رواية جحيم رحيم الجزء الثاني 2 "انتقام الابناء" البارت الحادي عشر 11 بقلم ميرا ابو الخير
رواية جحيم رحيم الجزء الثاني 2 الفصل الحادي عشر 11
جدعان هواضح نقط عشان انا بضايق 🙂.
1/ في نقط انا مش مواضحها في الرواية بحيث الحماس والتفكير يزيد دا مقصود مني ومع الوقت بتوضح.
2/ موعد علي طول هيبقا الساعه 8 بليل وبارت واحد لو التفاعل حلو هخليها 2 بارت واحد الساعه 2 والتاني 8.
3/ الرواية لسه في البداية فمحدش يفضل يقول هتخلص امتي مش بجبر حد يتابعها.
4/ محور الرواية هيبقا علي سيف وشروق وفهد و ميرا و مالك و شهاب وشوشو وليث وملاك الاساسيين الباقي هيبقا ضيوف شرف ودورهم قليل.
5/ انا مكملة في الروايه عشان خاطر الناس يلي بتتفاعل معايا غير اني حابه اشكرهم.
تعالو نسال شوية اسئلة ويلي هيجوابها هيبقا هو الكاتب الحقيقي وبيبدع معايا.
1/ مين المجهول.
معتز هيعمل ايه هو دعاء
سيف قاسي كده ليه وهيعمل ايه مع شروق.
ميرا هتحب وتختار مين في الاتنين.
اي خطط ناهي وعلاقتها اي بالمجهول.
شهاب بيلاقي اخته ولا لا.
رحيم هيعمل ايه مع فضيحه ميرا علاني.
ميرا بتتصرف ازاي.
شروق مصيرها ايه وياترا عز عايش ولا لا.
ملاك بتحب ليث فعلا ولا ايه.
ليث لي كا"ره اخوه كده.
سيف اعمى عن يلي بيحصل وليه اتجوز ناهي اصلا.
فهد هيعمل ايه هنسميه شبيه عز.
دول اسئلة الذكي يجواب 🙂.
ممنوع التوقع عشان بصدم والناس بتتش*ل من الصدمة 😂.
الفصل الحادي عشر
شروق قامت خرجت البلكونه في حد حط حاجه علي بوقها: امممم.
فهد بضحك: اتخضيتي يا روقه.
شروق باستغراب: انت مين.
فهد برفع حاجب: افندم.
شروق عرفت صوته: ها لا بضحك معاك.
فهد بخبث: طيب بتعملي ايه.
شروق: ولا حاجه.
فهد بمكر شاف سيف بيقربهم قرب بسرعه وحضن شروق: للدرجه دي بتحبيني
شروق باستغراب: ايه ابعد يا فهد.
سيف قرب بسرعه وشدها منه: اي يلي بيحصل دا.
فهد: ولا حاجه.
سيف ضر*به بالبوكس: امشي اطلع برا.
فهد بغضب: تمم اوي يا سيف باشا.
فهد مشي وكله غضب وقال: مش هسيبها ليك يا سيف مش هسيبها لو مو"تك واخدتها هتكون ليا.
شروق وقفه خايفه شدها علي اوضتهم: تعالي.
داخل ورزع باب البلكونة بغضب: اي يلي حصل دا.
شروق بخوف: م مفيش معرفش.
قرب وشدها من شعرها وهمس: قولي.
شروق بالم: بتوجعني يا سيف.
سيف سابها وبعد: ار"قصي لي.
شروق بصدمه: نعم.
سيف: يلي سمعتيه ار"قصي انتي بتشوفي دلوقتي يلا ار"قصي.
شروق: لا مش بعرف ار"قص.
سيف بخبث: خلاص اروح لناهي بتعرف اوي واحنا لسه مش داخلنا اصلا اهي فرصه.
شروق بغضب: خلاص هتنيل.
سيف ابتسم بعفوية: يلا.
شغلت اغنيه شعبيه وبدءت تر"قص بهبل وهو عمال يضحك: خلاااص دا انتي لو عم شكشك مش هتعملي كده.
شروق بغضب طفولي: دا يلي عندي.
قام وقرب منها وشدها من وسطها لازقت في صدره ونفسهم بقا واحد بص لعينها وسرح وهي كمان قرب وبا"سها: بو"ستك دي حلوة.
شروق بكسوف لسه هتبعد قربها اكتر: اثبتي.
شروق: لا عايز ايه.
سيف قرب تاني وبا"سها بو"سه طويله وايده اتحركت علي جس"مها بجر*اءة وبدء يخلعها التيشرت.
سكتت شهرازد نسبهم شوية.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~~~.
شهاب بشدها من شعرها: يبقا مو"تك ومو"تي.
مالك بيزقه علي الارض: مو"تك علي ايدي.
شهاب بيطلع مسد"سه ويضر"ب طلقه.
الكل بصراخ: ميرررررررااااا.
ميرا وقفت في النص الرصاصه جت في بطنها بصت علي بطنها ومسكت الجر"ح و الد"م نازل منها شهاب المسد"س وقع منه.
مالك جري علي ميرا وقعت بين ايده علي رجله: س سيب ش شهاب يا مالك.
مالك بخوف: مش هيحصلك حاجه متخافيش هتكوني بخير.
ميرا بصت بالم علي شهاب يلي وقف و من جواه مصدوم مش قادر يتحرك.
بسملة راحت عليه ضر"بته كف: ايه يلي عملته دا حرام عليك.
شهاب وقف مصدوم ومش بيتكلم بصت ميرا ليه حركت حاجه جواه.
مالك شال ميرا ومشي وهو لسه وقف زي ماهو.
شوشو بتضحك بشر ومبتسمه: كده خلص انتقا"مك يابيبي.
شهاب مشي بدون كلام.
شوشو بغيظ: مش هسيبك تحبها ووتهنا بيها زمان فديوهاتكم مغرقة السوشيال و اليوتيوب وعايلة المنشاوي بقت تحت الارض.
في المستشفى.
الكل بيجري وهو داخل لابس لابس دكتور ومالك وقف وخايف ومعه حراسته و ظبا"ط الشرطه.
الدكتور خرج: الحمد لله جت بسيطه بس للاسف فقدان الجنين.
مالك بلامبالاه: المهم هي.
الدكتور: نقلنها اوضه عادية.
شهاب ابتسم وداخل بلابس الدكتور والحراس محدش اخد باله.
مالك: شهاب يجي تحت رجلي فاهمين.
الظابط: اؤمرك.
مالك بيداخل بيلاقي الاوضه فاضيه.
مالك بزعيق: دوروااا عليها يا اغبياء شوفهم فين.
الحراس: اؤمرك.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
بيداخل عليهم شخص: لعبتكم خلصت واتكشفت من زمن.
الكل بصدمه: انت 😳😳😳..
الشخص: نورتونا.
المجهول هنسميه اكس لحد ما اكشفه ليكم: اه ليك وحشه يا راجل.
دعاء بخبث: كده الفريق اكتمل.
معتز بمكر: اول اتنين حمزة و رقيه بح اتطلقوا.
اكس: انا مش عايز طلاق بس.
معتز بغضب: لا يا حلو دول عيالي انت فاهم.
الشخص: ههههه عيالك يا عم انت بتحس اصلا دا لو اعد"ءئك مش هتعمل كده.
معتز بغضب: قصدك ايه.
اكس طلع مسد"سه: دورك خلص مع حمزة ورقيه بالسلامه يا نجم.
معتز بصدمه: هتعمل ايه.
اطلق رصاصه وقع قت"يل علي الارض دعاء صرخت: انت عملت ايههه.
اكس ببرود: عادي ملوش اي لازمه.
(معتز اخد جزءه خلاص بس متعلمش قيمه يلي عمله).
الشخص: هنعمل ايه.
اكس بخبث: رحيم يعتبر في عدد المو*ت دلوقتي.
دعاء بخضه: ايههه لا انا عايزة مو"ت ريناد.
الشخص بشر: هنسبهم يتهنوا شويه عشان يلي جاي تقيل اوي عليهم.
اكس بشر: انا عايز البت دي دلوقتي.
بياخدوا الصورة منه بينصدموا: دي 😳😳😳 بس ازاي.
اكس بشر: عايزاها لمز"اجي وبعدين نخ لص عليها.
الشخص ودعاء بصدمه: مستحيل.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~~.
حمزة طخخخخ: انتي طالق يا رقيه.
رقيه بصدمه: ا انت بتقول ايه.
الشاب هرب وهو بص وغمز ضحكوا الاتنين: شربها الجبان.
حمزة حضنها: كده اول خطوة خلصت يا قلبي والطلاق دا لايجوز عشان تحت التهد*يد.
رقيه بحب: رحيم وريناد فين.
حمزة بقلق: مش عارف مظهروش من الصبح.
رقيه بخوف: طب اي الخطوة الجايه.
حمزة بتفكير: لما رحيم يظهر.
رقيه: طيب.
حمزة قرب منها وخضنها و باسها بحب.
رعد: نحن هنا.
حمزة ببردو: مراتي محدش له عندي حاجه.
رقيه بكسوف: عيب يا حمزة احنا كبرنا.
حمزة شالها: تعالي اوريكي مين كبر انا كلي شباب.
رقيه اتكسفت ورعد مشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
سمعت صوت انذار القلب بيقف.
ريناد بصراخ: رحيمممممم.
الدكاترة داخلو بسرعة: انعاش بسرعه.
ريناد بزعر: في ايهه.
الدكتور: الحمدلله لاحقنا القلب.
ريناد بارتياح: هو كويس صح.
الدكتور: تحت الملاحظه لسه.
ريناد: حاسه انه ولادي مش بخير اعمل ايه اتصرف ازاي.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~
بتصحا بتلاقي نفسها لابسه فستان قصير جدا جدا يظهر مفا"تنها بتغطي نفسها: انا فين.
شهاب ببرود: في بيتي.
ميرا بغضب: بعمل ايه هنا.
شهاب ببرود: باخد حقي وانتقا"مي.
ميرا بغضب: حق ايه انت حيوا"ن للدرجه دي اانا كنت بحبك دلوقتي انا بكر"هك يا شهاب بكر"هك.
شهاب تلقائي قال: مقدرش احبك مقدرش اقف معاكي انا قلبي ميت قلبي مات يوم لما اختي ضاعت مني.
ميرا بتفتح بالم ودموعها في عينها: ذنبي انا ايه في كل دا.
شهاب عينه دمعت ومسك ايديها: انك بنته بنت يلي د"مر حياتي وحياة عايلتي كلها ذنبك اني عشت اسوا ايام حياتي ذنبك انا واختي من الحر"ام ذنبك اني اتربيت واتعذ"بت اوي.
ميرا بدموع: كمل يا شهاب.
(افتحو الفديو)
شهاب بانهيار: انتي عارفه عشت ازاي عملت ايه حصل فيا ايه لا عشان اتولتي في بوقك معلقه دهب مش زيي بلاش احكي حاجه.
ميرا بدموع: من جهة بتحبني ومن جهة بتكسرني انا مش فاهمة اقولك انا هبعد.
شهاب قام ووقف ببرود: مش بحبك انا عندي اصل وجيت عشان يلي كان في بطنك مني.
ميرا بحزن: اهو راح كده انتقامك خلص.
شهاب متجاهلا: مخلصش لسه انتي لسه مراتي اه نسيت مراتي قبل مالك يعني جوازك من مالك باطل في الاساس يعني انتي بتاعتي يا ميرا مش حبا فيكي لا عشان انا يلي جويا خر"اب يلا.
ميرا قامت: ابعد عني انا مش عايززززك انا هوافق بمالك غور من حياتي.
شهاب شدها من وسطها اتالمت: اااه الجراح.
شهاب ببرود: ولسه يلي هتشوفيه اكبر بكتير.
ميرا بغضب طخخخ: فوق لنفسك.
شهاب بصدمه: ا انتي ضر"بتني.
ميرا ببرود: اه.
شهاب شدها من شعرها: وحياة امك ماشي تعالي بقا.
ميرا بتبعد ايدها: اوعا هتوديني علي فين.
شهاب بخبث: اوضه كنت بربي فيها تعالب هوديكي معاهم.
ميرا ضر"بته تحت الحزام وجريت هو وقف: مش هتهربي مني.
وهو بيجري وراها انصدم من يلي سمعه وهي وقفت تسمع الاتنين 😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~~.
مالك بيكسر كل حاجه ورانيا وقفه مخضوضه: في ايه يا ابيه.
مالك بغضب: بن 🐕 دا خدها فين.
رانيا بخوف: معرفش يا ابيه.
مالك قعد بيشرب: ميرا ليا وبس مراتي.
رانيا بحزن: وانا.
مالك برفع حاجب: وانتي ايه.
رانيا بتوتر: ب بحبك يامالك.
مالك ق لم نزل علي وشها وقعها علي الارض.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
سيف ببرود: قومي.
شروق بصدمه: ايه.
سيف ببرود: اي هنا لمزاجي وبس يا قطة انزلي اخدمي ناهي.
شروق بردح: ناهي مين يا عنيا اخدمها انت.
سيف شدها من شعرها: بت انتي اتعدلي.
شروق بتبرطم: هخدمها حااااضرررر.
شروق ابتسمت بخبث و نزلت وهو ابتسم علي غباءها: غبيه.
ناهي بتكلم فهد وبيخططوا لحاجه قفلت لما شافت شروق ناهي في نفسها: ااخرك النهارده معانا.
شروق قعدت ببرود: : كاتمه هنا.
ناهي بغيظ: حبيبي فين.
شروق: حبك برص.
ناهي بغضب: اعدلي يا بت انتي.
لسه هيتخانقوا بتداخل بنت جميلة: للو سمحت سيف موجود.
شروق: انتي مين.
سيف نازل من علي السلم وقع منه الفون: نور 😳😳😳.
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية جحيم رحيم الجزء الثاني 2" اضغط على أسم الرواية