رواية لعل المانع خير بقلم نورهان عمر الصعيدي
رواية لعل المانع خير الفصل الثاني والعشرون 22
تاكل اي يا حضره الظابط انت اتجننت
لوليتا ويوسف معا / ماما! !!!!!!
مريم : اها ماما
اسرع لها يوسف واحتضنها وحشاني أووي يا ماما
شخص اخر اتي
وانا ما واحشتكش ولا ايه
سياده اللواء اخبار حضرتك وحشتونا والله
عمر : انت ما صدقت اخدت البت ومشيت باقيلكم خمس ايام مش كفاية ولا ايه
يوسف : احنا لس قعدنا دا الدكتورة تملي قاعدة في البيت مش بتخرج
عمر بعدم اقتناع : متاكد انها ما خرجتش
يوسف : اها طبعا متاكد احنا خرجنا للملاهي بس وبعدين ركبنا خيل
عمر : ما هي دي خروجات الدكتورة
لوليتا : ماما وحشاني جدا والله
مريم : يا بسكوته قولي غير كدا
عمر : حبيبت بابا عامله اي
لوليتا : انا كويسه جدا يا بابا
بس اي دا مش المفروض كنت سافرت من يومين
عمر : المفروض بس اجالته لحد ما يخلص فرحكم
عقدت لوليتا حاجبيه فرح مين
عمر : فرح اسر وميمو
لوليتا : خضتني كنت احسبو فرحي
عمر : وفرحك انتي كمان
فتحت فمها بصدمه لا يا بابا مينفعش كدا بقا
انا لسه ما جهزتش حاجة
عمر : كل حاجة جاهزه في القاهرة والفرح بعد تلات ايام
جهزي نفسك عشان هنسافر كمان ساعتين وتركه ورحل هو ومريم وبقي يوسف
يوسف : انا والله اتفاجات زيك
لوليتا : بس انا خايفه انا مش عاوزه اتجوز دلوقتي
يوسف : متخافيش من حاجة طول ما انا معاكي
وهاتي الكريم دا عشان اعملك مساج
لوليتا : انا هعمله لوحدي
يوسف : هاتي اخلصي بقا
لوليتا : اتفضل
اخذ منها يوسف الكريم واول ما لمس رجلها صرت قشعريره في جسدها قوي اثر لمتسه
بدا يعمل المساج بعلميه حتي انتهي
ولوليتا في موقف لا يحسد عليه
نظر لها يوسف وجد وجنتيها كحبات الفرواله وشفتيها بقيت بلون الفرواله اثر توترها
يوسف : لوليتا
لوليتا : نعم
يوسف : يلا قومي خدي شاور عشان نمشي
لوليتا : يوسف عاوزه اتفق معاك على شئ
رفع يوسف احدي حاجبيه : اتفاق إيه
لوليتا : ممكن يعني ممكن
يوسف : ها ممكن اي
لوليتا : قالتها سريعا ممكن نكون بعد فرحنا نبقا زي المخطوبين لحد ما اتعود عليك
يوسف : ننننعم يا روح ماما مخطوبين. شويه وتكوني قدامي تحت
لوليتا : دبت قدامها في الارض مثل الاطفال حاضر اوووف بقا
تركها ورحل واتجه الي اسر في المكتب دق الباب ودلف
يوسف : سمعت اخر الاخبار
اسر : اي خير في اي
يوسف : فرحنا بعد يومين
اسر : نهض من مكانه مسرعا قول واقسم كدا يعني انا هبقا عريس بعد يومين
بس استني مين قال الكلام دا
يوسف : دا فرمال من سياده اللواء عمر
اسر : هو سياده اللواء هنا
يوسف : اها وماما كمان هنا جو مع بعض
اسر : اشطات انا رايح لميمو بقا
وخرج سريعا وصعد للاعلي اتجه غرفة ميمو وعندما دلف وجدها واقفه اماما الاخزانه على كرسي تحاول ان تجيب حاجة من فوق
ضحك اسر على منظرها ومشي ببطئ ناحيتها
وبصوت عالي بتعملي اي
خافت ميمو كثيرا واتعصرت ووقعت على اسر اثر الخضه
سرعا ما بدل اسر وبقيت هي اسفله
اسر : كنتي بتعملي اي فوق
ميمو بتلعثم : كنت بجيب حاجة ليا
اسر بغمزها : حاجة اي
ميمو : تصميم المنتجع مش حاجة تاني
واوعي بقا وانت عامل زي درفت الدولاب كدا
قهقه اسر بشده على تشبيهها
وقام وجذبها حتي انصطدمت بصدره
بعدت ميمو سريعا عنه
ابتسم اسر على افعالها فهي بالرغم انها مشاكسه فهي في بعض الأوقات تخجل كثيرا وهو يعشق خجلها
جهزي نفسك فرحنا بعد يومين
ميمو : نعم فرح مين
اسر : فرحي انا وانتي والدكتوره ويوسف
ميمو : ازاي يعني
اسر : انا والله ياختي ما اعرف حاجة عمك هو اللي جه من شويه وقال كدا
ميمو: عمو انت بتهزر صح عمو هنا جات لتركض ولكنها واقف امامها مثل الحائط
اسر : رايحه فين
ميمو : عند عمو
اسر : ببرود ليه
ميمو : عشان وحشاني جدا
اسر : امسكها من معصمها لو سمعتك بتقولي حد وحشاني تاني غيري يومك هيبقا اسود
ميمو بدلال انت بتغير عليا من عمو يا آسورتي وبدات تمسك الكرفه تعدل بها وكان اسر شارد في عيونها وملامحها البريئه
اسر : اخرجي دلوقتي عشان لو فضلتي واقفه مكانك كدا هبقا مش مسئول عن تصرفاتي
ميمو بدلال أكبر : هتعمل اي يعني
اسر : هعمل كدا ومال قبل شفتيها بنهم شديد وبعد فتره بعد عنها رغم عنه اطلعي بر بقا
ميمو : انت قليل الادب على فكرة وانا هقول لعمو تحت
اسر : لو ما خرجتيش هخليكي حرم اسر شرعا
ركضت سريعا خارج الغرفه وخافت من تهديدوا لها
خرج خلفها وهو يبتسم على خوفها
******************
عند يوسف وعمر
يوسف : بس اي خلي حصرتك تقرر فجأة ان الفرح بعد يومين
عمر : انا جايلي قضيه جديده لازم اسافر عشانه ومدته ممكن تقعد تلات سنتين في امريكا جالنا معلومات ان في عصابه مافيا كبيره ولازم نقبض عليهم
يوسف : انت حضرتك هتسافر اول الاسبوع طبعا
عمر : بالظبط كدا عشان كدا هعمل فرحكم يوم الخميس وأسافر وانا مطمن على لوليتا وميمو
عاوزك تاخد بالك منها يا يوسف واستحمل جناجنها شويه هي أوقات بتلقب طفله وتبقا عاوزه تروح الملاهي بالليل عادي
يوسف : في قلبي قبل عنيني يا فندام
عمر : يلا بقا عشان تجهز قدامنا ساعه ونسافر
يوسف : تمام يافندم عن اذن حضرتك
عمر : اتفضل
خارج يوسف واتجه الي غرفته
دلفت ميمو الي عمها
ميمو : عمو وحشتني جدا
عمر : وانتي اكتر يا روح عمو
يلا بقا جهزي نفسك يا عروسه عشان فرحك بعد يومين
ميمو : بالسرعه دي يا عمو
عمر : خير البر عاجله يا بنتي
ميمو : اللي تشوفوا حضرتك يا عمو عن اذنك هجهز نفسي عشان السفر
عمر : اتفضلي. ميمو
ميمو : نعم
عمر : عاوزك تقنعي لوليتا بالفرح
ميمو : حاضر
وخرجت وصعدت الي الاعلي كي تجهز نفسها
************
عند لوليتا خرجت من المرحاض وتفاجات بالذي سحب يديها واغمض عينيها
يتبع الفصل الثالث و العشرون اضغط هنا