رواية جحيم رحيم الجزء الثاني 2 "انتقام الابناء" البارت السابع والعشرون 27 والأخير بقلم ميرا ابو الخير
رواية جحيم رحيم الجزء الثاني 2 الفصل السابع والعشرون 27 والأخير
سيف بغضب قلع حزمه: هوريكي الحيو"ان هيعمل ايهههههه.
رجعت لورا بخوف سيف غضبه اعمى بيقرب منها بغضب: عيدي كده كلامك.
شروق بخوف ودموعها نزلت: ا ا..
سيف دموعها جرحت قلبه ازاي يبقا امانها وازاي يبقا سبب خوفها ضر'ب بايده في الحياطه جابت د'م شروق اتخضت جريت عليه: ا ايه دا.
سيف قعد علي طرف السرير: تعبااااان.
شروق بحنان: خلاص اهدا تعالي.
اخدته في حضنها ونام وفضلت تحسس علي دماغه.
سيف نايم وهي نامت علي كتفه.
سيف ببرود: جهزي العروسه يا مراتي المصون.
شروق بزعيق: ماتطلقني وتخلص لي بتعمل كده.
سيف قرب وشدها من وسطها وطبع قب'لة يعبر عن غضبه خلا شفايفها جابت د'م: عشان مش انا يلي اترفض من بنت.
شروق بغضب: تمم اوي خاليك فاكر انت يلي بدءت.
سيف بيعد هدومه: خلصتي يلا العروسه مستنيه.
شروق بجمود: تمم.
بتداخل الاوضه بتنصدم: هو انتي العروسه.
البنت بخبث: ايوا انا في اي.
شروق: مش انتي يلي شوفتك قبل كده معه في شركته.
البنت: ايوا.
شروق بنغزة: هجهزك تعالي.
لابست الفستان وحطت شروق ليها الميكاب وقلبها بينز'ف.
سيف قاعد مخنوق من يلي بيحصل.
في القاعه.
ييرقصوا وهي مش قادرة شهاب شايفها ولسه هيروح رجع في كلامه.
شروق عشان تغيظ سيف راحت ورقصت والعيون كانت عليها وفي شاب قرب وبيحاول يتقرب منها سيف لسه هيروح البنت مسكته: لا متروحش.
بيبص لاقي شروق اختفت اعد يدور زي المجنون و البنت راحت تعدل الميكب.
سيف بغضب: بردو مش محوق فيهااا ولا عايزة تتنيل اعمل ايه تاني.
ليث: يا بني بهدؤء مش كده.
سيف لسه هيتكلم جت البنت: سيف.
سيف برفع حاجب: اي عايزة اي.
البنت بتوتر: ش شروق هربت وسابت الفديو دا.
سيف بصدمه: نعممم.
البنت: احم ه هي س سافرت.
اخد الفديو وبيفتحه اتصدم صدمه عمره: لاااااا غبي غبيييييي.
بيصحا من نومه مفزوع: شرررووووووق.
بتصحا جنبه: اي في ايه.
سيف خدها في حضنه وبيتنفس بسرعه: انتي معايا صح انتي هنا.
شروق بعدم فهم: انت كويس.
سيف ضمها اكتر: متسبنيش يا شروق انا بحبك اوي.
شروق بدموع: الاتفاق.
سيف: مش عاوز حاجه انا عايزك انتي.
شروق بتمسح دموعها: وفرحك.
سيف بابتسامة: عشان اخلي مشاعرك تتحرك.
شروق بحب: طب انا..
قاطعها بقبله عشق وشوق: بحبك ❤.
شروق بتوهان: وانا بحبك ❤.
كانه مستني الكلمه دي لياخذها بين ذراعه و يذهبوا الي بحور عشقهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~.
شهاب قام يمشي هي قالت: اعمل حسابك اني هتجوز من بعدك.
شهاب عروقه برزت: بتقولي ايه.
ميرا ببرود: يلي سمعته.
شهاب راح ومسكها من وسطها: انتي بتاعتي وملكي لو لسانك جاب السيره دي تاني هقت'لك واقت'ل نفسي بعدك.
ميرا تجاهلت كلامه وخرجت من الاوضه بتضحك وهو اتعصب وراح وراها لاقها ركبت عربية فضل ماشي وراها.
نزلت وهو وقف لاقي شاب جاي عليها وهي بتضحك له اتعصب اوي لاقها داخلت معه المطعم نزل وكله شراره.
ميرا مع شاب: ههه د'مك خفيف.
الشاب بغمز: وانتي جميلة.
ميرا بكسوف: ميرسي.
الشاب: ترقصي معايا.
ميرا لسه هترقص معه ايد شدتها: لا يا روح امك هر'قصك انا.
ميرا بغضب: انت مالك بيه دا هيبقا خطيبي انت مش عايز تطلقني .
شهاب بصدمه: نعم يا روح ا'مك.
ميرا ببرود: اه.
شهاب مسكها جامد من ايديها: اسمعي طلاق لا انتي بتاعتييييي فاهمه تعالي.
شالها وسط صراخها واستغرب الكل.
وصل الفيلة نزلت جري خوفا من تصرفاته: اجري هجيبك بردووووووو.
طلعت وقفلت الباب وهو رزعه: افتحيييي.
ميرا بخوف: احم لاا.
شهاب ضربه برجله: تمم اوي اعملي حسابك وحياه امك مش هطلقلك وهوريكيييي.
اعدت تضحك عليه وهو مشي وغضبان علي اخره افتكر حاجه.
اعدت علي السرير بتضحك لاقت يلي بيشدها لحضنه: اعاااااااا.
شهاب: بقا بتخرجي وبتقولي خطيبي.
ميرا بتوتر: هاا اه ماله.
شهاب بص لشفايفها: طب تعالييي.
ميرا: اعااا بص هشرحلك.
شهاب شالها: تعالي يا حلوة قال اطلق قال.
حطها علي السرير بحب وسرح في عينها بحب واشتياق: وحشتيني.
ميرا بحنان: وانت كمان.
وسكتت شهرزاد عن الكلام.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
الشاب بخبث وغمز لرانيا: اصل انا جاي اتقدم لرينو.
مالك وسمع الجملة دي من هنا و فجاءة قلب من هنا وانقض عليه:دي مراتييي.
رانيا بخضه:اهدا يا مالك حسام بيهزر.
مالك سابه وقع علي الارض: حسام مين.
رانيا بضحك: حسام جاسم صحابي.
حسام بضحك: جوزك غشيم اوي.
رانيا: بيهزر والله.
مالك بهدؤء: احسن خد جزواه.
حسام: اه يانا ياما.
مالك: استر'جل يالا.
رانيا: معلش معلش يلا يا مالك.
مالك خدها ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~.
في صباح جديد.
سيف فرح انه شروق حامل وبياخد باله منها ومن كل حاجه وعايشين حياتهم بكل حب وسعادة وسافروا يومين.
سيف بيرقص معها: بحبك اكتر من روحي.
شروق: هتفضل معايا صح.
سيف بص لعينها: لحد اخر نفس فيا.
شروق ابتسمت وكملوا رقص.
شهاب ميرا الحمل تعبها و فضل جنبها ومش بيروح شغله وبيشتغل في البيت.
ميرا: عايزة مانجااااااا.
شهاب: ااجبهلك ازاي مش وقتها.
ميرا: اتصرف.
شهاب سابها ونزل تحت ونادى للحراس: شركات عصير الزفت المانجا هات من عندهم صندوق وتعالا.
الحراس: اؤمرك.
بعد ساعتين جم ومعهم المانجا.
اخدها شهاب وطلع: بتعملي ايه.
ميرا اخدت المانجا وكانت بتاكل موز علي اخرها اعدت تاكل ولحوست نفسها:براحه مش كده.
ميرا: بنتك انا مالي.
شهاب راح جنبها وبقا يمسح بوقها وياكلها هو بحب.
ليث بيفسح ملاك ومبسوطين.
ريناد مش بتكلم رحيم وهو مش عارف يعمل ايه عشان يرضيها وهي عايزة تنزل البيبي ومحدش لسه عارف بتقرر قرار.
بتجهز و تروح مكان.
ريناد بدموع بتداخل العيادة: سامحني يا بني بس مينفعش حتي لو رحيم عايزك.
بتداخل العياده وبتقعد والدكتورة هتنادي اسمها ريناد لسه هتداخل دموعها نزلت: لا لا مستحيل اعمل كده لا.
طلعت تجري.
بعد ساعه وصلت البيت كان الكل متجمع.
رحيم بغضب راح وطخخخ: اااه.
الكل اتصدم: اي دا يا بابا.
رحيم بغضب: الهانم كانت رايحه تنزل ابني.
الكل: هي حامل.
ريناد اتكسفت رحيم بهدؤء: خلااص اه حامل فيها اي.
سيف بغمز: الله يسهلو.
ليث: هيكون عندنا اخ.
حمزة بمشاكسه: كده هغير يا جدعان.
روقيه راحت حضنتها: الف مبروك ياروحي.
كوثر: هنحتفل بكده.
شروق وملاك وميرا: كده احنا الاربعه حوامل هههههه.
الشباب: يكون في عونا بقا.
شهاب: ياريت والله البت دي تعباني كاني انا يلي حامل.
الكل ضحك.
بعد مرور عدة اعوام .
شروق لطفل: زعلان لي.
الطفل بحزن: بابي فين يا مامي.
شروق بصدمه وتوتر: ه هو يعني قاطعها صوت. سيف: بابي جاه.
جري يزن عليه سيف شاله: وحشتني ياروح بابي.
شروق: جيت امتي.
سيف راح باس دمغها: معلش شغل.
ليث: لم يزن علي سارة.
سارة بغضب طفولي: ايوا دا وحس اوي وحس بيزعق لي.
يزن: وحش عشان بقولك مش تلعبي مع جمال.
ليث: ابنك بيغير ولا ايه.
ملاك شالت سارة:خلاص معلش هو خايف عليكي.
شهاب: شكله كده بيغير.
ميرا بطنها منفوخه: اخر خلفه دي مش قادره.
شهاب راح وباس دمغها: لا انا عايز داست عيال كده كتير.
ميرا بشهقه: لااا كفاية نغم و يلي في بطني.
شهاب بغمزء: هنشوف.
رحيم بص لعايلته بفرح وعلي رجله طفل لم يتجاوز 5 اعوام: عيالك كبروا واحفادك منورين.
ريناد بحب: الحمدلله تعبوا كتير.
رحيم للفانز: عشاتوا معانا كتير ومع عيالي فرح وحزن كنتوا معانا خطوة بخطوة.
ريناد للفانز: انتو يلي شجعتونا نكمل ونعيش حياتنا من غيركم مكنش هيبقا في رحيم ولا ريناد.
سيف مكاملا: ولا حتي شروق وسيف وجحيم رحيم2.
شهاب حضن ميرا وقال للفانز: حتي مراتي دي كانتوا معاها وبتشجعوها تكمل خاليكوا معاها ديما وانا هفضل معها صح ياقلبي.
ميرا: صح ياقلبي.
ليث: اتعلمتوا كتير من حكايتنا وعشتوا فيها اتمني تعيشوا فيها في الواقع.
ملاك: امين.
مالك: نستونا ولا ايه.
رانيا: شكلهم كده.
الفانز: كل شخصيه منكم في قلبنا.
جميع الابطال للفانز: هتوحشونا بااااي.
بقلم ميرا ابوالخير.
(برغم انها رواية وشخصيات من الخيال بس كتير عاش كانه هو بطلها واساسها زعل لزعلهم فرح لفرحهم واتوجع معاهم عاش كل لحظه فيها الشر مهما ان طال مش بيدوم)
تمت النهاية .. اقرا ايضا رواية حمل خطأ كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية جحيم رحيم الجزء الثاني 2" اضغط على أسم الرواية