: اشطا نبقا نخد معنا ملك ومالك وجوري وجنه
رحيم: ماشي انزلي ياله
قمر: هوا احنا هنزل هنا ليه
رحيم وهوا يفتح لها الباب قال: عوز اتغدا مع مراتي
قمر وهي تنزل: ماشي
دخلت قمر ورحيم الي المطعم وجلسو علي الطاوله المطلوبه
رحيم: تكلي ايه
قمر: الي تطلبه انا مش عارفه هما بيقدمه اي هنا
جاء النادل ووضع امامهم المنيو
نظرت قمر الي المنيو وجدته بالانجليزي
قمر وهي تقراء المطلوب قالت لرحيم: رحيم هما ليه كتبينه بالانجليزي
رحيم: اغلب الناس الي بتجي هنا اجانب لان اغلب الشركات بتعمل هنا اجتمعاتهم
قمر وهي تقول: ماشي انا هخد رقم خمسه والمشروب رقم سابعه
رحيم وهوا ينظر الي طلب قمر قالت: انتي عرفه انتي طلبه ايه
قمر قالت: ايوا انا بعرف انجليزي وفرنساوي وايطالي وبدرس ياباني
رحيم بعجاب: تمام هوا انتي حلمك ايه قمر: اكون دكتوره وتعلم لغات كتيره
رحيم وهوا ينظر اليها قال: انشاء الله تحققي حلمك
وبداو في تناول الطعام
وبعد لانتها ذهبو الي البيت ودخلت قمر الي غرفتها وبداءت في المذاكر وبعد لانتها وخلدات الي النوم
في صباح يوم جديد
كانت قمر تانم وهي تضع راسها علي صدر رحيم ورجلها علي قدمه وتلف ازرعها عليه استيقظ رحيم وهوا ينظر الي قمر ويبتسم
رحيم: قمر
قمر: امم
رحيم: قومي عشان تروحي المدرسه
قمر: خمسه بس
رحيم: قومي ياقمر هتتاخري علي لامتحان
قمر وهي تنفخ خدها وجلست علي السرير ونظرت الي رحيم بعين مغلقه وعين مفتوحه ابتسمت وقالت: صباح الخير
وهوا ينظر اليها قال: مش كدا الصباح
قمر وهي تنظر اليه وهي شبه نائمه تثأبت وقالت: امال ازي
رحيم وهوا ينظر الي ثغرها قال: كدا قبل رحيم قمر لم يصدق ان قمر تجاوبت معه
ابتعد رحيم عنها وقال البسي ياله عشان نمشي
اوامت قمر ودخل رحيم الي المرحاض وخرج وجد قمر تحضاضن الوساده وهي نائمه
رحيم: قمر هتتأخري على لامتحان
قمر: خمسه بس انا نيمه الفجر
رحيم: قومي ياقمر ولا هدخلك بنفس الحمام
لم ترض قمر عليه
حمل رحيم قمر ودخل الي المرحاض وفتح علي دماغها حنفيه وقال: قمر اصحي
قمر وهي تشعر بماء بارد علي دماغها افاقت لاكن نظرات الي رحيم وقالت: كمل جميلك ونيمني علي السرير تاني ونامت علي كتفه ورحلت الي النوم
نظر رحيم اليها وهي بهذه الحاله وقال: متجوز كولا ياناس ( الكولا حيوان الكسلان للي مش عرفه) اخذ قمر ودخل بها تحت الدوش وقال: فوقي ياقمر الامتحنات هتفوتك
قمر وهي تحضنه قالت: هي الساعه كام
رحيم الساعه سبعه ونص
قمر وهي تنم علي صدر رحيم قالت: طيب لسه بدري سابعه ونص
ثم تثأبت وقالت سابعه ونصف
ثم ابتعد عن رحيم وهي منفزعه قالت: نهر اسود سبعه ونص انا كدا هتاخر ثم نظرات الي رحيم وجدته يقف معها تحت الدوش والماء يتدفق عليهم
قمر: رحيم انتا بتعمل ايه هنا
رحيم وهوا ينظر اليها قال: اخيرا فقوتي جهزي نفسك عشان المدرسه ادامك خمس دقايق
وخرج من المرحاض
وجهزات قمر نفسها وذهبت مع رحيم الي المدرسه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علاء: كله تمام انهردا هنفز
سوزان: تمام قوي انتا وثق في الشخص دا
علاء: واثق فيه جدا
عرفت ان رحيم مش هيخد قمر من المدرسه لان في اجتمع عاجل هيعطله سعتها هنكون خدنا قمر
سوزان بضحكه: اخير هشوفك يارحيم مكسور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند باب المدرسه تقف سيارت تجلس فيها ملك وهي تتافاف
ملك: عمو مسعد هي قمر هتتاخر
مسعد: شويه وخرجه يابنتي
ملك وهي تنظر الي البوابه وجدات بنات تخرج منها نزلت من السياره ووقفت امامها
كل هذا تحت نظرا شخص يجلس في سياره وهوا ينظر الي ملك بنظرات شهوانيه ف ملك رغم صغر سنها الي انها جميله جدا من ينظر اليها يقول انها اكبر من عمرها
خرجت قمر من المدرسه وجدات ملك تشور اليها وجائت نحيتها
ووقفت امامها وقالت: قمر رحيم مش هيعرف يجي يخدك عشان عنده اجتماع عشان كدا عمو مسعد هوا الي هيخدنا وهنروح نتسوق الي رايك قمر ببتسامه لاكن اختفت عندما وجدات سياره تقف خلف ملك ونزل منها رجل ووضعو شيء علي انف ملك وكذالك قمر وادخلو ملك وقمر داخل السياره ورحلو
نظر مسعد الي السياره التي اخذات قمر و ملك حالو ان يلحق بهم لاكن وجد السياره معطله
اخرج هاتف ورن علي رحيم لاكن رحيم لا يجب علي الاتصال رن ثانيتا
مسعد: رحيم بشا حد خطف قمر هانم وملك هانم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كان رحيم في اجتماع مع عملاء اجانب وثناء لاجتماع رن هاتفه برقم السائق لم يرض عليه رحيم لاكن وجده يرن ثانيتا نظر الي يوسف وقال: كمل انتا لاجتماع ثم وقف وقال: المعزره حصل امر طارق خمس دقائق وساعود
وخرج من غرفة لاجتمعات وفتح الاتصال وقال: ايوا ياعم مسعد
مسعد: رحيم بشا في حد خطف ملك هانم وقمر هانم ولما جيت الحقهم بالعربيه لقيتها عطلط
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان علاء
جلس علاء وهوا يحتسي الشاي مع سوزان وجد هاتفه يرن
نظر الي سوزان وقال: شكلها المهمه تمت
سوزان: اخير هشوف رحيم مكسور
فتح علاء الخط وقال: الو
..............
علاء: انتا بتقول ايه
.............
علاء: ازي يحصل الكلام دا انتا كنت فين
..............
علاء: خلاص وقفل الخط وقال: موصيبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
.. ......: تم ياسيدي
الشخط ببتسامه قالت: احسنت
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقتك يا مكانيكية" اضغط على اسم الرواية