رواية لعل المانع خير بقلم نورهان عمر الصعيدي
رواية لعل المانع خير الفصل الثالث والعشرون 23
رجت لوليتا من المرحاض وتفاجات بالذي سحب يديها واغمض عينيها
عارفة شكلك جميل وانتي هاديه كدا يا صغيرتي
لوليتا : فكت يديها من امام عينيها انت بتعمل اي هنا
يوسف : جاي اشوف مراتي
لوليتا : طيب اتفضل اطلع بر عاوزه البس
يوسف : ما تلبسي انا جيت عندك
لوليتا : نننننعم البس ازاي وانت هنا
يوسف : عادي انا جوزك
لوليتا : لسه يا بابا
يوسف : هانت يا قلب بابا كلها يومين بس
لوليتا : يوسف عشان خاطري بقا اخرج عشان ما نتاخرش عليهم
يوسف بعند : لاء مش هخرج
وانا اللي هقولك تلبسي اي النهارده
لوليتا : ربنا يهديك اخرج
تحرك يوسف امام الخزانه غير مبالايا بما تقوله واختار لها فستان من اللون الروز وطرحه من اللون الاسود وحذاء كعب لونه روز
البسي دول وعشر دقايق تكوني تحت
لوليتا بغيظ : من تصرفاته حاضر
تركها ونزل وجد كلا من اسر وميمو ومريم وعمر يضحكون وكأنهم بيفتكروا حاجات عن لوليتا من صغرها
يوسف : بتضحكوا على اي بقا
اسر : علي لوليتا
اغضب يوسف من اسر بمجرد ما نطق اسمها فهي من حقه هو فقط من يقول لها لوليتا اما الباقي لابد من ذكر دكتوره اولا
يوسف : اسمها دكتوره لوليتا وبعدين بتضحكوا عليها لة
ميمو : بنفتكر طفولة لوليتا
يوسف : واي بقا طفولتها
ميمو : بص يا سياده العقيد كانت لادغه فأغلب الحروف يعني عندك مثلا كلمه كمون هي تقولها تمون وكلمه
قاطعتها لوليتا
ميمو
ميمو : لوليتا حبيبتي لسه كنت بقولهم على طفولتك
لوليتا : اخرسي خالص طفوله اي بس
يوسف : خلصتي
لوليتا : اها بس عاوزه اروح لمازن الاول
يوسف : لا احنا هنمشي دلوقتي
لوليتا : انا مش باخد اذنك انا بستاذن بابا
عمر : خلاص روحي وما تاخريش
يوسف : تروح فين انتي ناسيه ان رجلك تعباكي ولا اي
عمر : خلاص لو مش عاوزها تمشي شيلها
يوسف : انا فعلا هشيلها بس مش هنروح عند مازن
وبالفعل جذبه وحملها وركض بها وهي تضرب بقدميها في الهواء
ادخله السياره وركب بجانبها وقفل السياره
لوليتا : يوسف ما تهزرش عاوزه اسلم على مازن
يوسف : مازن هييجي الفرح طبعا
لوليتا : بجد
يوسف : طبعا عشان نرمين تحضر فرحي
لوليتا : قولتلي بقا عشان نرمين طيب كويس يا يوسف
يوسف : ايو بقا على الناس اللي بتغير
لوليتا : ما حصلش
يوسف : ماشي
حرك مقود السياره وانطلقوا
***********************
في داخل الفيلا
عمر : مدام مريم ابنك هيجنن بنتي
مريم : دا بنتك جننت ابني خلاص
اسر وميمو معا : هم الاتنين اتجننو على الاخر
ضحكوا كلاهم وخرجوا سويا
اسر وميمو في سيارة
وعمر ومريم في سيارة
واتجهوا الي القاهرة كي يرتب لفرحهم
********************
بعد 3 ساعات وصل يوسف الي بيت لوليتا
وكانت نائمه في السياره
نظر لها يوسف نظره حب عشق اشتياق كل ملامح الحب
نزل من السياره وحمله وكان معه نسخة من مفتاح البيت
فتح ودخل وادخله غرفتها
ووضعها على السرير برفق وظل بجوارها حتي فاقت هي
لوليتا : هااااار اسود انت هنا بتعمل واخذت تنظر الي ثيابها كي تتطمن على نفسها
يوسف : ظل يضحك على ردود افعالها اهدي يا مجنونه
لوليتا : اي اللي قعدك هنا يا يوسف
يوسف : انتي قولتيلي ما تسبنيش يا يوسف خليك جنبي
لوليتا : لا طبعا انا لا يمكن اقول كدا
يوسف : بس انتي قولتي
سمعوا صوت من الخارج
لوليتا : اطلع بر بسرعه بابا لو دخل لقاك في اوضتي هيفهمنا خطا
يوسف : بس ابت انا جوزك
لوليتا : طيب عشان خاطري يلا نطلع ليهم
يوسف بعند : لا
لوليتا : خلاص اطلع انا
جات للتحرك ولكنها اختل توازنها وسقطت ولكنها تشبست بقميص يوسف وسقط معها
يوسف : اها منك لله يا لوليتا كسرتي عضمي
حرام عليكي يا شيخه دا انا فرحي بعد بكره
لوليتا : ظلت تتضحك على كلامه احسن عشان قولتلك يلا نطلع
بقيت العائله كانوا جالسين في الرسيبشن
منتظرين خروجهم
خروج ولكن وجه لوليتا كان كحبات الفرواله
ضحك اسر وميمو بصمت
مريم : لوليتا
لوليتا : نعم يا ماما
عاوزكي في موضوع
يتبع
يا تري اي هو الموضوع اللي هيتكلموا عنه
لوليتا هتغير من نرمين
يوسف هيستغل هذه النقطه
كل دا هنعرفوا الفصل القادم
عارفة شكلك جميل وانتي هاديه كدا يا صغيرتي
لوليتا : فكت يديها من امام عينيها انت بتعمل اي هنا
يوسف : جاي اشوف مراتي
لوليتا : طيب اتفضل اطلع بر عاوزه البس
يوسف : ما تلبسي انا جيت عندك
لوليتا : نننننعم البس ازاي وانت هنا
يوسف : عادي انا جوزك
لوليتا : لسه يا بابا
يوسف : هانت يا قلب بابا كلها يومين بس
لوليتا : يوسف عشان خاطري بقا اخرج عشان ما نتاخرش عليهم
يوسف بعند : لاء مش هخرج
وانا اللي هقولك تلبسي اي النهارده
لوليتا : ربنا يهديك اخرج
تحرك يوسف امام الخزانه غير مبالايا بما تقوله واختار لها فستان من اللون الروز وطرحه من اللون الاسود وحذاء كعب لونه روز
البسي دول وعشر دقايق تكوني تحت
لوليتا بغيظ : من تصرفاته حاضر
تركها ونزل وجد كلا من اسر وميمو ومريم وعمر يضحكون وكأنهم بيفتكروا حاجات عن لوليتا من صغرها
يوسف : بتضحكوا على اي بقا
اسر : علي لوليتا
اغضب يوسف من اسر بمجرد ما نطق اسمها فهي من حقه هو فقط من يقول لها لوليتا اما الباقي لابد من ذكر دكتوره اولا
يوسف : اسمها دكتوره لوليتا وبعدين بتضحكوا عليها لة
ميمو : بنفتكر طفولة لوليتا
يوسف : واي بقا طفولتها
ميمو : بص يا سياده العقيد كانت لادغه فأغلب الحروف يعني عندك مثلا كلمه كمون هي تقولها تمون وكلمه
قاطعتها لوليتا
ميمو
ميمو : لوليتا حبيبتي لسه كنت بقولهم على طفولتك
لوليتا : اخرسي خالص طفوله اي بس
يوسف : خلصتي
لوليتا : اها بس عاوزه اروح لمازن الاول
يوسف : لا احنا هنمشي دلوقتي
لوليتا : انا مش باخد اذنك انا بستاذن بابا
عمر : خلاص روحي وما تاخريش
يوسف : تروح فين انتي ناسيه ان رجلك تعباكي ولا اي
عمر : خلاص لو مش عاوزها تمشي شيلها
يوسف : انا فعلا هشيلها بس مش هنروح عند مازن
وبالفعل جذبه وحملها وركض بها وهي تضرب بقدميها في الهواء
ادخله السياره وركب بجانبها وقفل السياره
لوليتا : يوسف ما تهزرش عاوزه اسلم على مازن
يوسف : مازن هييجي الفرح طبعا
لوليتا : بجد
يوسف : طبعا عشان نرمين تحضر فرحي
لوليتا : قولتلي بقا عشان نرمين طيب كويس يا يوسف
يوسف : ايو بقا على الناس اللي بتغير
لوليتا : ما حصلش
يوسف : ماشي
حرك مقود السياره وانطلقوا
***********************
في داخل الفيلا
عمر : مدام مريم ابنك هيجنن بنتي
مريم : دا بنتك جننت ابني خلاص
اسر وميمو معا : هم الاتنين اتجننو على الاخر
ضحكوا كلاهم وخرجوا سويا
اسر وميمو في سيارة
وعمر ومريم في سيارة
واتجهوا الي القاهرة كي يرتب لفرحهم
********************
بعد 3 ساعات وصل يوسف الي بيت لوليتا
وكانت نائمه في السياره
نظر لها يوسف نظره حب عشق اشتياق كل ملامح الحب
نزل من السياره وحمله وكان معه نسخة من مفتاح البيت
فتح ودخل وادخله غرفتها
ووضعها على السرير برفق وظل بجوارها حتي فاقت هي
لوليتا : هااااار اسود انت هنا بتعمل واخذت تنظر الي ثيابها كي تتطمن على نفسها
يوسف : ظل يضحك على ردود افعالها اهدي يا مجنونه
لوليتا : اي اللي قعدك هنا يا يوسف
يوسف : انتي قولتيلي ما تسبنيش يا يوسف خليك جنبي
لوليتا : لا طبعا انا لا يمكن اقول كدا
يوسف : بس انتي قولتي
سمعوا صوت من الخارج
لوليتا : اطلع بر بسرعه بابا لو دخل لقاك في اوضتي هيفهمنا خطا
يوسف : بس ابت انا جوزك
لوليتا : طيب عشان خاطري يلا نطلع ليهم
يوسف بعند : لا
لوليتا : خلاص اطلع انا
جات للتحرك ولكنها اختل توازنها وسقطت ولكنها تشبست بقميص يوسف وسقط معها
يوسف : اها منك لله يا لوليتا كسرتي عضمي
حرام عليكي يا شيخه دا انا فرحي بعد بكره
لوليتا : ظلت تتضحك على كلامه احسن عشان قولتلك يلا نطلع
بقيت العائله كانوا جالسين في الرسيبشن
منتظرين خروجهم
خروج ولكن وجه لوليتا كان كحبات الفرواله
ضحك اسر وميمو بصمت
مريم : لوليتا
لوليتا : نعم يا ماما
عاوزكي في موضوع
يتبع
يا تري اي هو الموضوع اللي هيتكلموا عنه
لوليتا هتغير من نرمين
يوسف هيستغل هذه النقطه
كل دا هنعرفوا الفصل القادم
يتبع الفصل الرابع والعشرون 24 اضغط هنا