Ads by Google X

رواية عشق احفاد الصياد الفصل السابع عشر 17 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق احفاد الصياد الفصل السابع عشر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل السابع  عشر 

بيشتعل الحريق فالقصر من كل اتجاة والكل نايم مش حاسس بحاجه معادا ايان اللي فالمطبخ وواقف بيشرب بيحس برائحه اشتعال بيبص فالمطبخ مفيش حاجه وبيخرج من برا المطبخ بيلاقي النار ماسكه فالقصر بيقف بخضه لدقيقه مش عارف يعمل اي النار بتزيد والدخان ملي المكان والنار بتعلي اكتر 
مراد:  بيكون نايم واسراء فحضنه بيحس بقلق وبيشم رائحه الاشتعال بيقوم مراد من جمب اسراء بيفتح الباب مش بيتفتح  بيخبط مراد عالباب وبتصحا اسراء مراد في اي بتخبط كدا لي وبيشوف الدخان ملي القصر 
ايان بيطلع يجري اما بيسمع خبط مراد بيوصل ايان لي اوضه مراد  
اسراء بخوف مراد في اي اي الدخان ده 
ومراد بيحاول يكسر الباب بيلاقي ايان بيفتح الباب 
مراد:  ايان بسرعه خد اسراء واخرج برا القصر عقبال ما اشوف الباقي 
ايان:  مش هسيبك يمراد هنخرجهم سوا مراد بزعيق ايان خدها واخرج بقولك مفيش وقت
اسراء بخوف علي مراد لا يمراد خلينا هنا معاك نطلع العيلة سوا مراد بزعيق بيزقهم برا الاوضه اخرجو اقفو برا القصر وبيطلع يجري بتكون العيلة حاست بالنار والدخان اللي مالي القصر والكل بيحاول يفتح الباب مش عارف وهمسة اللي حاسه بالعجز انهم هتموت خلاص لانها مش قادرة تتحرك 
بيروح مراد بيبداء يفتحلهم الاوض ويخرجهم بسرعه كلهم برا القصر والكل بيجري بخوف والنار عمله بتزيد 
مراد:  بيفتكر همسة بيخرجهم كلهم وبيرجع تاني عشان يخرج همسة بس بتكون النار مسكت فالبيت كلو ومش عارف يطلع 
همسة:  بتحاول تقوم وبتقع عالارض بدموع وخوف 
حنان: بنتي بنتي جوة همسة بتجي تجري علي جوة بيمسكها احمد حنان النار مسكت فالقصر وبيبصو علي مراد مش موجود كلهم بخوف مراد فين 
سليم بيسبهم وبيجري يدخل القصر من باب الخلفي وبيلاقي النار ماسكه القصر من كل اتجاه والدخان ملي المكان كلو 
العيلة كلها واقفه بخوف علي همسة ومراد وسليم وبيبداء العياط لما بيشوفو  النار بتزيد 
بيوصل مراد لي اوضه همسة بصعوبة وبيفتح بسرعه الباب بيلاقي همسة عالارض بتعيط بيشيلها مراد بسرعه وبيحاول يخرج بيها بيلاقي النار بتزيد اكتر بيشوفو سليم مراد وهو بيعدي النار بتمسك فدراعه بيجري عليه سايم مراد 
مراد: بتعب خدها واخرج بسرعه يسليم بياخد سليم همسة من مراد 
سليم: بيعدي ولسه هيعدي مراد النار بتقع قدامهم بيبص سليم لمراد بخوف مراد هتعدي ازاي 
مراد: امشي يسليم انت اخرج بهمسة بسرعه 
سليم بخوف مراد هسيبك ازاي 
مراد:  بصوت عالي قولتلك اخرج يسليم بسرعه وانا هتصرف 
بيمشي سليم وهو خايف علي مراد وبيحاول يعدي بصعوبة بالغه من النار اللي بقت فكل حته وبيخرج سليم وهو شايل همسة 
الكل باريحيه انو خرج بهمسة وبيخدوها منو 
اسراء: مراد فين 
سليم بخوف مراد وفجاه بيسمعو زاي صوت انفجار قوي القصر بقا عبارة عن رماد وبيقع 
الكل بخوف وصدمه مراد مراد جوة
اسراء بصريخ مراد لا بتحاول تجري ناحيه القصر بيمسكها 
سليم ودموعهم بتنزل 
بتقع اسراء عالارض بانهيار وصريخ مراد لا انت مش هتسبني انت قولتلي انك هتخرج يمراد 
بيلاقو صوت مراد جاي من وراهم وبيتكلم وانا فعلا مقدرش اسيبك 
الكل بفرحه وزهول انو خرج من الحريق 
بتجري عليه اسراء بفرحه ودموع وبتترمي فحضنه مراد كنت عارفه انك مش هتسبني بتفضل تحضنو بفرحه ودموعها بتنزل بخوف انها كانت خلاص هتخسرو للابد 
كلهم بيحسو براحه انو مراد كويس بيسالوة مراد انت كويس خرجت ازاي مراد انا كويس متقلقوش خرجت من الباب اللي فالمطبخ علي اخر لحظه وبعدها القصر ولع كلو 
كلهم بيبصو للقصر بحزن لان القصر ده كان فيه كل زكرياتهم عاشو عمرهم كلو فيه 
عز:  بحزن مراد  القصر خلاص ادمر مش هينفع نفضل كدا فالشارع كلم حد يجهز القصر التاني وينضفو عقبال ما نوصل 
مراد:  بتعب حاضر بيفتكر مراد انو معهوش موبيل وكل حاجه اتحرقت 
مراد: جدو احنا هنروح القصر لان مش هعرف اتواصل مع حد عشان معيش الموبيل ولما نوصل  يبقا يجهزولنا ونستنا هناك 
عز: تمام وبيروحو العيلة القصر التاني وبيبدواء يجهزلهم اوضهم والكل قاعد بيفكر وحزين 
مراد:  قاعد بيفكر  لولا ايان كان زمانهم كلهم ماتو محروقين فالقصر وان اللي عمل كدا قاصد يقتلهم كلهم وقفل الباب عليهم ويترا مين الشخص ده وان كدا الموضوع زاد عن حدو ولازم يتصرف باسرع وقت 
نهي:  بتفكر اكيد اللي عمل كدا رشاد ومعني كدا عاوز يخلص مني انا كمان اه يا رشاد الك''''لب انا هعرفو مين هي نهي 
الاوض بتكون جهزت وبيطلعو اوضهم بتعب 
بيدخل مراد اوضه هو واسراء  بتعب شديد وحاسس بوجع مكان الحرق مقالش للعيلة عشان ميتخضوش عليه 
بتلاحظ اسراء وجع مراد اللي بيحاول يدارية 
اسراء بلهفه مراد انت كويس 
مراد بتعب كويس يحبيبتي متقلقيش 
اسراء بتقرب منو وبتلاحظ ان التيشرت اللي لبسو محروق ازاي مخدتش بالها كل ده 
اسراء بخوف ولهفه مراد انت انت اتحرقت وبتمسكو اسراء من ايدو بتقعد عالسرير 
مراد:  بهدوء اهدي يحبيبتي انا كويس مفيش حاجه 
اسراء: بخوف وبتحاول تقلعه التيشرت عشان تشوف هو محروق فين مراد واسراء بتقلعه التيشرت بيحس بوجع 
بتقلع اسراء التيشرت لمراد بتشوف دراعه محروق دموعها بتنزل بخوف ووجع عليه بتقوم تدخل الحمام وبتخرج معاها علبه الاسعافات 
وبتقرب من مراد وبتبداء تعقملو الحرق ومراد تايه فلمسة ايدها علي جسمه واسراء دموعها نازلة وكان هي اللي محروقة وحاسة بوجعو وبتخلص اسراء تعقيم الحرق وبتلفهولو 
مراد:  وهو تاية فجمالها وريحتها ولمساتها ولا رائحتها وقربة منو خلاه فعالم تاني بيمسكها مراد من ايدها  وبيقاعدها علي رجلو 
واسراء دموعها مش بتوقف 
مراد: بحب بيمسح دموعها وبيتكلم بحب ممكن تبطلي عياط انا مبحبش اشوف دموعك وبعدين انتي بتعيطي لي انا كويس يحبيبتي اهو والله وبيمسك ايدها اللي وبيبوسها وبيضمها مراد لحضنو وبيدفن وجه فشعرها بيشم رائحه شعرها اللي دوبتو 
اسراء:  بتشدد من حضن مراد اكتر بتتكلم بهدوء خوفت عليك اوي يمراد قلبي وجعني اوي من فكرة انك يكون جرالك حاجه او اني اخسرك مكنتش هقدر استحمل اخسرك 
مراد:  بيطلعها من حضنه وهي لسه علي رجله وبيبصلها بنظرات حب وفرحه ومش مصدق انها خافت عليه 
مراد:  بحب مقدرش اسيبك يا اسراء صح انا للحظه فقدت الامل اني خلاص كنت هموت بس افتكرتك وحاولت اخرج بصعوبة 
اسراء: بحنيه بعد الشر عليك يمراد متقولش كدا 
مراد: بنظرات كلها حب واشتياق اسراء انا بحبك يا اسراء 
اسراء:  بحب وانا كمان يمراد 
مراد بدهشه وفرحه كبيرة انتي قولتي اي اسراء قولي انتي قولتي اي 
اسراء:  بخجل ووشها بيحمر وانا كمان 
مراد:  بلهفه وبينظر لي اسراء بحب وانتي كمان اي 
اسراء:  بصوت ناعم وانا كمان بحبك يمراد  
مراد:  بفرحه كبيرة بيشيلها يلف بيها ومش مصدق نفسو اخيرا حبيبته اعترفت بحبها لي وبيتكلم بحبك بحبك اوي يا اسراء 
اسراء بفرحه وحب وانا كمان بحبك اوي يمراد 
بينزلها مراد وبياخدها فحضنه انا مش مصدق يا اسراء انك بتحبني 
اسراء: بهدوء وحنيه ولا انا كمان يمراد بس لمجرد فكرة اني كنت هخسرك حسيت بوجع فقلبي واني روحي بتروح مني واتاكدت وقتها اني بحبك ومقدرش اعيش من غيرك 
مراد بيخرح من حضنها وبيبص فعيونها وبيتكلم بحب وهمس وانا بعشقك يا اسراء معرفتش يعني اي حب غير معاكي انتي احلي حاجه فدنيتي وانتي اللي نورتيلي دنيتي وبقيت مقدرش اعيش من غيرك بقيتي ادماني يا اسراء 
اسراء:  بتوة من سحر كلمات مراد ووشها بيحمر وبتتكلم بلا وعي وانا بعشقكك يا مرادي 
مراد:  الكلمه بتسحرو وبيقرب منها وبياخد شفا"يفها فقبل"ه كلها حب وشغف وبتبادلو اسراء بحب اكبر وبيبداء مراد يتعمق اكتر  وبتدوب اسراء معاه 
وبس كدا عيب 😂😂 نسيبهم هما ملناش دعوة بيهم دول ناس متجوزين 😂😂 
وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)) 
وبياتي الصباح علي ابطالنا وبتكون اسراء نايمه فحض"ن مراد  
بيصحا مراد قبلها واسراء لسه نايمه بيتامل مراد ملامحها الجميلة والهادئه وبيحسس علي وشها بحب كانو بيرسم وشها جوة قلبه وحاسس بفرحه كبيرة انها بقت معاه وملكو وكان بارادتها وبحب وعاشو اجمل ليلة سوا 
بتبداء تصحا اسراء وبتفتح عيونها الفيروزي اللي تسحر تلاقي مراد فوشها وبيبصلها بحب 
اسراء بابتسامه صباح الخير 
مراد:  ده اجمل صباح فالدنيا عشان صاحي والقمر قدامي 
اسراء: بابتسامه مراد يلا نقوم عشان ننزل زمانهم مستنينا عالفطار تحت 
مراد:  بخبث ما انا قولتلهم اننا مش هننزل دلوقتي 😂 
اسراء:  بدهشه لي 🥺 
مراد بمروغة 😂 وغمزة 😉 هقولك لي يقمر دلوقتي 
اسراء بخجل بتفهم قصد مراد وبتتكلم بخجل مراد بس بقا وخلينا ننزل 
مراد بزعل مصطنع كدا يا اسراء عاوزة تسبيني وتنزلي زهقتي مني يعني 🙄 
اسراء: بتسرع لا يحبيبي مقصدش والله وبعدين في حد يزهق من حبيبو يمراد 
مراد بابتسامه وبيقرب منها انا قولت كدا برادو اسراء حبيبتي مش هيهون عليها مراد تسيبو لوحدو 😂😉 
اسراء:  بتمثل عليا يمراد طيب هنزل بقا هااا ولسه هتقوم بيشدها مراد عليه وبتقع اسراء فحضن"ه 
مراد: بهمس بحبك اسراء بتوة فكلمتو وقلبها بيدق بسرعه من قربة وبدون وعي وانا بحبك وبياخدهم مراد لعالمهم الخاص ليهم فقط وبيعلمها فنون حبو وعشقو 
ونسبيهم لوحدهم 😂
الجميع عالسفرة معادا مراد واسراء 
عز: بهدوء فين مراد واسراء منزلوش لسه لي 
حنان: مش عارفه يا بابا شكلهم لسه نايمين 
عز: بينادي الخدامه وبيقولها اطلعي خبطي علي مراد قوليلو مستنينو تحت عالفطار 
الخدامه:  باحترام مراد بيه يفندم بلغني اقول لحضرتك انو مش هينزل دلوقتي هو والمدام وشوية وهينزلو وبيقول لحضرتك افطرور انتو وهو هيفطر مع المدام 
عز: بهدوء تمام بيبتسم بفرحه ان حفيدة قدر يصلح علاقته مع مراتو وبيتمنالو السعاده 
امير:  بمشاكسه ايوة بقا يمراد يبختك يعم انت هيص فوق وفيه ناس مش عارفه تتجوز 😂😂 
بتتحرج ريناد من كلام امير 
وبيضحكو الجميع علي مشاكسة مراد 
عز:  بحده مصطنعه اميررررر عيب اللي انت بتقولو ده 
امير: بهمس لريناد الواحد مبيعرفش ياخد راحتو فالبيت ده بتبتسم ريناد علي امير 😂 
امير: بمشاكسة عقبالنا يقمر انت خلاص كلها اسبوعين
همسه وشها بيحمر بكسوف وبتتكلم امير اسكت 😊
امير: بمشاكسة يلهوي يناس عالفراولة اللي فخدودك 😂 
ريناد:  بغيظ بتبص لي امير امير بمشاكسة خلاص هسكت اهو بدل ما الفراولة تزيد اكتر وساعتها مش هقدر امسك نفسي 😂😂😉😉😉 وبيغمزلها بيلاحظ عز همس امير وريناد وبيبتسم علي حفيدة المشاكس 
مراد نايم وواخد اسراء فحضنه وبيلعبلها فشعرها 
وبيتكلم مراد بهدوء اسراء انتي سامحتني 
بتقوم اسراء من حضنو وبتبقا قاعده عالسرير وبتبصله 
وبتتكلم اسراء انسي يمراد انا متفكرش فحاجه وانا سامحتك خلاص اللي بيحب بيسامح يمراد وانا حبيتك عشان كدا سامحتك ونسيت كل حاجة وعارفه انو كان غصب عنك وان كل اللي حصل مش بايدك وان فيه حد ورا اللي حصل عشان كدا انا سامحتك وعايزة نبداء صفحه جديدة ونبداء حياتنا من اول وجديد يمراد وننسا كل اللي فات 
مراد: حاسس بسعادة الكون كله فيه لانها سامحته بيحضنها مراد بفرحه كبيرة 
مراد: بحنيه وحب ربنا يخليكي ليا يا اجمل واطيب قلب فالدنيا واجمل ست شافتها عيوني وربنا يقدرني واسعدك ووعد هعوضك عن كل حاجه وحشه عدت وانساكي كل اللي فات 
اسراء: بحب ويخليك ليا يمرادي وكفاية عندي وجودك يقلبي ويلا بقا خلينا ننزل يمراد سابني بقا اقوم ادخل اخد شاور عشان انزل 
مراد: بمشاكسة اده هتاخدي شاور لوح"دك وبيغمزلها تحبي اساع"دك 
اسراء:  بخجل مراد بس بقا: وبتلف الملايه عليها وبتجري عالحمام 
مراد بيضحك بعلو صوتو علي خجلها 😂😉

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent