رواية عشق احفاد الصياد الفصل الأول بقلم اسراء هاشم
رواية عشق احفاد الصياد الفصل الأول
في احدي الاماكن البسيطه تصحي اسراء علي صوت مزعج جدا بسبب دوشه وزحمه الناس فالشارع بتصحا تبص فالساعه بتلاقيها 8 بتقوم تجري من عالسرير عشان اتاخرت علي شغلها النهاردة اول يوم ليها فالشغل الجديد هو عبارة عن سكرتيرة فشركه استيراد وتصدير صحيت بطلتنا وخدت شاور ولبست طقم عبارة عن بنطلون جينز ازرق وبضي ابيض وجاكيت وكوتشي ابيض ورفعت شعرها ديل حصان وحطت لمسات خفيفه من الميكب وبصت علي نفسها فالمرايا برضا وابتسمت ونزلت
نتعرف علي بطلتنا بقا 😌
( اسراء الهاشمي بنت بسيطه وطيبه جدا بس عنيدة وعصبيه اوي وملامحها جميله جدا بعيونها الفيروزي وشعرها الاسود الحريري يصل لي اخر ضهرها وبشرتها شديدة البياض ورموشها الكثيفه وخدودها الحمراء وشفايفها الكرزيه المنتفخه وجسدها الممشوق عكارضه ازياء اسراء عمرها 22 عام اتخرجت من كليه الهندسه بس بسبب ظروفها مقدرتش تشتغل بشهدتها دة اللي هنعرفو فالاحداث اللي جايه اسراء معندهاش غير اخت واحده وهي تحبها جدا هي وولدتها هما كل حياتها اختها ومامتها معندهاش غيرهم هي بتشتغل عشان تساعدهم اختها جميله زيها وطيبه وفرفوشه اوي عندها 18 سنه ومامتها ست جميله وطيبه جدا وبشوشه عمرها 42 عام)
عند اسراء نزلت وركبت تاكسي وكانت متوترة وبتدعي من قلبها ان ربنا يقف معاها ويوفقها عشان سمعت ان صاحب الشركه عصبي جدا والكل بيخاف منو كانت بتتمني متقبلهوش خوفتنا من ان تخسر شغلها بس شجعت نفسها انها قويه انها هتكمل عشان خاطر اختها ومامتها فاقت علي صوت صاحب التاكسي وهو بيقولها وصلنا يا انسه نزلت من التاكسي بصت لشركه ودخلت قبلت السكرتيرة اسماء بابتسامه صباح الخير ردت عليها اسماء صباح النور انتي اسراء السكرتيرة الجديدة صح ردت اسراء بي اه سلمت عليها قالتلها وانا اسماء اللي هكون معاكي وادربك الفترة دي عشان هتجوز عشان كدا هسيب الشغل لان خطيبي مش عاوزني اشتغل ومستر مراد طلب مني اعلمك الشغل ردت اسراء عليها قالتلها اتشرفت بيكي يا اسماء انشاء الله هتعلم كل حاجه فاسرع وقت اندمجت اسراء مع اسماء فشغل وبدات اسماء تعلمها الشغل كانت اسراء مندمجه مع الملفات اللي قدامها اسماء ممكن يا اسراء تنزلي تودي الملف ده لمكتب مستر امير اسراء ردت حاضر وخدت الملف وماشيه فالطرقه ومش واخده بالها من اللي جاي قصدها خبطت فيه وراحت واقعه اسراء بتالم اه مين الغبي ده اه يا ضهري مش قادرة 😂😂 هو واقف بكل برود ولا كان حاجه حصلت بيعدل بدلته هي راحت قامت وقف قالتلي انت غبي مش شايف قدامك هو رفع عيونه بيبص مين اللي تتجرا تكلمو كدا بص لملامحه اتصدم من كتله الجمال اللي قدامو هي راحت مزعقه انت يا عم مش بكلمك اي ماشي مش شايف قدامك ازاي توقعني كدا لا وكمان سايبني ومفكرتش تساعدني راح هو رد بكل برود عليها انتي اللي غبيه وعاميه انتي اللي ماشيه مش شايفه قدامك وخبطي فيا بوظتلي البدله اسراء اتعصبت من برودو وردو عليها كان مستفز راحت رد عليه قلتلو تصدق انك حيوان كمان غلطان وبارد هو فجاه عيونه احمرت واتعصب ووشه احمر من الغضب وراح رد عليها قالها مين اللي حيوان هي من جواها خافت من شكلو اللي يرعب بس ردت عليه بقوة مزيفه انت الحيوان والغبي رد عليها وقالها انا هعرفك مين الحيوان يزباله انتي وهعرفك انا مين اتعصبت اسراء وقالتلو انا زباله وراحت ضربتو بالقلم هو اتصدم وعيونه اتحولت للاسود القاتم وصوت نفسو علي من كتر غضبو ووشو احمر هي شافت شكلو كدا خدت الملف من الارض وطلعت تجري بكل قوتها هو فضل واقف مكانو بينظر لي اثرها بغضب وقال فسرو هندمك ندم عمرك علي اللي عملتيه ده انا تمدي ايدك عليا انا هعرفك هو مين مراد الصياد يزباله..
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق احفاد الصياد" اضغط على اسم الرواية