Ads by Google X

رواية عيون الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عيون الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر بقلم رحمة محمد


رواية عيون الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر

مراد : ازيك يا دكتورة عيون 
عيون كانت واقفه مبتتكلمش لانها مش عارفه مراد ناوى على اى 
مراد : اى يا دكتورة مش هتسلمى عليا 
عيون بضيق وارتباك : ازيك يا استاذ مراد 
مالك : مين ده يت عيون مش تعرفينا 
عيون بارتباك وقبل ما تتكلم مراد قال 
ـ انا مراد العاصى صاحب شركات العاصى للعقارات 
مالك : تشرفنا يا استاذ مراد اتفضل اقعد 
مراد : انا اعرفك جدا يا استاذ مالك دايما عيون كانت بتحكى عنك 
مالك : وانت تعرف عيون من زمان 
مراد : اه يجى من سنه وشويه كدة لما انا كنت فى المستشفى الصراحه انا كنت عامل حادثه وبفضل عيون يعنى انا بقيت كويس الصراحه هى دكتورة شاطرة شاطرة اوى وذكيه كمان وانا جيت اشكرها لانى سافرت بسرعه وملحقتش اشكرها فلما رجعت قلت اشكرها وكمان اباركلها على الجواز الف مبروك ليكم 
مالك : الله يبارك فيك 
زينب : اتفضل اشرب العصير يبنى 
مراد : متشكر انا بقى لازم امشى لاحسن عندى شغل 
مالك : انت مقعدتش كتير اتعشى معانا 
مراد بخبث : الايام جايه كتيررر وهنتقابل كتير اوى 
عيون : نورت يا استاذ مراد 
مراد قام وسلم على مالك وقرب من عيون ومد ايده وسلم عليها ولكن داس على ايدها بخبث جامد وبصلها بضحكه شر ومشى   مالك شك فى عيون لانها كانت متوترة جدا وحاس ان فى حاجه اكتر وخصوصا انه مرتحش لمراد ولا لنظراته بس مرداش يبين قدام عيون 
مالك : عيون يلا يحبيبتى غيرى هدومك علشان تاكلى وتاخدى العلاج 
زينب : يلا انتم لاتنين غيره هدومكم وانزله علشان تاكله 
مالك : حاضر 
ـــــــــــــــــــــــــــ رحمه محمد ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عدى الوقت بدون احداث ومالك وعيون ناموا 
فى التوقيت الساعه تلاته بعد نص الليل 
ابو اسعد : اهلا بيكم يا رجال 
خالد : ابو اسعد جمعتنا لى فى الوقت ده مش المفروض انه يكون بكرة بنفس الوقت ده 
شاهر بخبث : لا يا ابوخالد هاد الميعاد كان فيك مو حقيقي 
الرجال : احنا ما فاهمين شئ 
ابو اسعد : شاهر راح يفهمكم كل شئ 
شاهر : لان المقدم مالك بقى عنده علم بالعمليه 
الرجال : كيف ولس كمان جامعنا لهون ان اتجنيت وفلوسنا والبضاعه 
شاهر : اهدوا يا رجال لاتخافوا كل شئ لهلا ماشي حسب الخطه الى احنا حطينها 
خالد : كيف بس والبوليس علم بالعمليه 
شاهر : انا علمت ان ان البوليس وبالاخص المقدم مالك كان بيدور ورانا لحتى يعرف ميعاد العمليه ومكانها وبالتحديد يقبض على ابو اسعد 
وكان بيدور ورايا انا وبالفعل راقبنى بس المعلومات الى وصلتله كانت غلط ان المفروض انه انا اوصل بكرة وهو هيكون بيراقبنى لحتى يوصل لابو اسعد وبذكائه يعرف معاده العمليه 
الرجال : زين بس العمليه امتى وكيف طالما هى مش بكرة 
ابو اسعد : العمليه راح تتم بكرة بنفس الموعد هادى بطريق اسكندريه الصحراوي هناك راح نستلم البضاعه بس ما راح نمشى من ها المكان شاهر راح ياخدكم فى فيلا على طريق اسكندريه علشان اكيد المقدم مالك راح يجى على هون حتى يعرف مكان العمليه شاهر : بس يا حرام هو اصلا ما راح يعرف ان اصلا العمليه راح تكون بكرة وبكدة اقدر اقولكم الف مبروك نجاح العمليه وفينا نشرب ونحتفل كمان 
ـ كلهم بدأه يشربه ويحتفله.... 
ـــــــــــــــــ رحمه محمد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى الصباح 
ــــــــ
مالك : صباح الخير 
اياد واسر : صباح النور 
مالك : فى اى.. اى الاخبار 
اياد: كل الاشارات بتاعت ابو اسعد وشاهر انقطعت ومبقيناش عارفين نوصلهم 
مالك بصدمه : اى 

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عيون" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent