رواية ليان الادهم البارت الثاني والعشرون 22 بقلم دينا مصطفى
رواية ليان الادهم الفصل الثاني والعشرون 22
أدهمّ: بعصبيه وإنتي مقلتليش ليه واحنا هناك
ليان: أهو الي حصل حصل بقى وبعدين منتا ضربته بما فيه الكفايه
أدهمّ: بسخرية اه صح
إبراهيم:خلاص بقى يا ولاد الحمدلله انها عدت علي خير وليان رجعت بالإسلامه
كريمة:اه صح الحمدلله يلا بقى علشان تتعشوا
ليان: والله انتي الي فيهم يا كرميلا انا فعلاً هموت من الجوع لأن الخاطفين كانوا معندهمش ضمير وبعدين كملت بصعبنيه يعني يرضيكم اقعد عندهم يوم كامل من غير أكل
حازم:بتأثير لا حرام ميرضنيش
أدهمّ:لا والله معندهمش حق كان المفروض قتلوكي وريحونا منك
ليان:بصدمه أنا يقتلوني أنا
أدهمّ:اه انتي امال أمي
ليان: سمعتي يا كرملا بيقول ايه انا مليش فيه ابنك كان عايزهم يخطفوكي ويموتوكي
إبراهيم:بس يا لمضه انتي وانت يا أدهمّ ويلا سبوها تغير وتنزل علشان تتعشه وبعدين نتكلم
مصطفى:تمام يلا وانتي يا ليان خدي شور وانزلي علشان تكلي
ليان:حاضر
ونزلو وسابوا ليان
فاطمه:يلا يا جماعه العشا جهز وانت يا عمر اطلع نادي ل ليان
عمر:حاضر
وطلع عمر لليان لقيها بتلبس في الكوتش
عمر:ب ابتسامه حنونه قلبي القمر
ليان:بنفس الابتسامه بتجامل ولا ايه
عمر: وانا اجامل ايه بس انتي مبتشوفيش نفسك في المرايه
ليان:ماشي يا سيدي هشوف نفسي في المرايه
عمر:بضحك طب يلا ياختي خفي شويه بسببك مكلمتش شهد
ليان:بصدمه وانا بقول كده ايه سبب البسمه وكلمت قلبي وقمر طلعت فرحان اني رجعت علشان تشوف البت شهد واطي طول عمرك يا برنس
عمر: بهزار ليه فكراني خايف عليكي ولا ايه لا طبعاً انا فرحان انك رجعتي علشان حبيبت قلبي
ليان:زعلت بجد من كلامه يعني أنت بتحب شهد اكتر مني ومكنتش خايف عليا
عمر: بصلها لقي الدموع في عيونها مسك اديها بسرعه اي ده انتي زعلتي ليه
ليان: دموعها نزلت علشان انت بتحب شهد اكتر مني
عمر:مسح دموعها والله كنت بهزر وانتي عارفه انك كل حاجه في حياتي يا هبلة انتي بنتي مش بس اختي دانا كنت هموت من الخوف عليكي وكمان دموعي نزلت ادام العيله كلها
ليان:مسحت دموعها بجد انت عيط
عمر:شوفتي وبعدين اوعي كده انا زعلت منك
ليان:ليه ان شاء الله
عمر:بقا معقول بعد العمر ده كله تشكي في حبي ليكي لا انا زعلت بجد
ليان: خلاص بقا منتا مستفز عمال تحب في البت قدامي وتقولي انا مكنتش خايف عليكي
عمر:يعني انتي بتغيري عليا
ليان:اه علشان انت اخويا وابويا وصحبي وكل حاجه في حياتي كلها
عمر: الحمدلله هيبتي الي راحت قدام العيله مرحتش علي الفاضي وبعدين افتكر انه كان طالع ليه اوبس انا نسيت اني كنت جاي اناديلك علشان العشا
ليان: يا اخي حرام عليك بقا انا هموت من الجوع وانت وقف ترغي
عمر:بصدمه انا كنت برغي
ليان:اه حتى لسا بترغي
عمر:طب اوعى كده خليني انزل
ليان: بتعب مصطنع مش قادره انزل علي السلم
عمر:عرف انها بتمثل لا والله
ليان:بصتله بصت الاطفال اه والله
عمر:خلاص هشيلك بس بلاش البصه دي علشان انا بضعف علي طول
ليان:بفرحه زي الاطفال يعيش عمر يعش
عمر:بضحك طفله والله وشالها علي ظهروا
تحت علي السفره
أدهمّ:هما اتاخروا كدا ليه
مصطفى: شافهم نازلين اهم جم اهم
أدهمّ: بص وشافهم واتعصب لما شاف عمر شايل ليان او بمعنا اصح غار عليها
عمر:نزل وقعد ليان علي مقعدها اقعد ياشيخه كسرتي ظهري
ليان:لسا هترد قاطعها أدهمّ
أدهمّ: وأنت شايلها ليه من الاصل
ليان:وانت مالك يا حشري
مصطفى:بتحزير ليان عيب
أدهمّ:سيبها يا عمي وانا هقولها انا مالي وبص ل ليان انتي مالي يا ليان
ليان:باستغراب مش فاهمه مالك ازي
أدهمّ:بكل برود يعني بعد يومين انتي هتكوني ملكي بمعنا اصح هتكوني زوجتي
ليان: بعصبيه نععععم انت اتهبلت صح
مصطفى: ليان اهدي
ليان: اهدي ايه انت مش شايفه بيقول ايه
مصطفى: وهو مقالش حاجه غلط انتي وأدهمّ وعمر وشهد ومعتز وسلمي كلكم فرحكم اخر الاسبوع يعني بعد يومين
ليان: بسخريه وده قرار مين ان شاء الله
مصطفى: بصرامه قراري انا وعمك ومفكيش نقاش تاني في الموضوع ده
ليان:قامت بعصبيه وسابتهم وطلعت اوضتها
مصطفى:بينادي عليها ليان استني ليان
فاطمه:انا هطلع اشفها
مصطفى:اقعدي يا فاطمه اطلع انت يا أدهمّ انت الوحيد الي هتقدر تحلها
أدهمّ:قام بكل برود وغرور وطلع ليها
عمر: ليه خليت أدهمّ هو الي يطلع انت عارف ليان عنيده وهيتخانقوا
إبراهيم: ابوك عمل الصح أدهمّ هو الي هيعرف يتفاهم معاها
معتز:دخل في نفس الوقت السلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
إبراهيم:انت روحت فين فجأة بعد مجيت انت وأدهمّ
معتز:بعد مقعد ماما اتصلت وكانت عايزه تطمن علينا وما استريحتش الي لما شافتني علشان كده روحت طمنتها
كريمة: الحمدلله طيب مجبتهاش معاك ليه
معتز: اصل هي خدت العلاج ونامت
سلمي:طيب هي كويسه دلوقتي
معتز: ب ابسامه كلها حب اه الحمدلله كويسه وكويسه اووي كمان
إبراهيم:يا اخي راعي ان احنا قاعدين
معتز: ببراءة هو انا عملت حاجه
حازم:لا خالص
سلمي:قامت من كتر الكسوف
عند ليان أدهمّ خبط
ليان: بدموع مين
أدهمّ:انا يا ليان
ليان:بعصبيه...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ليان الادهم" اضغط على أسم الرواية