رواية الاعمي الجزء الثاني 2 الفصل الرابع والأربعون بقلم ليلة عادل
رواية الاعمي الجزء الثاني 2 الفصل الرابع والأربعون
سيارة اميرة 1م
تقف اميره امام سيارتها يقترب منه شهاب قبل ان تفتحها
شهاب : اميرة
اميره : تلتفت له نعم
شهاب : عايز نتكلم شوية
اميره :بقوة .. مكنتش عارفة ان مقابلة ادهم هتخوفك كدا , بص يا شهاب مافيش كلام بنا انت قفلتها زى الدومنا بعدين مروان مش حابب اننا نكون اصحاب وانا كمان محبش يبقى ليا صديق بأخلاقك
شهاب : نتكلم , بعدين تقررى يمكن كلامي يعجبك ويبقا فى مصلحة لصحبتك
اميرة : تفكر قليلا ثم تنظر له اتفضل
بعد دخلوهم السيارة اميرة
اميره : اتفضل ايه ربنا هداك
شهاب : نروح مكان نقعد عشان نتكلم على رواقة
اميرة : طيب
تسوق اميرة سيارتها وشهاب بجوارها يرن هاتفها المتصل ادهم
اميرة : اه.. أنا كنت بمؤتمر أنت عامل ايه .. اه ...ما هو معايا أهو ...هنروح كافيه هنا بأكتوبر ... هبعتلك اللوكيشن دلوقت ها ..وصل ... هههههههههههه ،سوري بعتلك المكان اللي أنا فيه ..مش الكافي استنى داخلة .. على اشارة مش عايزة الرخص تتاخد ..اصبر هههه منا مصحباك لأجل هذه المواقف هههههههههههه ...اصبر بجد
لكن أثناء سيرها بالسيارة وهما داخلين على تقاطع والاشارة صفراء لتهدئ السرعة تحولت أحمر حاولت أميرة ان تهدئ السرعة لكنها لم تجد فرامل تنظر اميرة لشهاب بفزع
أميرة : بفزع .. شهاب الحقني مافيش فرامل
شهاب : بخضة بتقولي ايه
اميره : تبكى مافيش فرامل
ادهم : اميرة فى ايه الوووو
شهاب : ايه يمسك فرامل اليد
ادهم : الووووووووووو
لكن اميرة لا تجيب على أدهم فخوفها نساها المكالمة
فاتجه ادهم بسيارته لمكان الذي بعتته اميرة
اميرة : تبكي مافيش فرامل بردو هنموت خلاص
شهاب : شششش اهدى ارفعي رجلك من على البنزين بشويش
اميرة : ايه
شهاب : اميرة أبوس ايدك اهدي وركزي اهدى بالراحه مش هنموت هنطلع من العربية سالمين بس اعملى زى ما قولتك ارفعي رجلك بالراحة من على البنزين
اميره : حاضر حاضر كدا
شهاب : ايو كدا افتحي باب العربية وانزلى بسرعة
اميره : بخوف ودموع ..ايه انا خايفة
شهاب : اسمعي الكلام و اهدي اميرة اهدي ونطي
اميره : طب انت هتعمل ايه
شهاب : هنط وراكي اخلصي مافيش عربيات بالشارع نطي و حطي ايدك حوالين راسك وانتى بتنطي بسرعة
وبالفعل ترمي اميرة نفسها من السيارة يقوم شهاب ويجلس مكانها على كرسي السواقه لكن بمجرد جلوسه تدخل فيه عربية نقل من التقاطع الجانبي وتخبط السيارة بقوة وتقلبها
- جامعة القاهرة
ممر أحد الأدوار يقف منير ومعه مروان وشرين يتحدثون ويضحكون بعد قليل يرن هاتف مروان
مروان : الو .. ايوة د/مروان عزت مع حضرتك خير .. ايوة يا فندم ..تبدأ ملامح وجهه ان تتغير مع نظرات استغراب على ملامح شرين ومنير
مرون : انتي بتقولي ايه يقع التليفون من يد مروان تملأ الدموع عينيه ويختل توازنه كاد ان يقع يجري عليه منير ويسنده
منير : مالك فى ايه ينظر مروان له دون تحدث
أحد المستشفيات الخاصة بالقاهرة 6م
أحد الغرف
نرى اميرة تجلس على السرير ويبدو على ملامحها الخوف والذعر والدموع وتملأ وجهها وجسمها الكدمات و ويقوم الدكتور بعمل جبس بدراعها الأيسر , و بعد قليل يدخل ادهم على وجهه الخوف , يجرى عليها وبلا ارادة عانقها بشده الى قلبه ولكن اميرة ساكنة لم ترفع ايدها تنظر له بهلع ودموع بعد قليل ينظر لها ادهم انتي كويسة ها ...
تشاوراميرة له برأسها بنعم , يتبادلان النظرات بعد قليل يستجمع ادهم نفسه وبخجل , انا انا اسف م مم مكنتش اقصد
اميره : تطبطب على كتفه انا كويسة بس معرفش شهاب حصله اه
ادهم : ايه اللى حصل
اميره : لما كنا بنكلم مالقتش فرامل
ادهم : الحمد الله انك بخير انا كنت هتجنن وانا سمعك بتتكلمى مع شهاب مش بتردي
اميره : نسيت كل حاجه كنت مرعوبة يا أدهم بيني وبين الموت شعرة
ادهم : الحمد لله انك بخير
اميره : الحمد لله أدهم.. انا متشكرة وفي نفس الوقت اسفة بس انت لازم تمشي لان مروان زمانه جاي مش هينفع يشوفك انك جيت قبله
ادهم : من غير أسف يا اميرةانا فاهم المهم اني اطمنت عليكي ...هستأذنك بس أكلمك بالليل عشان اطمن عليكي تاني
اميرة : كلمني اى وقت شكرا ليك يا أدهم
يبتسم أدهم لها ويخرج
وبعد قليل من خروج أدهم وانتهاء الدكتور من عمل جبس لأميرة تتمدد على السرير يدخل مروان ومنير وشرين الغرفة دون طرق الباب يجرى مروان عليها بخوف شديد وتوتر وقلق ويضمها بشدة دون تحدث فاعينه التى كانت تتحدث وتحكى كل شى يشعر به ، بعد ثوانى ينظر لها يضع يده على خدها ويقبلها من جيبنها قبله طويلة ثم ينظر لها ويضع رأسها على صدره ويطبطب على شعرها... ألف سلامة عليكي ياقلبي الف سلامه عليكى ،كنت هموت من خوف عليكى انت كويسه ها كويسه تشاور براسها نعم
يقترب منير
منير : حمد الله على السلامه يا ميرو
اميرة : الله يسلمك
مروان : ايه اللى حصل يا حبيبى طمنينى. انا مش فاهم حاجه
اميره : معرفش كنت بالعربية و معايا شهاب بعد مخلصنا المؤتمر مالقتش فرامل بس شهاب قالي ارفعى رجلك من على البنزين بشويش ونطي و قبل ما ينط هو جت عربية من حارة وخبطته بعدها مش فاكرة حاجة صحيت لقيتني هنا ومحدش عايز يعرفني شهاب عامل ايه
مروان : يضمها بشدة عيون تغلغلها الدموع الحمد لله يارب الحمد لله انك بخير الحمد الله
شرين : قالولنا فى العمليات انا هخرج اشوفه
اميرة : انا كمان عايزه اروح
مروان : اميرة انتى تعبانة
اميره : هتعب اكتر لو سبت دماغي للتفكير ساعدني نطلع برة
منير : انا هروح مع شرين ونطمن ونطمنك ماشي
اميره : ماشى
شرين : ياريت تطلبي حاجة لمروان لانه من وقت ما سمع الخبر وهو مش على بعضه ووشه ألوان
تخرج هي ومنير خارج الغرفة
أميرة : تمسح دموعها وتمسك من ايده .. تعال يا حبيبي نشرب حاجة فى كافتيريا
مروان : انا كويس يضع ايده على خدها انتي متاكدة إنك كويسه
اميره : والله كويسة الحمد لله
يضمها مروان الى صدره بالقرب من قلبه ويطبطب على شعرها بعد الشر عنك ياقلب مروان
يدخل الدكتور
الدكتو: عاملة ايه دلوقت
اميره : شهاب عامل ايه
الدكتور لسه بالعمليات.. حاسة بايه في حاجة وجعاكي
اميره : وجع بجسمي كله
الدكتور :هنمشى على انت بيوتك يومين ،انتي من شدة الوقعة جسمك تعبك حتى الكسر اللى بدراعك بسيط لكن مافبش اى خوف
مروان : ممكن تخرج امتى
الدكتور : حالا
مروان : يعنى هي مش محتاجة تفضل تحت الملاحظه
الدكتور : لا هى شويه كدمات بسيطه واضح انها نطت من العربيه والسرعه كانت هاديه
مروان : شكرا
الدكتور : حمد الله على سلامه
يخرج الدكتور
اميرة : مروان عايزة اطمن على شهاب
مروان : لسه بالعمليات
اميره : وحياتي ريحني
مروان : حاضر يا حبيبى تعالي
وبالفعل يمسك مروان يد اميرة السليمة ويخرج خارج الغرفة ويقفان امام غرفه العمليات
بعد ساعة
امام غرفة العمليات يخرج الدكتور من العمليات وكان قد وصل الى المستشفى والد ووالدة واخوات شهاب كانت اميره تقف وهى تسند ايدها على مروان
الدكتور : بأسف .. البقاء لله
صراخ ودموع من الكل
اميرة تنظر لمروان بذهول ودموع : انا السبب انا
مروان : هششش يضمها اليه
يدخل عليهم ظابط الشرطه
الظابط : حضرتك اللى كنتي معه بالحادثة
اميره : تمسح دموعها وتاخذ نفسها ..ايوه
الظابط : ممكن تحكيلي اللي حصل
اميره : كنا بالطريق والاشارة كانت حمرا جيت اهدي مالقتش فى فرامل حتى شهاب مسك فرامل اليد بردو مكنتش موجوده
الظابط : كنتم جايين من البيت
مروان : لا يا فندم دكتور اميرة كانت بمؤتمر دولي هي والدكتور شهاب بعد المؤتمر مخلص كانو رايحين مشوار مع بعض يعنى الفرامل لحد ما اميرة وصلت المؤتمر كانت موجودة
الظابط : انت مين
مروان : انا دكتور مروان عزت والدكتورة اميرة تكون زوجتى
الظابط : تمام احنا مش هنقدر نقفل المحضر بالوقت الحالي لان فى شبهة جنائية لحد منشوف تقرير المعمل الجنائي النهائي رأيه ايه ياريت حضرتك متسافريش الفترة الجايه ... البقاء لله يلا يابني
اميرة : تنظر لمروان انا مش فهمه حاجه دماغي هتنفجر ممكن يتهموني فيه
مروان : لا طبعا
اميره : امال فى ايه
مروان : لانها حادثة حاجة طبيعيه انك تتسألي
متخفيش انا جنبك يلا بينا نروح عشان ترتاحي
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
فيلا مروان وأميرة 8م
تجلس اميره على السرير يقوم مروان بمساعدتها لتغير ملابسها بعد الانتهاء تتمدد اميرة على السرير
مروان : هروح اخلى فاطمة تحضرلك العشا
اميره : تمسك ايده مش ليا نفس
مروان : يجلس يمسك يدها بحنان..حبيبى مينفعش لازم تاكلى عشان تاخدى الادويه عشان تخفى بسرعه عشان خاطرى هناكل سوى ايه رايك
اميره : من فضلك متغصبش عليا انا تعبانه انت فاهم انا كنت بايه مين ممكن يعمل كدا انا عمري ماأذيت حد فى حياتي مين بيكرهني كدا ... تبكي
مروان : يمسح دموعها بس بس ايه كل الدموع دى والخوف ده ، مش انا جنبك ومعاكى ازاى تخاف وتعيطى كدا ، وانا معاكى، بعدين ايه افلام الاكشن اللى عايشه فيها ، دى مشكله صيانه بتحصل كتير عادى جدا بطلى تدلعى عليا ،والله خوفت عليكى عايزه اثبتلك تانى ، ها بعدين مين ده اللى يكره ميرو ميرو تتحب بس
اميره : انت بتقول اى كلام على فكرة عشان متخوفنيش وانت من جواك مرعوب
مروان : لا مافش اى كلام من ده ومش خايف هخاف ليه مافيش حاجه , بلاش شغل الافلام ده قولتك يقبلها ..من راسها هنزل لفاطمه تحضرلنا العشاه وهو عند الباب ميرو متفكريش انا مستحيل اسمح ان حاجه تاذيكى خليكى واثقه
يخرج مروان من الغرفة ويغلق الباب خلفه و, عند نزول مروان من على السلم يرن جرس باب الفيلا تذهب احد الخدم لفتحه كانت فريده وخالد واخوات اميرة ياسمين وكريم يجرون وهم فى حالة خوف وتوتر
فريده : مروان اميره فين
مروان : اهدو مافيش حاجة الحمد لله هي فوق بالأوضه اتفضلو اطلعولها ... يتركوه دون تحدث ويصعدو على السلم مسرعين ينظر مروان للخادمة حضري العشا واعملى لأميرة عشا مخصوص وطلعيه فوق
الخادمة : حاضر
- غرفة اميره
تفتح فريدة باب الغرفة دون طرق
اميره : باستغراب .. ماما
يجرون عليها تقوم فريدة وياسمين بعناقها
فريده : انتى كويسة بخير
اميره : الحمد لله اهدو طيب أنا كويسه
خالد : يقترب منها ويضع يده على شعرها متأكدة حاسة بايه قوليلى
أميره : بابا والله كويسه
كريم :يقترب منها باهتمام ايه اللي حصل
يدخل مروان عليهم
خالد : بشدة ينظر لمروان انت ازاي متقوليش ان بنتي عاملة حادثة
اميره :بسرعة .. انا اللى طلبت منه
كريم : ازاي يعنى
اميرة : خفت تتخضو ....بعدين حاجة بسيطة
فريدة : كل ده وبسيطة ايه اللي حصل
اميره : تنظر لمروان وهى تتحدث اه العربية عملت حادثة
خالد : ازاي فهمينى
اميره : دخلت في عربية جاية من حارة بسرعه
خالد : يعنى العربيه فراملها مكنتش مفكوكه
اميره : تبتلع ريقها ..عرفت منين
فريده : مش مهم عرفنا منين المهم دلوقتى ازاي ده حصل
اميرة : عيب صيانة صح يا مروان
مروان : اه طبعا هتكون ايه غير كدا انا اسف يا دكتور خالد اني متصلتش انا كنت هكلمك بكرة لأن الوقت متأخر
فريدة : بشدة .. لو الفجر تكلمني دي بنتي سامع
مروان : حاضر انا اسف
تطرق الخادمة الباب وهو مفتوح
مروان : ادخلي حطي الصينية هنا , تضعها على الكومودينو تقف ياسمين تجلب الصينيه على السرير
اميره : مش جعانة
خالد : هو ايه اللى مش جعانه هتاكلي غصب عنك عشان المضاد الحيوي مش عايز دلع أكليها يا فريدة.. ينظر لمروان .. وانت تعال معايا تعال يا كريم معانا
كريم : حاضر هطمن اكتر على أميرة وهاجى وراكم
خالد : اتفضل يا استاذ قدامي اتفضل
يخرج مروان وخلفه الأب
اميرة : كريم انزل معاهم والنبي
ياسمين : متخفيش اكيد بابا عايز يعرف ايه اللى حصل
اميرة : معلش انزل برضو
كريم : حاضر هنزل سلامتك يا حبيبتى يقبلها من جبينها ويخرج
فريده : ..تمسك فريده المعلقة يلا افتحي بوقك ... وتقوم بإطعام اميرة
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
- حديقة الفيلا
يجلس خالد ومروان فى الحديقة على الترابيزه يتحدثان
خالد : ممكن افهم اللى حصل ده حصل ازاي
مروان : حقيقى انا مش فاهم بس اميرة بتقول ان الفرامل مكنتش موجودة
خالد : بشده .. الموضوع ده فى حاجه مش مظبوطه لو كان المقصود انت محدش هيرحمك من ايدي
مروان : هو حضرتك ليه بتكلمني بالنبرة دي
خالد : بقوة .. مفروض اكلمك بأنهى نبرة يا استاذ وانا بنتي كانت هتروح مني النهارده
مروان : دكتور خالد انا عمري ماهسمح ان اميرة تتأذي وانا متأكد ان هيطلع مشكلة فى صيانه
خالد : بنبرة تحذير وشدة... ادعي انها تطلع مشكله بالصيانة فعلا لان لو طلع حاجه تانية والله هتشوف اللى عمرك ماشفته مني , اللى فات حاجة واللى جاي حاجه تانية
يدخل كريم عليهم
كريم : انا قولت آجي أقعد معاكم شوية انتم تمام
مروان : ينظر مروان له تمام
غرفه نوم مروان واميره ١١م
نرى مروان يصلي وهوساجد أخذ يشكر الله على سلامة اميرة وانها خرجت من الحادثة بخير وأخذ يبكى بشدة ووجهه تغرقه الدموع تخرج اميرة من الحمام تنظر لمروان وتجلس على السرير ينهى مروان صلاته و يمسح دموعه بسرعة ويرفع السجادة من الارض ويضعها على مؤخرة السرير ويجلس بجانب اميرة
مروان: بحب وحنان وتأثر. بقيتى أحسن
اميره :اممم مروان مالك فيك ايه
مروان : مالي
اميره :,عيونك حمرا اوي انت كنت بتعيط تمسك ايده حبيبي انا كويسة
مروان: بعيون تغرقها الدموع وتأثر ووجع قلبه وخوفه الشديد الذى يبان على ملامح وجهه لحد اللحظة دي مش قادر استوعب ان ممكن حاجه تاخدك مني حتى الموت ، ان كان ممكن اخسرك ، مجرد ما جتلى المكالمه ان العربيه اتقلبت شفت الدنيا سودا ، و قلبى وجعنى بشكل غريب و حسيت حياتي اتهدت انهارت فى لحظه. حسيت بمشاعر متلخبطه بس كلها وجع والم مالهوش وصف ، النهارده اتأكدت ان قلبي بيدق عشانك.... وجودك اللى مخليني عايش ، مخلي قلبى يدق ، انتي روحي يا أميرة مجرد محسيت انك هتضيعى مني روحى رفضت الحياة ، لانك انتي الحياة ، انا مقدرش اتخيل حياتى من غيرك يمكن الكلمة دي قولتها كتير. وحسيتها ، لكن المرة دي الشعور مختلف بشكل كبير ، يمكن لانها اول مرة اللى. فعلا حسيت فيها انك خلاص ضعتي مني ، مجرد ما شفتك قاعده وبخير حسيت ان روحى رجعت تانى ، انى ارتحت ، مجرد ماخدتك بحضنى حسيت ان عالم رجع تانى ، ونور رجع لعينى تانى ، ...يمسك ايدها ويقبلها من كفها ويضع ايدها على خده وايده فوقها .. اميرة انا عايش عشانك مش عايز غيرك انتي جودك بيخلى مروان عايش ، انتي اللي تملكي تسعديه وتملكى تخليه حزين ، انا بحبك اوي ، اللى جوه بقلبى. والله أكبر بكتير من الكلام اللي بقوله أوأعبر عنه.
عشان خاطري خلي بالك من نفسك اكتر من كدا لو بتحبينى. حافظي على حياتك اكتر من كدا
تشاور اميرة براسها حاضر يضمها اليه بشده ويقبلها من راسها واثناء تواجد اميرة بحضن مروان
تتحدث
اميرة: حبيبي انا كويسة مافيش حاجة صدقنى ، مافيش اى حاجه تقدر تفرقنا عن بعض ،انا كمان مقدرش اتصور حياتي من غيرك ، تمسك يده وتضعها على قلبها وتنظر له
ده بيدق عشانك بس...النفس اللى بيخرج منك وراه نفس بيخرج مني. مستحيل يخرج وانت مش موجود
تمرر اصابع ايدها على وجهه تنظر بعينيه ممكن تضحك بقى ومتخفش كدا انا كويسه طول ما أنت كويس ، مكنتش عارفه انك بتحبني كدا يا دك ، بس بردو انا بحبك اكتر بكتير تقبله من خده وتنظر له عشان خاطري اهدى بقى انا كويسة والله ، طول ما انت جنبى وبشوف ضحكتك الحلوه دى وانى وجوه حضنك اللى بينسبنى عالم ...اممم .ولو فضلت خايف كدا وقلقان كدا مش هبقى كويسه تختار ايه
ينظر لها مروان ويتحدث. سمحينى انا اسف عارف انى لازم اكون اقوه من كدا ،ومكنتش ضعيف حتى لو جويا ضعيف لازم اتظاهر بقوه قصادك بس مش عارف انتى ضعفى حقيقى انا ضعيف من غيرك كل مفتكر اللى حصل قلبي بيوجعنى بيموتنى ، بحبك اوى يقللها من ايدها
اميرة بضحك : أقولك حاجة تعرفك انك نحس
مروان: نحس
اميره :النهارده كنت هعملك مفاجأة مستنيها من زمان
مروان :ايه هي
اميره: كنت هشيشك النهارده
مروان: شكلها مش مكتوبلي
اميرة : مين ده والله ابدا أفك الجبس بس ...ده من اهم احلامي ولازم احققه ايوه كدا اضحك ضحكتك بتخلي ده مبسوط
مروان : والله وجودك بحياتى وضحكتك هى اللى مخلياني عايش ومخليه لحياتي معنى
يقبلها من شفايفها ويضمها اللى قلبه
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
فيلا مروان واميرة 10ص
- حديقه الفيلا يجلس مروان واميرة على الترابيزه يتناولان الفطار بعد دقايق يدخل عليهم محضر معه فاطمة
فاطمة : الاستاذ عايزك يا اميرة
تلتفت أميرة له ثم تقف ومروان يقف بجانبها ايضا
اميره : بقلق .. فى ايه
المحضر : عندك استدعاء للنيابة
مروان : تمام ينظر لأميرة التي يبدو على ملامحها الخوف والقلق حبيبي امضي متخفيش
تقوم اميرة وتمضي على الورقة ويغادر المحضر ومعه فاطمة تجلس اميرة على الكرسى ينظر مروان لها ويجلس على قدميه ( يقرفص) يمسك يديها يرجع شعرها المنسدل للخلف وبحنان ...
مروان : ليه كل الخوف اللى بوشك ده ....هو مش انا جنبك ازاي تخافي وانا معاكي يا عمري
اميره : تتنهد .. غصب عنى خايفة يتهمونى فيه
مروان : حبيبي ازاي !!
انتي كنتي معه اكيد النيابة هتفرغ الكاميرات وهيشوفو كل حاجة متخفيش اطمني ده اجراء روتينى كام سؤال بس
اميرة : هتاجي معايا
مروان : طبعا يا حبيبتى وهكلم محامي ... يقبلها من جيبنها يطبطب على رجلها ليشعرها بالاطمئنان .
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
شقه نور وحمزة 3م
الراسبشن / تجلس نور وحمزه على كنبه واميرة على الكرسي يتحدثون
اميره : اتصل بيه يا حمزه مش عايزة اتاخر انا جاية من ورا مروان
حمزه : لسه مكلمه قالي على أول الشارع اثناء حديثهم يرن جرس الباب
نور : اهو جه قوم افتحلو يا حمزه
يفتح حمزة الباب كان أدهم
حمزه : يصافحه بالايد تعال
- داخل الراسبشن
ادهم : السلام عليكم عاملين ايه ها عامله ايه يا ميرو دلوقت
اميره : الحمد الله
نور : بلهفه ...والنبي طمنا و فهمنا الدنيا
ادهم : يجلس بكرسى مجاور لاميرة ينظر لنور بصي انا فهمت الموضوع والملابسات القضية اطمنو اميرة معلهاش حاجة
نور حمزه : يشعران بالاطمئنان .. الحمد الله
اميرة : طب واللى فك الفرامل
ادهم : لسه تقرير المعمل الجنائي مطلعش ممكن بكره يكون طلع وانتي هناك متخفيش شوية اسئلة و هتروحي اجراء روتيني متقلقيش
نور : مش مفروض الكاميرات اللي في مبنى المؤتمر تتفرغ
ادهم : كل مكان العربية اتحركت فيه او اتواجدت فيه لازم يتفرغ كاميراته ابو شهاب مش ساكت
اميره : بس انا اللى كنت مقصودة مش شهاب
أدهم : ممكن مروان
نور : باستغراب .. مروان
ادهم : اممم حد عايز ينتقم من مروان فى اميرة خصوصا بعد الحريقة والرسايل فى حاجة غلط
اميره : مروان معتقدش مروان عمره ما اذى حد
حمزه : طب ادهم انت شايف ايه.. نعمل ايه
ادهم : لازم تكلمى مروان يركب كاميرات بالفيلا جوة وبره متسوقيش عربيات الفتره دي وخليكى فى اوبر الفترة الجاية او تجيبى سواق
نور : تفتكر عشان عربيتها قديمة ممكن الصيانه او عيب بالسستم زى ما مروان قال
ادهم : ايه الهبل ده ما هى كانت سليمة بصي مش عايز نسبق الاحداث نستنى ..انا متابع الموضوع ... ينظر لاميرة.... اميرة متخفيش اجراء روتيني كلمتين وهتروحي لانك صاحبة العربيه بس متخفيش انا جنبك مش هسمح لأي حد ولا أي حاجه انها تاذيكى طول منا عايش انتي عارفة انتي عندي ايه
نور: تغير الموضوع تشرب ايه
حمزه : يشرب ايه خدى ميرو وحضرولنا الغدا وانت تعال نقف في البلكونه شويه يامجنني
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
-مديرية الأمن 10ص
مكتب وكيل النيابه/ تجلس أميرة على الكرسي الامامي يبدو عليها التوتر ومعها المحامى
المحامى : يعطيه ورقة.... ده تقرير يوضح يا فندم , ان دكتورة اميرة عندها اصابات تستدعى العلاج اكثر من 21 يوم , وكاميرات المراقبه أوضحت, ان الله يرحمه شهاب كان لديه النيه للخروج خارج السيارة, لكن لسوء حظه ملحقش , بسبب تصادم سيارة موكلتي بسيارة نقل , وده تقرير اخر يوضح تاريخ اخر مره قامت موكلتى باجراء صيانة لسيارتها , والتاريخ كان السنة دي زي ما سعتك شايف , اعتقد مافيش اى شى يدين دكتورة اميرة لأن كل حاجة اصبحت واضحه
وكيل النيابه : مفهوم ينظر لاميره .. دكتورة انتى عندك خصومة مع حد ؟
اميره : ابدا
وكيل النيابة : شهاب ؟
اميره : معرفش مكناش أصدقاء لدرجة انه يحكيلى حاجه شخصية
وكيل النيابه : شهاب اللي طلب منك تنطي
اميرة : ايو قالي ارفعى رجلك بشويش من على البنزين عشان العربيه تهدى بعدها فتحت الباب ونطيت عقبال مرفعت راسى من شدة الوقعه شفت الحادثة
وكيل النيابه : تمام شكرا اتفضلى امضي على اقوالك , لو سمحت متسافريش خارج مصر الفترة الجاية الا بعلمى
اميرة : حاضر
تخرج اميرة خارج غرفة مكتب وكيل النيابه ....كان بانتظارها مروان ومعه حمزه وكريم ونور و فريدة وخالد ومنير يقترب منها مروان بلهفة
مروان : طمنينى
اميره : سألنى شويه اسئلة بس
نور : يابنتى مش قولتلك متخفيش
خالد : ينظر للمحامى ممكن تقولي اللي حصل
المحامى : ولا حاجه يا دكتور هما سؤالين وخلاص عشان يعرف يقفل القضية لأن سيادة السفير مش ساكت ابنه برضو لكن بنسبه كبير هاتتقيد ضد مجهول
خالد : لكن الفرامل كانت مفكوكه بفعل فاعل
المحامى : لو فى حاجه غلط الحكومة مش هتسكت
فريده : المهم ان بنتي تبقى بامان
المحامى : ماتخفيش يا فندم .. ينظر لمروان ..أي حاجه تانى يا مروان
مروان : لا شكرا يا حسن تعبتك
المحامى : لا ده شغلي
حمزه : يلا انا هعزمكم على سوشى بمناسبة الخبر السعيد ده
اميره: لا انا تعبانة دراعى وجعنى اوي
نور : الف سلامه عليكى يا قلبى انا هروح عشان ميمى وهجيلك بالليل ماشي
اميرة : ماشي يا حبيبتى سلام باي زومى
حمزه : سلام
خالد : احنا كمان هنروح وهنجيلك بالليل
اميرة : ليه تعالوا معايا
فريدة : هنروح نشوف عمر تعبان نجيلك بليل
اميره : اه فكرتينى هكلم ياسمين لما نروح
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
- فيلا مروان وأميرة 1م
تدخل اميره ومعها مروان تقوم باستقبالهم فاطمة
فاطمه : خير طمنوني
مروان : الحمد لله
فاطمه : الحمد لله هعملكم شوية سندوتشات لحد ما الغذا يجهز (تتركهم وتغادر )
اميرة : مروان ممكن تساعدني اطلع الاوضة
مروان : بس كدا يقوم بحملها انت تؤمر يا صغنن
يصعد مروان السلم وهو يحمل اميرة بين ذراعيه ثم يفتح باب الغرفة ويضع اميرة على السرير برفق ثم يقوم بخلع حذاءها ومساعدتها لتتمدد وعدل المخده خلفها
اميرة : شكرا تعبتك معايا
مروان :انا عايزك تتعبينى مالكيش دعوة, ها هتعملي ايه
اميره : هقعد استنى الغداء بقولك ممكن تجبلي الشاشه هنا
مروان : يجلس بجانبها.. لسه رجلك وجعاكي
اميرة : مجرد ما مفعول المسكن بيروح بحس بوجع
مروان : الف سلامة عليكي يا حبيبى يومين بس والكدمات دي تروح ... يقف هخلي فاطمه تحضر الغدا وطلعه هنا , ماشي هغير هدومي واجيب الشاشه مش هتغيرى هدومك تحبي اساعدك
اميره : لا بعدين بعدين
مروان : ماشي مش هتاخر عليكي
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
شقه شرين 2م
نرى شرين تقف فى البلكونه وتشرب نسكافيه وهى ترتدى ملابس بيت وبعد قليل يطرق الباب تذهب لتفتحه تجد خالد
شرين : طول عمرك مواعيدك مظبوطه يا دكتور
خالد : مين اللى عمل كدا ببنتي
شرين : بضحكة ساخرة طبعا فاكر اني انا اللى عملتها
خالد : لو مش انتى اكيد تعرفي مين
شرين : انا عارفة انى واخدة دور الست الشرير برواية بنتك بس مش لدرجة القتل معنديش مصلحة اقتلها ولا هي ولا شهاب بعدين ما يمكن عيب صيانة
خالد : التقرير اكد انها بفعل فاعل
شرين : وبرضو الحادثة اتقيدت ضد مجهول ...بعدين من امتى الحنية دي
خالد : انتى فاكرانى ايه انا ممكن اعمل اي حاجه الا اني اقتل بنتى
شرين : ده انت اللى عملته فيها ألعن من القتل انت فاكر ايه انت لو كنت قتلتها احسن بكتير من اللى عملته فيها انت قتلتها وهى حية
خالد : قصره انتي مالكيش يد باللي حصل
شرين : لا
خالد : هصدقك مش عايز اشوفك تاني حتى لو صدفة
يتركها ويرحل
شرين : شرفت ونورت يا دكتور
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
فيلا اميرة ومروان 5م
الراسبشن/ تجلس اميره ومعها مروان على كنبه الانتريه تسند اميرة راسها على كتف مروان وهو يقوم بقراءة كتاب لها باللغة الفرنسية يقوم بترجمته بعد قليل يدخل عليهم الأب والأم ... تنهض اميرة و تقترب من الأب والام وهى سعيدة
اميرة : ايه الجمال ده والنبي أعملها كل يوم
خالد : لحسن مروان يضايق
مروان : بالعكس انا بفرح جدا لما بتشرفونى بزيارتكم بعدين ده بيت اميرة يا دكتور خالد وبيت اميرة يبقى بيت اهلها انا اللى ضيف هنا
فريدة : كلك ذوق يا ابني
اميرة : اتفضلو اقعدو واقفين ليه
خالد : الدكتور قالك ايه طمنيني
اميرة : الحمد الله هفك الجبس كمان اسبوعين هو حضرتك ماسفرتش ليه
خالد : اسافر ازاي وانتي بالظروف دي اطمن عليكي الأول
مروان : انتم هتتغدو معانا
اميرة : ايوة لازم
خالد : .. وياترى دوقتى الدكتور من أكلك
اميره : اه ساعات بعمل اكل
خالد : وايه رأيك
مروان : اكيد جميل
خالد : يبقى لسه ما دقتش رزها المعجن
مروان : لا دقته وحبيته لدرجة انى مابقتش اكله غير كدا
فريده : تقترب من خالد بصوت منخفض اهدى عليه شوية بلاش شغل الحموات ده
خالد : مابحبهوش ولا عمري هحبه
حديقة الفيلا
بعد ذهاب الاب والام الى بيتهم تجلس اميرة ومروان بحديقة الفيلا قرب النيل يستمعان الى اغاني فيروز ويشربان القهوة ويستمتعان بغروب الشمس مع بعضهما لكن بعد دقايق تدخل شهد
شهد : اميرة
تلتفت اميره لها ثم تقف لاستقبالها
اميرة : لسه فاكره
شهد : والله كنت تعبانة حتى مكنتش بروح المركز اسالي الدكتور
اميرة : مروان مارحش من وقت الحادثه تعالي اقعدي تجلس شهد بجوار اميره
مروان : طب حبيبى انا هدخل جوا هخلى ماما فاطمه تعملكم حاجه تشربوها
بعد مغادره مروان و دخوله الفيلا
شهد :بحزن ودموع ... برغم اللى حصل واللى عمله , مجرد معرفت محستش بنفسى الا وانا بالمستشفى , هتصدقيني لو قولتلك انا حزينة عليه مع انه كسرنى وطعني فى اكتر شيء يوجع الست ,فى كبريائي وكرامتي مع ذلك مش قادره امنع نفسى من الحزن عليه ولا عن ألم قلبي
اميره : حاسه بيكى شعورك هو شعوري يمكن انا اكتر منك لاني انا كنت معه شفت نظرة الخوف فى عينيه, ضعفه وهو بينه وبين الموت شعرة , واللى زود من حزني انى حاسه ان انا المفروض اللي اكون مكانه
شهد : بعد الشر عنك
اميره : انا فعلا يا شهد اللى كنت مقصودة كانت عربيتي انا انا مش هو
شهد : طب الدكتور رأيه ايه
اميره :رأيه منعنى من السواقه ركب كاميرات بكل مكان فاضل يركب فى اوضه النوم ,الجارد اللى وقفين بره ما شفتهمش , رجع يدور على اللى بيبعت الرسايل لانه واثق ان كلهم مربطين ببعض الرسايل الحريقة العربية مش معقول صدفة
شهد : هو كدا ماشي صح لان اكيد فى خيط بيربط بنهم , انتي خدي بالك من نفسك بلاش التهورات بتعتك انتي هتفكى الجبس امتى وشلفطتك دي هتروح امتى
اميرة :.. اسبوعين , مع اني هموت وأفكه , امبارح اتخنقت مع مروان عشان عايزه افكه مش عارفة انام ..بمزح ... قعد يحول بعينيه و تقمص شخصية استاذ زكي رستم فى فيلم نهر الحب , ويقولي اكبري اعقلي هتفضلي طفلة كدا كتير انتي بقيتى ست متجوزه ومسؤولة وحاجات كدا كبيرة اوي عليا , روحت معليا لافيل النكد ونيمته على الكنبه
شهد : هههههههههههههههه يخربيت عقلك ضحكتيني بس شكلكم اتصلحتوا
اميرة : اسمها صالحتوا ههههههه انا اللى صالحتوا
شهد : انتي فظيعة مستحيل تتغيري بجد مروان ليه الجنة بسببك
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
سياره مروان 4م
تجلس اميرة بجوار مروان يقوم مروان بالسواقه.. اميرة تقوم برفع ايدها يمين وشمال وهى سعيدة جدا انها اخيرا فكت الجبس
اميره : بسعادة ... اخيرا هعرف انام براحتي بقى انا مبسوطة
مروان : طب اهدى عظمك لسه طري
اميره : بقولك ايه اسكت انت مكنتش حاسس بيا , مش فاهم يعنى ايه تفضل مشعلق ايدك كدا وانت نايم ,اطلع بينا على ماك انا بقى قررت أحتفل... بعدها تاخدني على اى مطعم فرايد اتشكن ,وبعدها تطلع على محل السوري اللي بحبه , وبعدها تطلع على سينا بوم ,وبعدها تطلع السوبر ماركت هجيب كل حاجة اتحرمت منها , وبعدها هنروح خلاص كفايه كدا
مروان : هههههههههههههه ليه منكمل لف
اميره : بص انا فى أسعد لحظات سعادتى ماشي يلا اعمل اللي قولتلك عليه من غير مناقشة لحسن انزلك هنا
مروان : ليه وعلى ايه مش مستغني عن نفسي ولا قادر انام على الكنبه النهارده
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
احدى الكافيهات على النيل 6م
يجلس مروان ومعه منير على احد الترابيزات ثم يدخل عليهم الجرسون ويضع فنجانين قهوه ويرحل
منير: طب رأى سيادة اللواء ايه
مروان : نفس رأيك فى حاجة غلط قالي لازم اركز في الدايره القريبة مني
منير: انت معرف اميره
مروان : مش عايز أخوفها هي لسه لحد دلوقت متخطتش الحادثة أوقات بتقوم من النوم مفزوعة
منير : انا مش عايزك تحكي لحد اى حاجة من اللي بتعمله , خصوصا اميرة ولا ليا حتى , خللي خطوتك سرك لنفسك , متقولوش حتى بصوت عالي , ممكن يكون حد مهكرتليفونك , حسابك لان متاكد اللى بيعمل كدا قريب اوى
مروان : تفتكر
منير : افتكر اوي الموضوع مش سهل الموضوع دخل فيه دم ياصحبي
مروان : هتجنن مين ممكن يبقى عايز يعمل كدا وليه اللي متاكد منه ان اللي بعت رسايل هو اللى حرق الدولاب هو اللى لعب بفرامل العربيه وهدفه واحد انه ينتقم من اميرة
منير : وممكن منك عارف انت قد ايه بتحبها عايز يوجعك بيها
مروان: يتنهد بيأس مش عارف يا منير انا هتجنن , خايف عليها أوي لدرجة اني مابخلهاش تروح اي مكان الا وانا معها
منير : ان شاء الله هتتحل وهنوصل للي بيعمل كدا
(بعد مرور شهر ونصف على فك الجبس)
فيلا مروان واميرة 8م
يدخل مروان من باب الفيلا ثم يصعد على السلم ويدخل داخل غرفة النوم ولم يجد اميره يقوم بالنداء عليها لا تجيب يقف فى البلكونه المطله على الحديقه لكنها غير متواجده بها ايضا , يقوم بالاتصال بها لكنها كعادتها تترك هاتفها على الكومودينه يتنفخ مروان وينزل مره اخرى يقوم بالنداء على فاطمة
مروان : فاطمه فاطمه
تخرج فاطمه من المطبخ
فاطمه : نعم يا حبيبى
مروان : اميرة فين
فاطمه : فى الجنينه لسه كنت مطلعلها شاى من شوية
مروان : لا مش بجنينه
فاطمه : لاء ازاي ! تقترب من باب الازاز المطل على الجنينه تنظر منه باستغراب .. الإ هى راحت فين صح صح !! تكنشي راحت عند الاسطبل عشان كدا مش شيفنها !
مروان : فى الجو ده ؟ هروح أشفها يفتح مروان باب الازاز ويخرج منه ويذهب عند اسطبل الخيل يدخل مروان لداخل الاسطبل يجد اميرة تجلس على التبن وتقوم باطعام احد الأحصنه تفاح تشعر بأقدام مروان وهو يقترب نحوها تنظر له بابتسامة
مروان : انتي هنا وانا عمال ادور عليكي
اميرة : هروح فين يعنى , ما انت مقعدلى درفه بره لو خرجت هيقولك
مروان : اممم هو انتي حد يقدر عليكى ..يطبطب على وجه الفرس ..شكلك انتي و ورد بقيتو اصحاب
اميره : جدا كلهم على فكره غزل وبحر , زينه دى بقى قلبى هي وسكر
مروان : طيب نصيحة الخيول بتغير مدلعيش حد وتأكليه والتانى شايفك
اميره : انا عارفه ان الحيونات بتغير انا اكلتهم كلهم ماتخفش
مروان : مش بردانه
اميره : تؤ زهقانه.... مروان بجد زهقت فات شهرونص على فك الجبس , سبنى أنزل المركز و الجامعه خلينى أخلص رسالة الدكتوراه اللى مش عايزة تخلص دي
مروان : منا لسه كنت مخرجك اول مبارح يصمت قليلا , طب متزعليش تعالي دلوقت نخرج شوفي المكان اللى نفسك فيه ونروحه
اميره : هو لازم اخرج معاك انا حاسة انك حبسنى... دى حتى ماما مابتخلنيش اروح غير وانت معايا
مروان : يجلس بجانبها يمسك ايدها يا حبيبتى ابدا انا خايف عليكي واعتقد من حقي اخاف بعد اللي حصل
اميره : المفروض انا اللي اخاف
مروان : طب قوليلى اعمل ايه
اميره : خليني بكره انزل المركز عشان منزلش من وراك , ونروح سوا ونرجع سوا عشان خاطري مش هيخطفونى وانا جوه ..تقبله من خده بدلع .. ها موافق ...مارو مرمورى وحياتى وحياة ميرو لتوافق
مروان : حاضر , حاضر يا مغليبانى حاضر
اميره : روحي انت يا ناس تقبله من خديه عدد من القبلات ورا بعض بدلع .. يلا بقا عشان بردت
مروان : دلوقتى بردت يلا ...يقفو ينظر لها ... ايه ماقومتيش ليه
اميره : هو انا ينفع ادلع عليك وخليك تشلنى لحد الاوضة
مروان : امممم بس انا ما بعملش حاجة ببلاش وانتي عارفه
اميره : انت هتقولى شيل بس ونبقى نتفاهم هناك
مروان : يحملها بين ذراعيه .. ولو اني حاسس انك
هتضحكي عليا عشان انا راجل طيب بس ماشي
اميره : اثناء سيره بهاوهو يحملها ... انت دايما ظالمنى يا دك
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
مركزد/ مروان 10
مظهر خارجى للمركز ثم تتوقف سياره مروان بعد لحظات ينزل مروان واميره من السياره يمسكان يد بعضهما ويدخلان داخل المركز ثم يقفان عند الاسانسير ويدخلان داخله
مروان : هتعملى ايه
اميره : مش عارفة هشوف بس وحشني أوى جو إني أحاضر بس لسه هشوف دنيتي والجدول لكن اكيد اليوم كله هيكون تحضير
مروان : ينظر بالساعة ثم ينظر لها عندي محاضرة الساعة 11 هتخلص 1 تعاليلي بعد ماخلص
اميرة : حاضر
يخرجان خارج الاسانسير ويقفان امام باب مكتب اميرة
مروان : بقوه وحسم .. متخرجيش من مكتبك غير لما تعرفيني , حتى لو هتروحي توليت فهمه , ومابهزرش لو عندتى ومسمعتيش كلامي يا اميرة والله مهتنزلي تانى
اميره : فى ايه اهدى تمسك ايده اهدى بالراحة حاضر مش هروح فى حته على فكره خوفك ده موترني ومخوفني اوي
مروان : وانا عايزك تخافي عشان تبطلى تهور
اميره : ميرسى اوي يا دك ممكن ادخل مكتبي بقى
مروان : اتفضلي
اميرة : بمزح .. ما تدخل تبص لحسن يكون فى حد حطتلي قنبلة جوه هههههههه
مروان : بجديه .. هتهزرى والله اروحك
اميره : تفتح باب مكتبها ببببس انا هدخل باحترامى قرب شويه قرب كمان تقبله من خده اهدى ....هاطلبلك ليمون بالنعناع ماشي عشان يهديك يا مجنون باي.. تدخل وتغلق باب غرفتها
مكتب اميرة
تجلس اميرة على مكتبها وتقوم بالكتابه على اللاب توب يطرق الباب ثم يدخل عليها عامل البوفيه وهو معه صينيه بها سندوتشات مياه غازيه بيبيسى
اميرة : حط الحاجة على التربيزه واتفضل
لكن اثناء خروجه تدخل عليها نور
اميره : تعالي تعالي اقعدي حماتك بتحبك مع انى اشك
نور : تجلس على الكرسي الأمامي للمكتب اخيرا مروان فك الحظر عنك
اميره : تقوم تجلس امامها ..مروان بقى حاجة فظيعة بيخاف عليا بشكل تعبني نفسيا تاخذ السندوتش تبدأ بتناوله
معرفش عنده هواجس ان فى حد عايز يموتنى
نور : انا مش فهمه انت ازاي واخدة الموضوع بالبساطه دي ايوه فى حد كان عايز يقتلك
اميرة : حرام عليكي انتم بترعبونى ليه
نور : لاء انا مش بخوفك لكن بفكرك خدي بالك من نفسك بلاش تهور الموضوع جد
اميرة : تبتلع ريقها ... طب كلي طعم السجق حلو
نور : على الصبح كدا
اميره : وانا جايه بالعربيه شميت ريحته طلبت معايا , طعمه جميل كلي جايبه بزياده كنت عاملة حساب مروان بس مش خساره فيكي يا لمبتى
نور : الف هنا , انتى عارفة مابكلش على الصبح غير اكل خفيف, والنبي مروان ده طلع شبح خللى أميرة خالد اللى كان فطارها بعد العصر يبقا الصبح وكمان سجق وكبده استني استني هى مش الدكتورة منعاكى من القرف ده
اميرة : زهقت كل ده محصلش حاجة , بقالي اسبوع موقفه الأدوية ولا حتى بقيت بهتم اسأل مروان بياخدها وإلا لا... سبتها على ربنا
نور : ياختى متستعجليش ده مرار
اميره : بس نفسي أجربه
نور : ان شاء الله هتجربي يا حبيبتي
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
أحد كافيهات القاهرة 4م
تجلس شرين ومعها حنين على أحد الترابيزات تتحدثان
شرين : متقلقيش هو قالي ربع ساعه وجاي
حنين : ماكنا اتقبلنا أحسن في المكان اللي قبلنا فيه قبل كدا
شرين: بالعكس لما تكون قصاد الناس بمكان عام أفضل
حنين : تعرفي انا أول مرة اعمل حاجه كدا مش أخلاقى لكن غصب عني وخايفة
يدخل عليهم رجل يبدو فى الثلاثنيات يرتدى ملابس انيقة ويجلس معهم
الشاب : مساء الخير
شرين : ده حسام يا حنين
حنين : باستغراب .. حسام هو ده
حسام : اه عذرك يا استاذة أصلهم ديما بيطلعونا فى الأفلام مضروبين بمطاوي او تحت عنينا اسود مع ان يا استاذة طباخ السم عمره مايدوقه بعدين احنا لازم نطور
حنين : هايل
شرين : جبت الصور
حسام : جبتى انتي الفلوس
شرين : تخرج من حقيبتها ظرف وتعطيه له
حسام : امممم عشان كدا بحب اتعامل مع الطبقة المستحمية, يعطيها ظرف اتفضلي دى الصور ودى الفلاشة هدية من حس
شرين : طب يا حس متشكرين على الواجب ده فين الامانة التانية
حسام : ظرفك التاني وتاخدي امانتك التانية
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
مركز مروان ساعه 2 م
احد القاعات تقوم اميرة بإعطاء جلسة جماعية
تجلس اميرة على احد الكراسي فى منتصف دائرة من الكراسي يجلس عليها مرضى الإدمان وتقوم بإعطاء جلسة لهم بعد فتره قصيرة تبدأ ان تشعر بدوار تقوم بشرب مياه تكمل الجلسة لكن بعد لحظات ترجع مره اخرى تشعر بدوار قوي تعتذر عن الجلسة وتخرج تدخل مكتبها تفتح زرار الجكيت الأول وتجلس على الكنبه يدخل عليها عامل البوفيه
اميره : عايزه اى عصير بلبن جوافة فراولة بس بسرعة يخرج العامل ترجع اميرة ظهرها للخلف تسند راسها على ظهر الكنبه تغمض عينيها بعد قليل يطرق الباب يدخل مروان ينظر بعينيه باستغراب ويقترب منها وهى مازالت لا تشعر بوجوده ويجلس على سن الترابيزه التى امامها
مروان : مع ملامسة وجهها بأطراف اصابعه نظرات حب ثم ينفخ فى وجهها تفتح اميرة عينيها باستغراب تجد مروان امامها ينظر لها بابتسامه
اميره : مروان ... تعدل نفسها تضع ايدها على رقبتها تلفها يمين ويسار ... انت هنا من امتى
مروان : خمس دقايق عارف لو انا صاحب عمل شرير كان زماني رفدتك يا هانم على نومك كدا
اميره : بمزح ..ارفدنى أبوس ايدك ارفدني , انا بقيت سكلانس اوي يا مروان عشان اديت محضرتين حاسيت بدوخه مع ان فطرت الصبح كويس جدا
مروان : لسه حاسه بدوخة
اميرة : لا بس معنديش طاقة بقولك ايه كلم البوفيه شوف مطلعوش العصير ليه
مروان : حاضر
يقف مروان ويذهب عند مكتب اميرة ليقوم بالاتصال بالبوفيه واثناء اتصال كان ينظر لاميره بابتسامة ويقبلها على الهواء تبتسم اميرة له و تقف لكن سرعان ما شعرت بدوار شديد وتقع على الأرض ينظر مروان لها باتساعه عينيه بصدمة ثم يرمى السماعة ويجرى مسرعا إليها ويحملها وينيمها على الكنبه . قم يقوم بفتح حقيبة يدها يأخذ منها برفان يقوم برشه على ايده ثم يقرب يده من أنفها يمررها امام انفها تبدأ اميرة بتفتيح عينيها
مروان انتى كويسه ايه اللي حصل
اميره : مش عارفه الدوخة مسكاني اوي
مروان : تعالى نروح للدكتور
اميره :لا مش هروح
مروان : بشده وحسم .. يعنى ايه مش هروح لا هنروح ومش عايز عند يلا
اميره : أفهم انا ...فهمت ايه اللي تعبني كدا , تعب بنات
بتبصلي كدا ليه بكلمك جد اتصل خليهم يجبولي أي عصير بلبن وهبقى كويسة يلا
مروان : يتنفخ يمسح وجه بعدم رضا ... حاضر
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
فيلا مروان وأميرة 8م
غرفه النوم تتمدد اميرة على السرير وبجانبها مروان وضع رأسها على صدره ويضع ذراعيه على كتفها ويمسك ايدها بيده الاخرى ويشاهدان التلفزيون
مروان : بقيتى احسن
اميره : اممم جدا بطل انت تخاف عليا كدا
مروان : معرفش ابطل اخاف عليكي انا بخاف عليكي اكتر من نفسي فلوسمحتي ممكن تاخدى بالك من نفسك شويه
اميرة : حاضر تقبله من خده
مروان : يارب تسمعى الكلام وتبطلي تعنديني
اميره : تعدل نفسها تبتعد عنه قليلا وتلف بجسمها باتجاهه تنظر له و انا أوعدك واعتقد اني من وقت ما رجعنا وانا اتغيرت ولا
مروان : تؤ انتى متغيرتيش انتي رجعتي اميرة اللي اعرفها يقترب منها بابتسامه ساحرة.. رجعتي مرمر.. اللي مجنناني بشقوتها وجنانها يقبلها من ايدها
اميره : تعرف انا احيانا بشتاق لمارو القديم الرزل ابو قلب حجر اللي كنت بأتمنى اسمع كلمة بحبك منه
مروان : انتم كدا الستات مابيعجبكمش العجب
اميره : هههههه عارف لما كنت بروح من عندك , كنت بقعد اتخيل انك قلت لى وانا كمان بحبك وتخدني بحضنك يييا هههههههههههه طول عمرى بتخيلك محترم يعنى مافيش خيال منهم صحيت لقيت شعري منعكش
مروان : ههههههههههه تاني انتي والنعكشه تانى
اميره : ههههههههههههههههه ما خلاص اثبت انك حتى فى الخيال محترم , عارف انا سألت نفسي انا ازاي عمري ماتخيلتش مروان كدا , مع ان تخيلتك بتحضني وتبوسني بس عمرى متخيلت الاكتر من كدا !! لما حللت ده فهمت
مروان : وفهمتى ايه
اميره : ان حتى اللا شعور رافض يشوفك بصور دى , شايفك ديما امان محافظ عليا , حتى لو بتحبني , عشان كدا عمري ماخفت منك واحنا لوحدنا , عارف لما بوستني لما كنا بانجلترا على قد , ماحسيت بشوقك ليا , بس حسيت بنفس اللحظه ان عمرك ما هتأذيني , مأمنالك بشكل غريب
مروان : عارف عشان كنت جاف وشديد معاكي يومها , يمكن مكنتش شايفك بعيني لكن قلبىي كان شايفك وحاسس بيكى ,كنت خايف مطلعش قد ثقتك دى خفت عليكى مني خفت أضعف
اميره : بس انا كنت واثقة انك مش هتضعف تقبله من ايده تنام على صدره
مروان : يقبلها من راسها الساعة بقت 9 هاتي مسلسلك
اميرة : أيوة صح اوعى كدا هات الريموت يعطيها الريموت تقوم اميرة بالبحث على قناةثم تضع رأسها على صدر مروان ويشاهدان سوا
❤️_____ليلةعادل_____ ❤️
غرفه نوم مروان واميره10 ص
تخرج اميرة من الحمام وهى تلف فوطة حولين جسدها المبلل تجلس على السرير تمسك كوبايا اللبن التى كانت على الكومودينه تشرب قليلا ثم تمسك هاتفها وتتصل بمروان
اميرة : ايه يا حبيبى تؤ من شوية هشوف كدا محاضرت بالجامعه بس حاضر هآخد الجارد معايا سلام تغلق هاتفها وتضعه على السرير بجانبها تشرب القليل من اللبن ثم تضعه على الكومودينه مره اخرى تقف وتسير قليلا نحو التسريحة لكنها تشعر مره اخرى بدوار تمسك رأسها لكنها تقع على الأرض وبعد نص ساعه تفوق اميرة تسند ايدها على كرسى تسريحة و تقف تاخذ نفسها تتكلم بصوت فى ايه ايه بيحصلى يمكن عشان موقفه الفيتامين ولا ايه اكلم مروان لأ مش هينزلني تاني هكلم نور وبالفعل تقوم بالاتصال بنور تقوم نور بالذهاب لها
غرفة نوم أميرة ومروان 12 م
تجلس اميرة على السرير وهى ترتدي بيجاما ونور على كرسي التسريحه
نور : مش عايزه تراجعي
اميرة :لا
نور : نفسك فى اكلة معينه
اميره : لا
نور : امممم طب تفتح حقيبة ايدها وتقف امام اميرة واعطتها علبة امسكي
اميره : ايه ده
نور : بسخريه .. مصاصة هيكون ايه اختبار حمل يلا ادخلي جربي فى ثلاثة غيره هنجربهم كلهم
اميره : بس انا مش حامل
نور : ليه مش بتقولى خالتو مجتش بقالها فترة
اميره : تقريبا معرفش ما بحسبش
نور : طب يلا اسمعي الكلام
اميره : طيب
تدخل اميرة الحمام تقوم بعمل الاختبار تخرج لنور بعد دقائق عندما ترى نور اميرة تفتح الباب تقترب منها وتقف امامها ها طمنينى تقف اميرة و هي مذهولة لا تتكلم انتى يابنتي ما تنطقي
يتبع الفصل الخامس والأربعون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية الاعمى" اضغط على اسم الرواية