Ads by Google X

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

    رواية احببت مصارع الفصل  الواحد والعشرون 21 بقلم يوستينا سامي

رواية احببت مصارع الفصل الواحد والعشرون 21

ادهم بفرحة ودهشة : يعني بجد موافقة يا شاهي ..
شاهي: اه يا ادهم ..موافقة اروح اتعالج بس تبقي معايا ..اوعي تسيبني يا ادهم .اوعي 
ادهم :انا اصلا مقدرشي اسيبك ...
وفعلا ادهم كلم حد من تبع يوسف وقاله علي مستشفي كويسة اوي لعلاج الادم*ان 
ويومها بليل .....
ابراهيم بطيبة : ترجي بالسلامة يا حبيبتي ..اوعي تخافي انا هاجي ازورك في أقرب فرصة ..
شاهي بحب: انا مش عارفة اقولك اي بجد ..بس انت حنين اوي يا عمو  ربنا يخليك ليا ..
عادل: لا عمك ابراهيم ده مافيش اطيب منه ولا احن منه يا شاهندة يا بنتي والله ..بس انت برضو مافيش اطيب منك ابدا ...
شاهندة حست بالوجع اوي بسبب الكلمة دي ووطت رأسها ..ويوسف قرب منها وقالها 
يوسف: أيوة ومش معني أن الواحد مر بظروف وحشة بوظت تفكيره يبقي الإنسان ده وحش ولا اي يا عم ادهم ما تقول حاجة .. خلي عندك دم 
ادهم ضحك: أيوة طبعا يا كبير معاك حق  شاهي دي مافيش اطيب ولا احن منها ..والأهم بقي انها جدعة ومليون راجل كمان .
يوسف بضحك: ماشي يا عم الله يسهلوووو
ادهم .بضحك :اعوذ بالله .ربنا يستر علينا .... يلا يا شاهي احنا لازم نمشي دلوقتي ..
شاهندة مسكت ايده بخوف: يلا يا ادهم ...
هنا بحزن: شاهي .. تروحي وترجعي بالسلامة 
وقربت وحضنتها وقالتلها بصوت واطي :حقك عليا انا ظلمتك و جيت عليكي بس انا اسفة والله ..انت حقك ما تقبليش اعتذاري بس والله انا كنت مغيبة عن كل حاجة حتي كل اختياراتي كانت غلط وأسلوبي ..حقك عليا يا شاهي . 
شاهندة حضنتها: وانت كمان حقك عليا يا هنا ..وبعدين انا خلاص مسمحاكي ..
ادهم بضحك :يا واد انت يا ابو قلب طيب ..
منال: أيوة طبعا.. تروحي يا حبيبتي وترجعيلنا بألف سلامة يا رب .
وفعلا شاهندة ودعتهم كلهم وخرجت هي وادهم وراحوا المستشفي ...

 
في الفيلا ...
يوسف: أيوة يا بابا انا و فهد مسافرين كلنا كل واحد بمراته الي  المانيا يعني نعوض ام شهر العسل ده الي مصر كلها باصة فيه ..
منال :أيوة والله ..ربنا يتممها بقي بخير المرة دي يا ولاد ..
ابراهيم: ومسافرين امتي بقي يا عرسان انتوا 
فهم :بعد بكرة يا بابا ..يعني اسبوع كدة نغير جو لأن كتب كتاب علي تمارا بعد اسبوعين 
ابراهيم بضحك: يا عيني كلكم اتجوزتوا حتي الواد امير كتب كتابه الا علي يا عين امه متبهدل بجد 
يوسف بضحك: اللواء سراج مبهدله فعلا هههه
ابراهيم' يلا تروحوا ترجعوا بالسلامة. .
منال: أيوة يا عادل واحنا كمان لازم نرجع علشان عمر سافر علشان  فريدة وكمان جامعة هنا 
عادل: أيوة صح ..عندك حق
فكريني يا منال . صحيح يا هنا انت اي قرارك يا بنتي 
هنا بحزن: قرار اي يا بابا 
عادل: هيثم كلمني وعايز يتجوزك  يا هنا وندمان علي كل الي حصل منه 
ابراهيم :الله الواد ده عبيط ولا اي انا مش فاهم بجد 
عادل: لا الواد ده متعقد من فكرة الجواز ده اكيد 
انا مش فاهمه. شوية يبعد خالص وشوية يقرب 
حاسه أنه مش واخد قرار بالاستقرار  
منال بحدة : اه يا عادل وانت بقي عايزها تتجوزه ليه بقي إنشاءالله  ما انت بتقول اهو أنه مجنون 
عادل: هو انا قولت اتجوزيه يا بنتي ..يا منال انا بسألها علي رأيها الله مالك عايزة تزعلي وخلاص 
منال بحدة: لا بقي لا تسألها ولا بتاع ..العريس ده مرفوض تماما  ولازم تنساااه بقي. ...
عادل :يووووه 
نور: اهدي يا ماما مش كدة .هنا ليها رأي مبقتش صغيره ..ولا اي يا هنووون 
هنا: انا كمان مش عايزاه بعد اذنك..
عادل: جهزي شنطك يا هنا علشان هنسافر بكرة 
هنا :حاضر يا بابا ...
وفعلا هنا طلعت أوضاعا علشان تجهز حاجتها ونور وشمس طلعوا معااااها ...

 
في المستشفي ..
وصل ادهم وشاهي معاه وبمجرد ما دخلوا المستشفي ..شاهي مسكت في ايد ادهم بخوف 
شاهي بصوت فيه وجع : ادهم انا خايفة اوي ..
ادهم حضن ايديها: اهدي يا شاهي انا عايزك قوية 
اوعي تخافي وانت معايا وفي حضني .اوعي 
وفعلا شاهندة بدأت تطمن لكلام ادهم وحضنته جامد ....
الدكتور :احم بشمهندس ادهم 
ادهم خرج شاهي من حضنه بدأ يمسح دموعه..أيوة يا دكتور ...هي جاهزة.. صح يا حبيبتي 
شاهي مسكت ايد ادهم :اه يا ادهم بس يا دكتور ممكن اشوف ادهم كل يوم ..كل شوية والنبي 
الدكتور بهدوء وهو بيحاول يخدها علي قد عقلها أيوة طبعا كل يوم ..وكمان اول ما حالتلك تبقي كويسة ممكن يقعد معاكي كمان ..
وفعلا شاهي هديت واتطمنت من كلام الدكتور وودعت ادهم وراحت مع الدكتور بس دموعها مفرقتش وشها حتي ادهم كمان برغم جرح بطنه الا انه مكنش حاسس باي وجع غير لما الدكتور اخد شاهي من حضنه ..
وادهم مشي رجع الفيلاااا ... واتفاجاه ان عم عادل و منال وهنا سافره لعمر اسكندرية. ....
فقرر يروح يقعد في الإسطبل ...

 
في القسم ..
علي :أيوة يا فندم يوسف اخد إجازة علشان يعمل شهر العسل الي متهناش عليه يا عيني 
امير: هههه والله يوسف ده محسود وربناا 
سراج: بس انتوا رجالة بجد واسود .
امير بحزن: كان نفسي اشارك معاهم اوي يا فندم 
سراج: وانت ما شركتش يا أمير ..ده انت كنت اكتر واحد مهتم بالعملية دي .. انا فعلا فخور بيكم اوي 
علي: طب يا فندم فخر بفخر بقي ..امير هيعمل فرحه معايا انا وتمارا 
سراج بفرحة :ده بجد ..ده خبر حلو بجد ..مبروووك يا أمير 
امير بسعادة :الله يبارك فيك يا فندم شكرا ..
سراج: يلا بقي اتفضلوا بقي ...
وفعلا امير وعلي مشيوااا . وكل واحد بيجهز في حاجة .... علي اهتم بتجهيز لكتب كتابه هو وتمارا 
و امير بيواظف علي العلاج الطبيعي ....

 
في الإسطبل .
يوسف نزل الإسطبل ولقه ادهم قاعد بيعيط ..
واول ما شافه مسح دموعه ...
يوسف :اي بقي يا عم هتقضيها حزن و اليسا  كدة ..ولا اي ما تجمد كدة وخليك راجل ..لازم ماتبقاش ضعيف  .. 
ادهم بدموع :خايف عليها اوعي ... قلبي واجعني علي بعدها اوي .مش مصدق انها بعيدة عن حضني 
انت مش متخيل انا بحبها ازاي ..
يوسف : يا ابني وربنا عارف وحاسس بيك
دي لما نور بعددت عني شوية كنت هتجنن  .. بس هي كويسة  دلوقتي ومعاك مش بعيدة عنك يعني  الحوار كله كام يوم  وترجعلك احسن من الاول كمان .. انت لازم تبقي فرحان يا ادهم انها رجعتلك كويسة ووافقت تتعالج  
ادهم :والله فرحان وبحمد ربنا بس غصب عني يا يوسف ..حاسس اني رجعت وحيد تأتي بعد ما لقيت نصي التاني 
يوسف: اخس عليك يا دومي بقي انت وحيد وانا والواد فهد الرخم ده ..ده غير امير وعلي اللي محسوبين عليا دووول 
ادهم ضحك جامد :ربنا يخليكوا ليا يارب ...
يوسف: بص بقي انا عايزك تركز كدة وتفوق علشان هي محتجالك اوي ..وانا مسافر انا وفهد عايزك توعدي انك بجد تاخد بالك من نفسك يا ادهم 
ادهم  :متخفش يا يوسف انا علشان شاهي مستعد اعمل اي حاجة علشانها . خلي انت بالك من نفسك .
وفعلا ادهم بدأ يهدي و عدي يوووم كامل منغير اي تغير وفعلا يوسف و نور وفهد وشمس سافروا . 
يقضوا شهر العسل في المانيا  .. 
___________________________________
بعد مرور اكتر من تلات ايام .
في الاوتيل.  
علي بحدة :أيوة يعني انت فين انا مش فاهم .
تمارا: انا وراك اهوووو...
علي بحدة :اتاخرتي ليه كل ده .
تمارا: علي اهدي الناس بتتفرج علينا ..اهدي 
علي  بحدة وهو بيشد ايديها وبيجز علي سنانه : ماشي يا تمارا ..تعالي معايا.  
تمارا بزعل: هاجي بس سيب ايدي قولتلك الف مرة اتحكم في اعصابك معايا يا علي انا مش متهمة عندك اتفاقنااا...
وفعلا مشيت وعلي مشي معاها و فضلوا ينقوا في اي حاجة ليها علاقة بالديكورات بس كانوا متجنبين بعض تماما  ..
وبعد حوالي ساعة ....
تمارا بزعل  :انا لازم امشي علشان اتاخرت 
علي بضحك: لا والنبي معرفتكيش انا كدة يعني ..لا مش هتمشي انا قولت للواء وهو قالي موافق 
تمارا بدهشة: موافق علي اي 
علي: اني اغدي خطيبتي حبيبتي في احسن مطعم 
تمارا: حبيبتك برضووو 
علي : اه وربنا حبيبتي وكلها كام يوم وهتبقي مراتي وبعدها بكام شهر هتبقي ام ياسمين و احمد 
تمارا بضحك: مين ياسمين وأحمد 
علي : عيالنااا ..يا اما بدعي ان الأسبوع ده يخلص بقي ونكتب الكتاب يا تمارا 
تمارا: يا رب يا علي ...
وفعلا تمارا وعلي راحوا واتغدوا براااا......
________________________.
في مكتب امير حالته بدأت تتحسن اوي ونزل الشغل 
امير بعصبية  :طيب يعني انت مش حابب تعترف أن انت الي قتل*تها يلااااااا
المتهم :انا بري يا باشا و ربنا انا ماقتلتش حد صدقني 
امير بحدة :طبعا يا حبيبي هصدقك ..يا عسكري خده علي الحجز وعايز أحله استضافه معاه هو مخصووص .
العسكري: أوامرك يا أمير بيه.  قوم معايا يلاااا
وقعد امير علي مكتبه بعد ما العسكري اخد المتهم علي الحبس ..
ولقه موبيله بيرن ..
امير :الو يا عريس ..عامل اي في الشهر العسل 
يوسف :ههههه احلي شهر عسل في الدنيا وربنا 
وانت عامل اي في شغلك يا سنجل  يا وحيد 
امير :هههه انت بتعايرني علشان سنجل يا جو 
ماشي كلها كان يوم واعمل فرحي يا كلاب
اخبار نور اي صحيح 
يوسف بحدة: وانت مالك ياض انت بمراتي 
امير :ههههه مراتي ..والله يا يوسف انا فرحان بيك اوي عقبال ما تشيل ولادك يارب 
يوسف بضحك: يارب يا خالتي .. بقولك 
نور شدت التليفون من يوسف :الو يا أمير .عايز اي من جوزي 
امير بضحك: هههه وربنا هو الي كان بيرن عليااا يا نور ...
نور: اممم هو الي رن تقريبا كدة زهق مني بدري 
يوسف ضحك جامد :يا بنتي بطمن علي الواد اجرمت يعني ..
نور: لا احنا في شهر العسل ..معلش يا امير انا مضطرة اقفل السكة في وشك بقي 
امير بضحك:  لا براحتك يا مرآة اخويا .  .

 
في أوضة نور ويوسف ..
نور بضحك : ده انت يومك اسود وربنا 
يوسف: هههه بس ينفع يعني تقفلي السكة في وشه كدة 
نور :ملكش فيه بقي ..وبعدين انت رايح تكلم صاحبك قد كدة زهقان مني ..اومال لنا نرجع هتعمل اي 
يوسف :وربنا ما اقدر ازهق منك يا بطل انت 
بس كل الحكاية أنهم وحشوني ما انا كنت متعود ت
اشوفهم كل يوووم ...
بقولك اي ما تيجي نخرج احسن في حتى مكان جديد عايز افرجك عليه ..
نور بفرحة حضنته: اوكي هقوم البس 
وفعلا جهزت ونزلوا هما وفهد وشمس وخرجوا واتغدوا براااا

google-playkhamsatmostaqltradent