رواية أمل عشق الزين الفصل السابع والعشرون بقلم أمل السيد
رواية أمل عشق الزين الفصل السابع والعشرون
زين كان مصدوم ما تفكرش ان هي جريئه كده وان ممكن تفضح نفسها
زين: اه يا بنت ال؛؛؛؛
امل: انت ليه عملت كده
زين: انتي بتوثق في ولا لا
امل: لا رد
زين: تمام فهمت انا"انتي لو حابه تمشي ف..
امل بتردد: واثقه فيك
زين: تمام تعالي معايا
امل: على فين
زين: هتعرفي الوقت
زين خرج من الغرفه ولقى الكل متجمع وبيبص له بقرف وحيره
زين: على فكره كل اللي شفتوه ده كله كذب ما كنتش في وعي اللي عايز يصدق يصدق وسابهم ومشي ما تهمش اي فرصه يتكلموا
زين راح قدم بلاغ في قسم الشرطه ان بيتم التشهير به وان الفيديو غير صحيح لكن شمس اختفت بعد ما نشرت الفيديو والصور
وزين خسر كتير قوي ف الشركه بتاعته الصحافه اللي بتكتب عنه كلام مش حلو واهل امل طالبين تط"لق بعد ما اعرف الموضوع
عمر: هتعمل ايه احنا خسرنا كتير قوي بعد انسحاب مراد والكل بدا ينسحب
زين: ولا حاجه
عمر: انت بجد متجوز شمس
زين: ملكش دعوه بالموضوع ده
يوسف: انا اسافر
زين: براحتك انا تعبان وعايز انام تصبحوا على خير
لكن لقى حد بيخبط على غرفته
زين: ادخل
فرح: انت نمت
زين: لا تعالى
فرح: انا ممكن ارجع لمراد وخليه يرجع الشركه تاني
زين: هترجعي برضاكي ولا غصب عنك ولا عشاني انا
فرح: عشانك انت
زين: اوعى تعملي كده يا هبله مراد مش هيرحمك المره دي
فرح: هيعمل ايه يعني
زين: هيعمل كتير مراد واصل ممكن انا ما اعرفش طريقك كمان
فرح: بس انا مش قادره اشوفك كده هي ليه امل سابتك
زين: انا محتاج بس شويه وقت عشان ارجع زي ما كنت من حقها تسيبني هي مش غلطانه اذا كنت انا شاكك في نفسي انا مش فاكر اي حاجه اوعى يا فرح تروحي لمراد برجليكي
فرح: انت هتط'لق امل
زين: لو هي عاوزه ده هاعمله
فرح: انت صعبان علي قوي
زين: بس لو شاف شمس كلها بسناني
فرح: هو انا ممكن اطلب منك طلب
زين: اطلبي يا فرح لو هاقدر انفذها انفذه
فرح: عاوز اشتغل في الشركه معك
زين: لا يا فرح مش دلوقت خلي بالك من بنتك بس الاول وبعد ما اظبط كل حاجه ابقي تعالي اشتغلي براحتك
فرح:: ماشي يا حبيبي ! عاوز اسالك سؤال
زين:: ايه هو
فرح:: هو انت يعني
زين:: فرح اخلصي عايزه ايه
فرح:: هو انت بتحب امل بجد
زين:: لو مش باحبها هتجوزها ليه
فرح:: طب ليه وافقت على طلب اهلها
زين:: عشان هم خائفين .......عليها؛
فرح:: منك....انت"
زين:: انا خفت عليكي هم مش هيخافوا عليها
فرح:: انا بجد زعلانه
زين:: علي ولا عليكي
فرح:: الاثنين...
زين: طب روحي نامي مش عند الجامعه بكرا
فرح: اه تصبح على خير
في الصباح
(في بيت امل)
نور: مالك
امل: ما فيش
نور: انت لسه بتحبيه بعد اللي شفته
امل: مش عارفه
نور: ما فيش حاجه اسمها مش عارفه لو لسه بتحبيه مش هتصدقي لو شفتي بعينيكي حتى....
مش هاقول لك اللي بيحب بيسامح اللي بيحب بجد هيدور ويعرف الحقيقه فين
امل: جابت التليفون و فتحت النت و شافت الفيديو
{زين انا باحبك انتي يا شمس مش باحب احد غيرك انا حاولت انساكي بس ما عرفتش انا بعترف انك انتي مراتي قدام الكل ما فيش احد غيرك كانت شمس تقف بجانبه مبتسمه}
نور:: طب بيعترف ان هي مراته في حاجه تثبت الموضوع ده لو تركزي شويه هتعرفي ان هو مش في اوعى
امل:: الشغل المحاماه بتاعك اشتغلي بعيد عني••••
نور؛؛ الفيديو ده كله بطيخ هههههه
امل:: انتي عايزه ايه انا عايزه انام لاني مش ورايا حاجه°°
نور: هو انتي كنت فين امبارح؟-؟
امل بارتباك:: هاكون فين يعني غير انا بطانيتي حبيبتي ما ليش غيرها🙈
نور: على فكره عايزه اقول لك حاجه
امل: ارغي
نور: طب ليه ما طلعش في الفيديو وهو بعيد عنها
امل: عايزه تقولي ايه
نور: هي ليه لازقه في كده 😂
امل: امشي اطلعي بره 👿
نور: يا بت استنى يعني اقصد هو مش في قمه وعيه او التركيز هو فقد توازنه لو تركيزه ركزي في الفيديو وانتي تعرفي
امل: اه وبعدين
نور: بصي هادرس الموضوع واقول لك محتاج تفكير جامد
امل: ماشي خلصتي تفضلي
نور: انا اصلا هامشي عشان عندي قضيه دلوقت انا كنت بس بطمن عليكي انا سمعت عمو بابا هيروحوا لزين
امل بالخضه: ليه
نور: عشان الموضوع بينك وبين زين لازم يخلص انا هامشي بقى عشان اتاخرت
امل: ايه ده هو ده اللي ناقص اوووووف
في الجامعه
كانت فرح قاعده في الكافيه مستنيه اصدقائها لكن اتفاجئت بالدكتور بتاعها
الدكتور: ممكن اقعد معكي
فرح : اه اتفضل
الدكتور: تشربي ايه
فرح: انا شربت خلاص
الدكتور: اشربي تاني عادي هههههه
فرح: ممكن عصير
الدكتور: تمام
لكن تاتي الرياح بما تشتهي السفن كان مراد يراقب فرح بنظرات ناريه استغراب وغموض

كانت فرح تضحك! مراد ماشي كله غضب مستحلف لفرح لانه مانعها قبل كده من الدراسه جوم اصحاب فرح وغادر الدكتور
ميرفت: كان بيعمل ايه ده
فرح: كان بتعرف علي بس دم خفيف
مروه: اه ماشي يا عم
خلود: بس يا بنت انتي وهي انا عايزه اخرج ايه رايكم
فرح: للاسف مش هينفع عندي متابعه عند الدكتور الصغيره حبيبتي
خلود: اه اه ماشي خلاص خليها وقت تاني تحبي اجي معكي
فرح: لا يا حبيبتي زين هيجي معايا
خلود: مين زين ده يا باشا و غمزت لها
فرح بيضحك: لا متفهمنيش غلط ده اخويا هههههه يا بت
مروه: وقمر على كده 😂
فرح: ايه يا اختي قمرين مش قمر واحد
خلود: طب جوزيه للبنت الغلبانه دي
فرح: لا متجوز هههه
مروه: يا خساره بس اخويا موجود ما تخافيش يا سوسو مش هتعنسي 🤭
خلود: طب وريني شكله طيب
فرح: اهو يا ست تفضلي قمر ولا مش قمر
مروه بذهول: مش ده اللي منشور للصور على النت مع مراته تقريبا وكانوا مع بعض فيديو
خلود: اه صح انا كمان شفته
فرح: كل ده كذب على فكره وعن قريب هتظهر الحقيقه
ميرفت: اكيد طبعا كل حاجه هتظهر ما تخافيش
مروه: طب سيبك من الموضوع ده دلوقت اطلب لنا حاجه نشربها
فرح: ماشي
في شقه زين
«هو احنا هنفضل نتقابل في السر كده على طول
زين: هاعمل ايه يعني حبيبتي
امل: ولا حاجه هتفضل تتهرب من بابا لغايه امتى وتحط حجاج
زين: لغايه ما نلاقي حل للموضوع واعرف اتصرف
امل: اتصرف في ايه
زين: اووف انتي جايه وعامله حسابك تنكدي علي انا هامشي احسن
امل: انت ليه بتهرب من الموضوع
زين: انا مش بهرب من حاجه هيجي وقت وكل حاجه هتتحل
امل: ماشي بس انا مش هاجي تاني وابقى شبه الحرا"ميه اللي بتهرب في السر
زين: براحتك انا مش هغصبك على حاجه اللي انتي عايزاه اعمليه
امل: اه ماشي انا خايفه بابا يشوفني معك
زين بتعقد: باباكي ماشي على فكره انتي مراتي مش واخدك من وراءهم يعني انا لو عايز اخذك اعملها بس انا مش حابب ابعدك عن اهلك و احرمك منهم!
امل: انت بتتكلم كده ليه
زين بيزهق: اتكلم زي ما انا عايز اقول لك امشي عشان هي خلاص قفلت ولا اقول لك امشي انا احسن
امل: استني رايح فين
زين: هامشي؟
امل: وتسيبني لوحدي!!!!
زين: انتي جايه وطالبه معكي نكد و انا الصراحه مش ناقص
امل: خلاص اسفه بس انا مش عارفه حياتي هتكون عامله ازاي معك
زين قعد: هتكون حلوه ان شاء الله وانتي اللي رحت مع باباكي وسبتيني
امل: غصب عني والله هو كان متعصب بطريقه وحشه انا خفت
زين: بتخافي منه ما تخافيش مني
امل: باحاول اراضيكم انتم الاثنين
زين: اه والله هههه عشان كده موجوده معايا دلوقت من وراه ايه رايك نتصور صوره ونبعتهاله هتكون حلوه صح ذكرى
امل: لا والنبي يا زين ما تعملش كده
زين: يا جبانه يا خوافه بس حلوه كده
امل: طب انت هتحل الموضوع ازاي
زين: ما تشغليش بالك سيبي كل حاجه على ربنا وتنحل باذن الله قومي عشان اوصلك عشان اروح الفرح ولسه هاروح البيت
امل: ماشي
ف فيلا زين ياسين الجارحي
حياة: ماما انا هسافر مع يوسف
ليليان: ليه يا حبيبتي حد يزعلك
حياة: لا خالص يا خالتو مش حابه سيب يوسف لوحده
خاله زين: خلاص براحتك يا حبيبتي اللي انتي عايزاه اعمليه
.. عايزه تمشي عشان عمر با*س*ك
انصدم الجميع من الجمله
حياه: وقفت مكانها
عمر: وشه جاب الوان الطيف
ليليان: انتي بتقولي ايه يا فرح
عمر بهرب: انا سامح تليفوني بيرن عن اذنكم
ليليان واختها بصوا البعض مش فاهمين الن زين ويوسف واقفين عادي ما فيش احد تعصب تعبير وشهم عاديه
زين: تليفونك في يدك رايح فين
عمر بيكذب: لا انا اشتريت واحد جديد
حياه: هتمشي من غير ولا كلمه
يوسف: هتهربي انتي كمان
زين: مش جاء الوقت انك تغير حياتك
عمر: انا....
زين: ايوا انت!انت بتحب حياه؟!!
حياه بتسرع: وانا مش بحبه ولا عمري احب واحد زيه ده بتاع" بنات مش فاضي غير للسهر وبس وعمره ما هيعمل حاجه جديه في حياته وانا عمري ما هامن لنفسي معه„
يوسف: حياه كفايه كذب انتي بتحبي عمر من زمان وانا عارف ده ما سالتيش نفسك ليه انا عمري ما اضغط عليكي في موضوع الجواز لاني عارف انك بتحبي عمر لاني انا قريت كل مذكراتك وكاتبه ( اتمنى العيش معك يا عمر طول حياتي وتكون محتفظ بالوعد ) الوعد ده اللي هو الجواز صح
حياه: ده كان شخص رسمه في خيالي بس طلع شخص تاني
عمر: تاني ازاي¡
حياة: مش الشخص اللي انا حبيته كنت باعت الايام عشان اشوفه طلع شخص تاني خالص غير اللي كنت باحلم بيه
عمر: بس انا لسه زي ما انا ما اتغيرتش
حياه: انت بتضحك علي ولا بتضحك على نفسك
عمر: انا مش بضحك على احد عايزه اثبات انا عندي
حياه: انا مش عايزه حاجه
الكل واقف اسمع وبس
عمر: تعالي معايا
حياه: لا مش ريحه معك في حته
عمر: لا هتيجي غصب عنك واخدها ومشي
زين: فرح يلا عشان ما تتاخر علي ميعاد الدكتور
فرح: حاضر هاجيب ريا
تغيب الشمس مع هدوء العاصفه قبل الرياح
في المساء
ف غرفه ف المستشفى
انا عارف انك مش طايقني بس كان لازم اجي واشوفك
وليد: انت جاي تشمت في
زين: جاي اصلح اللي باظ من زمان
وليد: هههه وايه هو
زين: انا مش بكر"هك وعمري ما تمنيت اي حاجه وحشه بالعكس انا كنت باحبك بس انت اللي كنت طمعان وعايز كل حاجه انا صحيح كنت عاوز اقت‚لك لما عرفت انك عايز تنتقم منى في فرح..... بس انا ما ليش عداوه معك لي مع ابوك بس........ انا جاي بس اقول لك كلمه واحده لو احتاجتيني في اي وقت انا موجود... واختك اسماء معايا
وليد: انت لو عملت حاجه لاسماء والله.....
زين: انا قلت لك دلوقت ما ليش عداوه معك ولا مع اختك وعمري ما هافكر انتقم بالطريقه دي انا باحب اخذ حقي اخذه من الشخص نفسه...... انا باقول لك ابدا حياتك من جديد وتعال اشتغل معايا؟؟
وليد بسخريه: مش ممكن اسرقك
زين: بص انا ما اعرفش انت شايفني ازاي بس لو طلبت اي حاجه انا هاديها لك. . لو كنت طلبت من الاول ما كنتش هرفض انا عمري ما كنت محتاج فلوس؟انا ما كنتش محتاج غير حاجه واحده بس ما لقيتهاش... ما لقيتش احد يعمل زي ما انا باعمل ايه دلوقت؛
وليد: لو رفضت
زين: انت حر..... بس عايزه اقول لك حاجه! بطل حقد عشان تعرف تعيش مش هتفضل طول حياتك كده.... فكر كسبت ايه من كل ده
ولا حاجه خسرت كل حاجه.... قبل ماشي عايز اقول لك اسف على اللي حصل لك مراد^بس
لو حبيت انك تيجي معايا من غير انتقام.. وتبدا حياتك من غير ابوك وافكاره السوداء انا ما عنديش مانع؟فكر براحتك عن اذنك
وليد: زين
زين: نعم
وليد: انا مش محتاجه فكر لاني ما عنديش حاجه فعلا
زين: انت عندك كل حاجه بس انت اللي مش واخذ بالك.... بس اول خطوه هتعملها تغير شكل كده 😂
وليد: هي هتبدا بكده
زين: اه طبعا ولا انت عايز اختك تشوفك كده
وليد: ماشي
في الصباح...... في غرفه زين
كان نائم بعمك لان جاء متاخر
لكن حاسس بحركه في الغرفه
قام مخضوض.... فرح انتي بتعملي ايه هنا.
فرح: مستنيه حضرتك تصحي من النوم
زين: في ايه مالك
فرح: ما فيش بس في حد مستنيك
زين: مين
فرح: قوم وانت تعرف
زين: ماشي يا روحي انتي
ف فيلا الدكتوره.... كانوا يجلسون على السفره
علي: وانتي خارجه ايه بقى
اسماء: كليه صيدله
علي: بسم الله ما شاء الله
ورد: على فكره تاخرت على الشغل
علي: ما عنديش شغل مهم
ورد: طيبببببب!!!!!!!!
علي: مالك
ورد: ما فيش
علي: وانت بقى حضرتك متجوز
وليد: لا كنت خاطب
علي: وبعدين
وليد: ما فيش بعدين
ورد حم: هو انت لازم تحقق هم يومين و هيمشوا زي ما زين قال بلاش التحقيقات بتاعتك دي هنا
علي: حاضر هاسكت اهو.....حلو كده
وده: يكون افضل برده
اسماء: انتم لو مش حابين وجدنا ممكن...
ورد: لا طبعا ايه الهبل اللي انتي بتقوله ده انا فرحانه بوجودك معنا
وليد: اصل الصراحه من ساعه ما جينا وهو حضرته هارينا اسئله
علي: ده شغلي باحب اسال
ورد: شغلك في المكتب مش هنا
اسماء: لو حضرتك شغال ايه
علي: اعرفك بنفسي انا مقدم.....
وليد: كح كح كح كح كح
علي: في ايه مالك
وليد: انا لا ما فيش حاجه'
علي: شكلك عامله مصيبه وشك اتغير كده ليه
وليد: لا عادي... عن اذنكم هو في الحمام
ورد: قدامك على طول~
وليد: ماشي
اسماء: انا شبعت شكرا على الاكل
ورد: انتي بتعملي ايه؟
اسماء: هاشيل الاطباق...
ورد: ما تتعبيش نفسك داده اميمه بتعمل كل حاجه
اسماء: اسعدها
ورد: تعالى يا فرجك على الجنينه
اسماء: اوكي يلا بينا..
فيلا زين ياسين الجارحي
في....الاسفل...زين..... نازل....من...على...السلم
زين: هو انت...نعم
اسر: ايه التكشيره دي
زين: عادي لسه قايم من النوم
اسر: اه.. اسف اني ازعجتك
زين: في حاجه
اسر: جايه اعزمك علي الخطوبه
زين: جاي تعزمنا بعد اللي حصل
اسر: حصل ايه مش فاهم
زين: الف مبروك تاخدش في بالك
اسر: يعني مش هتحضر...
زين: مش عارف خليها لوقتها
اسر: ما فيش حاجه لوقتها هتيجي يعني هتيجي...
زين: ماشي امتى
اسر: بكرا
زين: هكون اول الحاضرين مبسوط كده
اسر: اه طبعا
«في غرفه حياه»
فرح: سرحانه في ايه
حياه: في عمر
فرح: ايوه بقى يا عم..... رحتي فين مع عمر
حياه: لجنه احلامي
فرح: وشكلها ايه دي بقى.
حياه: مكنتش متخيله ان عمر بيحبني للدرجه دي فاجئني
فرح: لا عمر بيحب كل الناس اساليني انا..
حياه: عمر بيخطط لحياتنا مع بعض
فرح: يعني رحتي فين هاموت واعرف خلصي بدل ما اموتك انا بيدي احكي..^
حياه: هههه/حاضر
فلاش باااااك
حياه: انا مش عايزه اروح معك في حته لو سمحت سيب ايدي
عمر: لا هتيجي معايا وغصب عنك كمان مش عايزه تعرفي عني كل حاجه
حياه: ماشي يا عمر هاجي معك بس دي اخر مره تشوفني فيها
عمر: ماشي
ركبت العربيه مع عمر وميشو
حياه: انت جايبني هنا ليه
عمر: انزلي وانتي تعرفي كل حاجه
حياه: لما نشوف اخرتها مع حضرتك
عمر: اخرتها عسل بلون عيونك
حياه: عمر ات"لم
عمر: انا مؤدب " هههه
طلعوا في الاسانسير
حياه: شقت مين دي يا عمر
عمر: والله شقتي
حياه: اوع تكون متجوز والله لا...
عمر: ههههه لا مش متجوز
حياه بفزعه وحطت يدها على صدرها: بتجيب فيها الب"نات يا قليل" الا"دب
عمر: يا بت اهدي فضحتينا منك لله يا شيخه ادخلي وافهمك جوه بدل الفضيحه دي
حياه بصدمه: دي انا
عمر: ايوه انتي
حياه: طب ليه حاططها هنا
عمر: عشان لما ادخل اشوفها
حياه: ليه
عمر: عشان باحبك
حياه بدموع: انت مش بتحب غير نفسك
عمر: ما سالتيش نفسك انا ليه جئت اشوفك في المطار..
حياه: انا عايزه امشي
عمر: مش قبل ما تتفرجي على الشقه بتاعتك
حياه: بتاعتي
عمر: والله بتاعتك! تقبلي تتزوجيني
حياه: لالالا
عمر بحزن: ليه والله ما حبيت غيرك
حياه: لا لما نخطب الاول ههههه
عمر: باحبك انتي وبس
حياه: مش هتتفرجي على الشقه ولا ايه
عمر: اه طبعا هو لازم هههه
حياه: عمررر يلا نمشي
عمر: استنى بس
حياه: لا انا مش مطمئنه لك
عمر: ليه بس كده ده انا غلبان ثقه فيا
حياه: بعد اللي عملته ما عنديش ب 5 جنيه مخرومه ثقه فيك
عمر بذهول: خمسه جنيه ومخرومه
حياه: احسن من ربع جنيه دي اكتر واغلى
عمر: انا بقول نمشي احسن
بااااااااااااااك
فرح: يخرب بيت جنانك يا شيخه ههه
حياه: على فكره انا مش هاسيبك
فرح بمكر: ليه بس كده يا حياتي انا عملت ايه
حياه: بقى تصورني مش هاسيبك
فرح: بجمع رصيد في الحلال هههههه
حياه: والله انتي هتهزر ي
فرح: خلاص هتفرج فيديو الكل
حياه: اعملها كده
فرح: انتي بتتكلمي جد
حياه: او"لع فيكي ومش هتلاقي حد يطفيكي
فرح بغلاسه: كان رومانسي صح 😉
حياه بغلاسه اكبر: يعني مراد مكنش رومانسي
فرح بحزن: حياه ممكن ما تجيبش سيرته تاني
لو سمحتي ما بقاش موجود في حياتي
حياه: انتي لسه بتحبيه
فرح بعناد: لا
حياه: بس هيفضل اسمه موجود و هتسمعي طول الوقت ما تنسيش ان بنتك شيله اسمه
فرح: متغير الموضوع ده ما تيجي نعمل اي حاجه علشان هينفجر من الملل اللي انا فيه
حياه: اسفه يا فرحتي خارجه ما عمر
فرح: اه يا جامد ما فيش احد قدك وعامله لي فيها طلعت زكريا من الصبح
حياه: يا بت اسكتي خالص
فرح: حاضر اختفى من وجهك خالص حلو كده
حياه: هيكون احسن.. استني يا بت
فرح: نعم يا حياتي
حياه: ما تيجي معنا
فرح: والله فكره... بس خايفه عمر يقتلني
حياه: تغيري جو
فرح: غير جو برضو ماشي اصدق
في.......الاسفل.....عند.....زين
زين: نور انتي هنا من امتى
نور: بقى لي ساعه مستنيه حضرتك
زين: والله لسه شايفك دلوقت
نور: خلاص مش مشكله
زين: في حاجه مهمه او محتاجه حاجه
نور: انا كنت عايزاك في موضوع الصور
زين: انا خلاص شيلتها معتش لي اثر الموضوع تحل الموضوع خلاص
نور: ازاي
زين: ازاي بقى دي حاجه متخصكيش
نور: هههه
زين: بتضحكي على ايه
نور: لان الصور لسه موجوده
زين: ازاي...ده
نور: شكلي في احد بيحبك قوي ناشرها تاني
زين: يمكن
نور: ممكن احل لك الموضوع
زين: انتي؟
نور: انت مش واثق فيا
زين: انتي لسه صغيره
نور: جرب مش هتخسر حاجه
زين: ماشي
نور: اول حاجه انت فاكر ايه؟
زين: صحيت لقيت نفسي معها!!!
نور: قابلها
زين: جبت لي حاجه اشربها
نور: وبعدين
زين: انتي بتكتبي ايه
نور: عشان اوصل الخيوط في بعضها! وبعدين كمل
زين: مش فاكر
نور: قالت لك حاجه
زين: كانت مصرا ان احنا نتجوز
نور: يبقى بتحبك
زين: بتحبني تفضحني
نور: وانتم اتجوزتوا
زين: ايوه عر"في
نور بذهول: انت بتتكلم بجد
زين: مش انتي عايزه الصراحه انا هاكون صريح معكي
نور: لو احد عرف يبقى ليلتك هباب يا بتاع الكباب هههههه
زين: انتي جاء تهزري
نور: على فكره هي عايزه منك حاجه
زين: ايه هي؟
نور: وانا اعرف منين حضرتك لو تعرف
زين: تصدقي انك لفتي انتباهي لحاجه مهمه
نور: ايه هي
زين: بعدين هتعرفي كل حاجه! سلمي لي على مراتي ماشي ما تنسيش
نور: على اساس مش بتشوفها يعني
زين: انا اشوفها فين
نور: امال بتخرج تروح فين
زين بجديه: بتخرج من غير ما اعرف لا كده عيب قوي لما نرجع لبعض حسابها معايا
نور: مش عارفه ليه مش قادره اصدقك
زين: انتي حره! لو عايزه تكون حرب اروح لها دلوقتي اسالها
نور: على ايه الطيب احسن انا هامشي
زين: اوكي مع السلامه خلي بالك من نفسك
زين طلع تليفونه..
زين: بنت عمك دي انا اولع فيها
امل: ليه بس يا حبيبي
زين: جايه تحقق معايا
امل: في ايه
زين: بتقولي ان انتي بتخرجي بتروحي فين
امل: لا هي بتشك في اي احد عادي
زين: ماشي بتعملي ايه
امل: مش باعمل حاجه بقرا روايه
زين: اه روايه روايه ايه
امل: حسناء القطار بس جننتني
زين: هي حلوه كده 😂
امل: هي حلوه بس ساره طلعت ايمان هههه
زين: سيبك من دول عايزه اشوفك
امل: لا مش هينفع عندنا فرح
زين: بقى كده ماشي براحتك افرحي
امل:: هاشوفك العصر اوكي
زين: اوكي باي
امل: اوكي يا رب ما حد يشوفني
بعد انتهاء المكالمه
..زين انت بتعمل ايه
زين: عايز ايه يا زفت انت مالك
يوسف: نور كانت بتعمل ايه هنا
زين: انا طالع اغير هدومي و ماشي مش هجاوب ولا على اي سؤال من بتوعك
يوسف: انا عايز اتجوز نور
يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أمل عشق الزين" اضغط على اسم الرواية