Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل الثامن عشر 18 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

    رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الثامن عشر بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الثامن عشر

وصل رحيم وسيف ويوسف الي المصنع
دخلو اليه وبحثو في ارجاء المكان
لكن لم يجدو فيه احد
رحيم وقد جن جنونه: هما فين رحو فين
يوسف: مش عارف بس انا متاكد انهم كانو هنا
سيف: رحيم اهدا انشاء الله هنلقيهم

رحيم والغضب تملكه قال: والله لخليك تندم يا بترو
جاء رحيم علي الخروج من المصنع وجد هاتفه يرن برقم ملك
رحيم: الو
ملك: رحيم ملك رنت عليا وبتقولي انها في القطر هي وقمر جين علي القاهرة
وانا خت العربيه ورحت عند المحاطه مستنيهم هناك

رحيم: خت حراس معاك
ملك: لا انا مش صغير عشان اخد معيا حراس
رحيم بغضب: مااااالك انا لما اقول كله تتسمع فاهم انا هبعتلك حراس فاهم
وغلق الخط وقال: هنرجع القاهره
سيف: وملك وقمر
رحيم: رجعو القاهره
ركب رحيم سيارته وسيف ويوسف ركبو معه وساق رحيم بصمت قاتل

وصل كلا من رحيم وسيف ويوسف الي القاهره بال وصلو الي المنزل دخل رحيم وهوا يبحث عن قمر وملك
وجد ملك تهرول اليه وحتضنته واخذت تبكي كثيرا

ملك: كنت خيفه اوي يارحيم
رحيم وهوا يحاول السيطرة علي غضبه قال: حبيبتي متخفيش مافيش حاجه هتحصلك طول ما انا موجود
ملك وهي تحتضن رحيم اكثر لكي تحس بالامان الزي افتقدته في غيابه
ف رحيم رغم قسوته الا انه حنون علي اي احد يخصه احتضنها رحيم اكثر لكي يشعرها بالامان او الاصدق ان يشعر هوا بطمانينه فقد خاف كثيرا عليها ف هي ابنته التي ربها لا يستحمل نسمة الهواء عليها هي وملك فهم روحه عندما علم انهم خطفو احس ان روحه خرجت من جسده نظر حوله يبحث عنها لم يجدها شعر بقلق لاكن قطع عليه تفكيره صوت ملك الباكي وهي تقول: رحيم انا جعنه الرجل الي خطفنا مش متحضر مجبلناش اكل رغم اني طلبت منه كتير

مالك بستغراب: هوا انتي طلبتي اكل من الي خطفك
ملك و هي تبعد عن رحيم وقالت: طبعا
سيف: كان ليكي نفس تطلبي اكل انتي كنتي مخطوفه
ملك: يا جماعه اي دخل لاكل بالخطف ذنب معدتي ايه
ضحك يوسف وقال: عندك حق والله اي دخل المعده في الخطف

سيف: احنا بنكلم مين تنين بيعشقو لاكل رغم كدا مش بين عليهم

مالك: ايوا والله يا سيف ياخويا نفسي اعرف بيودو الاكل دا فين
رحيم: قمر فين
ملك: قلتلي انها هتروح تصلي الفروض الي فتتها
سيف: ملك هوا انتم خرجتو ازي ولا هوا سبكم
ملك: بص بعد مااكل هقلوكم انا هموت من الجوع ودخلت الي المطبخ

عند قمر
كانت قمر تصلي فرضها وبعد لانتها جلست تسبح نظرت الي يدها وجدات فيها رعشه خفيفه دخل عليها رحيم ثم وقف امامها واخذ ينظر اليها

نظرت قمر الي رحيم ولا تعلم لماذا تريد البكاء
نظر رحيم اليها والي اعيونها والي حسدها واخذ يتفقدها بنظرته وذهب اليها وخذها في احضانه

احتضنته قمر واخذات تبكي كثيرا
قمر: كنت فين انا كنت خيفه اوي
رحيم وهوا يشعر برعشه قويه في جسد قمر قال: اسف اني مكنتش موجود
قمر وهي ترتعش اكثر كلما افتكرت ما كان ادوارد يوريد فعله بها قال: كان كان وتخذ شهقه
رحيم: هششش خلاص كل حاجه هتبقا تمام

قمر وهي تختبئ في احضان رحيم وعندما شعرت بالامان راحت في ثوبات عميق نظر رحيم وجد قمر تنم ف حملها ووضعها علي السرير ونام بجوارها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في قصر البترو
ادورود وهوا يكسر اي شيء امامه قال:كيف لهم ان يهربو كيف لفتاتان ان يتغلبو علي سبعة رجال

البترو بغموض: حقا انهم اذكيا
ادوارد بشر: لن اتركها له ستكون لي
بترو ماذا سوف تفعل غدا

البترو: لا اعلم لاكن رحيم سوف اجعله يدخل الشحنه بئي ثمن مهما كان

ادوارد: هل ستقابله غدا

البترو: اجل

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد علي فيلة الشاملي

استفق رحيم علي قمر وهي تصرخ وهي نائمه
رحيم وهوا يمشي يديه علي وجه قمر ويرجع شعرها الي الخلف قال: قمر يا قمر اصحي
استفاقت قمر من النوم او من لاحرا من الكبوس الزي حلمت به
قمر وهي تخذ انفاسها بصعوبه قالت: استغفرالله العظيم استغفرالله العظيم
رحيم هوا يناولها كوب من الماء: اهدي كبوس ونتها
قمر وهي تمسك كوب الماء ويدها ترتعش امسك رحيم الكوب وشربها الماء
قمر والدموع تزل علي وجنتها قالت: رحيم كان عوز يتعدي عليا
رحيم وهوا ياخذه في احضانه ويضغط عليها يريد ان يدخلها جو اضلعه
توعد رحيم للبترو بلهلاك
استقف علي انين قمر من ضغطه عليها
ابتعد رحيم ومسح وجنتها من دموعها وقال: قومي اغسلي وشك عشان نفطر وعشان انا مش هقضر اقوم الفروله الي في خدودك دي ولا الكرزتين دول
ووضع قبله علي ثغرها احمرت قمر من الخجل ونزلت من السرير وذهبت الي المرحاض نظر رحيم الي الفرغ وتبدل حاله فقد اصبحة اعينو خامقه من شداة الغضب لا يقدر علي استحمال فكرات انها تتعرض لتعدي
او ان رجل لمسها انهو يغار
وغيرته تدمر من حوله

علي طاولة الطعام

يجلس كل من جوري وجنه وسوزان
وسيف

جنه وهي تنظر الي سيف قالت: سيف انتو لقيتم قمر وملك ولا لسه قطع عليها الحديث نزول ملك وهي تقول: ياداده انا جعاانه هتولي اكل
ثم نظرات الي الجمع وقالت صباح الخير عليكم جنه وهي تذهب وتحضن ملك قالت حمدلله علي سلمتك
جات جوري وسحبت ملك من جنه وقالت: اوعي كدا ياحنه وحضنت ملك وقالت: حمدلله علي سلمتك ياقلبي البيت وحش من غيرك
ملك: طبعا يابنتي هوا في حد عامل للبيت حس غيري
ضحك سيف وهوا يقول: البيت كان هااادي مافيش مقالب ولا شكل

ملك وهي تنظر اليه: شكلك نست اخر مره عملت فيك ايه

سيف: والله لولا رحيم منعني عنك كان زمنك متعلقه
دخل عليهم كل من مالك ورحيم وقمر
اول ما دخالت قمر وقفت كلا من جنه وجوري وخذها في احضانهم وقالو: حمدلله علي سلمتك ياقلبي
ثم جلس كل واحده في ماكنها
مالك: مش هتقوللنا انتم هربتو ازي
ملك: هقولك
انا وقمر كنا وقفين ادام المدرسه ووحد حط حاجه علي منخيري انا عرفت انو منوم ف كتمت نفسي ولما لقيت قمر عملو معها كدا عملت نفسي اني نيمه وخت الزجاجه الي في جيب الرجل وهوا بيحطني في العربيه
ولما وصلنا حطونه في غرفه في المصنع ساعة ما مشو لقيت قمر هي كمان منامتش
قمر: بعد كدا اتفقنا نانا نهرب بس عوزين المفتيح
ملك: دخل علينا رجل اسمو بين ادوارد
تفاجأ كلا من رحيم وسيف من لاسم ثم نظرو لبعض بغموض اكملت ملك

كلامها:وحاول ان يتعدي علي قمر بس قمر كانت حطني علي رجليها عشان كدا قال للرجاله تجي تشلني ف وحد منهم كان معاه المفتيح وختها منه منغير ما يحس وبعد كده دخل رجل تاني وقفه وتكلمو بلغه غريبه وخده ومشي بعد كدا خليت الحراس الي وقفين قعدة اخبط علي الباب وانا بفتح عشان ميسمعوش صوت المفتاح
وفتحت برحه وقمر رشت عليهم من المنوم ورحو في النوم وبعد كدا.......
وبداءت كلا من ملك وقمر بسرد ما حصل معهم ومساعدة الرجل لهم

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent