Ads by Google X

رواية اجبرني اعشقه الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم همس حسن

الصفحة الرئيسية

    رواية اجبرني اعشقه الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم همس حسن


رواية اجبرني اعشقه الفصل الخامس والعشرون 25

المحضر : دا ورق فيه تنازل رسمي من كل واحد في البيت عن ممتلكاته ونصيبه داخل البيت .. أما الورق دا فيه تنازل من حضرتك انت عن البيت نفسه 
أحلام الشغالة بتخبط على صدرها وبعلو صوتها : يالهووووي
رفعت باصصله ومصدوم .. مبينطقش ولا حتى عينه بتربش 
العيلة سمعوا صوت الشغالة ونازلين ع السلم جري
آدم داخل عليهم : في ايه ياجدي مالك
بيبص للمحضر : مين حضرتك ؟ 
المحضر : انا مُحضر جاي أبلغكم تخلوا البيت خلال ٢٤ ساعة بالظبط 
آدم : انت بتقول اااااايه ، بيت ايه اللي نخليه دا بيتنااا 
المحضر : كان بيتكم ، قبل ما ينتقل لأملاك مدام نشوى بعد ماكلكم وقعتوا على التنازلات 

آدم باصصله ومبرق : تنازلات ايه ؟! محدش فينا وقع ولا اتنازل عن حاجة !!!
المحضر : الكلام دا بينكم وبين بعض كعيلة بقا ، انا مجرد رسول ودلوقتي كل اللي عاوزه حد يمضيلي هنا إنه استلم الأوراق وبعد كدا تحلوا مشاكلكم 
كلهم واقفين مبرقين ..
 وفجأة رفعت وشه اصفر ووقع في الأرض فقد وعيه ، جريوا عليه كلهم وبدأوا يفوقوا فيه بكل الطرق مبيفوش 
 شالوا آدم حطه على الكنبة بسرعة 
آدم : حد يطلب الإسعاف بسرررررررعة 
اسلام جري مسك الفون وطلب الإسعاف ييجوا بأسرع وقت 

مليكة وسهيلة وروان وآدم وإسلام واقفين يفوقوا في رفعت دا ماسك ايد ودا رجل ودا بيهز في دماغه ودا بيرش ماية على وشه ، جسمه بيتشنج وبيصفر 
الإسعاف جت خدوه بسرعة وجريوا كلهم وراه ع المستشفى .. وكالعادة دخلوه الإستقبال ووقفوهم كلهم برا 
أمينة : ياااارب استرها يارب وحياة حبيبك المصطفى احنا مش ناقصيييين 
ثرية بعياط : لا إله إلا الله ، لا إله إلا الله 
احنا ايه اللي بيحصلنا دا بس ياربي اللهم لا اعتراااض 
مليكة بتحط ايديها على ودانها : خلاص ياجماعة خلاااااص ، محدش يتكلم جدي هيخرج وهيبقي زي الفل اسكتوا بقاااا 
روان : اهدي يامليكة بس 
مليكة : انتي ملكيش دعوووة اهدى ولا مهداااااش متوجهيش ليا كلااام
آدم بيطبطب على مليكة عشان يهديها .. مليكة حطت ايديها على وشها وبدأت تعيط بحرقة من زعلها على جدها 

 
*نشوى ومعاذ قاعدين في مكان *
معاذ : لعبتيها صح ياشوشو 😉😉
نشوى : عييييب عليك .. قولتلك قبل كدا مش نشوى الخشاب اللي يتتمم وراها 
معاذ : لما اتقفشنا قولت بسسسس ✋🏻 كل حاجة ضاعت وهنروح في داهية
بس كالعادة بهرتيتي وآخر ضربة ليكي كانت ضربة معلم بصحيح
نشوى : كل تفصيلة معمول حسابها من قبل ماتتعمل يامعاذ ، دا مش سلق بيض 
معاذ : طب انا كدا طلقتها غيابي .. هبعتلها ورقتها فين وازاي ؟؟
نشوى : متقلقش ، في أقرب فرصة هنبعتلها ورقتها على الجزمة .. نخلص بس من حوار البيت دا ونطردهم كلهم في الشارع ونفوق لروان 
معاذ : ماشي ياقلبي ، بعد اللي حصل دا انا همشي وراكي وانا مغمض بقا ✋🏻😂😂

 
*في المستشفي*
الدكتور خارج من الأوضة 
آدم : خير يادكتور 
الدكتور : كان عنده بداية جلطة والعياذ بالله بس الحمدلله لحقناه في الوقت المناسب 
آدم بيحط ايده على دماغه 
أمينة : ياستاااار يارب ، جلطة 😱
الدكتور : اهدوا اهدوا ياجماعة منا قولتلكم لحقناها الحمدلله .. أهم حاجة بس إنه مينفعش يتعرض لأي ضغط خاااااالص الفترة دي عشان لو دا حصل قبل التعافي التام ممكن يلقطها تاني وساعتها والعياذ بالله هيحصله شلل نصفي 
ثرية : لا إله إلا الله 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
آدم: طب هو عامل ايه دلوقتي يادكتور 
الدكتور : حالياً هو هيفضل في العناية فترة طبعاً لأنه مريض قلب ودا ممكن يأثر عليه بالسلب .. واحنا عملنا كل الاحتياطات اللازمة واديناله كل الأدوية اللي هتحميه بنسبة ٦٠٪ من أي خطر 
وربنا يقومهولكم بالسلامة بإذن الله 
مليكة بتقعد على الكرسي وبتحط ايديها على دماغها من الصدمة والزعل 
آدم : اه يانشوى الكلللللللللب ، اقسسسسسسم بالله لو شوفتها قدامي لأفرتكها ٥٠٠ حتتتتتتة 
أمينة : اهدي بس ياادم 
آدم : اهدي ااااايه وزفت ايه دي دمرتتتتتتت كل حاجة في حياتنا وبقا موت وخراب ديار 
نروح فين دلوقتي احنا ولا نعمل ايه في ام الليلة السودا دي 
ثرية : حرام عليك ياادم متسبش الزمن ، دا ابتلاء وكلنا اتحطينا فيه ولازم نتخطاه سوا 
إسلام بيقف قدام آدم وبيحط ايده على كتفه 
إسلام : انا موجود ياصاحبي وبيتي موجود 
وعيلتك هما عيلتي ومن زمان اوي كمان ، لو مكنش اخوك اللي يقف جنبك في الظروف دي مين اللي يقف والنبي 
آدم : كتر خيرك يااسلام .. انت عملت كتييييير اوي للعيلة دي ومهما عملنا مش هنعرف نوفيك جزء من ديونك وبالذات لما تحمي شرف أختي
بس الموضوع دلوقتي مش موضوع نقعد فين 
الموضوع بقا أكبر من كدا بكتييييير ، الموضوع اتحول من حياة بتبوظ لواحدة انا نفسي اقتلها واشرب من دمها 
مليكة : تشرب من دم مين ياادم وام القانون اللي في البلد دي راح فيين ؟؟؟؟ 
ما كفاااااية بقا لحد كدا ، كفاية خسارة ودمار وخراب وموت ومستشفيات كفااااية
شايف كل يوم واحد فينا بيقع عايزنا نخسرك انت كمااان عشان العيلة تدمر بجد ؟؟؟؟؟ 
آدم : اومال عايزاني أعمل اااايه يعني !!! 
اسيب الزباااالة دي تتحكم في كل وتخرب حياتنا وتقتل فينا واحد واحد واقف اسقفلها براڤو عليكي دمرتي عيلتي 👏
أمينة : لا ياادم متسقفلهاش انها بتدمر عيتلك ، بس ع الاقل متدمرش عيلتك انت كمان عشان تساعدها اكتر 
آدم اتعصب وسابهم وخرج على برا ، وقف في جنينة المستشفي يشرب سجاير
ثرية : كنتي زعلانة ياسهيلة إن فرحك كمان يومين ومش هتلحقي تخلصي ، اديه اتأجل خالص 
إسلام : فرحها !! 
سهيلة بتبصله بكسوف 
ثرية : هو انت محدش عرفك إن جدها وافق امبارح بالليل على فرحكم وقرر إنه يكون كمان يومين .. بس دا طبعاً قبل كل اللي حصل النهاردة 
إسلام : وافق وقرر إن فرحي كمان يومين والكل عرف إلا انا !!!!!! 
مش غريبة شوية دي ياسهيلة ؟؟
سهيلة : هو انا لحققققت أقول حاجة يااسلام مانت شوفت اللي حصل وبعدين احنا في ايه ولا في اااايه عشان نتكلم في حاجة زي دي 😱😱
إسلام سكت وهو من جواه شعورين عكس بعض 
من ناحية هيموت من الفرحة إن رفعت وافق بالسرعة والسهولة دي على جوازهم ، ومن ناحية متدايق جدا بسبب الوضع اللي فرحهم هيتعمل فيه ومتدايق اكتر إن الكل كان عارف إن فرحهم هيكون كمان يومين إلا هو  
روان : هو احنا جدنا بيموت جوا واتطردنا من بيتنا وحياتنا خربت وانتو واقفين تفكروا في فرحكوا وجوازكو ومين عرف قبل مين ؟؟!!!!
سهيلة : معلش يااستاذة روان غلطة مطبعية احنا آسفين 
روان : آسفين ايه وزفت ايه ماهو دا مش وقت تتكلموا فيه في حاجة زي دي هو احنا بنموت ولا بنتجوز
سهيلة وشها احمر من الغضب ، مرضيتش تنطق بولا كلمة وخرجت على برا بسرعة 
مليكة لروان : ماكفاية بقا ياشيخة حرااام عليكي انتي ايه ، جبتي الغباء دا كله منييييين 
رغم كل اللي عملتيه فيا امبارح جاية دلوقتي بتشخطي في البت كالعاااادة زي كل مرة بتكلميها بالطريقة دي وهي بتسكتلك كفاااية بقا 
روان بتحط ايديها على كتفها : يامليكة انا كنت بعمل معاها كل دا عشان متدايقة عشانك ان...
مليكة بتحمر و بتنطر ايديها وبتزقها بعزم ما فيها .. اتنطرت روان بعييييد وكانت هتقع في الأرض لولا ان لحقت نفسها ، كلهم برقوا واتصدموا 
مليكة جابت القوة دي منين ، ومن امتي بتعامل حد بإيديها أصلا !!!!! 
مليكة احمرت و فضلت تصوت وتعيط بصوت عالي لحد مااغم عليها ، جريوا عليها كلهم يفوقوها جم الممرضات شالوها بسرعة ودخلوها أوضة لوحدها وندهوا الدكتور يشوفها بسرعة 
🖤🔥🖤🔥🖤🔥🖤🔥🖤🔥🖤🔥🖤🔥
*في جنينة المستشفي *
آدم واقف زي ماهو متعصب جداااا وقلبه بيتقطع من جوا على كل حاجة بتحصل .. خلص السجارة ورماها من ايده وجاي بيلف وشه ، لقى سهيلة قدامه .. واقفة مفحومة عياط وكل عين وارمة قد كدا
آدم باصصلها وساكت مبيتكلمش 
سهيلة بتبصله وهي عمالة تتشحتف جامد اوي من العياط لحد ما عينه دمعت هو كمان وهو بيحضنها
حضنته جااااااامد وهي بتعيط بصوت من الوجع اللي حاسة بيه ، وإحساس الامان اللي حسته مجرد ما حضنته
سهيلة بعياط وصوت متقطع : انا ... انا آسفة ياادم متزعلش مني والنبي انا مليش غيرك 
آدم بيحضنها جامد وكأنه نفسه يدخلها جواه من خوفه عليها وحبه ليها 
آدم بعياط : انا اللي آسف إني كنت بعيد عنك اووووي بالطريقة دي ، كنت بعيد لدرجة إن حصل معاكي مصايب وقعدتي سنتين شايلاها جواكي وخايفة تحكيلي وانا بغبائي محستش 
بيبعد عنها وبيمسك وشها بإيديه الاتنين : ولما عرفت غصب عني من وجعي وكسرتي جيت عليكي زيادة وكنت هقتلك .. مكنتش اعرف إنك ضحية مجني عليها مش جانية
سهيلة : والله العظيم انا ماكنت خايفة منك قد ما كنت خايفة عليك وخايفة اخسرك .. دا انا مليش غيرك بعد ربنا ياادم 
انت أبويا واخويا وصاحبي وكل ما ليا مقدرررتش أعرفك واخسرك مدى الحياة 
آدم : فيه حد بيخسر روحه ؟؟ انا عمري ما كنت هقدر اخسرك ولا ابعد عنك مهما عملتي ياسهيلة 
حضنها تاني وفضل مدة سايبها في حضنه يحسسها بالأمان ، ويحس هو كمان بالامان معاها
❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥
*في طرقة المستشفى *
آدم راجع ومعاه سهيلة عشان يشوفوا جدهم وصل لايه 
آدم : فيه جديد 
إسلام : لا لحد دلوقتي مفيش .. بس مليكة تعبانة اوي ونايمة في الاوضة اللي هناك دي 
آدم بيبرق : تعبانة ازاااااي 
ثرية : اتخانقت هي وروان أختها ووقعت من طولها ودوها المستشفى ، بس خير متقلقش هي فاقت خلاص بس مريحة شوية جوا وروان معاها
آدم : انهي اووووضة 
ثرية : اهي نفس الأوضة اللي روان خارجة منها هناك دي 
آدم سابهم وجري طاااار على الأوضة يشوفها ..
ثرية بتبص لروان 
ثرية : مليكة قالت متعرفيش آدم حاجة .. اسكتي خالص بقا 
روان : وهي مش عايزة تعرفه دلوقتي ليه يعني ؟
ثرية : ملناش دعوه بقا سيبيها هي تتصرف مع جوزها 
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
آدم بيفتح الباب وداخل .. مليكة نايمة عالسرير ومفتحة عينيها 
آدم بخضة : مالك ياحبيبتي ايه اللي حصلك انا آسف إني مكنتش موجود حقك عليا والله مااعرف 
مليكة : بس بس في ايه مالك ، انا كويسة والله الحمدلله شوية دوخة وراحوا لحالهم خلاص 
آدم : ايه اللي عمل فيكي كدا طيب فهميني 
مليكة : آدم .. انا عايزة اسألك سؤال بس تجاوبني بسرعة وبصراحة
آدم : طبعاً ياحبيبتي اتفضلي 
مليكة : انا فيا ايه ؟؟ 
آدم بيبص في الارض بتوتر : مش فاهم 
مليكة : قولتلك بصراحة ☝🏻
أنا متأكدة ان فيا حاجة غريبة من يوم ماخرجت من المستشفي .. بيجيلي أحاسيس غريبة وبعمل حاجات أغرب وفي أغلب الأوقات دي بكون مغيبة ومش في وعيي للي بعمله ولما بفوق اكتشف اني كسرت ودغدغت وضربت .. فيه ايه ياادم فهمني 
آدم بزعل : انتي مصابة بمتلازمة نادرة جدا يامليكة ••• جاتلك من يوم اللي حصل بيننا وبعد الضغط الرهيب اللي كان عليكي الفترة اللي قبلها 
وهي اللي اتسببت في كل اللي انتي فيه دا 
*مليكة بصاله وساكتة .. ومش مفهوم نظرتها دي بتعني ايه بالظبط ؟!*
آدم : كل دا بسببي وانا عارف ، واللي متأكد منه اكتر إن عمرك ماهتسامحيني ودا حقك .. بس انا زي ماقولتلك قبل كدا انا مش هسكت غير لما اخليكي تسامحيني عشان انا وانتي ...
مليكة : ماتيجي نأجل كلام في الموضوع دا 
آدم : يعني ايه ؟؟ 
مليكة بتبسم : بعد ما الأزمة اللي احنا فيه دي تعدي وجدي يقوم بالسلامة هقولك انا أجلت ايه واجلت ليه 
آدم بيبوس ايديها : الف سلامه عليكي ياحبيبتي 
مليكة : الله يسلمك ، انا بقيت كويسة يلا نخرج نقعد معاهم برا بقا 
آدم : لا لا انتي تعبانة خليكي 
مليكة : لا والله انا بقيت زي الفل يلا بس 
قامت معاه ، سندها لحد برا وقعدوا كلهم
أمينة : الوقت بيجري واحنا قدامنا ٢٤ ساعة بالظبط ياادم .. لازم نلم حاجتنا 
آدم : إسلام بقولك ايه تعالي ثواني 
اخد إسلام على جنب  
آدم : إسلام انا عارف إني بتقل عليك بس اديك شايف حالة جدي عاملة ازاي وحالة مليكة كمان 
إسلام : متقولش الكلام دا يااخويا انا رقابتي ليك 
آدم : نشوى 
عايز نشوى بأي طريقة واي تمن حتى لو هتأجر رجالة يطلعوها من تحت الأرض ويجيبوهالي 
إسلام : اعتبره حصل ياصاحبي
آدم : هتعرف ؟ 
إسلام : سيبها على الله 
آدم بيحط ايده على كتفه : ونعم بالله ، واثق إنك قدها 
آدم راجع عليهم : يلا يامليكة انتي وسهيلة وروان .. هنروح البيت نلم الحاجة ونحطها في عربية عشان ال٢٤ ساعة بتجري 
ثرية : نعم ؟؟؟؟ 
انتو هتلموا حاجتنا بجد !!
يعني معني كدا احنا اتطردنا من بيتنا بجد
آدم : خليها على الله ياعمتي وكل حاجة هتبان في وقتها 
أمينة : هو ايه اللي هيبان في وقته مانت رايح تلم الحاجة اهو 
آدم : انا رايح ألحق مصيبة واحدة من ضمن المصايب اللي ممكن تحط على دماغنا 
يلا ياجماعة نروح بسرعة لحد ما جدي يفوق
نزلوا هما الأربعة بسرعة على تحت ، ركبوا عربية آدم وراحوا على القصر 
دخلوا وبدأوا يلموا في حاجتهم .. وبعد أول شنطتين اتلموا، جرس الباب رن 
راح آدم يفتح الباب ووراه مليكة ••• لقوا داليدا ع الباب 
داليدا : اخس عليك ياادم ، بتفضي حاجتك عشان تمشي من بيتك وفي حياتك محامية شاطرة زيي 
طلعت ورقة من جيبها : طب والله عيب عليك لما تشك في قدراتي بالمنظر دا 

تفتكروا الورقة اللي في ايد داليدا فيها ايه ؟ وياترى مليكة هيكون ايه شعورها بعد رجوع داليدا  ! 🤔

google-playkhamsatmostaqltradent