رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني 2 "غرام زينه رجال الصعيد" البارت السابع عشر 17 بقلم دعاء احمد
رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17
تم د"فن فهد و الكل رجعوا القصر وزينه في حاله لا تحسد عليها زينه في حاله انهيار تام ابنها ما"ت ومقدرتش تعمله حاجه
في اوضه فهد
زينه دخلت بهدوء ودموعها بتنزل
زينه بو"جع. ليه يارب انا عمري ما عصيتك انا طول عمري بتقيك ليه تاخد مني أعز حاجه عندي ليه
زمان فقدت طفلين واحد بسبب سامر العزايزي والتاني في حادثه ودلوقتي فقدت واحد كمان ليه حياتنا بقيت شبه الكا"بوس المزعج يارب ولادي عندك احفظهم انا ماليش غيرك يارب انا تعبت اوي انا بقيت متحطمه من جوايا ومك"سوره انا معنديش غير ولادي وعيلتي بتاخدهم مني ليه عشان زمان سفرت وقعد مع أسد واحنا مكنش في بينا صله بس مش ذنبي انا كنت مخطو"فه ورجعت بعد كدا لجبل وللبيت يارب والنبي يارب خدني عايزه اشوفه اودعه واحضنه
جبل بدموع قعد جانبها وحضنها. انا اسف يا قلبي معرفتش احميهم انا اسف
زينه. ما"توا يا جبل ما"توا ساره وفهد وطفلين كمان ما"توا زمان انا مش قادره استحمل يا جبل مش قادره
جبل. كله هيعدي يا روحي وفي الحياه دي لا دايم الا وجه الله احنا مجرد ضيوف رحلتنا قصيره وهنخلص رسالتنا ونمشي من الحياه
زينه. الفراق صعب اوي بعد ما كبرت وربيت وعلمت وعشت تفصيل حياتهم يمو"توا ليه
جبل. احتسبي خير وقولي اللهم ردني إليك ردنا جميلا ولادنا في مكان احسن يا زينه
في مكان مجهول
المقنع. هههههه اخير شوفتك مك"سوره يا زينه عايزك تتالمي وتتوجعي عايز اشوف بدل دموعك د"م يا بنت الزهراوي
نهى. ايه الخطوه الجايه
المقنع. البت والواد
نهى. ملاك وصقر ناوي على ايه
المقنع. سيبيهم يهدوء عشان ياخدو الضر"به الكبيره على رواقه المهم سيلا لازم ترجع سلا دورها مهم جدا
نهى. الرجاله بيدوروا عليها
المقنع. اطلعي برا
نهى. تمام
شال القناع من على وشه وبأن تجاعيد الزمن عليها ملامحه جميله لكن قلبه كله شر
بعد مرور شهر
في اوضه صقر
صقر. حور انا نازل رايح الشركه
حور. صقر هو جينا دي هتفضل على قلبنا كتير انا زهقت
صقر. متخافيش الموضوع هينتهي قريب اوي خالي بالك على نفسك يا روحي
قام لابس وخرج
في الجنينه
زينه قاعده بتبص للاشي احساس بالغربه والوحده اد ايه ولادنا حاجه جميله في حياتنا حاجه بتخلي لحياتنا معنى
صقر. صباح الفل يا امي
زينه. صباح الورد يا حبيبي عامل ايه النهارده
صقر. تمام الحمد لله
زينه بصتله وبتملس على وشه بهدوء. اخوك وحشني اوي يا صقر بقيت حياتي صعبه اوي من دونه
صقر حضنها
صقر. فاكره زمان يا ماما كنت انا وفهد دايما نلعب في المكان دا في مره فهد وهو بيلعب وقع فاكره اللي حصل
زينه. كنت انا في المستشفي وانت واخوك اللي هنا بس وملاك نايمه وقتها انت خرجت جرى من القصر وفضلت تجري لحد عشان تيجي تنادي لي لكن عربيه خبطتك ورجليك انك"سرت بالرغم ان اصا"بت اخوك كانت بسيطه الا انك جيت جرى وخرجت من غير ما الحرس يشوفونك وانت الا اخدت فتره علاج طويله
صقر. انا وفهد روح واحده يا ماما هو جوايا وجوانا كلنا
انا لازم اروح الشغل اشوفك بخير
زينه. خالي بالك على نفسك يا ابني
صقر. متخافيش يا أمي مش انا اللي بتخاف عليه في حفظ الله
زينه. في حفظ الله
صقر ركب عربيته وراح على الشركه
...........................................
عند سيلا
قاعده في البيت وهي خايفه فجأه الباب اتك"سر
سيلا بخوف. انتم عايزين مني ايه
واحد. خدوها
سيلا بتبعد بخوف وهما بيقربوا منها وخد"روها واخدوها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند زينه
لابست هدومها وحجابها وخرجت
السواق. على فين يا ست زينه
زينه. المستشفي يا عم محمود
خرجوا وفي عربيه بسرعه وقفت أدام عربيتها
محمود. في ايه انتم مجانين كنتم هتمو"تونا
حارس ضر"به بالمسد"س على دماغه
زينه. انتوا مين وازاي تعملوا. كدا
خد"روا زينه واخدوها على العربيه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ملاك
قاعده في اوضتها ضمه نفسها وبتعيط فهد مكنش اخ عادي بالنسبالها فهد هو الصاحب المشاكس الأخ المرح
جالها رساله على تليفونها بتفتحها بتشوف فيديو ليها هي وأسر في اليوم اللي اغت"صبها فيه
بتص"رخ بقوه ودموعها بتنزل
أسر طلع يجري على اوضتهم لما سمع صر"خها
أسر بخوف. في ايه مالك في حاجه بتو"جعك مالك
ملاك بدموع. ليه ليه عملت كدا دا انا كنت بحبك لييييههههه حرام عليك ذنبي ايه
أسر بندم. مش ذنبي والله مافاكر ازاي دا حصل والله
ملاك بدموع وانهيار. عشان كدا اتجوزتني عشان تصلح غلطتك والطفل دا ابن حر"ام بسبب الليله دي ولا دا بعد جوازنا ولا كانت دي كمان كدبه ومحصلش حاجه بينا بعد الجواز
أسر. ملاك انا
ملاك. طلقني
أسر. على جث"تي
ملاك. بقولك طلقني انا بكر"هك طلقني
أسر. وانا بحبك وانتي مراتي واللي في بطنك دا ابني واي حاجه تانيه ملهاش وجود بينا المشاكل والليله دي واي حاجه تانيه كل اللي اعرفه اني بحبك فاهمه ولا لاء
ملاك بدموع. لو سمحت كفايه طلقني
أسر. مش هيفرقنا غير المو"ت حتى المو"ت مش هقدر انتي ملكي
ملاك. انا بكر"هك بكر"هك خليك راجل وطلقني بقى يا اخي
🌸🌸🍂🍂🍂🍂🍂🌸🌸
عند صقر في عربيته
بيسوق العربيه و بيسمع صوت دقات غريبه وفجاءه بوووممم
وانفج"ار د"م وحر"يق ضخم
وصعدت روح إلى خالقها
🌸🌸🌸🍂🍂🍂🍂🌸🌸🌸
بعد ساعات
في احد المخازن زينه واقعه على الأرض بتفتح عينيها ببط لقيت شخص قاعد حاطط رجل على رجل وايديها مربوطه
المقنع. زيزي
زينه دموعها نزلت لما قال الاسم دا
المقنع. بالظبط اللي جايه في دماغك هو
زينه. لا يمكن لايمكن ازاي. ازاي ليه عايش
المقنع. البقيه في حياتك فهد وصقر وساره
زينه. صقر انت بتقول ايه
المقنع. ايه يا زيزي معقول اسيبلك حد من ولادك عايش ودلوقتي هتمو"تي على ايد بنتك
زينه. ملاك
المقنع. توتو سيلا
زينه. بنتي. سيلا مين
المقنع. سيلا جبل العزايزي البنت اللي كنتي حامل فيها بعد فهد وصقر وما"تت في حادثه العربيه اللي انتي اتعرضتي ليها اللي انا دبرتهالك
زينه. ازاي وليه وانت مين
المقنع. هو في حد هيقولك زيزي غيري
زينه بانهيار تام . ازاي ازاي
واحد من الحرس جاب سيلا
المقنع حط مسد"س على دماغها وادها مسد"س
المقنع. اقت"ليها
سيلا بصت لزينه وبتعيط وزينه مش فاهمه ازاي دي بنتها وازاي لسه عايشه
سيلا بتبص لزينه وبتهز رأسها يمين وشمال
زينه بصر"يخ وعدم فهم. انا عايزه افهم ازاي ازاي لسه عايش يا فارس
المقنع دخل بسخريه وشال القناع
نهى بصدمه. فارس الزهراوي ازاي
فارس مسك المسد"س وضر"ب نهى في دماغها وقعت في نفس اللحظه
زينه بدموع ووجع قلب. اخويا توامي معقول تاب ازاي وليه وابونا اللي ما"ت عشان ياخد تا"رك ما"ت وانت عايش ازاييييييييي ازاي
فارس. عشان بكر"هك يا زينه بكر"هك من يوم ما تولدتي وانتي عندك كل حاجه ابويا حر"مني من كل حاجه ودايما يفضلك عليا
انا بسببك مقدرتش اخلف فاكره لما وقعت من على الحصان بسببك وقتها حصتلي اعا"قه ومقدرتش اخلف.
البنت اللي حبيتها لما جيت اقول لبابا عليها انتي خاليتيه يرفض
طول عمره يشوفني فاشل وانتي الملاك اللي بجنحات شوفتك فرحانه عندك ولادك وجودك وحياتك السعيده وانا فقدت كل حاجه
ابوكي كان كاتبلك نص الوريث ليكي لوحدك كل حاجه كنت بحبها انا انتي بتاخديها وصلتنا لدرجه اني ازيف مو"تي
زينه بدموع. ازاي لسه عايش
فارس. انا مامو"تش يا زينه دي لعبه انا عملتها عشان اقدر اخرج من جح"يم ابوكي
زينه. ابويا اصدك ابونا اللي ما"ت وهو عايز يجيب تا"رك ازاي يا فارس معقول تكون شر"ير للدرجه دي معقول انت اخويا لايمكن
فارس. انا فعلا مش اخوكي انا مسخ ابوكي عمل مني مسخ د"مرني
زينه قامت وقفت ادامه. اتجوزت الرقا"صه اللي كنت بتحبها ولا لاء انا لما وقفت في الجواز دي كان عشان عارفه اللي زي دي بتفكر ازاي ياترى كانت امينه على شرفك ولا خا"نتك انا لما رفضت كان عشان انت اخويا اللي بخاف عليه وبحبه
فارس. قت"لتها بيدي بازينه ومن وقتها وانا اللي ادامك دا
زينه. انت اللي عملت كل دا يا خويا يبقى الفلوس اللي اتاخدت زمان من حساب بابا لحساب مجهول كانت انت
فارس. بالظبط صحيح البقيه في حياتك في ولادك الاتنين
زينه وقعت على الأرض وبقيت تعيط. لايمكن يكون صقر
فارس بغ"ضب. ما"ت انا حطيتله قنب"له في عربيه وانفج"رت بيه
زينه بقيت تصر"خ وتعيط
وفارس بيضحك بجنون
الموضوع اللي عايزه اناقشه هنا
هو تربيه الاهل لاولادهم لو عملوا تفوقه بين ولا هم هيخلقوا الحق"د والكر"اهية بينهم لاسوء الحدود
ياريت تكونوا فاهمين اصدي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني" اضغط على أسم الرواية