رواية ليان الادهم البارت الأول 1 بقلم دينا مصطفى
رواية ليان الادهم الفصل الأول 1
ليان ليان
في إيه يابت يا شهد سرعتيني ليان ليان حافظه أسمي والله
شهد:أنا غلطانه اني كنت هقلك خبر بمليون جنيه
ليات:لا والله بصي يا شوشو أنتي أخبارك كلها زفت زيك
شهد:واللهي أنتي إلي خساره فيكي إخباري
ليان:قولي يا اخر صبري في إيه خير
شهد:أسمعي أنا سمعت ان الدكتور أبو كرش مراته تعبت ومشي وهيجلنا دكتور غيره
ليان:قولي والله
شهد:والله�
ليان:تجيلو أطيعه كان عامل نفسه زي أدم الكياني وهو ميجيش ظفره بس مين إلي هياجي مكانه يا خوفي لحسن يكون زي او كرش�
شهد:بت أنتي يابت أنتي بتكلمي نفسك
ليان:بتقولي حاجه
شهد:أنا بقالي ساعه بكلمك وأنتي ولا هنا
ليان:معلهش بس كنت بفكر مين إلي هييجي بدال أبو كرش
شهد: هههههههه
ليان:بتضحكي علي
أيه يا هبلة أنتي
شهد:أصل أصل هو وراكي
ليان:هو مين أوعي تقولي أن الي في بالي
شهد: اه هو هههه
ليان: بتبص وراها وهي متوتره ملقيتش حد راحت بصت لشهد بشر
شهد:أهدى ياليو أنا واحده متستهلش علشان تضيعي نفسك علشنها
ليان: دانا هطلع عين الي خلفوكي وهعيد تشكيلتك دي
ترن ترن ترن
ليان: اف مين
في ايه يابت بتاففي ليه
ليان أخلص ياخفه عايز ايه
هو: تجيلك الارف يابت أخلصي ارجعي البيت بابا طالبنا كلنا وأنتي اولنا
ليان بجديه ليه في حاجه يا عمر
عمر: لا متقلقيش خير ان شاءالله بس متتاخريش
ليان: حاضر مسافة السكه وجايه باي
عمر: باي
شهد: في حاجه يا ليو
ليان: مش عارفه بس بابا طالبنا كلنا
شهد:ماشي يا قلبي روحي أنتي علشان متتاخريش وأنا هبعتلك المحاضره الأخيره
ليان: ماشي يا قلبي شكراً
شهد:أي داه
ليان:بتتلفت حوليها في ايه
شهد: مش معقول ليان المهدي بتشكرني والنبي عيديها تاني علشان اسجلها
ليان:غوري من ادامي الساعاتي علشان مخليش طنط أسماء تلبس عليكي الأسود ومنغير سلام
شهد:يا بنت المجنونه
ليان مشيت الجراج ركبت عربيتها وطلعت علي البيت
أما ليان اتاخرت ليه كلمها يا عمر
عمر: أنا كلمتها يا بابا وزمنها جايه بس هو في إيه
مصطفى أبو ليان وعمر
مصطفى:لما ليان تصل هقلكم
أم ليان فاطمه: أهي جت أهي
ليان: دخلت البيت مستغربه الهدوء
ليان:السلام عليكم
وعليكم السلام
مامت ليان: تعالي يا حبيتي اقعدي لحد م زينب تجبلك مياه
ليان:حاضر عامل ايه يا درش
مصطفي:يا بنتي أحترميني شويه دانا زي ابوكي حتى
ليان: طب بزمتك في أب حلو كده دانا أصحابي بيفكروك أخويا أنا وعمر
عمر: أسكتي يا بت يا ليو مش السكرتيره الجديده طلعت حلوه
ليان: بجد إلي حقي جوزك يا فاطمه هيتشقط
مصطفى:اخرسوا يا حيوان منك ليها
نروح مكن تاني عند بطلنا العصبي
يا أدهمّ أهدي مش كده
أدهمّ:أخرس يا حيوان ازي ملف مهم زي ده يتسرق من الشركه ليه مشغل معايا شوية بهايم
معتز: صديق أدهمّ يا أدهمّ الملف كان مع السكرتيره وانا من الاول مش مرتاح ليها
أدهمّ: قاعد بيفكر مين الي اخد الملف
بقلك يا معتز انا عايز حد يراقبلي هدي تمام وعايز كل تحركتها تصلني
معتز:بس هدي معنا من زمان مفيش الي السكرتيره أميره هي الي جديده في الشركة
أدهمّ: لا اميره متعملش كده وانا متاكد بس اعمل الي بقلك عليه
معتز: تمام يسطا
أدهمّ: غور يا معتز من وشي
معتز: آه يا خاين ختني لحم وبترميني عضم
أدهمّ بيبص لمعتز بشر ومعتز خاف
معتز: أهدي يا برنس مش كده
أدهمّ: غور يا معتز من
هنا
معتز: أنا اصلا كنت ماشي يلا سو ماتش بيبي
أدهمّ حدفه بالقلم إلي كان في إيده معتز طلع ودخل راسو من الباب وطلعلو لسانه
معتز: مجتش فيا
أدهمّ: بعد مطلع قعد يضحك
ترن ترن
أدهمّ:الو
أنت فين يا أدهمّ
أدهمّ:هكون فين يعني في الشركة
حازم اخو أدهمّ طيب تعاله بابا علشان بابا عايزنا كلنا
أدهمّ:تمام وقفل في وشه
عند حازم بص للتلفون بيحترمني أوي يا جدعان
أدهمّ طلع قابل أميرو السكرتيرة
أدهمّ: أميرة حولي أي شغل علي معتز
أميرة: حاضر يا مستر
أدهمّ طلع من الشركة وركب عربيتة ومشي علي البيت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ليان الادهم" اضغط على أسم الرواية