رواية عشقت العمدة نور البارت السابع عشر 17 بقلم رنا احمد عماد
رواية عشقت العمدة نور الفصل السابع عشر 17
في فيلا سراج ...
كانوا يجلسون كابر وسراج ولوسي وشاكر .
لوسي بدلع /ايه ي كيبو مالك ساكت كده ليه مش عادتك ي عني .
كابر بزهق وضيق /معلش مخنوق شويه عن اذنكم .
لوسي بغيظ /ايه ي اونكل كابر ماله شكله مش طبيعي .
سراج بحزن /معلش ي حبيبتي هو مش في المود الفتره دي .
شاكر بانتباه /ليه خير ي سراج .
سراج بجديه /موضوع طويل شويه ي شاكر بس انشاء الله كل حاجه هتتحل .
لوسي بخبث /اطمن ي اونكل انا الي هرجعلك كابر احسن من الاول كمان .
في غرفه كابر ...
كان يجلس بالم وتعب واشتياق الي معشوقته فبالفعل قد اشتاق اليها كثيرا .
/ي ترا انتي فين ي نور ليه بتعملي فيا كده أما انتي هتبعدي ليه مفضلتيش معايا ليه مفضلتيش في حضني انا عارف انك بتحبيني وانا كمان بحبك اوي ي نور اوي يارب الاقيكي ي نور .....
في المشغل ...
كانت تسير نور بانبهار وهي تنظر إلي ذلك المشغل الكبير فهي لم تتوقع أنه سيكون بذلك الفخامه .
فتحيه بحنان /ايه رايك ي نور .
نور بابتسامه /حلو جوي جوي ي خاله فتحيه .
صالح بابتسامه /وهيبقا احلا لما تشتغلي فيه ي ست البنات .
نور بابتسامه /ربنا يخليك ي عم صالح .
غزال بترحيب /ي اهلا اهلا وانا اقول المشغل منور ليه نورتي ي ست فتحيه .
فتحيه بابتسامه /تسلم ي غزال اسمع بقا نور دي بنتي وهتشتغل هنا عينك عليها فاهم ي غزال .
غزال بإعجاب /وماله في عنينا ست البنات اتفضلي ي ست نور .
نور بقلق منه /ماشي .
فتحيه بحنان /اقعدي ي حبيبتي شويه وهاجيلك .
غزال بإعجاب وهمس/ده انتي باين عليكي طلقه صحيح مش باين غير عنيكي بس فيهم جمال الدنيا .
نور بحده /واه عاد ي عم غزال مش هنشوف شغلنا ولا ايه .
غزال بضيق /عمي لا انا مش كبير لدرجه دي ي ست البنات .
نور بغضب /صغير ولا كبير عاد احنا جاين نشتغلوا مش نتحددوا في حديد فاضي .
غزال بهمس /ماشي ي حلوه شكلك عنيده وانا اموت في الصنف ده خلاص متزعليش اتفضلي معايا .
في شقه سعديه وريم ...
كانت ريم تجلس بفستانها الاحمر بسعاده .
سعديه بابتسامه /الف مبروك ي بتي .
ريم وهي تقبل يدها /ربنا يخليكي ليا ي عمتي وميحرمنيش منك واصل كان نفسي نور تبقا معانا النهارده .
سعديه بحزن ودموع /نور منه للله وهدان انا عارفه هي هتكون فين .
ريم بحزن /نفسي اشوفها جوي ي عمتي اتوحشتها جوي .
سعديه بابتسامه /انشاء الله ي ضنايا تشوفوها قريب بس افرحي بقا ي عروسه اليله لليتك اها شكل العريس واصل هروح اشوافهم .
في الخارج ..
المأذون بابتسامه /ها ي عروسه مين وكيلك .
ريم بابتسامه /عمي سراج .
سراج بابتسامه /هو انا اطول أشهد علي عقد جواز ابني وبنتي .
كابر بابتسامه /الف مبروك ي ادهم .
ادهم بابتسامه /الله يبارك فيك ي كابر عقبالك لما تلاقي حبايبك .
كابر باشتياق /يارب .
المأذون بابتسامه/ربنا يجمع بينهما في خير الف مبروك ي جماعه عن اذنكم .
سعديه بفرحه /للوووووووي الف مبروك ي روح عمتك ..
ريم بابتسامه وفرحه /ربنا يخليكي ليا يا عمتي .
فريال بضيق /مبروك ي ريم مبروك ي ادهم .
ريم بابتسامه /الله يبارك فيكي ي حماتي .
ادهم وهو يقبل يدها /الله يبارك فيكي ي امي ليمس ل ريم بعشق مبروك ي مراتي ي حبيبتي .
ريم بخجل /الله يبارك فيك ي حبيبي .
ادهم بعشق /ياه طالعه من بوقك زي السكر والله .
كابر بمرح /ايه ي عريس احنا لسه هنا يلا ي بابا نمشي .
ادهم بابتسامه /لا تمشوا تروحوا فين انا عازمكم علي العشاء .
سراج بابتسامه /لا نعزم مين اخرج انت وعروستك والحاجه سعديه ووالدتك واتبسطوا يلا ي كابر الف مبروك ي ولاد .
ادهم بابتسامه /الله يبارك فيك ي عمي .
في أحدا الكافيهات الفاخمه ..
شمعه بابتسامه /ممكن اعرف حضرتك طلبت تشوفني ليه .
نبيل بابتسامه /بصي ي شمعه انا بصراحه راجل دوغري مبحبش الف ولا ادور بصراحه انا اتشدت ليكي من اول لحظه شوفتك فيها فقولت لازم ادخل البيت من بابه .
شمعه بخجل /بالسرعه دي .
نبيل بابتسامه /ايوه بس فيه حاجه لازم تعرفيها أني كنت متجوز ومراتي توفت من سنتين .
شمعه بفخر به /دي حاجه متقلقش منك ابدا بالعكس انا فخوره انك بتصارحيني بكل حاجه ي نبيل انت كبرت في نظري اوي .
نبيل بابتسامه /ي عني اتوكل علي الله واروح اطلبك علطول من سراج بيه .
شمعه بسعاده /ايوه طبعا وبسرعه كمان .
في الصعيد ..
في دوار وهدان ..
وهدان بغضب /عوض انت ي زفت .
عوض بفزع /نعمين ي حاج وهدان .
وهدان بحده /حميده بتاع الدكان مدفعش المال ليه الشهر ده .
عوض /هو مبيدفعش واصل العمده نور الله يبارك لها كانت بتعفيه كيف .
وهدان بغضب /بتفعيه كيف هي تكيه ولا ايه اسمع بلغه أنه لو مدفعش الشهر ده هيتحجز علي الدكان .
عوض بحزن/ده غلبان وعلي باب الله ي حاج وهدان .
وهدان بغضب /اسمع الي قولته ونفذه جبر يلمك .
عوض بحزن /امرك ي حاج وهدان ربنا يرجعك لينا ي جناب العمده نور بدل الظلم ده .
في أحدا المطاعم الفاخمه ..
ادهم بابتسامه /تحبي تأكلي ايه ي حبيبتي .
ريم بخجل /اي حاجه .
فريال باستفزاز /وهما دول هيعرفوا الأصناف الي هنا منين ي ادهم هاتلهم فول وطعميه .
سعديه بغيظ/ومالهم الفول والطعميه كله نعمه ربنا .
ادهم بحده /ماما من فضلك ريم بقت مراتي خلاص فاحترميها لو سمحتي .
فريال بغضب وغيظ /كده ي ادهم من دلوقتي بتعمل معايا كده علشانها .
ادهم بجديه /مراتي ي ماما وكرامتها من كرامتي .
سعديه بابتسامه وفخر /عداك العيب ي سيد الرجال .
فريال بغيظ /ماشي ي ادهم .
في فيلا سراج ..
سراج بجديه /مش ناوي انت كمان تشوف حياتك ي كابر زي ادهم .
كابر بتمني واشتياق /ياريت ي بابا الاقيها ياريت .
سراج بحده /برضه نور ي ابني اسمع انت لازم تعيش حياتك وتفكر في الي جاي حتي نور لو ظهرت مين قلك أنها هتبقا معاك ولا ترجعلك .
كابر باستغراب /حضرتك قصدك ايه .
سراج بحده/قصدي انك تشوف حالك ي كابر مالها لوسي بنت جميله وطول عمرها بتحبك .
كابر بغضب /مفيش واحده زي نور ابدا وانا متاكد اني هلاقيها وهفضل ادور عليها حتي لو طول عمري ي بابا ..
بعد مرور بضعه شهور .....
في شقه فتحيه ...
نور بتعب /اه ي خالتي هلكت تعب النهارده بس الحمد لله كسبنا زين فساتين كتير طلعت النهارده .
فتحيه بابتسامه /انتي مشاء الله وشك حلو اوي علينا ي نور من ساعه مشتغلتي والمشغل شغال ايه ده غير الكلب غزال انتي الي كشفتيه علي حقيقته الحرامي ده .
صالح بابتسامه /عندك حق ي فتحيه نور وهي نور فعلا .
نور بابتسامه /ربنا يخليكم ليا ومهما قولت مش هقدر اوفيكم حقكم الي عملتوه معايا .
فتحيه بحنان /عقبال ما تشوفي ضناكي ويجمعك ب كابر يارب .
نور بتمني واشتياق /يارب ي خالتي يارب .
🤚🤚🤚🤚🤚🤚بعد مرور 6سنوات 💪💪💪.
في المستشفي ...
ادهم بقلق /يارب تخرج بالسلامه .
ريم بحنان وحب /اهدا عاد ي ادهم انشاء الله أما فيريال هتخرج بالسلامه .
كابر بحزن /متقلقش ي ادهم انشاء الله خير انا هروح اودي فيروز وسمر المدرسه .
ادهم بقلق /ربنا يخليك ليا ي كابر .
في شقه فتحيه ..
😂😂😂😂كادر باشا النسخه المصغره ..
كان يقف كادر في البلكونه ....
كادر بخبث /واه عاد ي بت ي صباح اتوحشتك جوي جوي .
صباح بعشق /بجد ي كادر .
كادر بمكر /طبعا ي روح كادر بقولك ايه بقا شوفلنا كيلو لحمه احمر كده من عند ابوكي .
صباح بهبل /عنيا ي حبيبي .
كادر بغيظ /هبله هبله .
نور بغيظ /انت بتعمل ايه عندك ي واكل ناسك اتاخرت علي المدرسه .
كادر بخبث /ايه عاد ي أما قطعتي خلفي البت الغبانه دي كانت مش عارفه تعمل الواجب فكنت بساعدها مساعده للله.
نور بغيظ /علي اني الكلام ده ي ابن نور .
كادر بمكر /واه عليكي دايما كده ظلماني انا قولت اظبط مع البت ابوها جزار نطلعوا بكيلو لحمه ولا اتنين .
نور بغيظ /لحمه هو انا حرماك من حاجه ي معفن يلا ي اخويا علشان تروح المدرسه .
كادر بغيظ /فتحيه فتحيه تعالي شوفي بنتك والي بتعمله في ابنها حبيبها .
فتحيه وهي تحتضن كادر بحب /عايز ايه ي روح قلب جدتك .
كادر بخبث/ساندوتشين حلاوه بقشطه من ساندوتشاتك الجامده دي .
فتحيه بابتسامه/طيب ي حبيبي روح علي السفره وانا جايه حالا .
نور بابتسامه حنان /كاني شايفه كابر .
فتحيه بابتسامه /ايه ي نور بتتضحكي علي ايه .
نور بحنين واشتياق دائم لسنوات/أصله بيفكرني ابوه بالظبط سحر كادر علي قد صغر سنه خفه دمه مصايبه كمان بتفكرني ب كابر في كل حاجه.
فتحيه بطيبه /مش كفايه كده ي ضنايا وتلموا الشمل بقا .
نوربدموع /خايفه خايفه ي خالتي ي ترا عايش ازي لسه فاكرني ولا خلاص اتجوز واحده تانيه ونسي نور .
فتحيه بابتسامه وحنان /لو كان بيحبك صح يبقا زمانه لسه بيدور عليكي ولسه مستنيكي ي نور .
كادر بصراخ /انتوا ي جدعان حد يجي ياكلني مش أصول دي.
نور بضحك /هههههه مفجوع .
فتحيه بابتسامه /ربنا يخليهولك ي ضنايا .
من أمام المدرسه ..
كابر بابتسامه /فيروز خالي بالك من سمر .
سمر بطفوله /مس تخاف علي سمي ي خالو .
كابر بابتسامه /انا عارف انك كبيره ي قلب خالك .
فيروز بابتسامه /انت هتيجي تاخدنا برضه ي اونكل كابر .
كابر بحنان /ايوه ي حبيبتي لأن بابا وماما مع ناناه في المستشفي .
سمر بطفوله /وبابا وماما في الجرنان .
كادر بغيظ وغيره /لسه عاد ي ست هانم اتاخرتي كده ليه .
فيروز بابتسامه /معلش متزعلش حقك عليا .
كابر بصدمه /انت مين ي ابني انت وبتكلمها كده ليه .
كادر بغيظ /انا كادر زميلها وفي حكم جوزها المستقبلي .
فيروز بخجل /كادر مش وقته .
كابر بغيظ وصدمة / انتوا عندكم كام سنه ي عيال انتواجوزها المستقبلي اسمع يلا انت ملكش دعوه بيهم خالص سامع ولا لا .
كادر بغرور واستفزاز/لا مش سامع سمعي تقيل جوي
اسمع ي كابتن البت دي هتجوزها ي عني هتجوزها بلغ ابوها بالحديد ده يلا ي بت انتوا وهي قدامي سلام ي كابتن .
كابر بصدمه /ايه الواد ده وكمان صعيدي قلبت عليا المواجع ي سي كادر ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقت العمدة نور" اضغط على أسم الرواية