رواية رغم احزاني الفصل الثامن والعشرون بقلم ياسمين غنيم
رواية رغم احزاني الفصل الثامن والعشرون
برق: مسكها من ايدها بغضب: بقولك رايحه فين
اميره بدموع و رجاء: علشان خاطري سيبني ي برق
برق: طيب فهميني انتي واخدنا علي فين
اميره: علي البيت
برق: بس جدي..
اميره: انا قولتلك علشان خاطري
والدها: انتي واخدني علي فين
اميره بتقولي بقرف: متخفش اكيد مش هق'تلك
والدها بخوف: هااا
بعد حاولي نص ساعه وصلوا البيت
في الجنينة الجد قاعد منتظرهم
اول مادخلوا
مهران الجد اتصدم: انت! انت ايه اللي جابك هنا
محمد بخوف: اميره بنتي انا لازم امشي
اميره بجمود: انا مش بنتك أياك تتحرك من هنا
مهران الجد: ي اميره مين سمحلك تدخلي القذ'ر ده هنا
اميره: علشان خاطري اديني فرصه واحده بس اخد حق مريم و ماما من الحيو'ان ده
الجد: بس ي بنتي
اميره: خمس دقايق وجايه
برق: انتي رايحه فين
اميره: دقيقتين فقط وجيرت علي جوه
مهران الجد: بيبص على محمد بطريقه غريبه مثل الاسد لما بيبص على فريسته
برق: والله العظيم ماهسيبك ي حيو'ان
محمد: نزل ايدك انا معملتش حاجة واثبت لو عرفت
برق: دا انت بجح فعلا
محمد: لم نفسك انا عامل احترام لعمي بس
الجد: عمك مين ي ند'ل ي كد'اب انت
محمد: انا ماشي اصلا
اميره بصوت عالي: ومين قالك اني هسمحك بده
محمد: قصدك ايه
اميره: اتفضل امسك وانت هتعرف
محمد: ايه ده
اميره بجمود: إقرأ
محمد:اول مامسك التقرير اتصدم
محمد ابتلع ريقه: ايه ده
اميره: لا انت اللي هتقولى ايه ده
محمد: انا معرفش حاجه عن الموضوع ده
اميره: ليه مش ماما كانت عايشه معاك في الوقت ده
محمد: هااا انا معرفش حاجه انا ماشي
اميره مسكت ايده قولتلك مش هتخرج من هنا غير، لما افهم أي ده
برق: في ايه و ايه ده و شد التقرير من ايده
برق برق 🙄: الكلام ده حقيقي
اميره: للاسف ايوه
مهران الجد: متفهموني في ايه التقرير، ده
برق: التقرير بيقول انها كانت بتتناول سم قا'تل ببطئ
مهران: انت بتقولوا ايه: بنتي ما'تت بمرض خبيث
اميره: لا ي جدوو ماما ما'تت بسبب السم ده
محمد: دي سخافة انا مستحيل اقبل باتهام زى ده
اميره رفعت حاجب: انا مفهمتكش انا بقولك تعرف حاجه عن التقرير، ده
محمد ابتلع ريقه بصعوبه: انا بعرفكم اني..
الجد: انتي عرفتي منين الكلام ده ي بنتي
اميره بتتذكر يوم ما مريم قالتلها انه ممكن يعمل ايه حاجه تتخطر علي بالك علشان الفلوس حتي لو ق*تل ومحدش يشك فيه بيقدر يثبت انه برئ يعني بختصار هو شخص خد'اع و غد'ار
: وقتهاا راودني الشك ورحت المستشفى اللي ماما ما'تت فيها ومن حسن حظى ان المستشفى دي بتسجل كل الحالات اللي بتدخلها بتفصيل و كمان مدير المستشفى والد واحده صحبتي يعني كان سهل بنسبالي ادخل المستشفى ودور هناك وفعلا لقيت التقرير ده بس اللي استغربته ان في واحد مستلم نسخه منه و ده معناه ان اللي اخد النسخه خفها عن الكل و لما دورت اكتر اعرفت ان اللي،ماضى علي الاستلام للاسف الراجل ده وقتها شكيت فيه وان اكيد هو اللي،كان بيحط ل ماما سم في الاكل
مهران الجد:اه ي كل'ب ي ابن الكل*ب يعني أنت ق*تلت بنتي والله لقت*لك واشرب من د*مك
برق: اهدا ي جدو هياخد عقابه
اميره: لا ي، برق ده مجر'م ق'تل مرتين بد'م بارد
مهران الجد: اااه
اميره ألتفت لجدهااا: جدوووو وجرت عليه
اميره: جدو انت كويس جدوو اسعاف
برق: بيطلب الاسعاف:جدوو جدووو
بعد فتره بتيجي الاسعاف تاخد الجد
و محمد بيهرب
في المستشفي....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مقر الشركه
عصف: انا مالى بفكر فيها كتير ليه انا ايه اللي بيحصلي ده يااارب
الباب بيخبط ادخل
السكرتيره: الملف استاذ احمد باعته لحضرتك
عصف: هاتي
السكرتيره: عصف بيه حضرتك عندك معاد مع الشركهEISM بعد ساعتين
عصف بجدية: عارف احمد بيه هيحضره
السكرتيره: بس ي فندم هم طالبين حضرتك بلاسم
عصف بدون اهتمام: سمعتي انا قولت ايه
السكرتيره بما'يعه: هو حضرتك مشغول علشان كده مش هتحضر
عصف بغضب: انتي ات'جننتي اللي قولت يتنفذ
السكرتيره: انا قصدي...
عصف بمقاطعة: برااا ومدخليش حد عليا
السكرتيره: حاضر
عصف بيرن على اخوه
عصف: ايوه يا احمد انت فين
احمد: انا في الشركه وانت
عصف: انا في المقر تعالالي حالا
احمد: في حاجه
عصف: بقولك تعالى المقر دلوقتي
احمد: هخلص الشغل اللي معايا واجي
عصف: بقولك دلوقتي يا احمد وقفل فى وشه
عصف بداخله: في ايه ي عصف انت مكنتش كده عمر صوتك مترفع علي اخواتك اهدي خالص دي بنت زي اي بنت قابلتها في حياتك لما اشوف الملف فيه ايه
عصف: ايه ده فهد المخابرات بيعمل معاها ايه في الصور
هيا الجرأه وصلت انها تحض'نه في الشارع
بصدمه 😳اخوهااا طيب ازاي يا ربي ايه المص'يبه دي
و اخد حاجاته وخرج من المكتب بل المقرّ كله
في الطريق الخروج
احمد: عصف انت رايح فين
عصف: انا عندي مشوار لازم اعمله
احمد: طيب انا جيت ليه
عصف: في اجتماع مع EISM احضره بدالي
احمد : انت بتهزر صح انا معرفش حاجه عن المشروع الجديد
عصف: صرف نفسك
احمد: بس
عصف: انت قدها
احمد: ربنا يستر ومنرحوشي كلنا في دا'هيه
عصف: يارب هعمل ايه هتصرف ازاي في المص*يبه دي لازم اصلح كل حاجه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد: الوو يا نور انتي فين
نور: انا...
فهد: اه شوفتك
نور: وانا كمان
فهد: تعالى بقي
نور: اول ماوصلت حضنته وحشتني اووي ي فهدي
فهد: فهدي
نور: اه فهد انا بحبك
فهد: ايه
نور: بدموع: انا كنت بحاول ابعد نفسي عنك و مفكرش فيك بس للاسف مقدرتش حبيتك فعلا ايمتا وفين و ازاي معرفش
فهد بصدمه و نبره كلها وجع: غصب عني
نور: ايه
فهد وافتكر حاله اخته: مفيش اركبي
بعد حاولي نص ساعه
نور: فهد في ايه انت بتلف بلعربيه ليك. ساعه مالك
فهد: نور سامحيني بس انا معنديش اغلى من امي واختي
نور بدون فهم: طيب انا مالى
فهد: ايه حاجه هعملها فيكي صديقني غصب عني
نور ببعض الخوف: فهد في ايه انا مش فاهمه حاجه
فهد بجدية: انزلي
نور باستغراب: ايه المكان ده
فهد بزعيق: قولتلك انزلى
نور بخوف حقيقي: حاضر حاضر
فهد بيشدها من ايديها ونظرات عيونه كلها ش'ر: امشي قولتلك امشي
نور بعياط: فهد انت واخدني علي فين فهد علشان خاطر'ي بلاش انا بخاف من العتمه
فهد بيرميها في اوضه عتمه : اششششش اخرسي بقي قولتلك مش بايدي كل بسبب اخوكي انا مستحيل اعمل كده بس غصب عني سامحيني
نور بعياط: فهد لااا لااا فهد علشان خاطري بلاش انا بحبك والله طي طيب علشان خاطر ربنا فهد لااااا
نور.......
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اما عند ابطالا
مريم: انتو بتبصيلي كده ليه
مريم بصدمه: انتو كنتي تعرفي صح
الام: انحنت راسها
مريم: انتي كنتي تعرفي ي طنطا
الام: بدموع: انا..
مريم بصرا'خ: انتي ايه كنتى تعرفي اني بنت عمت رعد واني متجوزه ابنك الكبير
الام بعياط: ايووه كنت عارفه انك بنت عمته و عرفت من مروان من فترة انك مرات رعد
مريم: طيب ياسمين انا كنت كل يوم بكلمها كل يوم هيا فين ياسمين ياااسمين بتنادي عليها
: ياسمين خرجت
الام: والله كنت هقولك بس مقدرتش خوفت عليكم
مريم:خوفتي علينا ليه
الام:ساكته
مريم: يعني الكلام اللي سمعته من رعد حقيقه
الام بسرعه: لااا والله لا ده كله كذب
مريم بدموع : طيب قوليلي الحقيقة انتي
الام: مش هقدر
مريم: علشان خاطري اتكلمي طيب علشان خاطر ولادك يتجمعوا
الام: صديقني مش هقدر اتكلم لازم احميكم حتي، لو الحمايه دي علي حساب سعادتي
مريم بغضب :انا مش فاهمه منك حاجه طيب خبيتي عليا ليه
الام: غصب عني والله
مريم بزعيق: هو كل حاجه غصب عنك اتكلمي دافعي عن نفسك
هدافع عن نفسها ازاي و هيا السبب في كل ده
مريم والام بصوا اتجاه الصوت و اتصدموا
مريم بصوت واطي: رعد
الام: واقفه بتبص علي رعد و ساكته
رعد: ايوه رعد
مريم: انت وصلت هنا ازاى
رعد: علشان انتي غب'يه
مريم: نعم
رعد: زي ماسمعتي
مريم بدون فهم: قصدك ايه
رعد: لما صممتي تشوفي صورتها و واتصدمتي وتعبيرات وشك جاب الوان شكيت فيكي وكنت متاكد انك هتتصرفي تصرف غب'ي زيك
مريم: لا بجد يعني انا غب'يه
رعد:دي حقيقه
مريم: لا ماشاءالله دا انت ذكي لا دا انت عبقري
رعد:انتي بتتريقي عليا
مريم:والله انت و وجهت نظرك بقا
رعد بصوت عالي:مررريم
مريم بصوت اعلى منه:رررعد
رعد:انتي بتعلي صوتك عليا
مريم:انت اللي بدأت الاول
رعد:تقومي...
الام بزعيق:بسسسسس انتو الاتنين
مريم بصوت واطي نسبيا:غ'بي
رعد:سمعتك علي فكره
مريم:ماتسمع هخاف يعني
رعد:يعني مش خا'يفه يعني
مريم:بطلع لسا'نها:لااا
رعد:لسه هيرد
الأم:ميين ياسمين
رعد:في ايه
الام بدموع:بتقولى الحق'يني حد. خا'طفها
رعد:؛ ايه هاتي التليفون بسرعه
رعد:الوو
ياسمين:ابيه رعد صح
رعد بهدوء:انتي فين
ياسمين بعياط:معرفش بس انا خا'يفه اووي الح'قني
رعد:طيب مش فاكره اي حاجه في الطريق
ياسمين بعياط و خوف :لااا
رعد:انتي عارفه مين اللي خاطفك
ياسمين:اي...
انتي بتفهميش مش قولتلك بلاش هحركات الاطفال دي
ياسمين بصر'اخ:ااااااهههه
رعد اتصدم لما سمع الصوت:عصف معقول
ونزل يجري و بتجري واره مريم رعد رعد
انت رايح فين
رعد:روحي البيت انتي انا عندي مشوار
ياسمين:انا مش هروح انا هاجي معاك
رعد:حد قالك اني رايح دريم بارك بقولك مشوار
ياسمين:مليش دعوه هروح معاك برضو
رعد:بتكلم مع بنت اختي اركبي خلينا نخلص
ياسمين:هييي
رعد:انا غلطان مانا جايب طفله معايا وبدا يتحرك إتجاه المكان اللي يقدر يحدده من الاتصال
وبعد فتره وصل
رعد و مريم اتصدموا اول ماوصلوا من اللي شافوه
مريم بصر'اخ:فهد لاااااا
رعد:...
يتبع الفصل التاسع والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رغم احزاني" اضغط على اسم الرواية