Ads by Google X

رواية الحرام الفصل التاسع عشر 19 والأخير - بقلم ماهي أحمد

الصفحة الرئيسية

     رواية الحرام الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم ماهي أحمد 

رواية الحرام الفصل التاسع عشر 19 والأخير

ممدوح راح لماهي البيت 

ممدوح : ازيك ياطنط عامله اي 

ماما ماهي: اتفضل يابني ادخل 

ممدوح : ممكن اشوف ماهي 

ماهي : اتفضل طبعا ياممدوح 

ممدوح: من وقت العرض اللي عرضته عليكي وانتي مابترديش عليا لاء وكمان مابتجيش عليا

ماهي : لا ابدا ابدا اصل 

ممدوح : لا اصل ولا فصل ممكن تقري البوست ده

ماهي : بوست اي ده 

ممدوح : اقري وانتي تعرفي 

ماهي اول ما شافت الخبر وان ماهر هيتجوز مابقيتش قادره تقف ودموعها نزلت منها من غير ما تحس 

ممدوح سندها وقعدها علي الكرسي 

ممدوح : صدقيني ياماهي انا مش عايز منك حاجه انسيه زي ما هو نسيكي ماهر هيتجوز الخميس اللي جاي وهيعيش حياته عيشي حياتك انتي كمان بقي وشوفي نفسك انا مش عايز غير شنطه هدومك الشقه وموجوده ولو قولتي اه .. 

ماهي : بشرط .. 

ممدوح : اللي تؤمرى بيه 

ماهي : اتجوز في نفس اليوم اللي هو هيتجوز فيه وكمان جنب  القاعه اللي هيتجوز فيها 

ممدوح : بس كده بسيطه اوي ..

هاا.. قولي بقي انك موافقه 

نور ابتدت تجهز للفرح وتشتري فستان الفرح ونزلت علي الفيس انها هتتجوز وماهر عرف واتضايق جدا وبقي بعدها بيشغل نفسه بنور وراح عشان يعملها مفاجئه جابلها بوكيه ورد ومعاه علبه فيها خاتم سوليتير ودبله وبعتهم مع الدليفري لان ماينفعش يدخل بيهم هدي هتشك فيه هي ومامته 

نور اول ما شافت كده فرحت جدا واخدتهم 

عامل الدليفري : ارجوكي امضيلي هنا بالاستلام 

نور مضت واخدت بوكيه الورد ولبست الخاتم وكانت طايره من الفرح وكان معاهم ظرف 

ماهر : الف مبروك ياحبيبتي مبروك عليا انتي ❤️

واخيرا جه يوم الخميس وبقوا  ٣ عرايس بيجهزوا لفرحهم المفروض 

ليان اتصلت با احمد 

ليان : الووو ايوه يا احمد 

احمد : ________

ليان : النهارده فرح اخويا بتمني انك تيجي يا احمد وتبقي معايا اليوم ده 

احمد : ____________

ليان : بجد فرحتني اوي خلاص هستناك 

واخيرا الليل جه وابتدت القاعه تتملي بالناس عند الاتنين فرح ماهي وممدوح 

وفرح هدي وماهر والمفاجأه طبعا اللي ماهر محضرها لهدي 

بقلمي مآآهي آآحمد

والقاعتين مره واحده اتملوا والعروستين دخلوا مع بعض علي اغنيه طلي بالابيض ممدوح وماهي دخلوا في القاعه وماهر وهدي دخلوا القاعه اللي جنبهم بالظبط والمعازيم ابتدت تسقفلهم وابتدوا يقعدوا عشان يكتبوا كتب الكتاب 

بقلمي مآآهي آآحمد

واخيرا كتبوا الكتاب وابتدت هدي تمضي علي قسيمه الجواز وهي مش واخده بالها من الورقه اللي بتمضي وبتبصم عليها كمان 

( وفي نفس الوقت ) 

اخيرا كتبوا الكتاب عند ماهي ومضت والزغاريط بقت تعلي في القاعتين ومره واحده النور اتطفي في القاعتين ومبقاش حد شايف التاني وفي نفس اللحظه النور رجع في القاعتين 

ماهر ابتدي يقف وهدي بقت مستغربه ولقوا القاعه ابتدت ترجع اغنيه طلي بالابيض مره تانيه والمعازيم بتبص لاقت ليان ماسكه ايد نور ونور داخله بقت هدي هتتجن والمعازيم تبص لبعض ومستغربين من اللي بيحصل وابتدي ماهر يمسك نور ويقربها منه 

ماما ماهر: ماهر في اي انت اتجننت اي اللي انت بتعمله ده 

ماهر : ماتستعجليش يا امي هتعرفي كل حاجه دلوقتي ماتقلقيش 

هدي : ( بتوتر ) انت .. انت بتعمل اي 

ماهر : اتفرجي  وانتي هتعرفي 


الفيديو بتاع هدي اشتغل وهي نايمه مع عبد الرحمن وهدي بقت بتبص لوشوش الناس وهما عمالين يتكلموا عليها 

ماهر : انتي فاكره اني ممكن اتجوز واحده زباله زيك عايزه تشيلني ابن مش ابني 

هدي وقتها من كتر فضيحتها قدام الناس واهلها وقعت من طولها ماهر وطي وقعد جنبها وقلها

 ماهر : اه نسيت اقولك اللي انتي مضيتي عليه دلوقتي ده كان تنازل منك بكل حاجه بتملكيها وعايز اقولك انك من اللحظه دي هتبقي في الشارع 

هدي الدموع بقت بتنزل منها واهلها بقوا يتفوا عليها ويمشوا ويسيبوها وهي من كسفتها اخدت بعضها وبقت تجرى من القاعه وطلعت بره وهي بتبص لنور ونور بصيتلها بصه شماته ليها وبتضحك 

ماما ماهر: معقول البنت دي تضحك علينا وانا اللي كنت فاكره ان ابن مازن اخيرا هيبقي في حضني 

نور : ماتزعليش نفسك ياطنط ربنا كشفها علي حقيقتها 

ماهر : احمدي ربنا يا امي اني هتجوز واحده بتحبني بجد وبتخاف عليا وعمرها ما اذتني في يوم بالعكس معرفتها بيا أذتها كتييير اوي 

( في نفس اللحظه في قاعه ممدوح وماهي اول ما النور اطفي ورجع ممدوح بيبص مالقاش ماهي جنبه ) 

ممدوح : ماهي راحت فين هي فين 

نور : ماتقولش كده ياماهر انا عمر معرفتي بيك ما هتأذيني ابدا انت ماتعرفش انت بالنسبالي ايه 

ماهر : ( بنظره احتقار ) طيب وانتي مالك اوعي تفتكرى ولو للحظه اني ممكن تكوني انتي اللي بتكلم عنها في يوم 

بقلمي مآآهي آآحمد

ليان بصت وضحكت وربعت ايدها وبصت بصه  شماته لنور 

نور وهي بالفستان الابيض قدام الكل 


نور : اي ياماهر اللي بتقوله ده انا .. انا مش فاهمه حاجه 

ماهر : ثواني وهتفهمي وقتها ولتاني مره القاعه ضلمت ودخلت ماهي مع اغنيه طلي بالابيض وماهر جرى بسرعه ومد ايده وانجچ ايدها 

نور بقت مش عارفه تعمل اي .. 

نور : ( بكل حقد وغل ) ده ازاي 

ماهر : عملتي اللي قولتلك عليه ياماهي 

نور : ماتقلقش كله تمام 

ماهر : ارموا الزباله دي بره 

ممدوح جه اخيرا 

ممدوح : هو في ايه .. انا مش فاهم حاجه 

سيب مراتي ياحيوان 

ماهر ضرب ممدوح حته بونيه جابته الارض 

ماهر : كلمه تانيه وهسلمك للبوليس 

ممدوح : ده انا اللي هخرب بيتك هوديك في داهيه دي مراتي 

ماهي : مين قال اني مراتك 

ممدوح : والمأذون والعقد اللي لسه كاتبينه 

ماهي : اااااااه قصدك عقد التنازل علي كل حاجه بتملكها حتي عربيتك المأذون اللي جوه ده مش مأذون حقيقي وكل حاجه حصلت جوه مش حقيقيه واطلع بره ياحيوان واعمل حسابك انت ونور هتدخلوا السجن قريب اوي بكمبيالات مضيتوا عليها ومعكووش تسدوا تمنها 

نور : ( بغل ) انا مامضيتش علي حاجه 

ماهر : وعامل الدليفري لما بعتلك معاه الخاتم ووصل الاستلام اللي  مضيتي عليه نسيتي وعايز اقولك حاجه الخاتم اللي بعتهولك فلصوا مايجيش ب ٣ جنيه 

نور : ( بغل وغيظ ) يابن ال ... 

 بقلمي مآآهي آآحمد

ماهر تف في وش نور وضربها بالقلم  وماهي تفت في وش ممدوح والبودي جاردات خدوهم وطلعوا بره 

الكل كان مستغرب 

احمد : انا مش فاهم حاجه هو في اي 

ليان : ماتاخدش في بالك شويه زباله دخلوا في وسطنا عايزين يفرقونا مش اكتر 

ليان : يلا ياجماعه في ايه كله يهيص ويزغرط ده النهارده فرح اخويا 

ماما ماهر قعدت ومابقيتش عارفه تتكلم 

ماما ماهر: حقك عليا ياماهى حقك عليا يابني مكنتش اعرف 


ماهر باس ايد مامته 

ماهر : ولا يهمك يا امي محدش فينا كان يعرف 

ماهي : باست ايد مامتها 

ماهي : شكرا يا امي انك وثقتي فيا وكملتي اللعبه معايا للاخر لما طلبت منك انك تثقي فيا 

ماما ماهي: يابنتي هو انا ليا غيرك ربنا يسعدك يارب 

ماما ماهر بس انا برضوا مش فاهمه حاجه حد يفهمني 

ليان :  سبيهم بقي ياماما هما يفرحوا وهبقي احكيلك انا بعدين لما نروح 

اليوم بالنسبه لماهي وماهر عدي عليهم وكان من اجمل ايام حياتها وماهر جابلها وائل جسار المغني وكانت مفاجأه حلوه جدا لماهي وبقت تحضن في ماهر من فرحتها وباسته من خده وبقي وائل جسار يغنيلهم وهما يرقصوا علي صوته واحمد طلب من ليان انه يرقص معاها 

احمد : تعرفي انك زي القمر النهارده 

ليان : النهارده بس 

احمد : انا مابتكلمش علي الشكل انتي قمر في كل حالاتك انا بتكلم علي جمال روحك اول مره شوفتك فيها قولت انك متكبره جدا وعمرنا ما تفكيرنا هيتلاقي في يوم 

ليان : طيب ودلوقتي ممكن نتلاقي 

احمد : ياتري ليان اللي طول عمرها عايشه في الفلل وراكبه عربيات اخر موديل تقبل انها تبقي مع واحد عايش في الارياف وكمان دكتور بهايم 

ليان : ممكن اول ما شوفتك كان من رابع المستحيلات طبعا بس دلوقتي صدقني اتمني 

احمد : ( بفرحه ) بجد ياليان 

ليان هزت راسها واحمد اخدها في حضنه 

احمد : طيب اكلم مامتك دلوقتي 

ليان : لاء طبعا بعد الفرح اكيد وياريت تكلم ماهر الاول 

احمد : موافق طبعا 

بعدها المهرجانات ابتدت تشتغل وماهي وماهر ومامتهم وليان واحمد كلهم اتجمعوا وبقوا يرقصوا سوا ويفرحوا سوا وكلهم بقوا مبسوطين جدا اليوم ده لحد ما 

 الفرح اخيرا خلص ماهر كان مأجر غرفه في الاوتيل 

و ماهي كانت مكسوفه اوي اليوم ده 

ماهر قلع الببيون اللي كان لابسها وقلع الجاكيت ورماه علي السرير 

بقلمي مآآهي آآحمد

وقرب من ماهي وقعدوا علي السرير ونيمها عليه وبقي فوقيها وبيلمس علي شعرها 

وباسها من جبينها ماهي بقت تلمس ملامحه بضهر ايديها بحنيه وقالتله 

ماهي : انا مش مصدقه اللي حصل ده كله مش مصدقه ان احنا سوا ياماهر 

ماهر : لما ربنا بيحب يكشف عبد بيكشفه ياماهي 

ماهر قعد علي السرير وماهي قامت 

ماهي : تفتكر لو ربنا مكانش كشافهم كان اي اللي حصل 

ماهر : ولا حاجه كنت زماني متجوزها هي 

ماهي : ( ضربت ماهر علي صدره ) يا بااااارد 

ماهر : هههههه انا ماقدرش اتجوز حد غيرك 

(Flash back )

ماهر اول ما شاف نور هي وممدوح في السرير ضرب ممدوح وكان هيموت من اللي حصل ونزل هو ونور ركب الموتوسيكل بتاعه نور حاولت تركب معاه سابها ومشي وراح البار وبقي يشرب يشرب لحد ما بقي مش شايف قدامه جه عمر صاحبه شافه كده راح اتصل بممدوح 

الو : ايوه ياممدوح ماهر سكران خالص ومش قادر يفوق 

ممدوح : طيب سيبه انت انا مش موجود دلوقتي هبعتله حد ييجي ياخده 

ممدوح  اتصل بنور وقلها انها تروح تاخد ماهر نور راحت بسرعه علي ال night club وفتحت فون ماهر واتصلت بنفسها 

والغلطه اللي غلطتها عشان تفوق ماهر حطت علي راسه كوبايه مايه ماهر وقتها ابتدى يفوق شويه وطلعته علي شقته اللي في المعادي وابتدت تكسر في البيت ماهر الوقت ده صحي وفتح عينه بالراحه ولقاها عماله تضرب نفسها في الحيط وقطعت هدومها وشاف كل حاجه عملتها حرفيا وعمل نفسه نايم بسرعه وكان عايز يعرف اي اللي وراها واول ما صحي قالتله انه اغتصبها وورته الدم اللي علي السرير اللي هو عارف طبعا انه مكركروم حاول يطمنها وطلع علي ماهي علي طول بقي يتصل بماهي الف مره بس مكانتش بترد راحلها البيت بقي يخبط عليها كل شويه لحد ما فتحت ومامتها الوقت ده مكانتش في البيت 

وحكالها علي اللي حصل 

ماهي : طيب وهي نور تعمل كده ليه 

ماهر : انا متأكد ان في حاجه غلط واتأكدت ان اتلعب بيكي وحاولوا يوقعوكي زي ما كانت بتحاول توقعني 

ماهي: طيب والعمل هنعمل اي 

ماهر : اول حاجه عايز اعتذرلك اللي عملته بس الصدمه خلتني هموت 

ماهي : اي حد مكانك كان هيعمل كده بس اي حد مش عارف اخلاقي لكن انت حافظني كويس ياماهر 

ماهر : حقك عليا ماتزعليش مني والله لا اجيبلك حقك منهم واخليهم عبره قدام الكل 

ماهي : اي اللي في ايدك ده الجرح كبير اوي ياماهر 

ماهر : عشان جرح قلبي كان اكبر ياماهي 

ماهي اخدته في حضنها وبقت تضم جرحه 

واتفقوا انهم يكملوا معاهم للاخر لحد مايبيعوهم اللي قدامهم واللي وراهم 

-------&------------------&&&

( بقلمي مآآهي آآحمد) 

ماهر : لا بس البت نور دي تمثيلها رهيييييييب فضلت تضرب في نفسها طول الليل وتعور في نفسها وتشد في شعرها وتخبط نفسها في الحيطه يخربيتها لاء وانا عملت نفسي نايم ولما صحيت كملت في لعبتها واول عملتها جيتلك واتفقت معاكي نعمل ايه .. 

ماهي: شوفت لما اتصلت بيك وقولتلك نتقابل عند اشاره المرور 

ماهر : بس انا عملت نفسي متغاظ اووووي

ماهي : هههههههههههه الحمدلله عدت علي خير 

ماهر : احنا هنقضي طول الليل كده ولا ايه 

ماهي : رجعت خطوه ورا قصدك اي 

ماهر : ماافيش بوسه طيب مافيش حضن 

ماهر بيقرب من ماهي 

ماهي : بس ياماهر ابعد 

ماهر : ابعد اي بس ده انا ما صدقت يتقفل علينا باب واحد 

ماهر راح بسرعه وقفل باب الاوتيل وبيقولكم 

قولوهم مبروووووك 

تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية اسيرة الصاوي كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل

  • لبداية الرواية من الأول عبر الرابط التالي: "رواية الحرام" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent