رواية وقعت في حب أم لسان طويل الفصل العشرون بقلم راندا علي
رواية وقعت في حب أم لسان طويل الفصل العشرون
اتصل سليم علي محمود
محمود/الو اخيرا سليم بيرن والله مصدقتش لما شوفت رقمك
سليم/لي بس كدا والله انشغال والشغل انت عارف بقي مش بكون فاضي
محمود/ربنا يوفقك ي حبيبي بردو لسه رافض اتجوز كيان
سليم /انت بتحب كيان لسه
محمود/هي لسانها طويل اينعم 😂وبتا*كل اللي قدامها اينعم 😂ومش متربيه اينعم 😂
سليم بعصبيه/في اي احترم نفسك لازعلك وربنا انا وبس اللي اقول كدا
محمود /متبقاش بتقفش اوي كدا بس اينعم بحبها
سليم/تمام انا موافق
محمود بصوت عالي/احلف اخيراااا وفقت قول الله
سليم ف سره علي اي مستعجل دا انت هتشوف اياد اسو*د منك/ايوا والله موافق
محمود/خلاص موافق انا هجيب عمك ومرات عمك ونكون عندك النهردا
سليم /تمام وقفل
وراح يروح
دخل الشقه
كيان كانت خايفه جدا وحاسه أنه هيمو"تها
دخل سليم وتاجلها وقعد علي الكرسي وأمه قاعده بتتفرج علي التلفزيون
كيان استغربت دي مش عادت سليم ؟
كيان بخوف وتمثل القوه/سليم اعملك قهوه ؟
سليم بصلها بغيظ/لا مش معاوز
كيان /سليم انت زعلان مني
سليم/لاء خالص وهزعل لي
كيان/عشان اللي حصل النهردا
سليم/لا هو في حد يزعل من العروسه
كيان باستغراب جامد/عروسه؟
الام/عروسة اي
سليم /جهزي البيت عشان ابن عمك محمود وعمك ومراته جاين النهردا
كيان بخوف/قصدك اي
الام/غريبه محدش منهم كان بيجي عندنا ولا عمك عمره سألنا من لما ابوك مات عاملين اي
سليم بجمود/جاين عشان محمود هيتجوز كيان
الام وكيان بصوت واحد/ايييييي
سليم/زي مانا قولت
كيان /لا طبعا محمود مين دا اللي اتجوزه انا مقعدتش اتعلم كل السنين وابقي دكتوره عشان اتجوز واحد مش متعلم
سليم ضربها بلق*لم/كياااان واحنا من امته بنعيش حياتنا بالاسلوب دا من امته بتفرق بين متعلم ومش متعلم من امته ودا اسلوبك
كيان حطت أيدها علي خدها دموعها نزلت/صح كلامك بس انا مش بحبه ولا بط*يقه ولا امه بتحبني مستحيل اتجوزو
سليم بعصبيه/هتجوزي يعني تجوزي
كيان بعياط/مش هتجوزه وبابا لو كان عايش مكنش هيسمحلك تعمل كل دا فيا ولا كان يسمحلك تمد ايدك عليا
ودخلت اوضة وقفلت الباب عليها ومسكت القطه بتاعتها شالتها وحضنتها وفضلت تعيط
مسج جالها
_زعلانه لي
كيان بصت للفون ومسكته وكتبت/عرفت ازاي ؟
_حاسس بيكي
كيان /لا بجد عرفت ازاي ؟
_قولتلك حاسس بيكي في اي مالك
كيان/اخويا عاوزني اتجوز ابن عمي بالعافيه
_نعاااااام ازاي يعني تجوزي ابن عمك
كيان /مش عوزاه مش عارفه اعمل اي
كارما دخلت عليها
كيان/خمسه وكلمك وقفلت الفون وحضنت كارما جامد
كارما/بطلي عياط كل حاجه هتتحل والله هو اكيد متغاظ منك من سبب اللي حصل
كيان بعياط/ دا ضرب*ني بالقلم بس والله ماشي ي سليم لاوريك
كارما بزعيق /قطططه قطططه قطططططه 😂😂😂😂
كيان /يخربيتك وطي صوتك
دخلت الام وسليم علي الصوت
سليم /في اي
الام /ايييي دي مين جابها هنا
كيان /دي ....دي....
الام بزعيق/دييي ايييي
كيان بخوف وهي بتحضن قطتها/دي قطتي
سليم /وجبتيش امته أن شاء الله
كيان بتتجاهله/صحبتي جبتهالي عشان عيد ميلادي النهردا
الام/صحبتك مين
سليم/جت امته ومن امته وانتي عندك صحاب غير كارما
كيان بغيظ/هو تحقيق جبتهالي نهردا كفايه أنها افتكرتني وافتكرت أنه عيد ميلادي
سليم طلع وآلام طلعت ومسكت سليم
الام/انا مش معني اني مكلمتش أنه اللي بتعملوا صح مرضتش بس ابهدلك قدامها لاكن ورحمت ابوك ي سليم يوم متمد ايدك علي اختك تاني يبقي يومك مش فايت
سليم/بنتك صح ؟ انا طول عمري من لما بابا مات كنت أنا اللي مخلي بالي من كيان وهي كانت عيله انا اللي كنت بوديها المدرسه واجيبها انا اللي كنت بذاكرلها انا اللي كنت متابعها ف كل حاجه كانت بنتي مش اختي ودلوقتي تقوليلي كدا ومشي
كيان/يخربيتك اي اللي انتي عملتي دا كنت هتفضح
كارما/اعملك اي خوفت منها
كيان هي بتحضن قطتها/ دي قمر وكيوت ف حد يخاف من دي
كارما /شخصك المخفي هو اللي جابها
كيان فضلت تضحك/ايوا هو استني اوريكي جبلي وقامت تطلع الدريس وكل حاجه جبهالها
كارما /الله ي كيان باين بيحبك اوي
كيان ابتسمت/نفسي اعرف هو مين
كارما بتغير الموضوع /قوليلي بقي هتعملي اي ف عريس ابن عمك
كيان بتكشيره/بتفكريني لي
كارما/مهو جاي جاي هتعملي اي بقي
كيان قعدت /جتلي فكري
كارما / اي هي ؟
كيان /هتشوفي
وقامت كيان تجهز للعريس بعد ربع ساعه./اي رايك.
كارما بصدمه وفاتحه بوقها
سليم جه وبيخبط
سليم/عمك جه كلهم برا يلا
كيان /حاضر..... هتفضلي ي كارما فاتحه بوقك كدا
فتحت الباب تخرج
كارما شدتها/نهار اسو*د لو حد شافك كدا
كيان /ابعدي ي بت احسن اضر*بك وطلعت
وكانت الصدمه
يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية وقعت في حب أم لسان طويل" اضغط على اسم الرواية