Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل التاسع عشر 19 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

     رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل التاسع عشر بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل التاسع عشر

ذهب رحيم الي مقابلة البترو

رحيم وهو ينزل من سيارته وخلفه حراس ودخل بطلته الجاذبهة للأنظار من حوله ودخل الي المطعم وجد البترو يجلس علي الطاوله جلس رحيم امامه
ببرود وخلع عنه النظارة ووضعها امامه علي الطاولة

البترو وهو يمد يده الي حيم قال بالإيطاليه
البترو: رحيم كيف حالك
رحيم وهو ينظر الي نظارته ولم يجب علي البترو
اغتاظ البترو كثيرا من رحيم ثم طبق علي يده بغضب ثم ابتسم وجلس علي الكرسي مقابل رحيم ثم قال: كم تريد لكي تدخل الشحنه

رحيم بنظره اخافت البترو: روحك وروح ادوارد
البترو: رحيم انت تعلم انك لن تقدر علي ذالك فانت تعلم من انا ومن ادوارد فقل المبلغ الذي تريده وادخل الشحنة
رحيم وهو ينظر اليه ببرود قاتل
قال: وانت لا تعلم من هو رحيم الشاملي
البترو: رحيم انت تعلم ما يمكن ان نفعله لك وافق على دخول الشحنة واعمل معنا ستكون الرابح في كلتا الحالاتين
رحيم وهو ينظر اليه بغموض: انا لا اعمل مع احد

البترو بخبث: نعلم من قتل والدك و والدتك تعاون معنا وسوف نخبرك او نحضره لك

رحيم و هو ينظر اليه ولم يجب لكن بداخله غضب ينهي به العالم

بترو: فكر بالامر غدا تقول لي ما هو قرارك
ووقف البترو ورحل من المطعم وهو يبتسم بخبث
بعد خروج البترو ضغط رحيم علي نظارته وهو غاضب و وعد بانه سيدمرهم جميعا

وقف وارتدي نظارته ووضع الهاتف علي اذنه وقال: تم
ثم اغلق الخط ورحل من المطعم الي شركته

عند البترو دخل الي منزله وجلس يحتسي الخمر ودخل عليه ادوارد

ادوارد: ماذا حدث في المقابله
البترو بخبث: كانت جيده غدا سينضم رحيم الينا

ادوارد: بهذه السهوله

البترو: انه عنيد جدا لكن لا يصعب علي البترو

ادوارد: كيف اقنعته

البترو بغموض: لا يخصك ان تعرف

ادوارد وهو ينظر اليه بغضب حاول اخفاءه ثم رحل نظر البترو اليه ثم ابتسم بخبث اخرج بترو الهاتف ثم رن علي احد وقال: تم يا سيدي غدا سيعمل معنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان
كانت سوزان تجلس في الحديقة هي
وعلاء
سوزان: علاء انا عوزه3 اقابل البترو

علاء وهو يضيق عينه قائلاً : ليه

سوزان: عاوزه اعرف سبب العداوه يمكن يساعدني في الانتقام

علاء: تمام

سوزان وهي ترتشف من القهوة ثم وضعتها وابتسمت بخبث وقالت: هنتقمم واحرق قلب ولدك يا فيروز مهما كان التمن

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند جنه
كانت جنه في غرفتها دخلت عليها ملك وهي تبتسم وقالت: جنه تعالي نخرج انا زهقانه من الحبسه

جنه وهي تقراء احدي الرويات قالت: اهدي يا ماما انتِ لسه مخطوفه امبارح مش بعيد تتخطفي تاني

ملك وهي ترمي نفسها بجوار جنه قالت: بس انا زهقت من الحبسه اعمل اي انا بقى بقولك تعلي نروح لرحيم الشركة وهناخد الحراس معانا

جنه وهي تقفل الكتاب ثم نظرت الي ملك وقالت: طيب انتِ هتروحي الشركة لخوكي انا هروح اعمل ايه

ملك وهي تبتسم: هتجي معايا لخوكي برضو ما سيف شغال مع رحيم في الشركة

دخلت عليهم جوري وهي ترمي نفسها علي السرير قالت: انا هموت من الزهق عاوزه اخرج

جنه: متخرجي يا جوري حد حاشك
جوري وهي تعتدل في الجلوس قالت: الحراس مش راضين واخدين تعليمات من رحيم ممنوع خروج اي بنت من البيت
وانا زهقت مش متعوده علي الحبسة فكرة اني مخرجش من البيت يوم بتجبلي اكتئاب

ملك: قلب اختك ياختي حسه بيكي شعور صعب برضو

جنه وهي تمسح دموعها المزيفه قالت بدراما: اتاثرت بيكم والله

دخلت عليهم قمر وهي تقول: انتم هنا وانا بدور عليكم

ملك: وانتي بتدوري علينا ليه
قمر بزهق: بصراحة انا زهقانه جدا كنت لما بزهق بروح الورش لكن رحيم منبه الحراس محدش يخرج من البيت نعمل ايه بقا في الزهق دا

جوري: تعالوا ندلع نفسنا

قمر: ازاي بقا
جوري: يعني نغير من نفنسنا شويه
نغير من لون شعرنا نرسم حنه مسكات وكريمات ولبس بما ان مافيش حد من الشباب هنا

ملك: عارفين انا نفسي في ايه

قمر: في ايه

ملك: اجرب هدوم مالك واتنكر في هيئة ولد

جنه: وانا كمان نفسي البس هدوم سيف بس هو مش بيحب حد يلبس هدومه

قمر: بصوا كل وحده فينا تتنكر في هيئة شاب وبعد كدا ندلع نفسنا زي ما جوري قالت

جنه: انا موافقة بس خلي طلب جوري الأول

ملك: اشطا انا موافقة

ذهبت جوري الي غرفتها واحضرت كل المستلزمات

جوري: قمر اخلعي الحجاب عشان الماسك

خلعت قمر الحجاب ونزل شعرها الذي يصل الي نهاية خصرها وبدأت جوري بوضع الماسك علي وجه قمر وبدأت البنات

ملك: بقولك ايه علي ما الماسك ينشف اي ريكم ننزل المطبخ نعملنا حاجه ناكولها

جنه: عارفه نفسي اكل كيكه

قمر: انا بعرف اعملها تعالوا نعمل لنا حلويات علي الماسك ينشف

ونزلوا الي المطبخ واشغلت جوري اغاني

ورقصو عليها وهم يصنعون الحلوى

في شركة الشاملي

كان يجلس كلا من رحيم ويوسف وسيف وكانو يناقشون امر ما وقطع عليهم الحديث صوت هاتف رحيم

رحيم وهو يرد علي المتصل قال: تمام
واغلق الخط وقال: يلا بينا

يوسف: انا جاهز
سيف: وانا
رحيم: يوسف رن علي الحراس وشدد الحراسه علي البيت عشان يمكن نتأخر بره

وانت يا سيف رن علي مالك قوله يرجع البيت قبل الساعه خمسه

وخرج من المكتب وخلفه كلا من يوسف وسيف بل خرجوا من الشركة باكملها وركب كل واحد سيارته الخاصة وامر الحراس باللحاق بهم

وقف السيارت الثلاثه عند مطعم ونزلوا

نظر رحيم الي يوسف وسيف ثم اشار لهم بدخول

دخلو الي المطعم قابلهم المدير وارشدهم الي غرفه مخصصة للاجتماعات وجدوا شابان وقفوا سلاموا عليهم

يوسف: مازن عامل ايه يازميل

مازن وهو يقف ويأخذ يوسف بالاحضان قال: الحمدلله ياصحبي انت اللي عامل ايه ازيك يارحيم ازيك ياسيف عاملين
ثم سلم علي رحيم وسيف

سيف: عامل ايه يا جاسر

جاسر: تمام الحمدلله وانت عامل ايه

جلسوا علي الطاولة

مازن: والله ليكم وحشه مجتمعناش من اخر مهمه

يوسف: لا وانت الصادق من فرحك

رحيم: سبكم من الكلام دا وخلونا في المهم

عند البنات في المطبخ جنه: الله ريحة الكيكه جميله جدا

ملك: ولا بلح الشامي شكله بشهي الوحد يكله

جوري: ولا الكنافه الريجيم باظ يا عني

ملك: قمر هي المكرونة البشاميل اي وضعها عندك في الفرن

جنه: والرقاق باللحمة عامل ايه

جوري: والجلاش باللحمة اي أخباره عندك

قمر: يعني جينا نعمل حلويات عملنا اكل معاهم كل حاجه بقت تمام تعلو نغير الكريم ونلبس الهدوم الي كنا عاوزين نلبسها

دخلت كل واحده فيهن الي غرفة احد من الشباب

فدخلت ملك غرفة مالك واخرجت ملابس من ملابسه وأخذتها ورحلت الي غرفتها

وقمر دخلت الي غرفتها هي و رحيم ونقت ملابس من ملابس رحيم وبدأت في تبديل ملابسها

ودخلت جنه وجوري غرفة سيف واختارت كل واحده زي ودخلت غرفتها

خرجت ملك وهي ترتدي بنطال من الجنس لاسواد وقميص ابيض وجكت اسواد وكاب ابيض علي شعرها

جاءت جنه وهي ترتدي برمودا جنس لونها زيتوني تصل الي بعد ركبها بكثير فها تشبه البنطال عليها وترتدي عليها تيشرت ابيض وكاب نفس لون البرمودا

و جاءت جوري وهي تردي بنطال من الجينز الازرق لكن كانت مثني من الاسفل لانه طويل عليها وعليه وقميص اسود وعملت شعرها جديله (ضفيرة )

ضحكن كثير علي أنفسهم ملك وهي تضحك
اومال فين قمر

جوري: مش عارفه المفروض تنزل

دخل عليهم مالك وهو ينظر اليهم

مالك: انتوا بتعملوا ايه

انفزعوا الفتيات ثم نظروا الي مالك بغضب وقالوا: اي مش تكح

مالك وهو ينظر الي ملابسهم باستغراب قال: هو انا شوفت الهدوم دي فين

ابتلعت ملك ريقها ثم تراجعت الي الخلف براحه ثم اطلقت العنان الي قدمها واخذت تهرول من امام مالك

مالك: والله يا ملك الكلب لعرفك

جري ورائها مالك وهو غاضب من مالك لانها ارتدت ملابسه فهو يكره ان يرتدي احد ملابسه

جوري: الحمدلله ان سيف مش هو اللي جه

جنه وهي تضحك: كان علقنا دا بيكره حد يجي ناحية هدومه

ثم سمعت صوت سيف وهو يقول: دانا هطلع عينك يا جنه الكلب انتِ جوري

يتبع الفصل العشرون  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent