رواية وقعت في حب أم لسان طويل الفصل السادس والعشرون بقلم راندا علي
رواية وقعت في حب أم لسان طويل الفصل السادس والعشرون
تاني يوم استيقظت علي صوت العصافير قامت اخدت شاور وصلت فرضها وعملت شعرها ديل حصان ونزلت خصلتين وحطت مرطب روج وبلاشر بس ولبست بنطلون اسود بوي فريند علي تيشرت ابيض وكوتشي اسود وشنطه سودا وجابت الاكل من المطبخ للقطه وطلعت بكل هدوء/صباح الخير ي ماما
الام باستغراب أن دي كيان/صباح النور ي حبيبتي
سليم بصلها
كيان اتجاهلت نظراته وقعدت تفطر بهدوء
الام/كيان
كيان بهدوء/نعم ي ماما
الام/مالك ي حبيبتي
كيان باستغراب/مالي ي ماما
الام بخضه وخوف/هاديه اوي كدا لي انتي في حاجه بتوجعك قولي ي حبيبتي
سليم كاتم ضحكته
كيان قامت/لا ي ماما مفيش حاجه مالي م انا كويسه اهو
الام/طيب متزعليش اقعدي كملي أكلك اصل انا مش واخده علي هدوئك
كيان عيونه دمعه/يعني ابقي مجنو*نه دي لسانها طو*يل ومش مترب*يه ابقي هاديه ابقي غريب لا دا نافع ولا دا نافع واخدت شاطنتها ونزلت
سليم قام وشدها/هو مش مفروض اني هوصلك
كيان بصت لايدو وبعدتها/ايدك دي متتمد*ش عليا تاني ومش عوزاك توصلني ونزلت
سليم يعصبيه/شايفه ي ماما تصرفاتها
الام/هي ليها حق انت غلطان
سليم اخد مفاتيح عربيته ونزل
راحت وقفت تاكسي وراحت الجامعه دخلت الجامعه
حمزه /انسه كيان
كيان....
حمزه /انسه كيان انسه كيان
كيان...
راح شدها من أيدها
كيان شالت الهاند من ودانها وبصتله
حمزه تكسف وبعد أيدها/انا بعتذر حقيقي بس كنت بنادي علي حضرتك وانتي مكنتيش بتردي
كيان /ولا يهمك سوري كنت حاطه الهاند
يوسف جه/صباح الخير
حمزه /صباح الخير
كيان...
يوسف /عامله اي دكتوره كيان
كيان بابتسامه/بخير
يوسف استغرب طريقتها/دايما يارب
كيان ابتسمت/ميرسي حضرتك كنت عاوز حاجه ي دكتور حمزه
حمزه بصلها بابتسامه
سليم جه/صباح الخير
يوسف وحمزه/صباح النور
سليم /يلا كيان عشان المحاضره هتبداء فين كارما
كارما من وراه/بخ
كلهم ضحكو
كارما حضنت كيان/وحشتيني اوي
كيان وهي بتحضنها/وانتي اكتر
سليم/يلا علي المحاضره
دخلت كيان وكارما طلعت محاضرة حمزه ابتسم وعيونه علي كيان وهو بيشرح
كارما بصوت واطي وبتضحك
كيان/بتضحكي علي اي
كارما/بصي قدامك وانتي تعرفي
كيان بصت لاقيت حمزه عيونه عليها
كيان حودت وشها وفضلت تضحك/يخربي*تك مالوا دا
كارما /معجب بيكي اوي باين
كيان/لا مظنش بس هو من اول م شافني وهو عيونه عليا دايما
كارما بضحك/الحب من اول نظره
كيان/عايشه ف الخيال انتي
كارما/والله باين عليه بصي عيونه عليكي ازاي صح اي اخبار شخصك المخفي
كيان نزلت راسها لتحت وفتح الفون/مبعتليش مش عارفه لي وقافل اهو
حمزه هو عيونه علي كيان/البنتين اللي وراه
كارما/اه
حمزه/انتي وصاحبتك ركزوا معايا
-دي علي طول هي وصاحبتها كدا ف كل محاضره
كيان بردح/وانتي ايش حشر*ك ودخلك 😂😂
-مش هرد علي وحده زيك احسن تقومي تضر*بيني كعادتك ال ...ولا بلاش
كيان دمها اتحر*ق وقامت جابتها من شعر*ها/تصدقي فعلا انك ام صو*رم وعاوزه تتربي
حمزه جه وشدها/كيان مش كدا ابعدي شعرها هيطل*ع ف ايدك
كارما واقفه كالعاده بتضحك 😂😂😂
كيان/سبني لازم اعرفها قيمتها ام صور*م
حمزه شدها ومسكها من أيدها وطلع بيها برا القاعه
كيان بصتله ووشها مليان براءه
حمزه بصلها/كيان لما حد يعصبنا أو يدايقنا منعملش كدا
كيان بصتله ببراءه/هي اللي غلطت مش انا
حمزه هو سرحان ف براءتها/بس مكنش ينفع انك تض*ربيها
كيان بعصبيه/حرق*ت دمي وغلطت فيها وانا ماخدتش حقي
حمزه/كل دا وماخدتيش حقك دا شعرها كان هيطل*ع ف ايدك
كيان/بردو هي شتمت*ني
حمزه/خلاص متزعليش تعالي معايا ومسك أيدها
كل دا ويوسف شايفهم من بعيد ود*مه محر*وق
دخل حمزه /مني
مني بخوف/نعم ي دكتور
حمزه بعصبيه/انتي بتدخلي لي انا بكلم طالبه عندي مش من حقك تدخلي ثانيا تغلطي فيها بتاع اي هي مجتش عندك عشان تقوليها كدا اعتذري
كيان واقفه وبتبصلها بكل برود
مني بزعل/بس..ي دكتور هي شد*ت شعري
حمزه بصلها بنظره حاده
مني بضيق جامد/بعتذر
كيان بصتلها ببرود وقعدت وكمل المحاضره
خلص المحاضره مني عيونها دمعه وطالعه
راحتلها كيان/انا كمان بعتذر
مني ابتسمت /ونا كمان غلطت
كيان ابتسمت/حصل خير انا كيان
وكارما بابتسامه/ونا كارما
مني بابتسامه/ونا مني ممكن نبقي صحاب
كارما وكيان بابتسامه /اكيد يلا نكلم برا وجم طلعو برا القاعه كان يوسف بيكلم ف الفون
حمزه /انسه كيان
كارما ضحكت كيان بصتلها نظره حاده بعدها راحتله وقالت/نعم ي دكتور
حمزه بابتسامه /كنت عاوز اكلم معاكي ف موضوع
كيان /خير ي دكتور
حمزه /طيب ينفع نروح كافي
كيان /لا بعتذر حد يشوفنا اكيد هيفهم غلط
حمزه/خلاص ينفع اجي بكرا عندكم
كيان/لي ي دكتور خير
حمزه/بكرا الجمعه وأجازه كدا كدا هجيب ماما واجي نقعد عندكم شويه
كيان وشها حمر /اكيد ي دكتور تنور عن اذنك
حمزه /اتفضلي
ومشيت
كارما /كان بيقولك اي
كيان /بيقولي نروح كافيه سوا عاوزني ف موضوع ولما رفضت قالي هيجيب والدته ويجي عندنا بكرا
مني وشها اتغير
كارما/مش قولتلك شكله وقع
مني عيونها دمعت
كيان/بس بقي ي كارما مالك ي مني
مني /لا مفيش عن اذنكم لازم اروح ومشيت علي طول
كارما/مالها دي؟
كيان/مش عارفه
كارما/هاجي اقعد عندكم شويه
كيان /بجد طيب يلا وقفت تاكسي
كارما/هتروحي الخطوبه
كيان بهدوء/اه
نزلوا من التاكسي وطلعو
كيان باستغراب/هو في اي ماما مش بترد لي
كارما/امكن نامت معاكي مفتاح
كيان /اه استني وطلعت المفتاح فتحت الباب كانت الشقه كلها ضلمه ومره وحده...
كيان صوتت
يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية وقعت في حب أم لسان طويل" اضغط على اسم الرواية