Ads by Google X

رواية جحيم عشق صعيدي 2 الفصل الثامن عشر 18 - دعاء احمد (غرام زينة رجال الصعيد)

الصفحة الرئيسية

    رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني 2 "غرام زينه رجال الصعيد" البارت الثامن عشر 18 بقلم دعاء احمد


رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر 18

فارس بكرا"هيه. ولادة الاتنين ما"توا يا زينه وبنتك هتق"تلك بيديها والا هقت"لهالك
سيلا بدموع. بنتها ازاي
فارس بضحكه سخريه. بنتها بنت جبل العزايزي انا اللي خط"فتك منهم زمان وربيتك عشان اللحظه دي ياما تضغطي على الزناد وتق"تليها ياما هقت"لك انتي وهي

وماسك في ايديه الاتنين مسد"سات وموجه واحد على زينه وواحد على سيلا
 وسيلا ماسكه واحد
سيلا بدموع. انت مجنون عايزين اق"تل امي
فارس. لو معملتش كدا انا اللي هقت"لك انتي وهي
سيلا حطت المسد"س في وش فارس
سيلا. يبقى لازم تمو"ت معانا
فارس. يبقى نمو"ت سوا

الحراس. بتقول ايه يا باشا
الحارس بحركه سريعه ضر"ب سيلا على دماغها وطلقه انضر"بت في الهوا
فارس ضر"ب سيلا بالقلم وهي وقعت على الارض
فارس. هتمو"تي انتي وبنتك وانا هرجع الصعيد وهاخد شركات ابنك اصلي نسيت اقولك انا خليت جينا تمضيه على ورق تنازل على كل شي و هو عمل كدا قبل ما يمو"ت وبعد كدا ابيع كل حاجه واسافر برا مصر وابقى حققتي انتقا"مي منك 
زينه بصر"يخ. كفايه حرام عليك انت ايه لا يمكن تكون بني آدم انت شي"طان ملعو"ن انا بكر"هك يا فارس بحق كل لحظه حبيتك فيها بحق كل لحظه اتو"جعت فيها على مو"تك بحق كل دمعه نزلت من عيني على فراقك

فارس. وانا عمري ما حبيتك يا زينه واه عملت كل دا وشوفتك بتتعذ"بي وواقفت اتفرج وانا مبسوطه وفرحان انا اقت"لت ولادك الاتنين وبنتك خليت الطفل اللي ربيته يغت"صبها وبنتك التانيه خط"فتها منك وحرمتك من انك تشوفيها ودلوقتي الدور عليكي
بيوجه المسد"س على دماغي زينه وهي بتغمض عينيها وتبتسم
زينه بهدوء. بسم الله الرحمن الرحيم (و لا أن بسط يدك إلى لتقتلني ما انا بباسط) صدق الله العظيم وغمضت عينيها
صوت ضر"ب نا"ر في كل مكان حواليهم
فارس للحرس . شوفوا في ايه بسرعه
الحرس رايحين ناحيه البوابات ضر"ب نا"ر عليهم

 
في اسر"ائيل
غصون بزهق. كدا كتير مفيش اي خيط يوصلنا لمصطفى لازم نبلغ الاداره اننا فشلنا في مهمتنا
يوسف بتركيز. غصون فين الصور اللي اخدنها لمراقبه السيف هوس في الفتره اللي فات
غصون قامت وجابت شنطه فيها صور كتير جدا. دي كل الصور بس ليه مفيهاش اي معلومه مفيده لينا
يوسف. هعلمك درس يا حضره الظابط مفيش حاجه اسمها مفيش معلومه مفيد كل تفاصيله بيبقى فيها معلومات كتير جدا
وبدأ يمسك الصور ويدقق فيهم وغصون قاعده مركزه مع ملامحه هو وسيم بطريقه ملفته وخصوصا لما بيركز في شغله
يوسف بصوت عالي. غصون غصون
غصون. نعم
يوسف. عارف اني مز بس دا وقت شغل
غصون. مفكر نفسك مهند بروح امك
يوسف. بت انتي احترمي نفسك وركزي معايا

غصون. اتفضل
يوسف. الصوره دي بقالها اد ايه
غصون بصت لصوره كانت عباره عن شخص محطوط حوالين راسه (مش عارفه اسمه زي بتاع عشماوي دا البتاع الأسود المهم) مش واضح ملامحه
غصون. من اسبوع تقريبا
يوسف دقق في الصوره وبصدمه. دا مصطفي
غصون. انت بتقول ايه وعرفت ازاي وملامحه مختفيه
يوسف. شايف ايديه
غصون. دا وشم وواضح مكان رصا"صه
يوسف. مصطفى عامل وشم على ايديه وكان اخد رصا"صه في ايديه الشمال ودا واضح

غصون. يعني ايه
يوسف بفرحه. يعني مصطفى مش خا"ين ازاي واحد اتولد في الأقصر وعاش بين أهلها يخو"ن بلده
غصون. اصدك أن مصطفى مبلغهمش بالمعلومات  اللي عنده وأنهم حابسينه 
يوسف. دا اللي متأكد منه مصطفى لايمكن يخو"ن بلده
غصون. اكيد متعرض لتعذ"يب شديد ويمكن يكون اعترف بأي معلومات
يوسف. انا متأكدا انه معرفش بحاجه بس دلوقتي مهمتنا تغيرت لازم نحرر مصطفى ونرجع بيه مصر
غصون. انت مجنون دا في السيف هوس
يوسف. اكيد هيرحلوه لمكان تاني أو لو فعلا بيتعرض لتعذيب هينقلوه مثالا مستشفى لأنهم هيفضلوا وراه لحد ما يتكلم
غصون. عندك حق بس دلوقتي أملنا الوحيد انه يخرج من المكان دا غير كدا مش هنقدر نعمل حاجه
يوسف. المهم نقدر نخرجه مصطفى شاب زي الفل حرام أهله يعيشوا شايلين عا"ر أن ابنهم خا"ين وهو بري
غصون بصتله وابتسمت. لازم ننتظر
يوسف. فعلا بس قوليلي صحيح هي عيونك دي حقيقيه ولا عدسات
غصون. اشمعني بقي
يوسف بحب. اصل قلبي واقع أسير لعيونك الخضر دي
غصون. ايه دا انت حبتني ولا ايه
يوسف بصدق. من أول مره لما ضر"بتيني عقلي انجذب ليكي بطريقه غريبه وقلبي وقع فيك وفي حبك شوفت فيكي القوه والطموح والكسوف برده الجمال الداخلي الروح الحلوه
غصون. اقولك حاجه انا كمان منجذبه لشخصيتك ودا مضايقني
يوسف. اشمعني
غصون. بقي الظابط غصون شاكر اللي عمرها مادخلت في قاموس حياتها الإعجاب تدخل الحب مره واحده ودا كان مخليني متضايقه من نفسي
يوسف بابتسامه جميله. يعني بتحبيني
غصون. شكلي كدا وقعت
يوسف. وانا بمو"ت فيكي ربنا يقدرني ونخرج من المحر"وقه دي ونروح سوا الصعيد اعرفك على اهلي
غصون ابتسمت وسكتت
💞💞💞💞💞💞💞💞
في المخزن
ضر"ب نا"ر على الحرس بيدخل صقر  جانبه فهد وأسر ورعد وسليم واسد وجبل ورائد ومالك وجينا والبوليس
زينه بفرحه. فهد صقر
البوليس بقى يتعامل مع الحرس وضر"ب النا"ر شغال وكل واحد ماسك سلا"حه
فارس بصدمه. ازاي ازاي انا شفت جث"ه فهد بنفسي و انت يا صقر العربيه انف"جرت بيك
وبسرعه راح ماسك زينه وحاطط السلا"ح على دماغها
زينه بصت لسيلا وللمط"وه اللي على الارض وسيلا فهمت اصدها
فارس. اللي هيقرب هفرغ المسد"س دا في نفوخها
جبل بخوف. فارس انت فاهم غلط زينه عمرها ما كر"هتك زينه حبيتك بجد
فارس. اخررسس
سيلا مسكت المط.وه وبحركه سريعه ضر"بته في رجليه وزينه بسرعه بعدت السلا"ح عن دماغها وبعدت عنه وجريت على سيلا حضنتها لأول مره بعد عشرين سنه ام بتشوف بنتها
فارس ماسك رجليه ولسه السلا"ح في ايديه ووجه على سيلا اللي في حضن زينه
زينه شافته موجه السلا"ح على بنتها راحت ضمتها وطططخخخ
الكل بقى مصدوم زينه بتنز"ف من ضهرها وبتقع على الارض
جينا مسكت سلا"حها ووجه لدماغ فارس وطططخخخ وقع في نفس اللحظة
الكل جربوا على زينه
جبل بدموع. لا يا زينه ارجوكي بلاش بلاش تسبيني
زينه بصت للأولاد ورجعت بصت لصقر
زينه بصوت مد"بوح ضعيف. خالي بالك على اخواتك خالي بالك على سيلا وملاك وفهد يا صقر دول أغلى ما نملك
فهد. ماما قومي انا عايش وكويس واحنا كويسين قومي عشان مش هينفع نكمل من غيرك
زينه بصت لجبل وحطت ايديها على دقنه بحب. انا كدا وفيت بوعودي وحميت الولاد يا جبل خالي بالك عليهم
جبل بدموع مسك ايديها. هنحميهم سوا يا زينه وهتفضلي معايا
زينه وهي بتغمض عينيها. هتفضل حب عمري
وتفقد الوعي
بعد ساعات
في المستشفي
جينا. صقر بيه كدا مهمتي انتهت
حور بغيظ. انا مش فاهمه حاجه
ساره. وحشتوني
بريق ونور وحور وملاك وساره امها واقفين متنحين ودموعها نزلت
امها. ساره انتي انتي ازاي انتي لسه عايشه
ساره حضنتها وفضلت تعيط
ساره بدموع. انا اسفه والله حاولت اقولك بس صقر منعني انا اسفه يا ماما والله اسفه
امها. هونت عليكي دا انا كنت بمو"ت ازاي هونت عليكي يا بنتي
ساره. كان لازم نعمل كدا
رعد وجبل. مكانش حد لازم يعرف انهم عايشين لا ساره ولافهد
بريق. يعني انت كنت عارف يا جبل انت ورعد
جبل. دي خطه صقر الموضوع كبير
شاب وسيم دخل عليهم وحضن جينا
حور بصتلها برفعه حاجب وبصت لصقر
حور بغيظ. لا كدا كتير لازم نفهم
جينا بابتسامه. اعرفكم خطيبي الرائد غسان القاسمي
حور. خ ايه خطيبك تاب وصقر
جينا. ماله صقر بيه
حور. لا والله انا هتجنن لازم افهم
صقر. انا و حضره الظابط جينا متجوزناش اصلا يا حور قلتلك قبل كدا انك حببتي واني مكتفي بيكي
سليم. سيلا بنت جبل بيه العزايزي
سيلا. انت انقذتني شكرا
نور. لا يا صقر كدا في حاجات كتير مش فاهمنها زي مثالا ازاي ساره وفهد عايشين وازاي انت وجينا مش متجوزين وليه قالوا انكم اتجوزتوا وحادثه عربية والانف"جار وايه علاقه سيلا وسليم دا بقى فيلم هندي
صقر.لا فيلم هندي ولا حاجه  نطمن على ماما وهتفهموا كل حاجه
بعد ساعه
خرج الدكتور
جبل بلهفه. زينه كويسه
الدكتور. الحمد لله يا جبل بيه قدرنا نخرج الرصا"صه ومدام زينه كويسه هتدخل اوضه عاديه بعد شويه
جبل بسعاده. بجد شكرا
شكرا يارب
بعد يومين
زينه راقده على السرير والكل حواليها
زينه. ممكن نفهم بقى ايه اللي حصل
صقر. نرجع بالزمن لليوم اللي عرفت ان فيه كاميرات في البيت وفي المصنع والشركه في جهاز كان موجود في القصر اول ما الكاميرات اتزرعت فيه عرفت باللي حصل والحوادث الغريبه اللي كانت بتحصلي وكل شويه ضر"ب نار عليا وقتها عرفت ان في حد حططنا في دماغه بس معرفتش مين
وجيه يوم اللي قالت فيه اني اتجوزت جينا
فلاش باك
صقر جاب هدوم لجينا والاتنين نزلوا من الشركه
في عربيه صقر
جينا. طبعا انت عارف ان الشركه متراقبه كويس كان لازم اعمل كدا
صقر بحده. انتي مين
جينا. الظابط جينا الأنصاري من الدخليه
صقر. عايز افهم اللي حصل دا معنى ايه انا مشربتش القهوه وشوفتك وانتي بتق"طعي الهدوم وبتحطي د"م على الكنبه
جينا. عارفه انك ذكي بس لو معملتش كدا كنت هتكشف لنهي والشخص المجهول
صقر. مين بيعمل كدا مع العيله
جينا. تعرف نهى العزايزي
صقر. مرات ابويا الأولى وطلقها زمان واتعد"مت
جينا. لسه عايشه في حد هربها من السجن واتفق معها عشان يد"مر عيلتكوا بما انها عاشت معا والدك ومدام زينه فتره وعارفه كل حاجه عنهم
صقر. تاب وانتي ليه عملتي انك سكرتيره
جينا. انا في الأول كنت بالنسبه ليهم دراع نهى اليمين وهي اللي طلبت مني ادخل الشركه واشتغل عندك عشان اجيبلها كل المعلومات عنك وعن الشغل وطلبت مني اني اتجوزك بأي طريقه زي المهزله اللي حصلت فوق دي
صقر. ليه
جينا. عايزين امضيك على ورق تنازل بكل ممتالكتك ليا وبعد كدا تبعها ليهم ويبقوا هما الملاك الاصلين
صقر. وانتي هتعملي كدا وهنتجوز
جينا. كدا وكدا وهدخل القصر عادي وكأني مراتك وهيتم دا أدام العيله لأنهم اكيد مراقبين القصر
صقر. فعلا
باك
زينه بصدمه. يعني كنت عارف دا كله
صقر.من اول الكاميرات لحد اللي عملوه مع فهد وملاك وأسر وساره
زينه. وازاي لسه عايشين
صقر. لما قالت إن ساره ما"تت كانت فاقت من الغيبوبه بس في نفس الوقت عرفت ان في حد عايزه يدخل لفهد محد"رات جوا المستشفي فقررنا نلعب اللعبه دي بعد اسبوع من الخبر بتاع وفاه ساره قولنا أن فهد لاقدر الله ما"ت و كتبنا كتاب الاتنين وسفروا المزرعه القديمه بتاعتنا بعيد عن الكل هنا ساره اعتنت بفهد لحد ما بقى كويس وبالنسبه للمجهول كان يفهم انه قدر ينتق"م واليوم اللي ركبت فيه العربيه قبلها كنت مامن عليها وعرفت أن فيها قن"بله ومع ذلك ركبتها
زينه. ليه عملت كدا
صقر. كنت حاسب الوقت اللي هتنف"جر فيه وقبلها بدقيقه واحده نطيت من العربيه عشان يتاكدا انه كدا خلص مننا كلنا ولما خط"فتك يا ماما قدرنا نوصلك من السلسله المصحف اللي في رقبتك انا زرعت فيها جهاز تتبع كل واحد فينا موجود معه جهاز تتبع احنا حطينه من غير متاخدوا بالكم
صقر. اسف يا أمي لاني مقولتلكيش على كل دا بس كان لازم اعمل كدا عشان اقدر احمي الكل
جبل. وحشتيني يا زينه الحمد لله الشر بعد عننا
زينه. الحمد لله جبل بنتنا سيلا
جبل قام وبص في عيونها جميله زي زينه. بنتنا جميله اوي يا زينه وضمها لحضنه
سيلا بدموع. انا عيشت طول عمري منتظره اللحظه دي انا تعبت اوي في حياتي يا بابا

ملاك قربت منها وحضنتها. بقي انا عندي اخت جميله كدا
فهد. وانا بقيت عندي اختين
صقر حضنهم وكانوا بجدا ربنا يحفظهم
حور واقفه متغاظه من صقر وهو بيبصلها بحب
حور. وانا سيبني طول الفتره دي على عمايل لما كنت هتشل من الحربوقه اللي اسمها جينا
صقر. ما انتي لسانك مسحوب منك وعايز اقط"عه
حور. هونت عليك يا صقر
صقر حضنها بعشق. عمرك ما تهوني عليا يا قمر متيجي اقولك كلمه سر
جبل. ولد احترم نفسك
صقر. والنبي يا كبير سبني مع  المزه بتاعتي كفايه الايام السودا اللي عشناها 
google-playkhamsatmostaqltradent