رواية حب خارج سيطرتي الفصل السادس والعشرون بقلم فاطمة اشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل السادس والعشرون
"حبيبي وانت ماشي خد معاك حكايات وخد مواضعنا والذكرى اللي عشناهاا💔" حماقي
نغم تجاوبت معاههه بس مرة واحدة فاقت وبدأت تبعده عنها :مرااد ابعد مينفعش اللي انت بتعمله ده
مراد بدون وعيي :لياااان متسبنيش يا ليان
نغم بتحاول تبعده عنه بس هو قوته ضعف قوتها وعيطت :انا مش لياااان يا مرااد ابعد بقا حرااام عليك
نغم مكنش قدامها حل تاني لقت فاظة جمبها خبطته بيها على راسه ومراد وقع وساح في دمههه
نغم حطت ايديها على بوقها بخووف :مرااااااد
فماذا سيحدث يا ترى؟
"وانتي معايا اعملي زي ما انتي عايزة ده انتي في الحنية لازم تخدي جايزة عيني اههه على تقاطيعكك دنا ابيع روحي ولا ابيعككك دنا من لحظة ما شوفتككك دماغييي بايظة 💙💃👀"
في صبااح يوم جديد اول يوم لادهم وليان زوج وزوجة
ليان صحيت من النوم بتحط ايديها علشان تشوف أدهم جمبها ملقتهوش قامت قعدت على السرير :ادهمممم انت فيننن
أدهم خرج من الحمام وكان لابس البنطلون بس وعريان من فوق وبينشف شعره
ليان بصتله بإعجاب :يا جماعة هو انا امي دعيالييي ولا ايههه هو انا خلاص هقوم كل يوم الصبح على جمال امككك دهه
أدهم قعد قدامها :ههههههه انا لحد دلوقت يا ليان بحاول افهم لغتككك يعني انتي دلوقت بتتغزلي فيا ايههه لازمتها امي في الموضووع
ليان قربت منه وبترقصله حواجبها : ده امكككك هي الأساس انها جابت القمررر ده يا قمر يا حلو انت
ادهم :هههههه مفيش فايدة فيكي
ليان بصتله بحب :انت عارف لما صحيت من النوم وملقتكش جمبي كنت بحسب ان كل ده حلم
أدهم غمزلها بخبث:بعد كل اللي حصل بنا امبارح وتقول حلم عيب عليكي ولو مش فاكرة افكركم و نعيده تاني وايه يعني
ليان وشها احمرر: أدهم بطل قلة أدب
أدهم : هههه الله مش انتي فاكرة انكك بتحلمي هعرفككك انها حقيقة تعالي بس وادهم بيشدها عليهه وبيزغززها
ليان بتحاول تبعد ايده :ههههههه خلاااص يا ادهمممم ههههههه كفايااا بقا
أدهم قعدها على رجله :هااا عرفتي حقيقة ولا حلم
ليان :هههه خلاص خلاص عرفت سبني بقاااا
أدهم تبت عليها وهي في حضنه :تؤتؤ مش هسيبككك الا لما اخد بوسة
ليان بتحاول تخلص نفسها منه : هههه أدهم بطل قلة أدب بقا
أدهم :متحاوليش هاخد بوسة يعني هاخد بوسة
ليان :ههههه ياربي عليا طب غمض عينككك
أدهم غمض عينه :اديني غمضت يلا
ليان عضته في ايده وجريت
أدهم :اههه يا بنت العضاضة وجرى وراها
ليان بتجري منه :ههههههه امسكنييي لو عرفت
أدهم :هههه همسككككك وهعاقبك عقاااب كبيير اوووي كمان
ليان طلعت فوق السرير :خلاص يا أدهم والله فرهت من الجري بقا
أدهم :حد قالككك تعضيني
ليان حطت ايديها في وسطها :وحد قالككك تطلب قلة أدب
أدهم :ههه انتي مراتي على فكرة يا هبلة
ليان طلعتله لسانها بطفولة :بردك قليل الادب
ليان نطت من على السرير وقبل ما تجري أدهم مسكها من وسطها
ليان :ههههههه يا أدهم بقا
أدهم سندها على الحيطة :هههه قفشتككك وقعتككك سودة
ليان بصتله :خلاص بقا قلبكك ابيض
أدهم :والله مش كان قلبي اسود من قيمة شهررر
ليان بتتصنع الصدمة :اخصص مين قال كدا
أدهم :امييي يابتتت
ليان :هههههه خلاص يا دومي بقا عيلة وغلطت عديها
أدهم :مقابل ايهههه
ليان بصتله بطرف عنيها :لاااا اللي بتفكر فيههه لاااااا انا طاهرة وهفضل طول عمرييي طاهرة يا ام المطاهرر روشيي الملح سبع مراتتتت
أدهم حط ايده على بوقها بهزار :خلاص بقا كفايا يابنتي بالعة راديووو
ليان :الله فرحانة يا سيدي
أدهم حط ايده في وسطها وابتسم :وايههه اللي مفرحكك اووي كدا
ليان لفت ايدها حولين رقبته :انا مع اللي بحبهههه وبيحبني هبقي مش فرحانة ليههه
أدهم ابتسم: بتحبيني من امتى يا ليان
ليان ابتسمت لما افتكرت :من اول يوم دخلت فيههه اول حصة اديتها معرفتش اطلعك من دماغي ابدا حاولت انساك بأي شخص تاني معرفتش كنت شايفة انككك انت اللي هتكون ليا اتمنتككك في كل وقت وكل صلاة كنت بصليها كنت بدعي انك تكون لياااا
أدهم ملس على شعرها : طب ومقولتليش ليههه انكك بتحبيني
ليان بصت لعيونه : تفتكري طالبة تروح تقول للمدرس بتاعها بحبككك كان هيبقى رادة فعلك ايههه
أدهم : كنت هتفهم انها فترة مراهقة وهتعدي
انضم لجروبي الكاتبة فاطمة اشرف كلههه يدخل
ليان اتنهدت : ده اللي كنت خايفة منه انكك تقول انها فترة مراهقة فقررت اني احتفظ بحبككك طول المدة دي وقولت لو فترة مراهقة هيعدي بس معداش
أدهم : بس كان هيبقى احسلكك تطلعي مشاعرك بدل ما تكتميها
ليان : على الأساس انكك مكنتش حاسس اني بحبككك يابني ده انا كنت مفقوسة اوووي
أدهم : انا كنت قافل قلبي يا ليان مكنتش عايز حد تاني يدخل حياتي كان كفايا عليا كدا وربنا ما يوريكي شخص قافل قلبه عن الحب مبيكونش شايف اي حد تاني غير نفسه بيحاول يجمع نفسه المكسورة وبس
ليان ملست على خده بحب : وانا معاك وعمري ما هسيبككك ابدااا مهما حصل
أدهم باس كف ايديها بحب :ربنا يخليكي ليا ومتحرمش منكك ابدا
ليان :ويخليك ليا يا دوووميي
ادهم :يلا ادخلي البسي هفسحككك ونعدي على اللي عايشين في مياة البطيخ دول ولا حاسين بحاجة بتحصل
ليان :هههه الله مش هما في شهر العسل يعملوا اللي هما عاوزينه يا عم
أدهم شدها ليها خبطت في صدره العريض :واحنا هنعوض شهر العسل امتى
ليان :ههههه لما يا عسل تعملي الأول فرح اسطورييي كدا وبعدين نبقى نعسل براحتنا
أدهم بنفذ صبر : نعسل هو احنا بتشرب شيشا يارب صبرني
ليان بهزار :ياعم اوعي عاوزة البس انت ايههه معندكوش لحمة في بيتكووا مكلبش فيا من ساعة ما جيت
أدهم :ههههه ياختي اصمالله ده انتي عصايا اصلا
ليان :لا يا حبيبي انا كرفي
أدهم مسح وشها بيأيده :امشي يا ليان امشيي
ليان :كرمشتلي وشي كتككك الارف في حلوتككك وجريت من قدامه
أدهم :ههههه والله مجنونة البسييي بسرعة بدل ما هتلاقيني عندك في الحمام
ليان بصوت عالي :بطل قلة أدب يا أدهم
أدهم بهزاررر :هجيلكككك يا لياااان
ليان :يختاااي مجنون ويعملها انا خارجة اهوو
أدهم شافها :ههههه ايههه اللي انتي لابساههه ده
ليان كانت لابسة بنطلون ملتون وعليه تيشيرت لادهم وكانوا كبار عليها جدا
ليان :هدومكككك مهو البعيد ما جبليش هدووم اعمل ايههه
ادهم: ههههه حلوين عليكي
ليان بفخر :انا حلوة في اي حاجة
أدهم غمزلها :وهتبقى احلى منغير حاجة
ليان ضربته في كتفه :بطل قلة أدب
أدهم :ههههه خلاص يلا بينا
فماذا سيحدث يا ترى؟!
" انت حاجة من الحاجات اللي في حياتي كتيرة لو بترتيب الخانات انت في الخانة الأخيرة 🖤" آصالة
نغم بصدمة :مرااااد وجريت تشوفهههه مرااااد مرااااد والله انا اسفة
مراد بوجع :اهههه دماغيييي
نغم :مرااد انت لسة عاااش مومتش
انضم جروب الكاتبة فاطمة اشرف بنزل بدري عن هنا
مراد :اههههه حرام عليكي دماغيييي اهههه
نغم بغضب :تستاهل انت قليل الادب اصلا
مراد :اههههه بس لما اقوملكككك هديكي علقة
نغم بغضب : دنا اللي هقتلكككك انت مش محترم اصلا
مراد وهو حاطت ايده على دماغهه : اههه يا دماغيييي يابنتي والله هقوملككك
نغم بغضب :وريني هتقوملي ازييي علشان تعرف تسكر كويس اهي من اعمالككك
فتحية دخلت اوضة مراد لما سمعت خبط:ينهار اسوود هو سايح في دمهههه كدا ليههه
نغم اتوترت
مراد بص لنغم :دنا الفاظة وقعت علياااا ونغم سمعت وجت تلحقني اههه دماغي مش قادر
فتحية قربت منه :طب قوم يا بني اسندكك عبا ما اجيبلك الدكتور اسنديي معايا يا نغم
نغم بصتله بغضب ومسكت ايده بعصبية :أسند يا اخويا أسند اخرتكك سودة
مراد :والله لاوريكي يا نغم الكلب
فتحية :بتقول حاجة يا بني
مراد :لا دنا بقول حسبي الله ونعمة الوكيل
نغم بصتله بغضب وجابوله الدكتور الخاص بتاعه خيط دماغهه واداله مسكن ونام
الدكتور :غيروله علي الجرح كل يوم هو مكنش حاسس بعمق الجرح اووي لأنه كان واخد كحول
فتحية بصدمة :خمرة
الدكتور :ايوة حاولوا متخلوهوش يشرب خالص علشان غلط علي الجرح والف سلامه عليه
الدكتور مشي
فتحية بحزن :اخص عليك يا مراد بقا بتشرب خمرة اوعي يابت يكون قرب منك
نغم اتوترت :عبيطة انا يعني ازي هيقرب مني
فتحية :ربنا يصلحله حالهههه بقا مش مصدق ان خلاص ليان مش هتكون معاه ربنا يلطف بيه خليكي جمبه هخلص حاجاتي تحت واجي ابص عليه
نغم:ماشي
نغم قعدت جمب مراد وهو نايم على السرير ولفين دماغهه بالشاش
وعدي ساعة ونغم باصة عليهه وبس مشلتش عنيها خالص
وبعديها
نغم واتنهدت :ليههه قلبككك قافل عليها كدا دنا أقرب منها ليك انا معاك من زمان ليه مش شايفني وبعديها ابتسمت ومسكت ايده انا بحبككك اوووي يا مراد حبككك خرج عن سيطرتي اعمل ايهههه بقا وبعديها ضحكت بس برده مش هسامحككك على اللي كونت هتعمله يا قليل الادب
مراد بتعب : اسكتي يا بت انتي اهههه
نغم بصدمة لحسن يكون سمعها :انت صاحي من امتى
مراد بصلها بتعب :ساعة لما كنتي بتقولي قليل الادب متخلينيش اعرفك انا قليل الادب ازي
نغم بغضب :انا هعرفكككك والله اسلط فتحية عليك
مراد ببرود :اعملك ايه مكنتش في وعي حد قالك تقعدي مع واحد سكران في الاوضة
نغم بصدمة :يعني انت مش حاسس انكك غلطان
مراد :ايوة غلطان علشان سمحتلك تطلعي معايا الأوضة
نغم مصدومة من كلامه :انت بتقول ايهههه يا مراد انت حاولت تتهجم عليا وتقولي انكك مش غلطان انت ايههه يا شيخ
مراد بتعب :نغم انا مش عاوز صدااااع انا تعبان لو سمحت سيبيني لوحدي
نغم عيونها دمعت بجمود بصتله بغضب وخرجت برة الأوضة
مراد قعد يأنب نفسه :انا ايهه اللي عملته ده نغم اختي ازي افكر اتهجم عليها بالشكل ده اوووف
فماذا سيحدث يا ترى؟!
يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية