رواية عشق احفاد الصياد الفصل العشرون بقلم اسراء هاشم
رواية عشق احفاد الصياد الفصل العشرون
بتنزل نهي: بتلاقي العيلة كلها قاعده وباين عليها القلق
نهي: بخبث مالكو ساكتين كدا لي
سالم: نهي مش وقتك خالص مراد وايان مرجعوش ومش عارفين نوصلهم
نهي: هتتكلم.... بيقطعها دخول مراد بتبتسم بخبث
الكل بدهشه من حاله مراد بيجرو عليه بخوف من شكلو اللي ميبشرش داخل والدموع فعنية وشعرو نازل علي عينو وهدومو متبهدلة
الجميع بخوف مراد ف اي مراد مالك اي اللي حصلك عامل كدا لي
مراد: بييبصلم بحزن ودموع ايان مات
حاله سكون مالت المكان للحظات الكل بيحاول يستوعب اللي سمعوة الكلمه نزلت عليهم زي الصاعق الكهربائي افقدتهم النطق
اسيل: بجنون انت بتقول اي ايان مين اللي مات انت بتهزر صح وبتضحك اسيل ضحكك هستيري
اسيل بدموع قولو يا بابا يبطل هزار قولو يخلي ايان يرجع ايان محصلوش حاجه يبابا ايان كان مكلمني الصبح يبابا
الكل دموع بتنزل بوجع وصدمه فايان كان مثل ابنهم
ونبي يا بابا قولي بابا رد عليا انت مش هترد عليا صح
بتقف اسيل قدام سليم بدموع سليم ونبي قولو يرجع ايان هو وعدني انو عمرو مهيتخلي عني ابدا
ايوة صح هو قالي هفضل معاكي علطول مش هسيبك ايان عمرو مخلف بوعده انتو ساكتين لي ردو عليا فين ايان
انا هكلمو انا بتسمك اسيل موبيلها بتتصل بايان بيديها مقفول
بتبقا فحالة زهول مش قادرة تصدق ايان حبيبها انو يسيبها
اسيل بجنون وصريخ ااااااااااااااايااااااااااااان لي يا ايااااان سبتني لي خلفت بوعدك ليا لي بتفضل تصرخ اسيل بانهيار
سليم بيقرب عليها وبيمسكها اهدي يا اسيل والدموع بتنزل من عينو علي صاحبه وكان مثل اخيه
العيلة كلها بتعيط بحزن ووجع مش قادرين يصدقو
اسيل بدموع وصريخ لا ايان عايش مامتش انا حاسه بيه وبتقع اسيل فاقدة الوعي
بيلحقها سليم: وبيشلها ويطلعها اوضتها بيحاول يفوقها مش بتفوق بيطلبلها سليم الدكتور
العيلة كلها واقفه بحزن علي اللي حصل ده مش عارفين ازاي ده حصل
عز: بحزن ووجع عايز اعرف اللي حصل يمراد
مراد: بيبداء يحكلهم اللي حصل والكل فحاله زهول وحزن ووجع علي صدمه
معادا نهي: حاسه نفسها هتطير من فرحه ان خطتها نجحت ومش فارق معاها انها قتلت روح ولا فارق معاها وجع بنتها ولا صدمتها ودموعها ازاي انتي ام كسرتي قلب بنتك بايدك وقتلتي فرحتها ست معدومه الرحمه 😞
اسيل: الدكتور بيشوفها وبيقولهم انها عندها انهيار عصبي واتعرضت لصدمه قوية وشديدة عليها ولازم يحاولو يخرجوها من صدمتها عشان ممكن تاذي نفسها
بتفوق اسيل وبتكون جالها حاله صمت ولسه جوة صدمتها ودموعها مبتقفش
بتمر الايام عليهم بحزن ووجع علي فراق ايان وحاله اسيل
ونهي ورشاد بيخططو لسه لشر
همسة بتتحسن وبترجع تمشي تاني
اسراء: بتكون مستغربة تغير مراد من ساعه موت ايان بقا يخرج من الصبح ومبيرجعش غير بالليل ومبقاش يتكلم مع حد
نهي بتدخل لي اسيل: اسيل ساكته وحاضنه صورة ايان
نهي: بزهق وبعدين يا اسيل هتفضلي كدا بقالك اسبوعين عالحال ده حبسه نفسك وقاعده تعيطي مش شايفه شكلك بقا عامل ازاي قومي واخرجي مع صحابك والبسي وحطي ميكب واعملي شعرك بدل منظرك اللي يقرف ده
خلاص ايان مات واللي بتعمليه ده مش هيفيد بحاجه شوفي حياتك واحسن ده حصل عشان ترجعي لعقلك تاني وتشوفي هترجعي مراد ليكي تاني ازاي
اسيل: بصريخ انتي اي يشيخه انتي ام ازاي في ام تقول كدا لبنتها خلاص الفلوس عمتك لدرجدي
العيلة بتكون فصالون بيسمعو صوت صريخ اسيل بيجرو علي اوضتها خوفا من ان يكون عملت حاجه فنفسها
اسيل: حرام عليكي بقا سبيني فحالي عاوزة مراد وفلوسة خديها انتي انا تعبت بدل ما تقفي جمبي وتخديني فحضنك جاية تقوليلي مراد وفلوسة وفرحانه بموت ايان حرام بقا ابعدي عني
الجميع واقف بصدمه من اللي سمعوة
سالم: بغضب بيقف قدام نهي وبيبصلها بغضب وبينزل بقلم علي وشها بعزم قوته
نهي: بزهل انت اتجننت
سالم: بغضب انا اتجننت فعلا اني اتجوزت واحده زايك واحده كل اللي يهمها الفلوس وبس واحده انانية معندهاش قلب حتي ولادها بتاذيهم انا غلط وبندم ندم عمري اني اتجوزت واحده زايك وبندم اني خليتك فحياتي لحد دلوقتي لان بقيتي وباء ينهي بينتشر وبياذي الكل حتي ولادي وانا مش هسمح بالوباء ده اكتر من كدا ينتشر
سالم: بغضب كان لازم اعمل كدا من زمان كنت فاكرك بنادمه وهتتغيري لكن انتي مفيش فايدة فيكي
سالم: انتي طالق ينهي
الكل واقف بزهول من اللي بيحصل
نهي: بغل وكرة هدفعك تمن اللي عملتو ده غالي اوي يسالم بكرة هتندم وتعرف مين هي نهي
سالم: بغضب اخرسي اطلعي برة مش عاوز اشوفك تاني
بتخرج نهي بكل الكرة والغل والغضب اللي فالدنيا وبتروح اوضتها وهي بتتوعد ليهم كلهم وبتلم هدومها
عز: حاسس عيلته بتدمر بس مش هيقدر يمنع ابنو من قرارو لان فعلا نهي بتاذيهم كلهم ومش فارق معاها حتي ولادها شايف ده الاحسن
بيخرج الجميع من اوضه اسيل بحزن وبيفضل سالم بس
سالم بياخد اسيل فحضنه اللي واقفه بتعيط علي حقد مامتها
سالم: بحزن اسف يبنتي بس كان لازم اعمل كدا نهي بقت كلها حقد والفلوس عمتها ومبقتش اقدر اشوفها تاذي حد فيكو وافضل ساكت كان لازم اعمل كدا
اسيل: بدموع كان نفسي تتغير يا بابا كان نفسي يبقا عندي ام زي عمتو حنان وعمتو مريم بيحبو ولادهم وبيخافو عليهم
سالم: بحزن معلش يحبيبتي ربنا يقدرني اعوضكو عنها يحبيبتي وانا معاكي
نهي بتخرج من اوضتها ومعاها شنطتها وهي جواها غل
بتشوف: اسراء نازلة قدامها عالسلم ونهي وراها
نهي: بكرة وغل وشيطانها عماها بتزق اسراء من عالسلم بكل قوتها
اسراء : بتصرخ وبتقع فاقدة للوعي وحوليها بركه من الدم
نهي: بتخرج من القصر بسرعه قبل ما حد يشوفها وهي بتبتسم بخبث وشر وبتقول بشر ولسه يا ولاد الصياد اللي جاي خراب عليكو كلكو
بينزل الكل علي صوت صرخه اسراء والكل بيقف بزهول بيشوفها مراد فاقدة للوعي والدم نازل منها بغزارة
ييشيلها مراد بخوف وقلق بيركب عربيته وبيسوق بجنون وخوف
بيوصل مراد المستشفي بياخدها منو الدكتور بسرعه وبيدخلو اوضه العمليه
مراد: واقف قدام غرفه العمليات بخوف وقلق انو يخسرها وحاسس بخنقه ودموعه بتنزل عليها بخوف
بعد مرور ساعه: بيخرج الدكتور مراد بلهفه طمني يدكتور
الدكتور باسف: احنا قدرنا نوقف النزيف وقدرنا ننقذها بس
للاسف فقدنا الجنين...
مراد بزهول هي كانت حامل
الدكتور ايوة حضؤتك متعرفش المدام حامل في ٣ اسابيع
بيكمل الدكتور حديثه وللاسف النزيف كان شديد وصعب انها تقدر تخلف الفترة دي هيكون خطر علي حياتها
مراد: واقف بزهول وصدمه وخوف عليها ازاي هيقدر يقولها
نهي عند رشاد: بتتكلم بغل بقا انا واحد زاي ده يضربني ويهزقني ويطلقني ويطردني
رشاد: بملل نهي خلاص بقالك ساعه عامله تعيدي نفس الكلام
نهي: بغيظ منو انا هموت من غيظي منهم بس احسن انا زقيت الزفته اللي اسمها اسراء من عالسلم يكش تموت بقا ونخلص بسبع ارواح
رشاد: بخبث شريرة اوي انتي ينهي
نهي: بخبث ومياعه ولسه يبيبي انا ناويلهم علي سواد
رشاد: بخبث ناوية علي
نهي مهو انت هتساعدني يا بيبي هنخلص منهم سوا وانا مخطتلهم كويس اوي
رشاد: قولي وانا معاكي ناوية علي
نهي لرشاد ناوية:::::::::::::::::::::::: :::::::::::: رشاد بزهول من تفكير نهي انتي دماغك سم
نهي بضحكه خبيثه وبتتكلم بكرة وحقد لازم اخلص عليهم كلهم واخد كل فلوسهم ليا وووووو
يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق احفاد الصياد" اضغط على اسم الرواية